De prikbitches

14-01-2013 20:09 2221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum.



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 3 juli 2013



Superstoere prikbitches

*Femke104: 33 jaar, juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Februari 2013 gestart met IUI.

*Pioenrooske, 32 jaar, op ICSI aangewezen wegens te weinig zaadcellen man. ICSI poging 1 gehad in oktober/november 2012. Verse tp en 1e cryo mislukt.

*Yezka, 39 jr. Alleenstaand. Ruim 30 pogingen Z.I. met verschillende donors, sept. '11 missed abortion met 8 weken, gedeeltelijke Asherman gehad. Start IVF febr. 2013.

*Noe-noe, 33 jaar, bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6.

*Dartel, sinds juni 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op icsi. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam.

*Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger van Jasmijn* en bevallen op 14 feb 2011 met 22 weken. Daarna 2 cryo's en 2 ICSI pogingen met 3 terugplaatsingen mislukt. Daarna een poging afgebroken door te weinig follikels. Nu verder in Dusseldorf.

*LolaM: 29 jaar. sinds 2008 actieve kinderwens. iui gedaan maar wegens operatie lolaman wisselende kwaliteit zaad. overgestapt ander ziekenhuis en in juli 10 begonnen met ICSI eigen cyclus. nov miskraam en nu even rust.

*Kuuk: 34 jaar, door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start oktober 2013. 3x ICSI gedaan, meerdere tp's.

*Knappekloon: 28 jr, bezig sinds 2007; onbegrepen kinderloosheid. Helaas 6 iui's en 2 IVFs mislukt, geen Cryos, 3de IVF niet gelukt, pauze voor poging 4.

*Kidon 38 jaar. Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI

Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

*Linde77: 35 jaar. Sinds januari 2011 bezig. 5 mislukte IUI's (3 keer in eigen cyclus, 2 keer met hormonen). Geen oorzaak gevonden. Start IVF zomer '13.





Zwangere prikbitches

*EDC1975: 37 jaar, sinds juli 2009 gestopt met de pil en sinds mei 2011 in de MMM. 6 x IUI mislukt, poging 1 van de IVF mislukt. Najaar 2012 IVF-poging twee. Positieve test(en) op 29 nov 2012!!

*Sawasdee: sinds jan. 2011 met de pil gestopt, vanaf sept. 2011 in de mmm. Vriendlief heeft in apr. 2012 een TESE operatie ondergaan. Eerste ICSI poging oktober 2012 is geslaagd, positieve test op 4 dec 2012!!

*Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

*Ciccietta: 35 jaar. Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

*Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

*Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

*Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

*Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

*Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

*Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

*Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

*Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

*Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

*Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

*Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

*Blogbabe: na 4e IUI dochter

*Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

*Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

*Sherto: 1e ICSI zoon

*Ramiaatje: zwanger door IUI

*Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

*Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

*Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

*Ciccietta: 1e ICSI dochter

*Maris: 1e IVF kindje

*ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

*Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

*Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

*Ikke_1984: dmv IUI zoon

*Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

*Dotjemol: 3e ICSI kindje

*Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder.

Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

**MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

*(Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel.

Een voor de allerstoerste meisjes.)



Hier vind je het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik ben hier echt héél lang niet meer geweest. Ik kwam even kijken hoe het met sommige oude bekenden gaat. Met name naar Dolfijntje was ik erg benieuwd. Balen dat je nog steeds in het bovenste rijtje staat, zeg! Ik had het zo anders gehoopt. Ik lees dat je nu naar Dusseldorf gaat. Ik wens je heel veel succes en geluk daar!



Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,



Sorry voor mijn lange afwezigheid.. Eerst was het de vakantie en dat werd uiteindelijk een forumpauze. We gingen beginnen aan de allerlaatste cryo en de orthomoleculair arts en Gent gaven ons weinig hoop. Dat voelde natuurlijk niet fijn. Een volgende poging moeten we zelf betalen en nu we in 3 maanden tijd 2 auto's hebben moeten vervangen ging sparen niet echt makkelijk....

In Gent hebben we een fijn gesprek gehad maar de prof. was heel duidelijk: bij ons was het geen domme pech. Aan haar antwoorden kon ik merken dat zij aan een genetisch defect dacht. Diezelfde dag hebben we bloedonderzoek laten doen en daar krijgen we eind oktober de uitslagen van.



En toen gebeurde er iets waar we niet meer op rekenden.... De dag voor mijn NOD deden we een test (laat voor ons doen, we hebben het steeds uitgesteld dit keer!) En die test was dus positief... En de dagen daarna nog positiever!

Tp 11. Maandag over een week de eerste echo, maar nog steeds erg bang dat we dat niet halen. Het voelt ook zo onwerkelijk!



Nu moet ik echt als een speer gaan bijlezen!

@Dartel, wat fijn dat Gent een volgende poging wil gaan doen!



@Jemie en Dolfijntje, dikke knuffel voor jullie! Wat heftig om je weer door een teleurstelling te moeten worstelen.



@Yezka, spannende dagen voor jou!! Ik duim!



@Femke, en jullie zijn ook weer opnieuw begonnen... Gaat het spuiten goed? Niet te veel bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
@Pioen, jij deze week de eerste fm? Gaat het goed met spuiten?



@Petuniade, hoe is het op de wachtbank? Nog vol te houden?



@Muisje, gefeliciteerd!



@Julia, ook op de wachtbank.. En zoveel cryo's!!



@Evw, binnenkort weer een cryo-ronde?



@Sawasdee, wel heel erg laat van mijn kant: maar alsnog van harte met jullie meisje!



Ik hoop dat ik niemand ben vergeten... iig een zwaai naar iedereen en een dikke knuffel voor wie het nodig heeft!
*breekt even ongevraagd in* kuuk, hier een berichtje van een stille meelezen, wat een fantastisch nieuws!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!!! *breekt weer uit*
Alle reacties Link kopieren
Wauw Kuuk! Wat fantastisch zeg, ontzettend gefeliciteerd. Wat een verrassing!

Kan me overigens voorstellen dat het onwerkelijk voelt

Maar te gek!



Met mij op de wachtbank gaat het prima. Ben heel ontspannen. Nog een ruime week, de spanning zal wel toenemen.

Al denk ik eerlijk gezegd sterk dat het niet gelukt is. Zoveel eitjes en bevruchtingen en maar 1 over die ook niet super was. Maar je weet maar nooit.
Kuuk gefeliciteerd!!!!!! Ik heel hard duimen dat de echo goed is en je een mooie zoon of dochter krijgt ik mei. Nu begreep ik van onze arts dat ook met een genetisch defect er af en toe een gezonde tussen zitten. Super
Alle reacties Link kopieren
Kuuk: wat ontzettend goed nieuws!!! Natuurlijk blijft het spannend, maar hopelijk hebben jullie volgende week een goede echo!



Het spuiten gaat hier goed. Een beetje last van de bijwerkingen, ik heb nu een heel kort lontje en ben snel boos, geirriteerd, emotioneel. Mijn man krijgt af en toe de volle laag

Verder ben ik erg moe, 's middags ga ik even naar bed om bij te tanken.



Ik heb geen idee wat ik van deze poging moet verwachten. Heb dat rare stemmetje in mijn hoofd die steeds zegd,'straks zijn er weer te weinig follikels! En dan?'

Morgen de eerste echo, ben benieuwd, maar ook een beetje bang....
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kuuk! Geweldig nieuws!!!
Alle reacties Link kopieren
Kuuk, heb je gemist! Wat een goed nieuws, maar inderdaad wat ontzettend spannend ook! Ik ga heeeeeeel hard duimen voor een goede echo. Hoe voel je je fysiek?



En verder natuurlijk duimen draaien voor de andere dames!
Alle reacties Link kopieren
Kuuk: wat fantastisch! Gefeliciteerd! Ik snap dat het onwerkelijk voelt, zo voelt het bij mij nog elke dag! Ik duim voor een mooie echo.



Femke: veel succes morgen. Snap dat het ontzettend spannend is!!



Yezka: nog steeds ontspannen op de wachtbank?



Succes voor alle meiden die op de wachtbank zitten of aan het prikken zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wow! Kuuuuuk! Wat geweldig! Kan me zo voorstellen dat het nog heel onwerkelijk is, na zoveel pogingen. Maar dit moment heb je toch maar mooi vast gehaald.



En Femke, ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik was net zo prikkelbaar en moe toen ik aan het spuiten was. En die onzekerheid over follikels en zo... Phoe. Dat is gewoon zwaar.



Hier nog steeds ontspannen. (Ik weet ook niet waar ik het vandaan haal ). Nog twee nachtjes, dan kan/mag/zal ik testen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, al die felicitaties! En ik voelde me zo vreselijk schuldig dat ik even weg was... en dan binnen komen vallen met een ego-bericht.. (was even wat moed voor nodig!) En dan kom je dus weer terug in zo'n warm bad! Doet me erg goed! (ook van de stille meelezers!)

Ik hoop dat het voor sommigen hier weer een sprankje hoop geeft. Al weet ik donders goed dat ieders situatie zo verschillend is... (ik werd er eerder juist af en toe heel sceptisch door!)





@Yezka, misschien is dat ontspannen zijn wel een voorteken? Ik wil je natuurlijk absoluut geen valse hoop geven, maar ik was dit keer ook ontspannen! Het werd bij ons haast een soort 'routine' al is dat natuurlijk niet het goede woord! Soort van overleven ofzo? Ik had zelfs geen testen in huis! (en dat was zo niet-Kuuk!)



Wij waren eigenlijk echt een soort afscheid aan het nemen van het traject. Bij de tp zeiden we tegen elkaar 'laatste ritje dit' en 'laatste keer dat'. Beetje oneerbiedig, omdat we op die manier eigenlijk deze poging geen kans gaven.... (vooral uit zelfbescherming!)



Tja, en hoe ik me voel? Eigenlijk geweldig! Heel af en toe vaag misselijk (misselijkheid kan onderdrukt worden door de prednison!) en niet moe. Eerste controles bij mijn eigen internisten gehad en die worden binnen een maand weer herhaald en dan ga ik over naar een academisch zh. Daar hebben we de 25ste ook al de intake bij de gyn. Want alles gaat toch onder scherpe controles. Maar tot nu toe voel ik me eigenlijk beter dan 'normaal'.



CC, hoe is het met jou? Spannend op het werk begrijp ik... Wat fijn dat de testen goed waren, na de spannende weken die jullie daarvoor hadden! Deze zwangerschap wel zwaarder, met een kleintje om je heen?



Dolfijntje en Jemie, misschien heb ik het al weleens gevraagd... maar hebben jullie al weleens stollings-onderzoek laten doen?



In Gent vonden ze het overigens raar dat dr. Pf. zoveel onderzoekt maar niet de stolling. Volgens hun zouden veel vrouwen erg geholpen zijn als dat meteen werd meegenomen in het onderzoek. Omdat je er nu misschien vanuit gaat dat als je bloed in DD niets afwijkends laat zien, dat het dan ook echt goed is. Bij mij was dat ook zo: geen significante afwijkingen... Nee, maar ondertussen wel een stollingsafwijking (auto-immuun!) Ik heb de mazzel gehad dat ik al onder controle stond van een hematoloog/internist en dat hij dit bij controles liet prikken... (ik hoef jullie niet uit te leggen hoe enorm blij ik ben met deze arts, denk ik!)



Femke, de onzekerheid over het aantal follikels.. Killing! Ik was altijd gestresst voor een fm. Mijn dag was pas goed boven een bepaald aantal follikels (ook al zegt het soms he-lemaal niets!) Onze eerste icsi had het laagste aantal eitjes, maar het was wel de poging met de beste kwaliteit eitjes. Van de 4 bevruchtingen werden er 3 blastocyst! (1 verse, 2 cryo's)
Alle reacties Link kopieren
Kuuk, heb je mijn berichtje gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een meelezer die Kuuk even wil feliciteren met dit fantastische nieuws! En nu op naar een goede eerste echo.



Mag ik vragen welke bloeduitslagen bij jou positief waren, Kuuk? Bij mij zijn namelijk ook allerlei onderzoeken ingezet en mijn ANA en mijn lupusanticoagulans zijn positief, zegt jou dit iets?
Alle reacties Link kopieren
Dartel, op het andere forum toch? Ik zal zo nog even kijken en dan antwoord ik je nog!



Fruitfly, ANA zegt mij zo even niets, lupusanticoagulans wel. Bij mij was het Anti-fosfolipiden (dus een anti-stof) die aanwezig was. Ik weet dat er bij veel zh in NL niks tot weinig aan gedaan wordt... Terwijl behandeling juist wel zinvol is! (maar te weinig over bekend) Mocht je een goede hematoloog zoeken in het midden van NL die wél mee gaat in de behandeling, dan kan ik je (als je wil) een erg goede aanraden! Op dit moment is een forum-genootje ook bij 'mijn' hematoloog onder behandeling (icsi doet ze in België) en heeft ze ook het advies gekregen voor bloedverdunners (en prednison, maar dit is niet altijd nodig)

Hoe 'ver' zijn jullie in de behandelingen?
Alle reacties Link kopieren
De arts zei inderdaad dat ik waarschijnlijk het antifosfolipidensyndroom heb, maar blijkbaar moet dit 2 keer positief zijn om de diagnose te kunnen stellen.



Wij zijn niet met behandelingen bezig, maar ik heb een zwangerschap met veel problemen achter de rug. Deze uitslag kwam eigenlijk toevallig aan het licht ivm andere klachten.

Maar ik ben wel erg benieuwd naar de evt behandeling bij een eventuele volgende zwangerschap.

Mag ik jou daar misschien voor benaderen mocht het ooit nog zover komen?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik dat al wel met mijn gyn besproken en ook zij zei: bloedverdunners vanaf positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je me daar over benaderen! Bloedverdunners vanaf een positieve test wordt door veel artsen gezegd. Ze vergeten hierbij echter (en dit is niet mijn mening, maar ik spreek nu mijn hematoloog na!!) dat bij veel vrouwen met AFS (of APS) de innesteling alleen al een probleem is!

Mijn hematoloog stelde dus fraxodi voor (dat spoot ik al) en daarnaast ascal en uiteindelijk (toen 5, 10 en 20 mg prednison niet hielpen) 30 mg prednison voor. AFS is een auto-immuunziekte, vandaar dat hij mijn immuunsysteem plat wilde leggen. Ik heb van deze medicatie geen erge bijwerkingen gehad (ondanks mijn hartprobleem) Alleen wat bollere wangen
Alle reacties Link kopieren
Oww, die bolle wangen heb ik toch al.

Ik houd het gewoon in mijn achterhoofd en ik zal sowieso nog een pre-conceptioneel gesprek moeten hebben als we er nog voor gaan.



Bedankt voor je info en ik wens je ongelofelijk veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Kuuk! Van harte gefeliciteerd van een stille meelezer! Ik duim mee voor een goede echo :-)
Alle reacties Link kopieren
*Waarschuwing.. dit wordt een lange post*



Zoooo.... ben ik weer eens! Druk met werk, thuis en de tweeling. Het is soms lastig de balans te vinden tussen alles wat me lief is, daarom ben ik wat minder hier te vinden.

Maar ik lees en leef zoals altijd met jullie mee!!



Als eerste felicitaties, voor Linde, Kuuk en Muisje.:cheer:

Meiden, wat heerlijk voor jullie. Na alle ellende, negatieve testen, puncties, onderzoeken, wachtweken, hormonen en wat nog meer.. Een positieve test, intens gelukgevoel, maar ook angst voor wat er komen gaat, onzekerheid of het goed blijft gaan.

Voor het eerst hardop zeggen dat je zwanger bent, de bevestiging van het ziekenhuis.

Het wordt steeds ‘echter’ allemaal. Geniet van alle stappen. Geef ruimte aan je onzekerheden, maar koester vooral het groeiende kindje in je buik, mijmer, droom, deel je geluk.

Nogmaals, gefeliciteerd meiden. Ik ga de tabel aanpassen.



Leoni, een jongen! Wat leuk. Ik hoop dat je je goed voelt. Wat vliegt de tijd hé. Ben je ineens al over de helft van je zwangerschap. Geniet je van de voorbereidingen, kamertje, kleertjes, verlof regelen, etc.? En wat heb je toch altijd lieve en nuttige bijdragen hier op het topic.



Evw, ben je weer wat opgekrabbelt? Je schreef dat je het momenteel zwaar vind, alle teleurstellingen, de miskramen, etc. Heb je een vertrouwenspersoon met wie je dit kunt delen?



Cicietta, ook al over de helft. En alles behalve zorgeloos, maar wat fijn dat dit kruimeltje zo fijn schopt en beweegt. Beleeft jullie zoontje het mee, of snapt hij het nog niet zo?



Vliertje, ik heb je verhaal gelezen. Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Ik hoop dat je hier wat steun en een uitlaatklep vindt.

Als je in de tabel wilt, let me know!



Yezka, de duimen draaien, spannend!!!



Noe-noe, hoe gaat het met jou? Hoe zijn de reacties op het goede nieuws, en op het uitstellen van jullie bruiloft?



Dolfijntje, ik het de tabel aangepast. Hele dikke voor jou.

Wat hebben jullie al veel meegemaakt, en wat een grote bewondering voor je kracht, je hoop, je doorzettingsvermogen. Ik duim zo voor goed nieuws voor jullie.



Jemie, jeetje wat ontzettend rot dat je weer een omo-witte-test had. Wat is nu het plan? Verder met de cryo’s? Hoe reageert je man, zijn er anderen op de hoogte van jullie traject? voor jullie.



Dartel, wat een ommezwaai, van IUI toch weer naar ICSI. Spannend zo’n alles-of-niets poging. Jullie ook al zoveel meegemaakt. Wat een sterke vrouwen zijn hier toch!





Petuniada, hoe is het op de wachtbank? Mooie score hadden jullie met de punctie. Maar ontzettend balen dat er geen cryo’s zijn. Je voelt nu vast extra druk op deze poging. Hopelijk nergens voor nodig, en is dit een toppertje. Ik duim hoor!!

En Julia, jij ook zo’n mooie score, en fijn dat er cryo;s zijn. Hoe is het met jou op de wachtbank?

Hoe gaat je man ermee om?



Pioenrooske, hoe is het met jullie? Waar ‘staan’ jullie nu in de mm?



Femke, jullie ook weer starten, spannend! Ik duim hoor.



En met het goede nieuws van Kuuk, Linde en Muisje, en een gezellig volle wachtbank ga ik een nieuw topic openen!! We hebben alweer meer dan 2500 berichtjes getikt.

Veel lief en leed gedeeld, vragen gesteld, teleurstellingen en vreugde voorbij gekomen.

Op naar een nieuw topic!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven