De prikbitches

14-01-2013 20:09 2221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum.



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 3 juli 2013



Superstoere prikbitches

*Femke104: 33 jaar, juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Februari 2013 gestart met IUI.

*Pioenrooske, 32 jaar, op ICSI aangewezen wegens te weinig zaadcellen man. ICSI poging 1 gehad in oktober/november 2012. Verse tp en 1e cryo mislukt.

*Yezka, 39 jr. Alleenstaand. Ruim 30 pogingen Z.I. met verschillende donors, sept. '11 missed abortion met 8 weken, gedeeltelijke Asherman gehad. Start IVF febr. 2013.

*Noe-noe, 33 jaar, bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6.

*Dartel, sinds juni 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op icsi. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam.

*Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger van Jasmijn* en bevallen op 14 feb 2011 met 22 weken. Daarna 2 cryo's en 2 ICSI pogingen met 3 terugplaatsingen mislukt. Daarna een poging afgebroken door te weinig follikels. Nu verder in Dusseldorf.

*LolaM: 29 jaar. sinds 2008 actieve kinderwens. iui gedaan maar wegens operatie lolaman wisselende kwaliteit zaad. overgestapt ander ziekenhuis en in juli 10 begonnen met ICSI eigen cyclus. nov miskraam en nu even rust.

*Kuuk: 34 jaar, door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start oktober 2013. 3x ICSI gedaan, meerdere tp's.

*Knappekloon: 28 jr, bezig sinds 2007; onbegrepen kinderloosheid. Helaas 6 iui's en 2 IVFs mislukt, geen Cryos, 3de IVF niet gelukt, pauze voor poging 4.

*Kidon 38 jaar. Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI

Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

*Linde77: 35 jaar. Sinds januari 2011 bezig. 5 mislukte IUI's (3 keer in eigen cyclus, 2 keer met hormonen). Geen oorzaak gevonden. Start IVF zomer '13.





Zwangere prikbitches

*EDC1975: 37 jaar, sinds juli 2009 gestopt met de pil en sinds mei 2011 in de MMM. 6 x IUI mislukt, poging 1 van de IVF mislukt. Najaar 2012 IVF-poging twee. Positieve test(en) op 29 nov 2012!!

*Sawasdee: sinds jan. 2011 met de pil gestopt, vanaf sept. 2011 in de mmm. Vriendlief heeft in apr. 2012 een TESE operatie ondergaan. Eerste ICSI poging oktober 2012 is geslaagd, positieve test op 4 dec 2012!!

*Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

*Ciccietta: 35 jaar. Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

*Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

*Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

*Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

*Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

*Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

*Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

*Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

*Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

*Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

*Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

*Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

*Blogbabe: na 4e IUI dochter

*Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

*Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

*Sherto: 1e ICSI zoon

*Ramiaatje: zwanger door IUI

*Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

*Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

*Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

*Ciccietta: 1e ICSI dochter

*Maris: 1e IVF kindje

*ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

*Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

*Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

*Ikke_1984: dmv IUI zoon

*Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

*Dotjemol: 3e ICSI kindje

*Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder.

Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

**MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

*(Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel.

Een voor de allerstoerste meisjes.)



Hier vind je het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er!
Alle reacties Link kopieren
Zoo.. een nieuw topic!

Het lijkt nog zo kort geleden dat ik het stokje van Kaetje heb overgenomen!

In het vorige topic ben ik zwanger geraakt, net als Dotje, EDC, Jennecke, Sawasdees..

En meerdere prikbitches hebben een prachtig kindje op de wereld gezet!

Helaas ook veel verdriet, frustratie, wanhoop op het topic.

Dromen die nog onvervuld blijven, tegenslagen, afgebroken pogingen, misluke pogingen. En wat is het dan fijn om hier te schrijven, je verhaal te delen, ervaringen te delen.

Elkaar te steunen, met een paar woorden te begrijpen, of juist ervaringen te delen die juist verder van elkaar liggen, de grens te zoeken, voor jezelf, je eigen traject.



Meiden.. ik wens ons allen alle goeds op dit nieuwe topic!!
Alle reacties Link kopieren
quote:-kaetje- schreef op 14 januari 2013 @ 20:19:

Ik ben er! Fijn Kaetje!!
Alle reacties Link kopieren
Wat was ik snel hé
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook hoor! Volg de bitches nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Joehoeee! Ik ben er ook! Wat een lief openingsberichtje Pop! Jouw woorden verwoorden ook precies de reden dat ik nog steeds graag terug blijf komen en op de hoogte wil zijn van jullie wel en wee. Lieve meiden, een nieuw topic met hopelijk veel goed nieuws. Eva, Kuuk en Dolfijn dit wordt hopelijk jullie topic en uiteraard gun ik dat ook alle anderen die aan het prikken zijn / gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tekst Pop. Ik reageer hier bijna nooit meer, maar lees nog wel mee. Dit topic blijft me dierbaar.
quote:abc schreef op 14 januari 2013 @ 21:02:

Mooie tekst Pop. Ik reageer hier bijna nooit meer, maar lees nog wel mee. Dit topic blijft me dierbaar.Inderdaad, hier hetzelfde.
@Pop, gaat het verder goed met jou en de kleintjes?
Alle reacties Link kopieren
Ben ook meteen maar meegekomen We gaan hier voor een tweede ronde purogon en pregnyl ben op van de zenuwen.... Nu nog afwachten of we goedkeuring krijgen ivm de cyste ( die hopelijk weg is )



Heb trouwens voor kaetje en maantje gereageerd nog op het vorige topic.



Liefs
love live
Alle reacties Link kopieren
I'm here!



Mooie woorden Pop! Daar sluit ik me van harte bij aan. Hoe is het met jullie?



Speciaal even een voor jou Pioenrooske!



Sterkte in Gent Chaja!
Alle reacties Link kopieren
Lief pop!!
Alle reacties Link kopieren
Even een terug vind post! En een zwaai naar Chaja! Heel veel succes in Gent, ik lees weer mee op jullie topic.
------- trouwe meelezeres komt binnensneeuwen:

Dit topic raakt me altijd enorm en ik vind jullie met recht überprickbitches. Diep respect! Ik wens vanuit mijn tenen dat jullie allemaal een kindje mogen krijgen...

Dikke knuffel van mij. Meelezeres sluipt op snowboots weer weg---------
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat een ieders wens waarheid word in dit nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat veel oudgedienden zich meteen komen melden. Zo zie je maar dat dit topic veel mensen niet los laat. Mooie post Pop!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook!



Mooie openingspost Pop! Dat het bovenste rijtje in dit nieuwe topic maar korter en korter mag worden!



Speciaal voor Dolfijntje een dikke Sjonge, wat een pech! En dat is nog een understatement. Hopelijk is de koorts van je man inmiddels gezakt en is het nog niet te laat...



Kuuk, ook voor jou een Wat een tegenslagen krijgen jij en kuukman keer op keer te verwerken zeg... Hopelijk kun je ook dit een plekje geven zodat jullie vol goede moed en positiviteit aan de volgende poging kunnen beginnen.



En natuurlijk toi toi toi voor alle prikbitches die aan een nieuwe poging zijn begonnen!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weer met een Puregon vraagje:



Ik heb vanmorgen positief getest met de ovulatietest en morgen krijgen we de eerste IUI behandeling.



Nu heb ik elke avond Puregon geprikt, moet ik dat vanavond dan nog doen of is dat nu niet nodig nu mijn eisprong is aangetoond?
Alle reacties Link kopieren
hallo, zijn hier ook mensen die aan KID doen?
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Alle reacties Link kopieren
Ikke1984, even eerlijk; ik vind je post nogal pijnlijk om daar het nieuwe topic mee te openen.



Fransisca, krijg je morgen de inseminatie? Als het goed is heb je gisteravond dan pregnyl moeten prikken toch? Dan hoef je vanavond niks meer te prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer, ik sluit me volledig aan bij de post van Pop, mooie woorden.



Hoe gaat het met je Pop?



Eva, , wat een ongelofelijke klotentiming voor je mannetje om de griep te krijgen, hopelijk kunnen jullie verder.



Kuuk, wat een pech hebben jij en je man, ik hoop voor je dat dat allemaal gaat veranderen.



Lieffie, ook weer veel succes voor de komende ronde, zou mooi zijn als de cyste snel zou verdwijnen.



Sawasdee, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer! Mooie post Pop.



Ik hoop dat alle tegenslagen in het vorige topic blijven en dat dit een topic mag worden met vooral mooie en blije berichten!

Maar vooral dat we veel steun aan elkaar hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven