Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah ja ik mag nog geen plaatjes plakken dus ik kan alleen maar een link denk ik. En ik zit op mijn tablet dus dan heb ik ook niet die optie onder de rechtermuisknop. Dan maar een link:

Grafiek



Dutjes gaan hier wel probleemloos, soms helpt grote zus met naar bed brengen en voeden in de schommelstoel, dat is inmiddels wel een beetje proppen maar ze gaat eigenlijk altijd wel slapen. Ook wel een tijdje met moeite en ik heb haar er ook wel eens onverrichter zake weer uit gehaald na een half uur rellen ... Het is meer dat ik het zelf overdag geen probleem vind om haar even te laten huilen/spelen, 's avonds en 's nachts vind ik dat lastiger. Ik ben afgelopen nacht begonnen om de voedingen wat korter te houden en resoluter af te kappen als er alleen gesabbeld werd, en dat ging boven verwachting goed. Dus eindelijk weer redelijk geslapen Ze heeft het inderdaad echt niet meer nodig, ze eet goed mee en is gewoon een beetje verwend ben ik bang



Ik heb al minstens 17 maanden geen nacht doorgeslapen haha, dat klinkt best dramatisch zo. Ik ga dat andere artikel ook even lezen, als ik en man maar een plan hebben en op 1 lijn zitten denk ik dat het moet lukken. En ik heb een vaag vermoeden dat op een andere kamer leggen, al dan niet bij grote zus (die wil dat heel graag) wel eens zou kunnen werken.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Haha Moiwichtjes, je gebruikt ook mooi alle functies van het VIP-pakket Kleurrijk geheel zo!

Op zich denk ik wel dat als er een eisprong komt, je dit zal kunnen zien, want je temperatuur valt wel duidelijk tussen twee grenzen. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang je daar nog op moet wachten.

Fijn dat je vannacht wat beter geslapen hebt!



Dat doorslapen heb ik ook al 13 maanden niet gedaan. Tenzij je de officiële term van doorslapen (dat is 5-6 uur achtereen?) meetelt, want dat heeft zoontje denk ik 2 keer gedaan, haha.

Ik ben benieuwd of jullie eruit komen. Laat het maar even weten! Misschien kunnen we ervaringen delen



Worteltaart, wat vervelend dat je zoontje ziek was!

Ik denk wel dat het scheelt dat jouw zoontje in een andere kamer slaapt. Wat ik ervan begrijp worden ze sowieso ook vaker wakker als ze bij hun ouders slapen. En dan denk ik ook dat 5 keer wakker worden in hetzelfde bed minder zwaar is qua slaap dan er 3 keer uit moeten naar een andere kamer, dus ik snap goed dat je daar erg vermoeid van raakte.

Je productie kan wel wat omhoog getrokken zijn doordat je zoontje meer is gaan drinken. Dat had ik hier denk ik ook, want voor mijn eerste menstruatie dronk zoontje niet zo vaak als de afgelopen weken. Daarom baal ik er extra van. Als ik wist dat hij dat daarvoor ook deed, kon ik er meer vertrouwen in hebben dat er nu ook een eisprong zou komen.

Op zich zou je met dit aantal voedingen misschien evengoed wel een cyclus kunnen krijgen? Kan je jezelf nog de tijd geven om het op gang te laten komen met borstvoeding, of wil je er gewoon echt mee stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Marie, ze is sinds gister gelukkig weer helemaal fit! Eet ook weer lekker dus komt zo hopelijk ook haar afgevallen kilootjes aan!

Kun je je erbij neerleggen dat er geen streep verschijnt op de ovulatietest? Misschien dat het afbouwen van de borstvoeding in de nacht al helpend is. Fijn dat je man dan wat vaker aan de slag gaat, ook goed voor je nachtrust!



Moiwichtjes ook jullie gaan ermee aan de slag, hopelijk geeft het ook jou uiteindelijk wat meer rust. Goed op jezelf letten, oververmoeid is pittig! Zijn altijd van die nieuwe dingen waar je best tegenop kan zien, maar uiteindelijk levert het je hopelijk rust op! Na 17 maanden gebroken nachten mag dat ook wel.



Worteltaart, als je net gewend bent aan goede nachten dan zijn de gebroken nachten extra zwaar. Fijn dat het weer wat beter gaat en je een goede nacht gehad hebt! Melkproductie kan zeker weer toenemen als je je zoontje wat vaker aangelegd hebt, het past zich dan gewoon aan, maar ook als je weer minder voedingen gaat geven. Bijzonder eigenlijk he?!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe lastig al die nachtvoedingen. Nadat ik gestopt was met borstvoeding dronk mijn zoontje soms 2 flessen melk op in een nacht (en al een papfles voor het slapen gaan). 's ochtends wilde hij geen brood meer, snap ik als je buikje al vol zit. Ik ben toen redelijk abrupt 's nachts overgegaan op een flesje water. Zoon was er niet blij mee, maar na 2 nachten was het voorbij. Dus misschien dat dat de papa's ook (redelijk snel) lukt. Zoontje wordt nog wel vaak wakker s nachts, maar steeds vaker is een tutje genoeg. En zo niet dan bij ons in bed en dan slaapt hij zo. Ik ben wel benieuwd naar de nachten als we straks verhuisd zijn naar het huis. Hij is nu natuurlijk gewend om bij ons in de buurt te zijn.



FF-vip: ben ik nog nooit geweest Zal eens kijken of ik ook aan een gratis vipje kan komen! Marie, ik zie juist ander patroon: mijn temperatuur is sinds de miskraam iets hoger dan daarvoor. VK zei dat je de eerste twee cyclussen verhoogde kans op zwangerschap hebt door hormoonlevel, ik denk dat mijn BBT (ik moest ook even denken ) daardoor nu wat hoger is.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer beter gaat met je dochtertje Es! Niet fijn als ze zo ziek zijn!

En worteltaart jouw zoontje ook al!

Hier ook een zieke gehad, gelukkig van redelijk korte duur. Zoon heeft volgens de huisarts last van Pseudokroep. Hij kan door een verkoudheid ineens heel benauwd worden. Zo zielig. Hij had het een aantal weken geleden ineens 's nachts en toen de volgende dag van de HA een puffertje gekregen en toen nog een nacht gehad. Afgelopen woensdag kwam ik thuis en was hij weer benauwd en wilde alleen bij mama zitten. Dus puffer gegeven (naja geforceerd moet ik zeggen) en met hem op bed gaan liggen. Donderdagochtend was alles weer goed gelukkig. Echt heel sneu om hem zo te horen en zien hijgen en piepen.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat lijkt me super zielig om te zien Mayolijn! Sowieso die kleintjes als ze ziek zijn! Helpt die puffer wel en snapt hij wat hij ermee moet doen? Fijn dat het weer beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg dat jullie al zo lang niet hebben doorgeslapen.

Hopelijk helpen jullie maatregelen een beetje.

Hier werd er ondanks bv na 2 maanden lang doorgeslapen en dat is nooit meer anders geworden, ook niet bij ziek zijn (al is ze echt heel weinig ziek). Daar zou ik bij een tweede toch wel een beetje tegen op zien. Duim stiekem toch voor weer zo'n goede slaper



Worteltaart, zielig dat je zoontje ziek was. Door het vele drinken zal je productie inderdaad hoger zijn geworden. Snap wel dat het opbreekt als je eerder minder er uit moest 's nachts.

Ga je nog helemaal stoppen of blijf je toch nog even doorvoeden? Dacht namelijk dat jij aan het stoppen was.



Moiwichtjes, leuk dat je ook FF bij houdt! Hopelijk komt er wat te zien als je nachtvoedingen minder worden.



Marie, fijn dat je man ook wat wil overnemen, misschien geeft het jou ook wat meer rust. Hoe reageert je zoontje er op, pikt hij het een beetje?



Es, gelukkig is je dochter weer beter! Lukt het wachten voor de echo een beetje? Nog een week toch?



Mayolijn, awh wat zielig! klinkt ook wel eng als je zijn ademhaling zo hoort. Gelukkig duurde het niet al te lang.

Hoe is het bij jou? Voel al dingen en hoe lang moet je nog wachten met testen?



Hier: Ik voel mij niet anders als normaal dus ik ga uit van niet zwanger. De vorige keer voelde ik het namelijk duidelijk aan mijn lijf. De vorige keer was mijn LF 12 dagen en nu op dag 11. Temperatuur was nog hoog maar verwacht dat het nu snel een keer weer laag is.

Mijn gevoel zegt gewoon duidelijk niet zwanger dus daar kan ik mij wel bij neerleggen. Heb er de laatste tijd wel echt minder haast bij en ook wel vertrouwen dat zwanger worden vast wel gaat lukken



Kaartje
Wat fijn dat je dochtertje weer fitter is Es! En ik kan me er op zich wel bij neerleggen dat die testen niet positief raken. Ik merk dat ik een beetje heen en weer geslingerd word tussen wat ik wil: een cyclus (zodat we zwanger kunnen worden van een tweede), en wat ik wil voor mijn zoontje: Gewoon borstvoeding geven. We zijn ook nog niet echt actief bezig de nachten af te bouwen, zeker omdat zoontje overdag opeens wat minder drinkt en ik ook niet meer wil kolven. Anders blijft er misschien helemaal niets meer van m'n productie over. Dus vooralsnog doet man voornamelijk het naar bed brengen vaker en in slaap sussen als hij dan weer wakker wordt. Het werkt nog niet echt, maar dat gaat ook niet over één nacht ijs natuurlijk.



Wow mayo, twee flessen gewone melk dan dus? Ik heb er nog niet echt over nagedacht om eventueel iets anders te geven 's nachts. Eigenlijk is het gewoon borst of niets nu Maar als we echt met de nachtvoedingen bezig gaan, dan zal mijn man wel water aanbieden. Al dacht ik ook, als zoontje nou overdag niet zo veel meer drinkt, maar alleen nog 's nachts, misschien is dat dan ook wel 'weinig' genoeg voor een cyclus . Nouja, we gaan het wel zien.

Wat sneu dat je zoontje dan zo benauwd is dat hij een een puffertje moet! Hij snapt er vast niets van, al die ellende. Fijn dat het weer wat beter gaat



Nienemunt, jouw temperatuur is mooi stabiel zeg! Ze zeggen wel eens dat een tweede zwangerschap heel anders kan voelen dan een eerste, dus je bent misschien nog niet helemaal uit het spel Wel fijn dat je er zo rustig in staat nu. Bij mij daalde mijn temperatuur (helaas) niet op de dag van menstruatie, maar misschien krijg jij eventueel wel een mooie waarschuwing.
Alle reacties Link kopieren
Marie klopt, het kan nog. Toch zegt mijn gevoel van niet. Gisteren was mijn test helemaal wit, maar het kan te vroeg zijn op dag 10 natuurlijk.

Even wachten nog, maar ik bereid mij op een daling voor. Vorige maand waren we nog niet actief aan het proberen en toen was ik ook maar een beetje aan het temperaturen, toch zag ik toen een hele duidelijke daling de dag dat ik ongesteld werd.



Ik wil mij er eigenlijk ook minder mee bezig houden dus ronde 2 niet meer tempen en geen ovu test. Cyclus lijkt redelijk regelmatig voor mijn doen dus misschien ook maar gewoon op goed geluk proberen.



Ben jij nog met ovu testen bezig, of maar gelaten?

Nee, je zoontje zal er vast aan moeten wennen nog. Ik denk dat het juist goed is, zo het patroon doorbreken in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
@Nienemunt, klopt dat ik aan het stoppen ben en ik ben eigenlijk net als Marie een beetje in de twijfelmodus. Eigenlijk heb ik al 2 maanden alleen 's nachts nog borstvoeding gegeven als zoontje eens wakker wordt. En dat is dan weer zo'n fijn momentje dat ik er dus nog niet helemaal mee gestopt ben Ik heb hem dus vannacht ook weer even gevoed toen hij wakker werd.



Je cyclus ziet er inderdaad goed uit. Ik kan me voorstellen dat je het zonder temperaturen en ovulatietesten fijner vindt. Ik wil zelf ook graag niet teveel heisa om het zwanger worden heen. Vorige keer is het ook gelukt zonder vanalles bij te gaan houden, dus hopelijk nu weer.
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt, ik hoop dat jullie net zo'n goede slaper als de 1e krijgen! Wij hebben juist zoiets dat het bijna alleen maar mee kan vallen. Super fijn dat ze weer helemaal fit is inderdaad! Het wachten lukt nog goed, is nog maar een weekje. Al ga ik er eigenlijk vanuit dat het niet goed zit... Wat een fijn gevoel is het als het 'ok' is voor nu en dat het wel goed komt! Dat geeft ook rust.



Marie dat is zo'n dubbel gevoel he?! Zul je altijd zijn dat je net een keuze gemaakt hebt en zoontje dan overdag net minder drinkt waardoor je de nachten ook niet zomaar op wil geven. Zo zie je maar dat met kinderen het vaak ook niet te plannen is.
Alle reacties Link kopieren
Veel geschreven, ik reageer even kort!



@nachtvoedingen , uitdrogen, en nooit doen wat je verwacht : toen ik minder bv gaf dronk zoon echt nog niet veel. Hij at wel een hele bak yoghurt elke dag en in fruit en het eten zit natuurlijk ook vocht. Nu zitten er dagen tussen dat hij rondjes om de tafel loopt en z'n hele rietjes beker leeg drinkt en dagen dat hij een paar slokjes neemt over de dag.

En steeds meer slokken voor het slapen gaan.

Ze drogen echt niet zomaar uit, uitzonderingen daar gelaten maar uiteindelijk pakken ze wel wat ze nodig hebben:)



Spannend Nien, ik duim voor je dat het toch raak is.



Over verlof, ik heb inderdaad een eigen zaak, daarom ga ik langer door. In België is tot 39 weken vrij normaal dus ik zie het maar als een cultuur ding;)

Niet dat ik per se door zou moeten hoor, maar dat wachten op een mogelijke baby. Bij de eerste vond ik dat niks maar misschien schreeuw ik wel om rust vanaf 30 weken:D



Zieke kindjes, zo triest altijd hè. Dan wilde je dat je ze al meer kon uitleggen..
Ben je Vlaamse fee? Zo schrijf je helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Haha nee hoor Marie! Maar hier in NL is langer doorwerken haast not done, vandaar dat ik even België aanhaalde waar hele andere regels gelden!:)
Alle reacties Link kopieren
Lastig zeg, die nachtvoedingen. Ik snap dat jullie in dubio zitten met wel/niet stoppen vs je cyclus.



Spannend Nienemunt, duim voor je!

Zielig al die zieke kindjes, hopelijk allemaal weer helemaal opgeknapt?



Typ mobiel dus kan niet op iedereen reageren, sorry!



@ hier, NIPT test was goed, opluchting! Vandaag wel bij de HA geweest omdat jongste misschien 5e ziekte heeft dus voor de zekerheid maar even bloedgeprikt. Verder erg moe, deze zwangerschap valt mij erg zwaar. Weinig puf dus ook om te reageren, maar lees wel mee
Alle reacties Link kopieren
Fee dat wist ik ook helemaal niet! Terwijl je dat vaak toch wel kunt merken aan de manier van schrijven en woordkeuze. Tot 39 weken doorwerken is lang zeg, heb je wel 16 weken verlof in België of is het daar heel anders geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Oops lees nu pas je volgende bericht haha!
Alle reacties Link kopieren
Gms, fijn dat de NIPT goed was! Maar wat vervelend dat deze zwangerschap je zo zwaar valt en dat je ook nog met de kleine bij de huisarts geweest bent. Wanneer krijg je de uitslag?
Alle reacties Link kopieren
Gms wat fijn dat de NIPT goed is! Wel sterkte met de zwangerschap!



Fee, mag je als zelfstandige wel langer doorwerken ivm zwangerschaps- en bevallingsverlof? In loondienst is het volgens mij zelfs verboden om iemand na 36weken nog te laten werken?
Alle reacties Link kopieren
Officieel heb je volgens mij de arbeidtijden wet maar er wordt niet op gecontroleerd naar mijn weten. Even een mailtje in je verlof of een pakketje wegbrengen zou ook al onder werk vallen, zelfs de uren dat je aan het plannen met voor je zaak, tja, kan moeilijk mijn hoofd uitzetten hè;)



Sommige ondernemers laten hun bedrijf ook gewoon doorlopen en zetten er dan een vervanger op, die zullen ook regelmatig even nog een belletje moeten doen of iets moeten goedkeuren, je blijft verantwoordelijk natuurlijk.



Ik ga aan het einde ook vooral administratie wegwerken en dingen plannen dat juist de kraamtijd helemaal om ons gezin kan gaan:)



En fijn GMS, geeft toch weer een extra dosis vertrouwen. Merk jij dat nu je van de derde zwanger bent je het spannender vindt of alles wel goed gaat?
Hee mayolijn, je hebt de VIP functie ingeschakeld



Nienemunt, ik laat die ovulatietesten maar liggen. Ik had van te voren gezegd dat ik uit zou gaan van een cyclus van 60 dagen, dus over 30 dagen hopelijk menstruatie en over 20 zou ovulatie wel leuk zijn. Ik merk dat ik minder melk had vannacht, dus het niet kolven en minder drinken overdag doet in ieder geval iets met m'n productie. Hopelijk dan ook met de aanloop naar eisprong.



Worteltaart, jij heb dus wel een vrij stabiele productie, als je nu alleen af en toe voed, maar dat evengoed wel lukt.



Es, ik vind het wel heel naar voor je dat je zo het gevoel hebt dat het niet goed zit. Ik stuur gewoon een hoop positiviteit jouw kant op!

En dat gevoel is zeker dubbel. We bieden op de dagen dat ik niet thuis ben zijn rietjesbeker aan (met groene thee) en soms stopt hij met drinken, om vervolgens naar de rietjesbeker te wijzen. Okeeee, dus je wilt liever dat dan moedermelk



Fee, ik ben benieuwd tot wanneer je het volhoudt! Tot nu toe lijkt het allemaal wel soepeltjes te gaan of niet?

En mbt jouw vraag aan GMS: Ervaar jij meer spanning bij deze zwangerschap tov je eerste?

Mag ik vragen wat voor eigen bedrijf je hebt? Als je dat liever niet vertelt (ivm herkenbaarheid) geen probleem natuurlijk.



GMS: Wat vervelend dat je jongste ziek is! Is de 5e ziekte gevaarlijk voor de ongeboren baby/voor jou? Hopelijk voel je je snel wat beter!



Ik hou wel van een beetje heisa trouwens. Ik hou namelijk vooral van objectieve informatie . Vind temperaturen interessant en ovulatietesten in principe leuk, omdat die sowieso positief worden (itt een zwangerschapstest). En met ons huidige seksleven is de kans ook weer niet zo groot dat we anders raak schieten. Ik heb er dus geen problemen mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Marie, jouw truc toegepast



Es, vervelend die onzekerheid/gevoel dat het niet goed zit! Nog 6 dagen wachten...



O ik kan echt niet zonder al die metertjes (temp, ovulatietesten etc), ik ben denk ik wel een beetje een controlfreak En ik vind het al heel lastig dat ik er maar zo weinig controle over heb.
Alle reacties Link kopieren
Marie, dank je wel voor je positiviteit! Hopelijk helpt het!! Hahaha groene thee kan ook heel lekker zijn! Grapje, maar natuurlijk alleen maar positief dat hij naast moedermelk ook andere dingen graag drinkt.



Dank je wel Mayolijn, ik zit niet in spanning, dus die dagen komen we wel door. Maandag weten we meer!
Mayolijn, heel herkenbaar wat je schrijft Ik vond het altijd irritant om hoop te hebben, terwijl ik niet eens wist of het eitje bevrucht was of niet. Want zo niet, dan kon ik meteen al weten dat het geen zwangerschap zou worden. Wie weet vinden ze ooit nog eens iets uit om nog eerder een soort kijkje te kunnen hebben van binnen



Es, ik ben ook blij dat hij andere dingen lust! Vind het meer grappig dan een belediging.



FF heeft mij een stippellijn gegeven en als ik mijn negatieve ovulatietesten eruit haal, maakt hij er een dikke lijn van. Maar het lijkt mij stug, volgens mij was mijn temperatuur hoger omdat ik om 6:00 wakker was, nog wel wilde slapen, maar niet meer kon slapen en toen om 6:30 gemeten heb. Ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is in zo'n situatie. Zouden jullie om 6:00 al temperaturen? We zullen de komende dagen in ieder geval wel zien of de temperatuur weer daalt. Ik denk het namelijk wel, dat er dus nog geen eisprong was.



Hoe is het op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Ik meet dan meestal om 6:00 en om 6:30 weer



Mijn temperatuur is al 3 dagen steady 36.8. Ik heb nooit 3 dagen achter elkaar hetzelfde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven