Dan ben je opeens zwanger

05-09-2014 04:55 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers



Ik ben sinds dit jaar lid. Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd. Ik ben eigenlijk een achtergrond meeleezer. Nu ben ik toch wel ergens van geschrokken. Ik sta nog steeds te trillen op mijn benen.



Ik ben al vanaf de geboorte van mijn jongste, aan de prikpil. Mijn menstruatie is al 1,5 jaar helemaal weggebleven. Soms had ik wat doorbraak bloedingen maar dat was minimaal.

De laatste tijd voelde ik me raar. Ik werd echt wat dikker en mijn bloeddruk werd erg laag. Ik voelde ook iets in mijn buik zitten, maar ik dacht dat het mijn darmen waren.



Nou niet dus! Ik ben zwanger. Ik snap er werkelijk waar niets van. Al 4 jaar is het goed gegaan en nu ben ik opeens zwanger! Ik heb een uur geleden een test gedaan, ja ik weet het, een belachelijk tijdstip, maar ik ben dus zwanger. Ik heb geen idee hoelang maar als ik de bewegingen in mijn buik zie en voel, denk ik eigenlijk wel een lange tijd. Ik ga straks om 8.00 meteen de VK bellen en wil dezelfde dag nog een echo. En ik ga het over een uurtje natuurlijk tegen mijn man vertellen. Eerst nog even bijkomen. Stel je voor dat ik al over de 20-weken ben...!!



Waarom zet ik dit op het forum? Ik zou zo graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft?
be with someone who is proud to have you...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje kan me voorstellen dat je daarvan schrikt! Geen ervaring mee, maar snap dat je wereld even op z'n kop staat. Hopelijk kun je snel terecht bij de VK, ook voor een echo! Sterkte
Ja een kennis van mij kwam er achter toen ze al 7,5 maand zwanger was, slanke meid, geen buikje ook, wel wat aangekomen maar niet dat je zegt, jeetje meid 10 kilo er bij of je hebt een buikje.

Ze had dus 6 weken de tijd om te wennen aan het idee dat ze zou gaan bevallen en dat ze moeder zou worden.



Gelukkig is dat heel goed gegaan en is ze een hele leuke moeder, maar het was wel een enorme shock natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. En ik snap ook je angst dat je al heel ver bent. Ik voel mijn kleintje sinds 20 weken, maar de eerste paar weken hadden het ook mij darmen kunnen zijn (nog niet eerder zwanger geweest). Pas sinds ik mijn buik ook zie bewegen (zo rond 23 weken) weet ik dat er echt echt echt een kindje in zit.



Succes, sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat moet schrikken zijn. Iets in je buik voelen terwijl je niet weet dat je zwanger bent!

Je moet er nu natuurlijk van bijkomen maar wat is je gevoel hierover?
Ik ken het verhaal van de vriendin van mijn moeder, die was (zogenaamd) onvruchtbaar. Ze was nog nooit in haar hele leven ongesteld geweest, kwam er achter met 26 weken (gokje) zwangerschap, achteraf denken ze dat die termijn wel redelijk geklopt moet hebben omdat als ze daarvan uitgingen ze met 41 weken is bevallen.

Zij zat ook bij de dokter omdat ze het gevoel had dat haar buik opzwol en er van binnen iets bewoog, die man dacht ook eerst darmen tot hij haar onderzocht.

Ik kan me voorstellen dat het een enorme schok voor je is, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.



Ik weet wel dat als het niet de eerste is dat je eerder leven kunt voelen, soms al bij veertien weken.
Zo, dat is onwerkelijk en schrikken. Hoop dat ze je gauw uit de onzekerheid qua termijn kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel? Ik ben helemaal overrompeld. Man is ook met stomheid geslagen. We hebben er al twee rondlopen. Ik moet eerlijk zeggen dat we nog wel een derde wilde. Niet zo snel ivm afgeronde studie in januari. Ik ben nog op zoek naar een baan. Het is even heel erg onwerkelijk en ongelooflijk allemaal.
be with someone who is proud to have you...
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar ik snap dat je overrompeld bent! Wel fijn dat nog een kindje welkom is. Wauw wat zul jij ook nieuwsgierig zijn hoe en wat! Tenminste, dat ben ik nu al voor jou. Hopelijk kan je bij VK terecht vandaag.

Hoe oud zijn je andere kinderen? Sterkte denk ik, met verwerken in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heftig zeg! Ook al had je sowieso de wens voor een derde kindje, nu had je niet verwacht...



Hopelijk kun je vandaag terecht voor een echo (had je vk een eigen apparaat? Scheelt vast daarin of je vandaag nog terecht kan)
Alle reacties Link kopieren
Wow wat schrikken. Denk je dat je betrouwbare anti conceptie gebruikt. Had je geen klachten, kwaaltjes die je met je vorige zwangerschappen kon vergelijken?

Succes vandaag!

Doe je nog een post?
Jeetje zeg, dat is schrikken! Ik hoop dat je vandaag gewoon gelijk terecht kunt. Voor nu nog even sterkte met de eerste shock.. En mocht je wat zijn bekomen: gefeliciteerd.



Ik ken inderdaad iemand die dacht dat ze hartstikke ziek zou zijn, gewoon netjes aan de anti conceptie dus niet nagedacht dat ze zwanger zou kunnen zijn. Ze kwam er bij 6 maanden achter omdat er een echo gemaakt werd om te zien of er iets mis was in haar buik..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik kon niet wachten dus ik heb al gebeld. Ik kan om 9.30 al terecht voor een echo. Ik vind het zo spannend! Ik hoop dat ik niet al te ver ben want als er een derde bij komt moeten we de zolder gaan verbouwen voor een extra kamer. Alle grote spullen als kinderwagen, commode, wiegje, ledikant, badje etc zijn eigenlijk ook al weggedaan omdat we echt pas over een paar jaar voor een derde wilden gaan dan moet ik dat wel erg snel gaan inkopen allemaal.



Het is echt zo raar allemaal!! Aan de ene kant vind ik het allemaal erg lachwekkend omdat het echt niet vaak voor komt en het ons moet overkomen. Aan de andere kant kan ik wel janken. Misschien ben ik al veel te ver in de zwangerschap waardoor er niet meer naar eventuele afwijkingen gekeken kan worden..straks zet ik een hartstikke ongezond kindje op de wereld. Weet iemand of je het geslacht ook nog kunt zien als je bijvoorbeeld al 24 weken zwanger bent?



@ Nanna: Kinderen zijn 4 en 5 jaar, jeetje wat zullen die blij zijn als ze een broertje of zusje krijgen. Als ik het hun vertel, verdwijnen als onze zorgen heb ik zo het idee!! en als het een meisje wordt, dan hebben we echt K3
be with someone who is proud to have you...
Meid, wat schrikken! Ik duim voor je mee dat alles goed is met jullie kindje. In ieder geval is het al fijn dat het kindje welkom is. Veel sterkte voor straks!
Superleuk toch drie kinderen?

En nu is juist de beste tijd lijkt me. Over een paar jaar is het leeftijdsverschil wel enorm. Nu is het nog wel prima.

Ik hoop op een gezond kind voor je en vooral veel plezier.
Wat een schok. Fijn dat je snel terecht kunt.

Bij mij heeft de gynaecoloog het geslacht bij 36 weken nog 'gecontroleerd' dus ja hoor, dat kun je nog zien.
En de praktische kant: ja ik snap dat je dit niet zo in je hoofd had maar baby kan de eerste maanden bij jullie op de kamer. Badje, wagen etc is zo besteld via internet. Daar hoef je geen weken voor uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje vrouw, dat is schrikken! Wat fijn dat je straks terecht kan voor een echo. Ik wens met alles wat me lief is dat je een gezond kindje mag krijgen.. en dat je, als alles geland is, kan genieten van dit mooie nieuws! Samen met je man uiteraard en de grote zussen..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat moet dat schrikken zijn zeg. Ik duim voor je dat zometeen uit de echo blijkt dat je een gezond kindje in de buik hebt zitten! Probeer jezelf het komende uur niet gek te maken met allerlei doemscenario's.. Sterkte voor zo!
Alle reacties Link kopieren
nou ja!!

vertel je zo, hoe de echo was?



Nog geluk dat je even getest hebt
Alle reacties Link kopieren
Succes dadelijk! Fijn dat je zo snel terecht kan.



Praktische zaken zijn inderdaad als het moet zo geregeld...
Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat zul je geschrokken zijn! Laat even wat weten straks!
Alle reacties Link kopieren
Wat vind ik het fijn om te lezen dat je kindje gewenst is. Andere had ik ook begrepen, maar dit geluid is ook wel weer eens leuk.



Wat betreft studeren. Ik heb zeer onlangs mijn eerste studie afgerond. Scriptie geschreven tussen de misselijkheid door. Komend jaar wil ik mijn tweede afronden. En dus (zie mijn eerdere post) bevallen. Dat gaat jou ook lukken.



Wat betreft geslacht. Pas met 24 weken (groeiecho) kon bij mij definitie worden gezien of het een jongen of meisje is.
Joh, wat een schrik! Over een uur lig je daar al, wat zal dat raar zijn.



Gelukkig hadden jullie al een derde in het achterhoofd, nu ook al in je buik Je hebt iig tot nu toe al wel een heel fijne zwangerschap, je merkte er immers bijna niets van.



Veel succes en veel plezier, want dat hoort er ook bij natuurlijk.
Spannend, die echo! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven