Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer even.

@Marie87; Gefeliciteerd met je zoontje! wat lastig dat je zoontje weinig eet en daardoor afhankelijk is van borstvoeding. Helpt de logopedist nog?

@ Bettie; wat rot zeg, maar het kan natuurlijk even duren voordat alles weer op orde is.

@es; wat fijn dat je ongesteld geworden bent, hopelijk volgende keer een kortere cyclus! Zijn jullie al echt aan het proberen voor een baby?

@Mayolijn; ik heb nooit getemperatuurd, dus heb geen tips. Bij mij werkte ovulatietesten heel goed en duidelijk.

@Moiwichtjes; hier ook een boefje die niet doorslaapt, dus ik leef met je mee ?. Hij wil ’s nachts sinds een paar maanden weer melk, we zijn na zijn eerste verjaardag begonnen met afbouwen, maar hij denkt er anders over…

@Fee; spannend, 23 maart komt dichterbij! Ik gok ook een meisje!

@Nienemunt; hoe gaat het nu met stoppen met de bv? Al cyclus in zicht?

Vind het wel heel knap dat jullie de borstvoeding allemaal zo lang volhouden, ik was dat kolven echt zo zat…Misschien dat het bij de derde wel wat langer lukt, wie weet.

@hier: Afgelopen weken beroerd geweest en weinig energie, misselijkheid lijkt beter, maar kan ’s ochtends nog steeds m’n bed niet uitkomen en dat is niets voor mij. Vandaag de 12 weken grens bereikt en vorige week een goede termijn echo gehad (en 5 dagen vooruit gezet, wat technisch niet eens kan, maar wel blij mee). In april de geslachtsecho en de NIPT gepland staan, spannende momenten nog.
Alle reacties Link kopieren
@Bettie, Kan zeker hoor, ik gaf weinig voedingen en had ook veel kortere LF dan voor de zwangerschap. Kan sowieso na de zwangerschap anders worden dan ervoor, ook zonder bv. Zou me er nog niet druk om maken, is haast zoiets als ontpillen, alle hormonen moeten weer in het gareel. En het kan geen innestelingsbloeding zijn...?

@ Marie, nog gefeliciteerd! Wel zwaar wat je beschrijft. Hier ging pas na een week een voeding minder het vervangen met eten en drinken in. Alsof hij nog echt moest schakelen om zelf meer tot zich te nemen. Hoe vaak voedt je dan? Want ik heb zoontje wel echt aangewend om goed en volledig te drinken, niet steeds even tussendoor. Dus vooral op mijn verzoek uiteindelijk. Als jouw zoon vaker komt en dat voelt goed helemaal prima hè, ik zeg wat hier werkte en ok voelde!:D

@ mayo, kaartje nog niet veel duidelijker inderdaad wat Marie zegt, zelf nog steeds het gevoel dat ovu wel geweest is?

Ik kan in je kaartje niet zien maar temp je eigenlijk met een thermometer met 2 cijfers achter de komma?

@ Es, gaan jullie er nu idd vol voor?

@ gms, fijn van de goede echo zeg, maak je je erg druk om nipt nog?



Hier gaat het allemaal goed, kijk zo uit naar volgende week. Echt wel een shock als het toch een jongen zou zijn maar ik mag dat van mezelf voelen want dit kindje is sowieso enorm gewenst, jongen of meid, tis meer het gevoel wat zo zeker lijkt. Erg voorbarig een rood roze draagdoek gekocht (anders zou die misschien uitverkocht zijn, heb 14 dagen om terug te sturen )



Sorry voor wie ik vergeet, zit op een telefoon te tikken
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marie! Leuke dag gehad? Je kan gewone melk proberen? Lust hij dat? Ik ben rond de 1 jaar gestopt met kolven maar als ik thuis was voedde ik wel nog gewoon. Dat ging toen prima. Soms om 19:00u wel echt volle borsten maar dat was al snel minder.



Vervelend GMS dat je je zo beroerd voelde. Hopelijk is dat nu over. Vermoeidheid is ook niet fijn! Ik heb dat de vorige zwangerschap de hele tijd gehouden.



Haha Fee ik ben benieuwd of je de rood-roze draagdoek moet terugsturen. Nu maar hopen dat ze het geslacht ook goed kunnen zien volgende week!



Cyclus is inderdaad nog niks. Mijn temperatuur is nooit zo lang zo hoog voor de eisprong dus ik denk het echt wel, maar goed FF weet het ook allemaal niet meer volgens mij. Vanochtend nog getest en die was negatief. Afgelopen weken is achtereenvolgens zoon, man en ikzelf ziek geweest. Dus als mijn eisprong de afgelopen 2 weken ergens is geweest dan ben ik zeker niet zwanger helaas. Ik wil nu gewoon ongesteld worden, dan kunnen we tenminste weer door.

Mijn thermometer heeft maar 1 cijfer achter de komma.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marie! Dubbel h?, dat ze dan steeds meer kunnen en echt niet meer lijken op de baby van eerst maar dat ze dan nog wel zoveel bij je drinken. Bij ukje leek het hier eerst ook echt nergens op qua vaste voeding; yoghurt en fruit at ze. Pas rond14 maanden ging ze brood eten, warm eten iets eerder. Vlees hoeft ze nog altijd niet. Er zat dus wel wat vooruitgang in, anders was ik ook echt wel moedeloos geworden van het vele voeden ! Pas sinds kort (na de laatste sprong?) gaat het echt merkbaar hard met haar ontwikkeling, op het moment gaat vooral het woorden leren als een speer . Ik weet nog hoeveel ik toen heb zitten Googlen naar alternatieven voor brood en hoeveel papjes ik tevergeefs geprobeerd heb, ze staan nog steeds in de kast... kortom: kop op, het kan snel gaan! Niet meer kolven is voor mij al zo fijn dat ik de vele nachtvoedingen ook nog wel even volhoud. Denk ik. Dat claimerige is inderdaad af en toe heel zwaar, dus dan focus ik maar op de stijgende lijn.



Bettie, wat vervelend! En natuurlijk net voor het zwemmen... Is het inderdaad een echte menstruatie of kan het een innesteling zijn?



Gms, haha leuk hè zo 'n berekening die helemaal niet kan kloppen, dat had ik de vorige keer ook, dan zou ik tijdens mijn afwezigheid zwanger geworden zijn dus dat riep wel wat vragen op Wel las ik dat je eisprong op een erg afwijkend moment in je cyclus kan zijn als die weer op gang komt. Nachtvoedingen icm zwangerschap zijn wel extra zwaar, ik was blij toen mijn oudste niet meer hoefde, al overwoog ik tandemvoeden ook wel.



Hier is mijn maandenlange buikpijn sinds een paar dagen over verder nog geen aanwijzingen, maar we wachten geduldig af. Ik wens iedereen veel geduld en uithoudingsvermogen toe, en veel buitenplezier met de kleintjes deze week!

Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ter geruststelling vond ik dit artikel over borstvoeding geven en het terugkeren van de vruchtbaarheid prettig om te lezen: het duurt gemiddeld 14,6 maanden voor de cyclus terugkeert, en hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat er dan ook een eisprong is.



Artikel over bv en vruchtbaarheid
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bettie: wat vervelend zeg. Het kan inderdaad door de borstvoeding komen. Heb ik vaker gehoord.

Marie: gefeliciteerd met je zoontje!

Mijn dochter is ook lang een slechte eter geweest. Ze ging beter eten toen ik na een jaar de borstvoeding wat ging minderen. Nu ik helemaal gestopt ben is ze juist echt veel beter gaan eten. Duurde eventjes, maar nu heeft ze echt door dat de energie ergens anders vandaan moet komen. Misschien geeft dat hoop?

Es: jeeeej super fijn van je cyclus! Fijn om te weten waar je aan toe bent.

Gms: spannend! Lekker dat je die 12 weken grens nu heb bereikt en de echo goed was.

Fee: Nu ben ik ook heel benieuwd of het echt een meisje is! Zou je het echt vervelend vinden als je weer een jongen krijgt? Ik heb een dochter maar zou nog een dochter juist geweldig vinden. Juist twee van hetzelfde geslacht. Maar ach gezondheid is natuurlijk veel belangrijker.

Toch leuk om te weten of je gevoel het goed had.

Mayo: super rot die onzerheid. Kan de temperatuur niet wat hoger zijn door dat je misschien een ligte vorm van het ziekzijn heb meegepikt?

Moiwichtjes: Gelukkig is die buikpijn weg. Knap dat je het allemaal zo vol houd.

Wat je zegt klopt inderdaad. Het is wel alleen als je op verzoek voed. Bij mij had ik daar weinig hoop voor, omdat ik sinds 10 maanden al wat ben gaan minderen en dus niet meer zo op verzoek voedde.



Sorry als ik iemand ben vergeten, typ via mijn mobiel.



Hier: Nu sinds 2 weken echt gestopt en niet meer hoeven kolven. Er zit nog wel melk in mijn borsten, maar echt minimaal. Helaas hebben ze hun oude formaat weer terug (had nooit een grote cupmaat :p )

Had wel last hormoonschommelingen door dat het allemaal weer terug naar normaal gaat.

Was ineens wat aangekomen, dat mocht opzich wel want ben al best dun, maar dat was vooral vocht bleek gisteren. Ik hoef nu in ieder geval niet meer zo veel moeite te doen op gewicht te blijven en er mag ook wel wat bij komen.

Dochter was er super snel aan gewend en is echt goed gaan eten. Heel fijn!

Qua menstruatie nog niets, maar had ik ook niet verwacht nu na 2 weken. We gaan er gewoon lekker voor en dan zie ik wel wanneer het terugkomt (of niet en snel zwanger haha)
Alle reacties Link kopieren
@ Nien, nee hoor,een jongen zou zeker niet vervelend zijn! Zou meer een shock zijn, schakelen omdat gevoel zo sterk op meisje zit.



En klinkt misschien?gek,maar we hadden het altijd over drie kinderen, nu neigen we meer naar twee. Als dit een meisje zou zijn dan weet ik zeker dat als we wel ooit voor een derde gaan dit niet onbewust wordt ingegeven om toch te kijken of het dan wel een meisje zou zijn. Suffig misschien, want als je er weer voor gaat is alles welkom maar toch



Nu lekker steentjes tellen in de tuin met m'n zoon:)
Alle reacties Link kopieren
Ah shit Bettiepage, wat een grote teleurstelling :(. Heb je goed voor jezelf gezorgd en voor je laten zorgen?



Ah Marie wat kan je je dan machteloos voelen en je zorgen maken. Dat maakt je wel verdrietig natuurlijk :(. Wat eet/drinkt hij nu op een dag als jij er niet bent?

Wel weer een mijlpaal: dreumes!!!



Gms al vanaf dat ons meisje een paar maanden oud was, was onze wens er al om voor een 2e te gaan. Helaas bleef de menstruatie uit dus hopelijk gaat onze wens zo snel mogelijk in vervulling!

Wat vervelend dat je je de afgelopen weken zo beroerd gevoeld hebt. In combinatie met gebroken nachten helemaal pittig! Spannend nog voor jullie!



Fee hahaha je kan de draagdoek maar in huis hebben! Spannend de echo volgende week!



Vervelend Mayolijn, laat dan die menstruatie dan maar komen hé?!



Moiwichtjes fijn dat de buikpijn over is! Nu even spannend!!!



Nienemunt hahaha! Jammer dat die voordelen van grotere borsten dan weer verdwijnen he?! Fijn dat het stoppen met de borstvoeding zo goed gegaan is en dat je dochter het zo goed doet!
Dames, even een ego-post vraagje. Kan een ovulatietest ook positief zijn als je niet bijzonder veel hebt gedronken? Maar ook niet heel weinig. Of zou die dan evengoed negatief moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Marie, als je echt op de piek zit van je vruchtbaarheid maakt het geloof ik niet zo heel veel uit of je nu veel of weinig gedronken hebt, dan is tie gewoon positief.
Maar anders om dan? Ik denk namelijk eerder dat ie vals positief is
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij alleen als je hem echt met ochtendurine doet. Dus als je gewoon normaal gedronken hebt, dan wordt hij niet vals positief volgens mij?
Haha, ja, dat zou je denken he. Maar ik geloof het eigenlijk niet zo. We zullen zien.



Mayo, bij jou dus ook nog geen duidelijkheid verder?



Nienemunt, wat fijn dat je dochter zo goed eet!



Bettie, ben je alweer wat opgeknapt voor een volgende ronde? Balen van die korte lf hoor



Fee, nog maar drie dagen en dan weet je het!



Es, hoe is het met jou verder? M'n zoontje eet pap en fruit als ik er niet ben. En zo'n twee flessen moedermelk. Hij groeit geleden heel goed. Alweer 11 kg en bijna 80 cm. Hij weet denk ik gewoon erg goed wat hij (niet) wil



Gms, laten jullie een geslachtsbepalende echo doen?



Moiwichtjes, al meer duidelijkheid bij jou? Die krampen betekenden dus niets?
Alle reacties Link kopieren
Marie, het lijkt mij dat hij toch gewoon positief is?! Fijn dat je zoontje genoeg binnen krijgt als je er niet bent en dat hij zo goed groeit! Met mij gaat alles goed! Net mijn 2e menstruatie achter de rug dus dat geeft weer hoop voor een nieuwe ronde!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, mooie tabel!



Marie, dat klinkt inderdaad als een gezond knaapje hier loopt/rent echt een klein fijn dingetje rond van nog geen 9 kg en 75 cm nu denk ik. Binnenkort weer naar het consultatiebureau want vorige keer had ze echt geen trek in de oogtest... Hopelijk dit keer wel Wat die ovulatietest betreft, gewoon het zekere voor het onzekere nemen toch? Baat het niet, altijd mis



Hier zijn we weer eens niet fit dus dat wordt dit jaar geen beeb meer, maar december is toch niet zo'n leuke maand want die zit al vol met verjaardagen en gedoe. Al was het wel eenmalig een goed excuus geweest om onder de feestdagen uit te komen

Omdat ik dus heel moe was en ook wat bekkenpijn had heb ik ook maar weer getest, maar gewoon negatief dus dat zal wel bij het virus horen.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
O wauw Moiwichtjes... dat had ik even niet in de gaten dat 2017 het al bijna niet meer gaat worden Dat vind ik toch wel een gek idee!



En nee mijn cyclus doet nog steeds raar. Nu loopt de temperatuur weer iedere dag een graadje naar beneden.







Sorry egopost maar ben even in shock!
Alle reacties Link kopieren
@mayolijn, wat lastig dat je cyclus zo in d e war is. Hopelijk komt er snel meer regelmaat in.

@marie, dat lijkt me toch echt gewoon een positieve ovulatietest. Goed nieuws toch? Nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je zoontje! Hoe gaat het nu met eten? Het lijkt me dat hij genoeg binnen krijgt, flink kereltje!

@moiwichtjes, ik had er ook nog niet zo bij stilgestaan dat dit jaar het niet meer wordt. Dan gaan we maar voor een baby in 2018. Hopelijk worden we nog wel dit jaar zwanger!

@bettie, balen van je korte LF, hopelijk verandert dat weer naar een normale cyclus.



@hier, nu echt bijna helemaal gestopt met voeden. Alleen s nachts leg ik hem nog wel aan als hij wakker wordt, dan drinkt hij nog wat. Verder nog geen menstruatie te bekennen. Rustig afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Wat maf Mayo! Niet op een koeler dekbed overgegaan ofzo?

Nu werken , ik reageer nog op de anderen als ik tijd heb:)
Alle reacties Link kopieren
Marie: spannend zeg! Misschien is er dus wat gaande!



Mayo: huh wat raar van je temp. Geen teken van je mentruatie omdat het nu weer naar beneden loopt?



Moiwichtjes: vervelend dat jullie niet fit zijn. Lekker rustig aan doen.

Bij mijn dochter was de bevruchting rond eind maart/begin april. Bevallen op 17 december met 39+4, dus als je eisprong dan is kan het nog hahah. :P



Hier: Temperatuur al meer dan een week 37.0 - 37.1 terwijl ik normaal altijd 36,5 had. Dus spannend! Als het hoog blijft misschien zondag eens een testje doen. Gisteren ook al gedaan, die was negatief maar denk ook veel te vroeg en met waterige urine. Even afwachten dus
Waauuuw, wie heeft die tabel zo mooi gemaakt dan?



Mayo, wat irritant van je huidige cyclus. Ik zou nu ook denken dat je menstruatie er misschien aankomt, en anders dat je eisprong nog steeds moet komen. Je lichaam zal wel van slag zijn na de miskraam :( En ben je nu van slag vanwege het besef over 2017 of je cyclus? Vind het in ieder geval erg rot voor je!



Worteltaart, nog bedankt voor je felicitatie! We hebben het afgelopen zondag gevierd en zoontje is flink verwend. Hij eet nog steeds niet veel vaste voeding en had zijn stuk taart ook zo van z'n bordje gegooid

Wat spannend dat je nu dan wel kan gaan verwachten dat je cyclus echt op gang komt. Hoop het snel voor je!



Nienemunt, jij maakt het dus ook spannend! Heb jij ook een FF-kaartje die we mogen zien?



Ja, ik denk nu eigenlijk dat mijn positieve ovulatietest misschien niet positief genoeg was, al was het streepje echt super duidelijk. Eerlijk gezegd had ik hem gedaan als zwangerschapstest omdat ik wat misselijk was, zodat als 'ie negatief was, ik geen zwangerschapstest hoefde te doen, want dan kon ik mijn laatste bewaren voor als ik dat wat meer dacht. Maar zwangerschapstest was negatief, dus misschien toch eisprong, of ander ongein.
Alle reacties Link kopieren
Succes dames met gaan menstrueren!

Ik geef onze dochter nog altijd borstvoeding, ze wordt in juli 3.

Bij mij kwam de menstruatie precies 2 weken nadat ik was gaan werken op de neonatologie weer op gang.

maar helaas heb ik voor jullie geen 100%succes garantie-tips.
Alle reacties Link kopieren
Worteltaart ik ben benieuwd wanneer het komt!



O Nienemunt, spannend!!



Marie heb je vandaag nog getest? Hoe was die?



Ik ben vandaag ongesteld geworden! Dus dan denk ik dat mijn eisprong toch rond dag 38 ofzo is geweest. Voor mijn gevoel kunnen we nu weer verder. Hopelijk is de volgende cyclus weer korter.
Ergens dan toch wel fijn he mayo? Weer een overtuigende kans



Ja, ik had wel getest. Licht streepje, niet zo duidelijk als gisteren. Dus of eisprong is al geweest, of dit is een hoop random gedoe. Had de afgelopen dagen ook wel eggwhite slijm, maar dat heb ik op andere momenten ook gehad en toen had het overduidelijk niet met een eisprong te maken, dus we wachten maar weer af. Volgens die link die gms (?) Laatst plaatse is het gemiddelde rond de 14 maanden. Dan ga ik daar maar voor
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je duidelijkheid hebt, mayo!



@marie, misschien was dit dan toch je eerste eisprong. Lastig he, dat afwachten.



Vanavond hebben we gehoord dat schoonzusje zwanger is van hun tweede kindje. Hun dochtertje is nu 16 maanden. Heel leuk voor ze, maar ik merk dat ik stiekem een beetje jaloers ben. Het is vooral dat ik dacht dat mijn cyclus nu wel weer eens op gang zou zijn maar dat blijkt dus gewoon langer te duren. Schoonzusje gaf geen borstvoeding, dus dan kun je ook sneller voor een tweede gaan.
Alle reacties Link kopieren
He Worteltaart dat is altijd even vervelend he! Ook al ben je blij voor je schoonzusje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven