Dan ben je opeens zwanger

05-09-2014 04:55 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers



Ik ben sinds dit jaar lid. Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd. Ik ben eigenlijk een achtergrond meeleezer. Nu ben ik toch wel ergens van geschrokken. Ik sta nog steeds te trillen op mijn benen.



Ik ben al vanaf de geboorte van mijn jongste, aan de prikpil. Mijn menstruatie is al 1,5 jaar helemaal weggebleven. Soms had ik wat doorbraak bloedingen maar dat was minimaal.

De laatste tijd voelde ik me raar. Ik werd echt wat dikker en mijn bloeddruk werd erg laag. Ik voelde ook iets in mijn buik zitten, maar ik dacht dat het mijn darmen waren.



Nou niet dus! Ik ben zwanger. Ik snap er werkelijk waar niets van. Al 4 jaar is het goed gegaan en nu ben ik opeens zwanger! Ik heb een uur geleden een test gedaan, ja ik weet het, een belachelijk tijdstip, maar ik ben dus zwanger. Ik heb geen idee hoelang maar als ik de bewegingen in mijn buik zie en voel, denk ik eigenlijk wel een lange tijd. Ik ga straks om 8.00 meteen de VK bellen en wil dezelfde dag nog een echo. En ik ga het over een uurtje natuurlijk tegen mijn man vertellen. Eerst nog even bijkomen. Stel je voor dat ik al over de 20-weken ben...!!



Waarom zet ik dit op het forum? Ik zou zo graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft?
be with someone who is proud to have you...
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat een shock zal dat zijn! Heel veel succes straks en hopelijk kan de echo wat van je bezorgheid wegnemen en kun je gaan genieten van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken!



Ik hoop dat je niet rookt en drinkt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Tjemig!! Hoop dat je straks een mooie echo hebt en dat jullie de boel daarna even op een rijtje kunnen zetten.

Wel een eigenwijs kindje, gewoon de prikpil negeren
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Lief jullie reacties, Ik sta op het punt om te vertrekken. Toch nog even reageren op jullie.



@lila linda: ik testte niet zomaar eventjes, ik had al een aantal weken echt een raar gevoel maarja ik had de prikpil dus ik dacht echt dat het iets met mijn darmen zou zijn.



@Calvijn1: Roken deed ik niet. Ik nam in het weekend wel altijd een glaasje rode wijn



Ik ga nu weg. Ik laat jullie zeker wat horen.!!
be with someone who is proud to have you...
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik , maar gelukkig willen jullie graag een derde kindje , dus ja ik ga je ook feliciteren , en hoop dat je vandaag een echo krijgt die zekerheid is nu wel belangrijk.
Gefeliciteerd!

Wat ontzettend spannend zeg! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is schrikken.

Maar van harte gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verrassing! Gelukkig wilden jullie een 3e kindje! Nu komt hij/zij alleen wat eerder dan verwacht. Ik ben heel benieuwd hoe lang je zwanger bent. Fijn dat je in ieder geval een onbezorgde eerste tremester / eerste 20 (?) weken hebt gehad

Houd ons op de hoogte!
Count your blessings...
Wat een verassing zeg! Gefeliciteerd en succes straks

. Ik ben benieuwd hoe ver je al bent.
Wat een schrik! Maar toch ook heel leuk! Hoop dat alles oke is.
Alle reacties Link kopieren
wow wat een verrassing is dit zeg gefeliciteerd!! Ik begrijp dat jullie even in shock zijn! Je hebt nu je echo heel veel succes en laat ons weten hoe het is gegaan ben ook erg benieuwd hoe ver je al bent!
Alle reacties Link kopieren
Je leest dit niet meer maar ik wil je wel succes wensen.

Wat fijn dat je zo snel terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, fijn dat je gevoel zei, testen, stel je voor dat je plotseling bevalt, hoor je tenslotte ook wel eens.



Hopelijk lig je nu bij de verloskundige te genieten van het wonderteken in je buik (en blijken het er niet meer te zijn, dan 1 )
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend, wat een leuk topic!! Deze ga ik volgen! Leuk voor je dochters, straks een klein zusje of broertje erbij ?? Ik ben nu zo'n beetje uitgerekend en mijn dochter is 4,5 ze leeft helemaal mee en is super lief.



Ik hoop dat je een mooie echo hebt nu, met een goede uitslag! Kon je man mee, trouwens??
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Och jee, ja!! Blijkt het een tweeling te zijn .. Oh boy!!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Oh beetjd misplaatste smiley, ik forum mobiel, excuus .. Hij moet wat vrolijker zijn ...
Computer says nooooo
quote:enya29 schreef op 05 september 2014 @ 07:39:

Wow wat schrikken. Denk je dat je betrouwbare anti conceptie gebruikt. Had je geen klachten, kwaaltjes die je met je vorige zwangerschappen kon vergelijken?

Succes vandaag!

Doe je nog een post?



Sorry hoor, maar de prikpil is hartstikke betrouwbaar, maar dan moet je hem wel stipt om de drie maanden zetten.

Het is niet zo dat je onvruchtbaar bent als je niet ongesteld wordt.

Dit is het zoveelste 'AC maar toch zwanger'.

AC werken prima, maar het zijn geen tovermiddelen. Je moet je dus wel aan de gebruiksaanwijzingen houden.

(en dus ook rekening houden met wisselwerking met andere medicijnen/dingen)
Alle reacties Link kopieren
Spannend! en probeer te genieten van de echo
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je gevoel heel dubbel is, ben benieuwd hoe de echo is gegaan
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is nog eens een verassing! Ik ben misschien een zweefteef hoor, maar ik zou dan echt denken: dit had zo moeten zijn. Het leven valt niet altijd te plannen, zo blijkt maar weer. En eigenlijk is dat toch hartstikke mooi?! Ik hoop dat bij de echo blijkt dat alles goed is met de baby en dat je nog wat tijd krijgt om aan het idee te wennen. Gefeliciteerd in ieder geval!



* en vanaf nu ga ik me elke keer als mijn darmen opspelen, afvragen of het geen baby is... *
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ben door de prikpil heen zwanger geraakt op m'n 19e. Bij een echo bleek dat ik al 24 weken zwanger was.

Was heftig, maar al met al viel het me heel erg mee!

Dochter is inmiddels ruim 4 en heeft goddank niks over gehouden aan 24 weken stappen, drinken en roken!
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op vrijdag 05 september 2014 09:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="enya29 in "Dan ben je opeens zwanger"" class="messagelink">enya29 schreef op 05 september 2014 @ 07:39</a>:</b>

Wow wat schrikken. Denk je dat je betrouwbare anti conceptie gebruikt. Had je geen klachten, kwaaltjes die je met je vorige zwangerschappen kon vergelijken?

Succes vandaag!

Doe je nog een post?</div></blockquote>



Sorry hoor, maar de prikpil is hartstikke betrouwbaar, maar dan moet je hem wel stipt om de drie maanden zetten.

Het is niet zo dat je onvruchtbaar bent als je niet ongesteld wordt.

Dit is het zoveelste 'AC maar toch zwanger'.

AC werken prima, maar het zijn geen tovermiddelen. Je moet je dus wel aan de gebruiksaanwijzingen houden.

(en dus ook rekening houden met wisselwerking met andere medicijnen/dingen)

Sorry hoor, maar de prikpil is hartstikke betrouwbaar, maar dan moet je hem wel stipt om de drie maanden zetten.

Het is niet zo dat je onvruchtbaar bent als je niet ongesteld wordt.

Dit is het zoveelste 'AC maar toch zwanger'.

AC werken prima, maar het zijn geen tovermiddelen. Je moet je dus wel aan de gebruiksaanwijzingen houden.

(en dus ook rekening houden met wisselwerking met andere medicijnen/dingen)"

Geen enkele ac is 100% betrouwbaar en bij mijn weten is de prikpil inderdaad nog net een procentje minder betrouwbaar dan orale ac.

Jammer, zo veroordelend.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:mammie_rf schreef op 05 september 2014 @ 10:01:

Ja! Ik ben door de prikpil heen zwanger geraakt op m'n 19e. Bij een echo bleek dat ik al 24 weken zwanger was.

Was heftig, maar al met al viel het me heel erg mee!

Dochter is inmiddels ruim 4 en heeft goddank niks over gehouden aan 24 weken stappen, drinken en roken!Kun je nu nog niet zo met zekerheid zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Noushi, heb je gelijk in. Laat ik het anders verwoorden: er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze er iets aan over heeft gehouden.

(Ik doelde meer op FAS ed.)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zal je verbaasd zijn! Gefeliciteerd! Hoop op een mooie echo voor je :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven