Bezorgd om wat verloskundige zei.

01-11-2014 18:49 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Tijd geleden, maar toch terug. Hele tijd geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben een jonge meid van 17. Mijn moeder is volledig op de hoogte en weet dus dat ik zwanger ben en zij steunt mij. Ik loop inmiddels bij een verloskundige en ben 15 weken en 1 dag zwanger. Op de echo zag tot nu toe er alles goed uit, het kind was heel bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ik kwam bij de verloskundige een hele vragenlijst invullen en heb dus verteld dat ik eerder een abortus heb moeten plegen met 17 weken en mijn verloskundige schrok daarvan, dat het een curettage was terwijl het kind 17 weken was. Mijn verloskundige heeft gelijk contact gemaakt met mijn abortus kliniek en kreeg de persoon aan d lijn die mij ook had behandeld, zij vertelde dat mijn baarmoedermond 13 millimeter geopend moest worden, maar in de wet mag je maar tot 10 millimeter openen en dat was bij mij 3 millimeter teveel met als gevolg dat mijn baarmoedermond door die fout nu verzwakt kan zijn en nu heb ik van alles opgezocht op internet, maar wordt ik steeds ongeruster, ik durf eigenlijk vrijwel niet meer te lopen of te zitten en wil liever plat op bed liggen. Over 2 weken heb ik afspraak en gaat ze kijken of mijn baarmoedermond nog gesloten is, maar als dat niet zo is, ik dus een cerlage krijg, maar zelfs die niet 100% is. Maar dus ging ik beetje zelf op onderzoek uit.



Ik maak me reuzen zorgen want wil gewoon de zwangerschap uitdragen, maar mijn baarmoedermond voelt zacht aan zit wel diep binnen, maar de opening is wel open en dus raak ik gestrest ik heb de afspraak pas over 2 weken, maar heeft iemand ervaring met een zwakke baarmoedermond? weet iemand of ik er nu achter ben gekomen dat mijn baarmoeder zwak is. Het is wel een klein beetje open en de baarmoedermond voelt zacht aan, weet iemand of ik nu toch maar direct mijn verloskundige moet contacten?
TO, jouw moeder moet boos zijn op zichzelf. Blijkbaar heeft ze je niet (goed) voorgelicht!
Alle reacties Link kopieren
Wat een kortzichtige reactie. Alsof kinderen altijd doen wat ze geleerd hebben..laat me niet lachen.



TO: ik denk dat je gewoon die afspraak moet afwachten. Als het al duidelijk mis was hadden ze je denk ik eerder laten komen. Maar de verloskundige bellen als je je zorgen maakt mag altijd! Daar zijn ze voor. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, ik ben een hele tijd niet erop geweest. Mijn beide ouders weten nu dat ik zwanger ben hun waren niet blij, maar zouden me steunen ondertussen hebben mijn ouders al een kinderwagen 3 in 1 gekocht een ledikant en commode, 3 pakken pampers 3x40 stuks, heel wat rompers, kleding en allemaal andere kleinigheidjes.



Ik had mijn verloskundige gebeld en die vertelde mij dat het volkomen normaal is dat ik niet altijd het kindje kan voelen omdat de baby soms achter de placenta kan liggen en dan voel je het niet. een week later (afgelopen Dinsdag) toch even naar de ggd geweest voor een echo even om te kijken of het zeker goed gaat en mijn moeder ging mee, Op de echo bleek alles prima te gaan de kleine was heel bewegelijk dus mocht ik me geen zorgen maken (wat ik stiekem nog wel doe). Aankomende Dinsdag een meting van de baarmoedermond om te kijken of ie nog keurig dicht zit en 26 November weer naar de verloskundige wat er dan allemaal gebeuren gaat weet ik niet.



Ik hoop gewoon dat het kindje gezond is, ben namelijk nog steeds bang voor een vroeggeboorte of de dood van de foetus.
Dat is elke aanstaande moeder Starry. Vanaf nu zul je telkens bezorgd zijn over het welzijn van je (ongeboren) kind. En dat houdt niet op na de geboorte



Straks als je kindje groter is en beter voelbaar, dan wordt het leuk. Dan kun je over het kontje wrijven, voel je het supergoed bewegen en is het een grote wriemel



Voor nu klinkt het allemaal supergoed!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt allemaal goed ja, ik wou dat ik wat relaxter kon zijn, na wat ik allemaal op internet heb gelezen over vroeggeboorte, afwijkingen, miskramen en nog veel meer dat er in welk stadium dan ook van alles mis kan gaan. Mijn moeder wil dat ik het niet meer lees.



Ik ben nu ondertussen 17 weken en 2 dagen in verwachting. 26 November dus waarschijnlijk nog geen 20 weken echo pas rond 5 December, maar kunnen verloskundigen wel eens de echo met 19 a 18 weken willen hebben of is het echt op het moment dat je in de week van 20 weken zit?
Stop met lezen op internet. Alle enge verhalen staan daar. Want de leuke, onbezorgde vrolijke zwangerschappen zijn niet leuk om op internet te plaatsen namelijk en dus lees je dat niet.



Als je vragen hebt bel je je verloskundige. Ga niet googelen. Gewoon niet doen. Luister naar je moeder.



Lees alleen http://www.tipswerkendeou ... je-buik-wordt-voller.html



Dit is informatief en leuk om te lezen en wisselt van week tot week.



Laat die 20 weken echo ook doen rond de 20 weken. Plan hem in de week na 5 december. Het is een medische echo, geen pretecho. Ga erheen met je moeder en verwonder je over het grote voetje, de mooie handjes en alle vlekjes dat iets van het lijfje is
Alle reacties Link kopieren
Doreia@ toevallig heb ik die site vanochtend gelezen en vond die filmpje van die echo ook leuk.



ik kan eigenlijk niet wachten tot die 20 weken echo en in de hoop te horen krijgen dat alles in orde is en helemaal perfect. Ik kan pas gerust zijn op het moment dat het gezond ter wereld is gekomen en ik het in mijn armen heb.



Ik heb even verder geteld naar oud en nieuw en heb gelezen dat baby's met 17 weken zwangerschap al kunnen horen, maar nog wel erg dof. Pas met 21 weken dat de baby echt alles kan horen en kan schrikken van harde geluiden. Tegen de tijd dat het oud en nieuw is ben ik al 23 weken.



Heeft iemand ervaring met zwanger zijn in de 20 weken en oud en nieuw? het kindje gaat toch schrikken van al die knallen enz?
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 16 november 2014 @ 15:12:

Het klinkt allemaal goed ja, ik wou dat ik wat relaxter kon zijn, na wat ik allemaal op internet heb gelezen over vroeggeboorte, afwijkingen, miskramen en nog veel meer dat er in welk stadium dan ook van alles mis kan gaan. Mijn moeder wil dat ik het niet meer lees.



Ik ben nu ondertussen 17 weken en 2 dagen in verwachting. 26 November dus waarschijnlijk nog geen 20 weken echo pas rond 5 December, maar kunnen verloskundigen wel eens de echo met 19 a 18 weken willen hebben of is het echt op het moment dat je in de week van 20 weken zit?



Allereerst heel fijn om te lezen dat je het aan je ouders verteld hebt en dat ze je steunen! Luister maar naar je moeder en stop met googelen. Iedere zwangerschap loopt anders en zo lang jij geen krampen hebt, bloed verliest oid zou ik me proberen geen zorgen te maken. Ik ben zelf moeder van (bijna) 3 dus ik weet hoe moeilijk dat is. Maar het helpt wel om geen verhalen meer te lezen over wat er allemaal fout kan gaan.



Over je echo, bij mij was t zo dat ze de echo t liefst tussen de 19 en 21 weken maken. Hoe eerder hoe minder goed ze alles kunnen beoordelen. Dus ik zou toch adviseren om het met 20 weken te laten doen. Sterkte met de onzekerheid. Maar voor wat t waard is, het klinkt best goed zoals t nu gaat.
Lieverd, ik liep toen rond op een festival Het geluid word gedempt door je buik en het vruchtwater. Daarnaast nog door je kleding en je jas. Zo'n vaart loopt het niet, maar ik ben blij te lezen dat je goed voor je kindje zorgt!
Alle reacties Link kopieren
Je baby zal geen last hebben van het vuurwerk hoor. Die zit lekker veilig in jouw buik, alles wat ze horen is dof. Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en vanmiddag klonk er een harde knal buiten waar ik van schrok. Dan voel ik mijn baby ook reageren maar ik denk meer van mijn schrikreactie dan van de knal. (Mijn dochter van anderhalf sliep er gewoon doorheen namelijk)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dan wel geruststellend.



Ik ben dan wel heel erg jong moeder, maar ik vind het allemaal zo spannend. Vooral vanwege die fout van de abortuskliniek dat heeft me tot onrust toe geleid.



Het vervelende alleen is dat mijn ouders nu echt opletten met wat ik eet en als ik zout op me eten doe gaan hun al zeuren van Nee je mag niet zoveel zout. Sinds gisteren na een dagje shoppen ook uiteindelijk lage rugpijn en vannacht onrustig geslapen dan weer links en dan weer rechts.



Ik zou blij zijn als de zwangerschap erop zit en ik een gezond kindje in mijn armen kan verwelkomen.
Ik zou inderdaad ook stoppen met extra zout toevoegen aan je eten. Mijn zusje en een vriendin van mij bliezen er op het laatst nogal van op zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Ja enkel ik hou niet van zoutloos anders vindt ik het zo smakeloos.



Misschien kan ik volgende week de gynaecoloog heel lief aankijken om te vragen of hij/zij even kort met de echo naar het kindje wil, gewoon om weer even gerustgesteld te zijn. Het liefst huur ik zelf zo een apparaat, maar dan zit ik ook uren met dat ding op mijn buik en naar het beeldscherm te kijken wat de kleine allemaal doet. Dan verklaren mensen me voor gek zelfs mijn moeder.
Ik was hoogzwanger met oud en nieuw. Is helemaal goed gegaan. Nu sta ik zelf sowieso nooit tussen de vuurwerkafstekers maar heb niet het idee dat er iets 'anders' was toen. En als je merkt dat de baby onrustig wordt van hard geluid (schijnt weleens te gebeuren), dan kun je altijd een rustig plekje opzoeken.
Zoutloos hoeft niet hoor, gewoon normaal (matig) zoutgebruik is prima, tenzij een verloskundige of arts je adviseert zoutloos te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hey viva's ik heb een rare vraag even buiten de zwangerschap om. Ik weet echt niet hoe ik zwanger ben geraakt van mijn ex. Heel vaag zou iemand even met me mee kunnen denken want mijn hele cyclus was slordig eerst. Ik ben in een weekend dronken geweest en daarna een paar dagen later bloeden. Weet iemand een verklaring wanneer wat gebeurd kan zijn? Mijn hele schema klopt niet! een eisprong komt voor bevruchting en dan volgt de innesteling dat een week duurt.



Ik was 1 week te vroeg ongesteld geworden, na een zuippartij.



1: Seks met ex: 15 Juli (Dinsdag)

2: Ongesteld 1 week te vroeg: Donderdag 17 Juli (Na zwemmen)

3: Seks met ex: 19 Juli (Zaterdag)

4: Bevruchting: 26 Juli (Zaterdag)

5: Eisprong en seks met ex: 31 Juli (Donderdag)

6: Innesteling volgens echo: 2 Augustus (Zaterdag)

7: Ongesteld moeten worden: 14 Augustus (Donderdag)



Dit is het schema volgens Internet.



Eerste dag van je laatste menstruatie: 17 juli 2014

Een beetje vruchtbaar: 28 juli 2014

Vruchtbaar: 29 juli 2014

Erg vruchtbaar: 30 juli 2014

Eisprong: 31 juli 2014

Innesteldag: 5 augustus 2014

Vanaf hier kun je testen: 14 augustus 2014

Vermoedelijke bevallingsdatum: 23 april 2015





Nu 17 weken 3 dagen zwanger.



Er klopt iets niet tussen de tijd van ongesteld, eisprong, bevruchting en innesteling. Kan iemand met mij meehelpen om mijn agenda dan even netjes op een rij te zetten het staat nu in volgorde, maar weet echt niet welke keer seks tot de bevruchting heeft geleid.
Dat is ook bijna niet te zeggen meis. ik gok de 31e, tenzij je een late innestelling had of een vroege eisprong, dan is het de 19e.



Waarom wil je weten welke keer het is geweest? Alle keren was het toch met dezelfde persoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon zeker weten wanneer de innesteling was. Iets in mijn schema klopt gewoon niet.



Ik had gevreeën met mijn ex op:

15 Juli Dinsdag

19 Juli Zaterdag

31 Juli Donderdag



Volgens mijn berekening zou ik normaal gesproken als ik een cyclus van 28 dagen heb Op 31 Juli mijn eisprong hebben gehad. Op dat moment moet het zijn bevrucht, maar sperma kan een week overleven. Dus tel ik van 31 Juli 7 dagen terug kom ik uit p 24 Juli, maar toen had ik geen seks met mijn ex. De bevruchting zou dus ook op 31 Juli plaats hebben gevonden en dus zal de innesteling nog een weekje duren. Volgens mijn echo is 2 Augustus mijn innesteling geweest, maar dan kom ik niet overeen met mijn ongesteld dag van 17 Juli. Als het om mijn ex gaat. En ik was 17 Juli echt el ongesteld.
quote:starry-sky schreef op 16 november 2014 @ 17:19:

Ik wil gewoon zeker weten wanneer de innesteling was. Iets in mijn schema klopt gewoon niet.



Ik had gevreeën met mijn ex op:

15 Juli Dinsdag

19 Juli Zaterdag

31 Juli Donderdag



Volgens mijn berekening zou ik normaal gesproken als ik een cyclus van 28 dagen heb Op 31 Juli mijn eisprong hebben gehad. Op dat moment moet het zijn bevrucht, maar sperma kan een week overleven. Dus tel ik van 31 Juli 7 dagen terug kom ik uit p 24 Juli, maar toen had ik geen seks met mijn ex. De bevruchting zou dus ook op 31 Juli plaats hebben gevonden en dus zal de innesteling nog een weekje duren. Volgens mijn echo is 2 Augustus mijn innesteling geweest, maar dan kom ik niet overeen met mijn ongesteld dag van 17 Juli. Als het om mijn ex gaat. En ik was 17 Juli echt el ongesteld.

Je gaat hier uit van een cyclus volgens het boekje, dat komt maar heel weinig voor. Je kunt nooit zeker weten van welke keer seks je zwanger bent geworden, tenzij je maar 1 keer seks hebt gehad.



Jouw cyclus en zijn sperma hoeven het niet volgens het boekje te doen. En ook de innesteling kan andere snelheden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar waarom zegt de echo dan dat mijn innesteling 2 Augustus was?



Volgens mij heeft een echo 9 van de 10 gelijk.
Mijn echo gaf aan dat ik niet 10 weken en 5 dagen was, maar precies 9 weken. Dat was een fors verschil. Uiteindelijk ben ik 8 dagen voor uitgerekende datum bevallen.



Het kan ook lang duren voor het bevruchte eitje zich heeft ingenesteld. Het is dus gewoon nooit zeker te weten. Want het zijn allemaal 'ongeveer'-en en schattingen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso wil ik een DNA-test laten doen. gewoon voor de volle 100%, maar de vader van het kind die weigert dat te doen, maar ik heb begrepen dat mijn ex gedwongen kan worden door de rechter, daarvoor moet hij ook de juridische vader zijn, maar daar heb ik bewijs voor dat hij toegeeft de vader is. Die DNA test moet uitsluitend aangeven dat mijn ex de vader is en zo kan de rechter mijn ex dwingen tot Kinderalimentatie te betalen.



Mijn ouders en ik willen niet dat mijn ex hier makkelijk mee wegkomt, het is ook zijn verantwoording.
quote:starry-sky schreef op 16 november 2014 @ 17:57:

Ja, maar waarom zegt de echo dan dat mijn innesteling 2 Augustus was?



Volgens mij heeft een echo 9 van de 10 gelijk.Een echo weet niks van innesteling. Een echo weet sowieso niks, je moet het hebben van degene die de echo beoordeelt. En degene die de echo beoordeelt gaat doorgaans uit van gemiddelden, maar de meeste kinderen/foetussen zijn niet gemiddeld dus een exacte leeftijd is eigenlijk niet aan te geven. Nou geloof ik wel dat die leeftijd exacter aan te geven is naarmate de foetus jonger is, maar nu begeef ik me op glad ijs want ik ben geen echoscopist of zo.
Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap star. Heb je het ook al op school besproken?

Misschien kunnen jouw ouders eens met de ouders van je ex-vriend om de tafel. Ik zou hem ook even de tijd gunnen.
quote:starry-sky schreef op 16 november 2014 @ 17:19:

Ik wil gewoon zeker weten wanneer de innesteling was. Iets in mijn schema klopt gewoon niet.



Ik had gevreeën met mijn ex op:

15 Juli Dinsdag

19 Juli Zaterdag

31 Juli Donderdag



Volgens mijn berekening zou ik normaal gesproken als ik een cyclus van 28 dagen heb Op 31 Juli mijn eisprong hebben gehad. Op dat moment moet het zijn bevrucht, maar sperma kan een week overleven. Dus tel ik van 31 Juli 7 dagen terug kom ik uit p 24 Juli, maar toen had ik geen seks met mijn ex. De bevruchting zou dus ook op 31 Juli plaats hebben gevonden en dus zal de innesteling nog een weekje duren. Volgens mijn echo is 2 Augustus mijn innesteling geweest, maar dan kom ik niet overeen met mijn ongesteld dag van 17 Juli. Als het om mijn ex gaat. En ik was 17 Juli echt el ongesteld.

Klopt prima dan toch> Seks op de 31e, twee dagen later ei geland.



Als het om je ex gaat? Je hebt nog met anderen gesekst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven