Bezorgd om wat verloskundige zei.

01-11-2014 18:49 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Tijd geleden, maar toch terug. Hele tijd geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben een jonge meid van 17. Mijn moeder is volledig op de hoogte en weet dus dat ik zwanger ben en zij steunt mij. Ik loop inmiddels bij een verloskundige en ben 15 weken en 1 dag zwanger. Op de echo zag tot nu toe er alles goed uit, het kind was heel bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ik kwam bij de verloskundige een hele vragenlijst invullen en heb dus verteld dat ik eerder een abortus heb moeten plegen met 17 weken en mijn verloskundige schrok daarvan, dat het een curettage was terwijl het kind 17 weken was. Mijn verloskundige heeft gelijk contact gemaakt met mijn abortus kliniek en kreeg de persoon aan d lijn die mij ook had behandeld, zij vertelde dat mijn baarmoedermond 13 millimeter geopend moest worden, maar in de wet mag je maar tot 10 millimeter openen en dat was bij mij 3 millimeter teveel met als gevolg dat mijn baarmoedermond door die fout nu verzwakt kan zijn en nu heb ik van alles opgezocht op internet, maar wordt ik steeds ongeruster, ik durf eigenlijk vrijwel niet meer te lopen of te zitten en wil liever plat op bed liggen. Over 2 weken heb ik afspraak en gaat ze kijken of mijn baarmoedermond nog gesloten is, maar als dat niet zo is, ik dus een cerlage krijg, maar zelfs die niet 100% is. Maar dus ging ik beetje zelf op onderzoek uit.



Ik maak me reuzen zorgen want wil gewoon de zwangerschap uitdragen, maar mijn baarmoedermond voelt zacht aan zit wel diep binnen, maar de opening is wel open en dus raak ik gestrest ik heb de afspraak pas over 2 weken, maar heeft iemand ervaring met een zwakke baarmoedermond? weet iemand of ik er nu achter ben gekomen dat mijn baarmoeder zwak is. Het is wel een klein beetje open en de baarmoedermond voelt zacht aan, weet iemand of ik nu toch maar direct mijn verloskundige moet contacten?
Oh Starry! Wat lees ik nu toch allemaal weer? Jij die je kuikens het vliegtuig in wilde smokkelen naar Turkije op vakantie, omdat niemand mocht weten dat je ze had. En nu lees ik dat je een abortus hebt gehad en nu opnieuw zwanger bent.



Ik ga een oprechte vraag stellen: Starry, welk niveau opleiding heb je gedaan/ doe jij op de middelbare school?
Alle reacties Link kopieren
Sta je daar dan al op de wachtlijst? Wat ga je doen als je niet op tijd een plek hebt?
Je bent boos op de abortuskliniek. Je anticonceptie heeft niet gewerkt. De vader van het kind wil niet vader worden echter je moeder zal hem daartoe dwingen.

Je legt de oorzaken van bepaalde zaken nogal buiten jezelf.



Desalniettemin, heel erg van de abortus. En daarom goeds gewenst met je huidige zwangerschap.

Ook jonge moeders zijn goede moeders, vergeet dat niet!
Alle reacties Link kopieren
Oh god ja Doreia, die kuikens! Had ik verdrongen.
hoe dan ook, het lijkt me niet kunnen en ook niet gezond om 25 weken op bed te gaan liggen, of wel?



heb je een startkwalificatie of ben je nog leerplichtig?



denk hoe dan ook na over welke AC je straks gaat gebruiken, het zou nogal wat zijn als je voor de 3e keer ongepland zwanger raakt hè?
Hoe kan je met 17 weken abortus laten plegen en in een no time weer zwanger raken?! Echt verschrikkelijk! Zo iemand zou gewoon geen kinderen mogen krijgen.
De eerste abortus was volgens mij 3 jaar geleden.



TO, wat ga je nu doen met school, opvang enz?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2014 13:44
Reden: Trollhunten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hey istar,



kun jij een andere toon aanslaan? je hebt het tegen een meisje van 17 hoor!
Waar is mijn toon verkeerd dan?
Alle reacties Link kopieren
pff nou in ongeveer 3 op je 4 postings in dit topic. lees zelf maar even na.



echt onbeschoft.
Ik vraag wat ze met school gaat doen, of de vader nog betrokken is, enz. Lijken me legitieme vragen, zeker gezien het topicverleden van TO.

Oja, en dat ik het ontzettend dom vind, ook gebaseerd op het topicverleden van TO.



En of ze 17 is... dat valt nog te bezien.
En al is ze echt 17, geen reden om haar met fluwelen handschoenen aan te pakken. Wat een zootje maakt ze ervan. En daar moet een baby opgroeien..
Alle reacties Link kopieren
hey istar,



ik doel onder meer op opmerkingen zoals:

Lekker kansloos allemaal.

Succes met je leven meid.



tjemig, zeg. wat let je om eens wat opbouwends te zeggen en wat tactvoller te zijn.



als je bruut wil posten dan doe je dat maar bij iemand anders, niet bij een zwanger meisje van 17 jaar.



ik heb al eerder op het viva forum gemerkt dat bij dit soort onderwerpen, de dames hier beslist geen dames meer zijn.



eerder een soort hyena achtige abortus maffia...



ik heb je dus gemeld bij de moderator en de volgende die tegen deze TO zich onbeschoft uitlaat gaat ook gemeld worden.



even gewoon respectvol posten bij deze TO
Weet je, ik mag de kinderen van dit soort ondoordachte acties van hun gedragsproblemen afhelpen, voor zover dat nog mogelijk is.

Iemand die een paar maanden geleden nog kuikens mee een vliegtuig in wilde nemen is alles behalve volwassen genoeg om een kind op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet bij je moeder wonen met je baby?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Simone heeft groot gelijk. Een andere mening hebben als een TO dat kan. Echter die op onrespectvolle en uiterst onbeschofte wijze te uiten is een ander verhaal.

En laat dat nou juist haar kritische noot in deze zijn.
Tsja, mijn pillen niet genomen hè.
Alle reacties Link kopieren
Eens met istar, kansloze zaak dit.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
TO, voor je medische vragen zul je toch echt bij de professionals moeten zijn.

Je situatie is veel te specifiek om daar op een forum goede antwoorden voor te krijgen.



Ik heb wel wat tips:

- schrijf je zorgen en vragen op en leg ze neer bij je verloskundige

- als je je erg veel zorgen maakt, wacht dan niet tot de volgende afspraak maar bel en leg uit dat je je zorgen maakt

- blijf doorvragen tot je het echt goed snapt. Misschien goed om je moeder mee te nemen als extra luisterend oor.

- vraag de vk welke dingen je beter kunt laten of waarmee je voorzichtig moet zijn, en ga die dingen niet zelf verzinnen, dan maak je jezelf gek

- ga niet steeds internetten want dan vind je eindeloos veel informatie die je zelf niet goed kunt wegen en maak je jezelf ook gek

- ga ook vooral niet zelf je baarmoedermond proberen te voelen



Je verloskundige weet het momenteel het beste en zij zal overleggen met of doorverwijzen naar de gyn als dat nodig is.



Sterkte.

Ik wens je een gezonde zwangerschap toe.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Sterkte. Je gaat het veel zwaarder krijgen dan je je ooit kunt voorstellen. Ik hoop voor jou en je kind dat het allemaal goed komt. Als je ooit vragen of zorgen hebt tijdens je zwangerschap kun je altijd je verloskundige bellen.
Alle reacties Link kopieren
Even in het algemeen. Maar wie zegt dat ik geen kinderen mag krijgen? Zo iets kun je niet tegen iemand zeggen toch daar kan je iemand mee kwetsen. Ik kan misschien door die fout van die abortus kliniek geen baby voldragen omdat mijn baarmoedermond te zwak is. Weetje dat het heel kwetsend kan overkomen om dus nog te zeggen je mag geen kinderen krijgen
Zeg ik dan dat je geen kind mag krijgen?



Ik zeg dat het dom is dat je zwanger bent geworden en het ook nog hebt gehouden.
Ik zei dat. Als je op zo jonge leeftijd zwanger raakt en pas met 17 weken een abortus laat doen en nog steeds op zo jonge leeftijd weer zwanger raakt van een ex en je daardoor uit huis moet, [...].

Ik kan best begrijpen dat ongeplande zwangerschap gebeurt en ook dat men abortus pleegt. Maar niet dat je het pas met 17 weken doet en al helemaal niet als je niet lang daarna weer ongepland zwanger raakt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2014 14:40
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
% gewijzigd
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2014 12:10
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven