Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Ah, dat is inderdaad vrij vlot! Wat fijn
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er weer veel geschreven,ik ga van het weekend even achter m'n laptop iedereen de aandacht geven die ze verdienen;)



Maarre, GMS wat super leuk drie jongens, heb je wel een goede inboedelverzekering of valt dat mee denk je?;)



En Es, waaauw van harte, de teller in de groep loopt op zeg, heerlijk!



Grappig om de verhalen te lezen over kolven, ik heb het niet veel gedaan maar vond het echt niks, zoon pakte ook zelden een fles dus vond hetook nog eens heel ondankbaar werk, had ik me als een koe gemolken en dan liet ie het staan. Hmpf!



Nou ik ga slapen en reageer nog uitgebreid!
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies! Hoe is jullie paasweekend?

Wij zijn vanmiddag bij mijn oma geweest. Verder niks op de planning staan. Vandaag cyclusdag 27 en eindelijk de smiley op de ovulatietest!



Ik ga even bijlezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend al die kindjes die slecht eten. Zoon heeft ook zo'n mindere fase gehad. Eten kon na twee happen in de prullenbak (of in ons geval naar de kippen). Nu eet zoon echt ineens heel veel. 3 sneetjes brood bij de lunch is geen uitzondering. Maar ik snap wel dat je naar de dietist of pre-logopodist gaat als het echt niet lukt.



De eerste stapjes zijn zo leuk! En ik vond het ook wel handig, dat je soms ook even zonder kinderwagen of sjouwen even ergens naar toe kan. Hoewel het dan vaak nog niet snel gaat.



Vervelend voor je vriend Marie, gaat het al weer wat beter?



Wat fijn Es, 1 mei al de afspraak!



Hier nog vaak 's nachts eruit om een tut terug te stoppen. Maar er zijn steeds vaker nachten dat hij maar 1 of 2x wakker wordt. Ik strompel met 1 oog open naar zijn bedje en terug en doe mijn ogen weer dicht. 1,5jaar nachtvoedingen hebben mijn inslaap-skills wel goed getraind
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eindelijk weer bijgelezen



Vandaag een dagje thuis, flink aan het opruimen geweest. Morgen paasbrunch bij de schoonouders.



@Zonnestraaltje, je vroeg hoe ik de bv heb afgebouwd. Ik heb t/m december (zoontje was toen 8 maanden) nog gekolfd op het werk. Vanaf januari t/m eind februari heb ik 's ochtends en 's avonds en 's nachts nog borstvoeding gegeven. Vervolgens heb ik nog een tijdje alleen de avond/nachtvoedingen gegeven en toen alleen nog 's nachts als hij wakker werd. En nu zit ik op het punt dat ik daar ook mee stop, want er komt nadat hij een paar nachten heerljk heeft doorgeslapen gewoon bijna geen melk meer uit. Maar goed, voor mij is dat ook goed zo, volgende week wordt hij 1.



@nachten; Ik was toen zoontje nog vaker 's nachts wakker werd wel af en toe kapot hoor. Zeker als ik dan voor mijn werk weer vroeg mijn bed uit moest. Nu wordt hij nog wel af en toe een keer wakker 's nachts, dat is goed te doen. Hij slaapt al sinds hij twee maanden is op zijn eigen kamertje.



@eten; Tot een maand geleden zo'n beetje at zoontje bijna geen avondeten. Wel is hij dol op brood, fruit en yoghurt. Maar sinds kort eet hij 's avonds ook lekker mee. Vooral aardappel gemengd met een andere groente (soort stamppotje) vindt ie lekker. Vandaag had hij koorts, maar zijn aardappel-pastinaakprutje heeft hij heerlijk opgegeten.



@Marie, Hoe gaat het nu met je man? Lijkt me wel schrikken, zo'n ongeluk!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Fee! Oh ik vond kolven ook zo ondankbaar, heb zoveel flesjes weg moeten gooien helaas...



Mayolijn jippie een smiley!! Hahaha dat geloof ik! En een tut erin doen is dan meer automatisme dan dat je de kleine eruit moet halen en er even mee bezig bent. En er komt een tijd dat je er niet meer uit hoeft haha!

Gezellig even langs je oma, maar ook heerlijk om verder niks op de planning te hebben staan. Wij hadden gister niks op de planning, maar ons meisje was ziek dus thuis moeten blijven en dus ook niks spontaan kunnen gaan doen. Vanmiddag hebben we een kinderverjaardag, even kijken of ze al opgeknapt is. Ze slaapt nu nog, jeetje wat een luxe!



Worteltaart, ook heerlijk een dagje niks! Straks lekker eten: yummie! En jouw kleine ook alweer bijna 1, wat gaat dat snel!
Fee, ik opende per ongeluk de eerste in plaats van de laatste pagina en zag je berichtje mbt de bruiloft van je zus. In principe moet dat dus nu precies goed gaan toch?



Mayo, wat fijn van je positieve ovulatietest! Nu dus richting de wachtweken.

En wat fijn dat je zoontje zo goed slaapt en je zo'n goede eter hebt. Hier weigert zoon de laatste dagen zelfs banaan, zijn voormalig favoriet

En hij kan boos worden, oh man. Net was hij met schaapjes aan het spelen en die moesten blijkbaar op hun billen zitten, maar dat lukte niet meteen. Frustratie alom.

Ik vroeg me trouwens af hoe het nu met jou gaat na de miskraam. Je leek er vrij nuchter in te staan, is dat nog steeds zo?



Nienemunt en Bettie, jullie gaan ook weer richting NOD toch?



Met mijn man gaat het trouwens best goed! Het was zeker schrikken, maar hij heeft vanochtend geen pijnstillers meer gehad en functioneert toch behoorlijk goed Staat de was op te vouwen as we speak. We doen verder niets bijzonders met Pasen. Zo meteen maar weer even naar de speeltuin oid.



Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vond zonder cyclus, dan nu nadat ik een menstruatie heb gehad. Wil nu gewoon dat alles werkt. Herken jij dat ook Bettie? Ik kan me wat meer ergeren aan dat constant willen drinken van mijn zoontje. Vannacht was helemaal drama. Geen idee wat er aan de hand was/is.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor van iedereen die nog gebroken nachten heeft! Dochter is juist een hele goede slaper en echt een uitslaper. Heerlijk! Maarja dan wel een slechte eter dus je kunt niet alles hebben haha.

Uiteindelijk zullen het hopelijk allemaal fases zijn. Gebroken nachten zijn wel hetgene waar ik bij een tweede weer tegen op zie omdat we hierbij zo verwend zijn met onze dochter.



Es, hoe voel je je? Last van kwaaltjes?

Zielig van je dochter, hopelijk knapt ze snel op.



Fee, inmiddels al een flinke buik trouwens?



Mayo, Jeej smiley! Even veel plezier maken met je man dus



Marie, gelukkig gaat alles weer goed met je man, je hebt hem dus al weer aan het werk gezet :P

Ik snap je wel, want nu het weer zo ver is wil je ook weer dat het ook weer functioneert. Heeft dat ook wel te maken met de wens voor een tweede of dat je gewoon wil weten of alles het weer doet?



Hier: Eten gaat weer wat beter, dat geeft rust.

Afgelopen donderdag eisprong gehad en sinds vrijdag ochtend hogere temperatuur. Nu 4 dpo dus nog even afwachten. Ik ga sowieso niet eerder dan 10 dpo testen, liever proberen zo lang mogelijk vol te houden. Wel weer spannend.
Nienemunt, vul je het nu trouwens in in ff? Ik heb vandaag en 10 dagen geleden gemeten en was maar 2 honderdste verschil. Vind ik dan toch wel grappig.

Wat fijn dat eten wat beter gaat! Deze week evengoed nog wel de afspraak met de diëtist? Mijn man zei vandaag dat zoontje gewoon moet eten wat de pot schaft en dat ik hem geen mango moet aanbieden als hij geen banaan wil (mango is zijn huidige favoriet en lekker calorie -rijk ) Bied jij (veel) alternatieven? Ik las in de Ouders van Nu dat Evi (van dat hardloopgebeuren) voornamelijk eet wat de kinderen lekker vinden. Scheelt wel gedoe denk ik.



En waarom ik het zo vervelend vind weet ik dus eigenlijk niet. Ik denk dat ik vooral de keuze wil hebben om gericht te proberen en dat is er nu ook niet. Terwijl ik me af en toe ook afvraag of ik er aan toe ben om mijn leven weer helemaal in te stellen op een pasgeborene. Maar hoe ouder je kind wordt, hoe groter het contract per definitie. En als het raak is duurt het nog 8 maanden voor het kind er is, dus dan ziet alles er toch weer anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vul nu FF in, je kunt daarin mooi de lagere temp voor ei zien en hogere ena. Volgens mij moet je temperatuur minimaal 3 dagen achtereen 0,3 - 0,5 hoger zijn dan normaal voor dat je zeker van een eisprong kan zijn.

Ook voor het eerst ovulatie testen gedaan, door die twee dingen ben ik voor het eerst achter de exacte dag van mijn eisprong wel gekomen. Opzich wel fijn om te weten.

Zal aan het eind van de cyclus wel mijn kaartje plaatsen, of wil je het nu al zien?

Jij houdt het dus nog niet bij? Ook geen ovulatie testen nog gedaan? Die had je de vorige keer wel gedaan toch?



Ik ben ben het opzich wel eens met je man, eten wat de pot schaft, maar ze mag van mij best wel eens dingen niet lekker vinden. Dus een beetje per situatie bied ik wel alternatieven aan. Zoals pap ipv brood, omdat ze dat nu liever eet.

Wij eten inderdaad veel vaker gerechten met aardappel, omdat dat er vaak wel in gaat 's avonds. Doen jullie dat nu ook? Meer van wat hij wel eet?

We gaan nog naar de diëtiste vrijdag, want we kunnen zeker nog wel advies gebruiken.



Je hebt al een menstruatie gehad, dus als je nu wel bezig gaat heb je gewoon kans hoor! Het bewijs dat je een eisprong kan hebben tijdens bv heb je nu gezien.

Het is inderdaad afwachten wanneer het dan raak is en wanneer de kleine geboren wordt is je zoontje ook weer een stuk ouder.
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt ik voel me goed! Alleen wat meer moe dan anders, maar moet echt nog aan het idee wennen. Ik wil het eerst even zien op de echo! Fijn dat het eten wat beter gaat. Wij bewegen ook mee met wat dochter lekker vindt hoor, nu heeft ze een fase dat ze appel en aardbei lekker vindt en dan weer banaan. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit, als ze maar voldoende vitamines binnen krijgt.

En een eisprong gehad, spannend het wachten!

Dank je wel, toch nog ziek vandaag, vanmorgen 2x overgegeven direct na het eten en vanmiddag een volle diarree luier. Maar na de ochtend alles wat ze op heeft binnen gehouden. Prullie!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Es, wat een mooi nieuws!! Gefeliciteerd!! Zo blij voor je!



Hier komen een hele rij tanden/kiezen aan dus ' snachts ook drama, Marie. Gister ook weer ongesteld geworden na weer een LF van 5 dagen. Ik heb de hoop wel laten varen dat ik een normale cyclus kan krijgen met borstvoeding. Echt teleurgesteld was ik niet, ik had het wel verwacht maar het is giga frustrerend. Mijn eitjes hebben gewoon geen schijn van kans met zo'n korte LF.



Zoonlief valt alleen in slaap tijdens het drinken aan de borst. We willen daar vanaf zodat ik ook kan stoppen met de bv. We hebben een slaapcoach die ons daarbij gaat helpen om een normaal slaappatroon te krijgen. Ik ben heel benieuwd, we starten volgende week! Dus eigenlijk focus ik me nu vooral daarop. Ik verwacht dat als ik gestopt ben met bv mijn normale cyclus terug krijg, dus kan ik me beter focussen op het afbouwen van borstvoeding dan het proberen zwanger te worden.



Ik trek me dan ook voor een tijdje terug uit dit topic. Zodra ik gestopt ben met bv wil ik echt weer voor het zwanger worden gaan. Ik hoop dan weer mee te schrijven! Voor nu wil ik echt even afstand houden omdat ik merk dat het heel veel met me doet, en best confronterend is om erover te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ah Bettie Balen zeg zo'n korte LF. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Hopelijk sluit je snel weer aan hier!

Veel succes met de slaapcoach!
Alle reacties Link kopieren
@moiwichtjes, haha de testdrang, kan het me helemaal voorstellen. En tis gek, als je al ooit zo'n streepje hebt gezien voelt het nog veel realistischer dat die gewoon nog een keer verschijnt, dat had ik in elk geval.

@ Mayo, weer op het wachtbankje dus, ik duim!



Over het eten, hier heb ik een tijdje de korstjes van brood met water besprenkeld zodat het wat zachter was. Dan kreeg hij eerst de korsten en daarna het midden, anders wilde hij alleen maar het beleg:P En nu eet hij gewoon de hele boterham en geef ik hem nog steeds eerst de korsten. Ik snijd het nog wel in stukjes en voer het met een vork, anders gaat hij alleen het (gesmeerde) beleg eraf pielen en ruikt hij de hele dag naar ranzige roomkaas, iel. Hoe geven jullie het brood?



Met avondeten gaat hier goed, als we iets nieuws eten prak of pureer ik het wel zodat hij aan de smaak went en daarna krijgt hij nog de stukken los. Als het een heel spannend gerecht is eten we de dag erna weer aardappels groenten wat er altijd goed in gaat. Merk sowieso wel dat hij als hij de ene dag heel veel gegeten heeft de dag erna minder trek heeft dus zo houdt het elkaar in balans. Maar we houden er zeker rekening mee, we eten een stuk gezonder dan toen we nog met zn tweeen waren dus ik ben ook veel minder aangekomen nog steeds dan met vorige zwangerschap, +6kg nu. Merk wel dat omdat ik over de helft ben en mijn buik toch al zichtbaar wordt ik de neiging krijg het een beetje te laten gaan, dus probeer savonds flink vol te plannen zodat ik niet in de verleiding van snaaimomenten val!



Fijn dat het weer goed gaat met je man Marie, toch heftige dingen altijd. En over de boze buien, als we een uur buiten gestapt hebben en mama toch echt naar binnen wil met die k*twind dan is het gillen bij de deur, hij gaat nu binnen zelfs op de grond liggen en huilen. Echt het horrorscenario van de supermarkt, dat ik nu al denk, oh jee, ik word straks zo'n moeder die medelijdende blikken krijgt... *rilt*



Met de bruiloft zal ik in het ergste geval net een week bevallen zijn, maar ik heb met de baby afgesproken 39+5, dan ben ik net 5 dagen met verlof en dan zijn mn ouders in de omgeving:P



Bettie, jammer je niet meer te lezen, maar ik kan het me wel heel goed voorstellen, hopelijk ben je snel weer terug:)
Es, wat fijn dat je je nog goed voelt en je dochtertje ook weer de goede kant op gaat! Vermoeidheid was mijn enige zwangerschapssymptoom tzt en ik weet nog hoe zwaar me dat leek als je er niet aan toe kunt geven Hopelijk blijft het een beetje binnen de perken voor je. Of misschien voelt het ook anders qua vermoeidheid als je weet dat je er toch niet helemaal aan toe kunt geven.



Bettie: Wat vervelend van je korte LF! Hoe vaak drinkt je zoontje nu nog? Ben je van plan het af te bouwen als je de slaapcoach wat succes kan opleveren? Ik snap wel dat je je even terug trekt, maar hoop dat we je snel weer terug zien!



Fee, dat is een strakke planning die je hebt Ga je zo laat met verlof omdat je thuis werkt/een eigen bedrijf hebt?

Wat fijn dat je nog niet zo veel bent aangekomen! Je mag wel een keer op mijn zoontje passen 's avonds, dan kan je ook niet in de verleiding komen om te snaaien, want daar heb je gewoon geen gelegenheid voor



Nienemunt, ik ben sowieso geïnteresseerd in kaartjes, maar je hoeft het voor mij niet te laten zien hoor

Hoe lang was je LF de vorige keer?

Ik heb afgelopen weekend wel ovulatietesten gedaan, maar het stomme is dat hij zaterdag bijna een duidelijke streep gaf en dan zondag amper nog wat. Dus ergens geeft het momenteel ook juist onduidelijkheid. Misschien ga ik nog even door, in de hoop hem toch te spotten. Ik ga deze week temperaturen als experiment, om te kijken of er toch iets uitkomt waar je iets uit op kan maken.



Qua eten heb ik gisteren maar met m'n man afgesproken wat standaard maaltijden in te bouwen, met dingen die zoontje wel eet. Dus penne met tomatensaus, aardappels met groente, lasagne met spinazie en een recept uit het AH-kookboek met tartaar en sperziebonen. M'n moeder gaat vandaag voor het eerst minder gekolfde melk geven. Ik hoop dat het wat wordt. Ze heeft in ieder geval voldoende ervaring.

Wij geven amper brood. Hij draait z'n hoofd weg of opent gewoon z'n mond niet. En als hij het wel in z'n mond stopt, spuugt hij het snel weer uit. Dus het is nu pap in de ochtend en pap in de middag. Iets erin qua fruit blieft hij ook niet. Het positieve is dat hij een flinke jongen is, dus zeker wat reserves heeft als hij een dag wat minder eet. En 's nachts natuurlijk de borst...
Alle reacties Link kopieren
Es, fijn, hopelijk blijft dat zo. Lekker als je weinig last hebt. Of maakt dat juist onzeker?

Vervelend dat ze nog niet is opgeknapt, zielig als ze ziek zijn. Hopelijk is het snel voorbij.



Bettie, ahw wat rot zeg! Heel begrijpelijk hoor. Hopelijk vind je even rust en veel succes met de slaaptraining!



Fee, mijn dochter wil al een hele tijd geen brood, hooguit een paar happen. Ik weekte het eerder ook wel eens in melk. Als ze het nu eet doet ze het zelf met de hand of vorkje, maar meestal eet ze dus ook 2x op een dag pap.

Hier meng in avond eten vaak door elkaar, prak met groffe stukken en daarnaast eet ze nog wat losse stukken. Dochter heeft nog maar 4 tanden met haar 16 maanden dus zo kan ze grote stukken die niet al te hard zijn leren eten. Rapley hebben we een tijd gedaan vanaf 6 maanden, maat uiteindelijk paste het niet bij mijn dochter. Dus na 5 maanden Rapley overgetapt naar prak en dan steeds groffer gecombineerd met stukken zelf eten.

Handig dat een kindje je bewuster laat zijn van je eten, 6 kg is inderdaad nog niet super veel. Netjes!



Marie, zal zo eens kijken of ik hem kan plaatsen.

Is je eisprong dan al niet geweest? Bij mij was het ook 1 dag licht, daarna net zo donker, daarna licht en die dag is mijn eisprong geweest. Dus misschien is je LH piek en ei al geweest?

Goed van het eten zeg, misschien vind je zoontje het dan ook leuker als hij vaker eten krijg waar hij van houdt.

Fijn dat hij reserves heeft, hier een fijner meisje dus ik maak mij sneller zorgen. Is ook wel haar bouw, wij zijn beide ook heel smal.
Alle reacties Link kopieren
[IMG]http://i65.tinypic.com/2e1uc02.jpg[/IMG]



Op dpo 3 was geen goede meting doordat ik een feestje had en daardoor weinig slaap. Die staat dus op discarded.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik krijg het plaatje niet, weet iemand hoe dat moet?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe brood met plakbeleg altijd dubbel en dan in stukjes, dan plakt het minder aan zijn vingers. Of ik snij het dan alleen een keer doormidden, dan hapt hij af maar dan eet hij de korstjes meestal niet meer en met de stukjes wel.

En als zoon slecht heeft gegeten 's avonds eten we de dag erna ook een van de succesrecepten zodat hij weer wat meer eet. Hij eet gewoon met de pot mee, gekookte aardappels eten wij eigenlijk nooit.

Dat gezonder eten wordt steeds meer. Want zoontje wil alles eten wat ik eet, dus tussendoor snaaien kan niet, want dan wil hij ook.



Ja weer op het wachtbankje. Als mijn eisprong zo op zich laat wachten dat zakt de moed altijd in mijn schoenen en denk ik "dit gaat nooit meer lukken". Maar als het dan eenmaal zo ver is, heb ik er weer alle vertrouwen in



Strakke planning inderdaad Fee, hopelijk houdt de baby zich aan de afspraak



Inderdaad Marie, was dat hem niet?



Nienemunt, je kan in de app kiezen voor publiceren ofzo naar de website en dan hier de link of plaatje (als je die rechten hebt) uploaden. Hij wordt dan steeds bijgewerkt vanzelf. Ik zal de mijne ook even plakken.
Alle reacties Link kopieren




Heb je plaatjesplakrechten Nienemunt?



Mooi kaartje trouwens! Duidelijke verhoging na je eisprong
Alle reacties Link kopieren
Nee geen idee, hoe krijg je die rechten ?
Alle reacties Link kopieren
Ja hè? Zeker duidelijk. Op 3 dpo feestje gehad met weinig slaap, vandaar dat die op discarded staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens nog niet wat al die extra tekens onder het kaartje zijn zoals jij hebt Mayo. Dat heb ik dus maar gelaten.

Mayo bij jou zie ik eigenlijk nog niets duidelijks, wanneer heb jij en eisprong gehad?
Alle reacties Link kopieren
Oh zie het al hoe dat op viva werkt, moet je aanvragen zie ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven