Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
He worteltaart, dat is ook gewoon ontzettend confronterend. Je bent volgens mij ook een beetje angstig dat het voor een tweede misschien niet zo makkelijk gaat toch?

Ik ben ook wel eens jaloers geweest op vrouwen die geen borstvoeding gaven en daarom gewoon een cyclus hadden. Komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Mayo, je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent! Hopelijk is het de volgende keer minder lang



Marie, vervelend hè, dat je soms niet weet wat al die dingen van je lichaam betekenen. Wordt er ook soms gek van ;)



Worteltaart, lastig zeg en ook wel herkenbaar. Vergeet niet dat je jouw zoontje een hele goede start hebt gegeven door de bv!

Mijn schoonzus heeft een dochter van ruim 1,5 en maar kort bv gegeven. Ik verwacht daar ook wel snel nieuws. Voelt dus een beetje hetzelfde. Maar ik ben nu gestopt dus het kan weer.

Jij ging toch ook stoppen? Dan hoeft het bij jou ook niet lang te duren voordat het weer op gang komt
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie het een beetje begrijpen. Ik vind van mezelf een beetje dat ik het niet zo mag voelen ofzo.

@marie, ik ben idd nu ook een beetje bang dat het langer gaat duren, omdat ik over twee maanden al weer 36 wordt. En er zit in mijn hoofd dat het dan minder snel gaat. Maar vorige keer was ik wel snel zwanger en ik ben bijna helemaal gestopt met de bv, dus het kan idd bij mij nu ook snel weer op gang komen.
Alle reacties Link kopieren
Oja Marie, in heb geen temperatuurkaartje om te laten zien. Ik hou het nog niet zo serieus bij.

Het is gek dat het nu al een hele tijd 37 is ipv 36,5, maar soms denk ik ook wel dat het komt doordat in de laatste tijd soms wakker wordt 's nachts (slaap wel weer direct) of misschien met hormonen na stoppen bv (?) Heb er nog niet zo veel verstand van, maar wel gek dat het heel constand is.

Ik voel ook nog helemaal niets. Geen menstruatie of zwangerschap symptomen... Of het komt nog, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Worteltaart, begrijpelijk dat je ook met je leeftijd zit. Dat hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen. Bij iedereen zal het wel iets anders werken qua leeftijdsgrens en ik weet niet of het zo'n magische grens is bij 36. Helemaal omdat je hiervoor ook snel zwanger was.

Eerste maar eens je cyclus terug! En tuurlijk mag je die dingen wel voelen. Kun je ze ook met je man bespreken?
Alle reacties Link kopieren
@marie, spannend! Klinkt toch als een ovulatie! hoe gaat het verder met je zoontje , lopen jullie nog bij de logopedist?



@wortel niks geks aan hoor. Het blijft weer een onzekerheid en zo'n bericht triggert dan je eigen wens,zegt niks over het gunnen van de ander.

@nienemunt, geen idee of je temperatuur kan veranderen door te stoppen met bv, verandert toch wat in je hormonen!

Ik heb niet heel eerlijk beeld maar voel me wel echt meer mezelf nu ik gestopt ben met bv, terwijl ik dat na 9 maanden ook al best vond! Maargoed, in hoeverre dat objectief is met weer een zwangerschap.

@mayo, misschien heb je nog niet altijd een ovulatie, dat zouje kaartje ook kunnen verklaren. Ook omdat het misschien allemaal weer beetje in balans moet komen.



Hier voel ik eindelijk de baby wat duidelijker! Was bij vorige zwangerschap toch echt sneller. Maar nu duidelijke schopjes en plopjes. Maakt het weer wat echter.



Morgen om 08.00 uur de echo!
Alle reacties Link kopieren
@Fee, wat wijn dat je de baby goed voelt. En leuk en spannend, morgen de echo! Laat je daarna weer even van je horen hier?

@Nienemunt, op zich kan ik het wel met mijn man bespreken, maar hij begrijpt mijn gevoelens/angstgedachten niet zo goed. Hij staat er zelf gewoon positief in en denkt dat ik over een paar maanden wel zwanger ben. Ik hoop dat hij gelijk heeft
Veel succes en plezier fee! En wat bijzonder weer dat je de kleine al voelt. Dat is toch wel het mooiste aan een zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je hoor Woteltaart! Ik heb soms ook het gevoel dat het nooooooit gaat lukken. Terwijl we toch bewijs hebben dat het wel gewoon is gelukt om een kindje te krijgen.

Ik had laatst ook een verjaardag met allemaal zwangeren, bllgg!



Veel plezier Fee! En spannend wat het geslacht zal zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik mag de draagdoek houden!!!!:D
Jaaa, wat leuk! Heel bijzonder dat je dat zo goed aanvoelde. En verder ook alles goed dan neem ik aan?



Moet zeggen dat ik het wel een leuke mededeling vind zo. Voor veel mensen zegt dit niets
Alle reacties Link kopieren
Ja alles helemaal goed en gezond. Placenta voor, daarom voelde ik het nu later en minder krachtig:)

Maar is ze (whaaa) de laatste dagen al lekker aan het inhalen.
Nienemunt: Hoe is het met jouw temperatuur? Dat je dat kan: 'Niet serieus bijhouden'. Maar ik vind grafiekjes enzo ook erg leuk.



Worteltaart, ik vind het vervelend voor je dat het zo in je hoofd zit dat het door je leeftijd misschien langer kan duren. Maar als het bij de eerste zo snel ging, zou er in de tussentijd toch niet zo'n gigantische achteruitgang hebben kunnen plaatsvinden? Ik moet zeggen dat ik er nu alle vertrouwen in heb dat het ons gewoon gaat lukken. En aangezien ik vrij overtuigd ben daarin, hoop ik dat het me dan minder doet als het even duurt. Maar dat gaan we dan zien.



Fee, om nog antwoord te geven op jouw vraag: We hebben waarschijnlijk nog één afspraak met de pre-logopedist. Aangezien mijn zoontje het wel lijkt te kunnen, maar het meer een probleem is van niet willen, kan ze ons dan verder niet helpen.

Ik wou wel dat ik zeker kon weten of mijn ovulatie is geweest, want kan het me gewoon niet voorstellen. Alsof je dan zo lang niet ongesteld bent geweest, dat het veel te abstract wordt dat het überhaupt nog kan gebeuren. Maar ik had gisteren weer een ovulatietest gedaan en daar zag je eigenlijk niets meer op, en een aflopend streepje is dan misschien wel weer een goed teken ofzo. Dus we gaan het zien!
Fee, daar dacht ik ook al aan, dat je placenta misschien voor lag. Ik had bij mijn zoontje de 20 weken echo met 19+ iets en toen voelde ik hem nog niet zo lang. Niet dat mijn placenta voor lag, ik denk dat het ook gewoon lang duurde voordat ik het herkende.



Dus nu kan je een nieuwe lading kleertjes gaan inslaan
Alle reacties Link kopieren
Leuk Fee! En belangrijkste natuurlijk dat alles goed met haar is!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd fee met de mooie echo!! Super fijn gevoel of niet?



Jeeeeej ik ook blij. Ben weer ongesteld! Nooit gedacht dat ik daar blij mee zou zijn.

Temp was vanochtend gedaald en hoppa
Wat fijn ook Nienemunt! Was dit je eerste menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
@fee, wat leuk dat je gevoel klopte! En fijn dat verder ook alles goed was.



@nienemunt, haha, ik snap het helemaal. Zou nu ook blij zijn met een menstruatie. Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus.



Ik reageer later verder, ben aant werk..
Alle reacties Link kopieren
Ja dit was de eerste keer, dus twee jaar geen menstruatie gehad (zwanger en bv).

Ik hoop ook dat het snel regelmatig is.

Stiekem toch wel jammer dat het niet net als de vorige keer gelijk raak is, maar dat was gewoon wel heel veel geluk :P

Ik ga nu wel netjes elke dag mijn temperatuur opschrijven na de menstruatie. Hiervoor deed ik het gewoon een beetje in mijn hoofd Marie, want het was heel constant.
Alle reacties Link kopieren
Jeej wat "fijn" Nienemunt. Ik kan je de app (of website) Fertility Friend aanraden.

Ziet er niet zo gelikt uit, maar hij bepaalt op basis van je temperatuur en andere data wanneer je eisprong is geweest. Meestal heeft hij dat wel goed.
Ja, ik sluit me aan bij Mayolijn. En dan graag hier je kaartje delen Nee hoor, dat is een grapje.

Het geeft in ieder geval een hoop inzicht!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip!

Ik zal hem bijhouden en delen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoera fee, een goede echo! Dat is het mooiste wat je kunt krijgen, en wat leuk dat je nu weet dat het een meisje is en nog een paar maanden broeden dan kun je haar al ontmoeten en lekker in de draagdoek stoppen !



Nienemunt, dat begint ergens op te lijken nu kun je inderdaad lekker aan de slag met meten



ik lees op internet wat rond over vruchtbaarheid en borstvoeding geven en ik word alleen maar meer bevestigd dat het best lang kan gaan duren. Een wedstrijd wie het laatst zwanger is is dus geen gek idee Minder voeden is niet echt een optie want daarvoor vinden we het allebei te fijn, mijn dieet is al zo voedzaam dat ik langzaam een vetribbel op mijn buik ontwikkel en een middeltje ga ik niet slikken. Blijft temperaturen over als tip, dus ik kijk even hoe het jou vergaat Nienemunt en dan probeer ik dat misschien ook. Wel handig om dan eerst eens ongesteld te worden



Link naar meer Leesvoer

En nog meer voer voor bedtime reading
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Moiwichtjes, ja het begint zeker ergens op te lijken, het is aardig heftig zo na 2 jaar lang niet ongesteld te zijn geweest



Ik temperatuur al een hele tijd een beetje, sinds december al. Ik schreef het alleen nooit op omdat er tijdens de birvoeding toch nooit wat veranderde. Altijd 36,5-36.6. Had dus tijdens de bv weinig zin vond ik. Kan natuurlijk altijd, maar ik vond die confrontatie lastig dat er niets gebeurde.

3 weken na het stoppen ging mijn temptatuur ineens omhoog en daar is dus een mentruatie uit gekomen. Het voelt nu dus wel alsof het meer zin heeft Moiwichtjes

Ik hoop voor je dat het toch nog terug komt tijdens de bv. Het kan inderdaad lang duren als de cyclus uitblijft. Met cyclus en bv hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn.
Ha Moiwichtjes, ik heb het meeste gelezen e sta er verder ook zo in als jij denk ik. We stoppen voorlopig nog niet. Misschien ga ik wel eens experimenten met niet kolven op werk. Wie weet haalt dat nog iets uit



Heb je veel last van je menstruatie Nienemunt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven