De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic!



Welkom prikbitches, oud-prikbitches en mee-lezers.
Alle reacties Link kopieren
Yeh! Happy new Topic!

En dat het maar een zeer vruchtbare mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yezka schreef op 05 januari 2014 @ 15:15:

Yeh! Happy new Topic!

En dat het maar een zeer vruchtbare mag zijn. (Ik weet niet waarom de nieuwe Ava nog niet zichtbaar is... Misschien duurt dat even).
Alle reacties Link kopieren
Oh, nou moet ik wel ff opletten onder welke naam ik reageer...
Alle reacties Link kopieren
Haha same here! Ik wilde op een afval topic al een berichtje plaatsen onder prikbitch



Ik denk dat de ava eerst goedgekeurd moet worden!
Alle reacties Link kopieren
Al een hele tijd lees ik met jullie mee. En zoals het er nu uitziet, wordt het binnenkort tijd om mee te schrijven.

Ik probeer sinds november 2012 zwanger te worden als BAM-mam via KID. Dat begon hoopvol. Pats boem gelijk zwanger. De ontgoocheling volge snel. Het ging al snel fout.

Daarna 13 X niks. De start van mijn ivf-traject eind januari kwam snel in zicht.

Tot de positieve test 27 december. Wat was ik blij. Al vrij snel zwangerschapsklachtjes en het klompje cellen wat het technisch nog was, was in mijn hart al zoveel meer.

Gister ben ik gaan bloeden. Op zo'n manier dat er geen enkele hoop is op een nog vitale zwangerschap. Ik ga nu eerst herstellen en dan alsnog het traject in. Tot die tijd lees ik denk ik vooral mee, maar ik wilde al wel zeggen dat ik de afelopen maanden veel bewondering heb gekregen over hoe jullie verdriet en de opeenstapeling van teleurstellingen aangaan en elkaar daarbij tot steun zijn.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!!

Happy new topic!!! Hopen dat er voor vele een grote wens gaat uitkomen!!



Yezka: wauw, weer 21 miljoen zwemmers aan boord! Hopelijk zit er een kampioen tussen!



Houston: sterkte de komende tijd Schrijf hier nu bijna een jaar en ik vind vooral in dit topic dat je begrepen wordt. De meeste zitten in het zelfde schuitje. Je kan hier je hart luchten als het weer een tegen zit. Er zit hier ook veel ervaring, zodat je altijd vragen kunt stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Houston. Ik had gehoopt dat het niet zo ver zou komen, maar natuurlijk ben je hartstikke welkom hier. (En stiekum ook best gezellig om weer in een zelfde topic te schrijven!). Ik heb veel aan je gedacht, nadat je aangaf dat het mis ging. Ik hoop dat je een beetje lief voor jezelf bent en dat het snel achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
Emma, heb je de gegevens nog naar andere gestuurd in een PB?

Hoe doen we dat? Wie wil wel en wie niet?
Alle reacties Link kopieren
@Yezka Tot nu toe nog niet. Ik dacht als mensen daar behoefte aan hebben sturen ze wel een prive bericht naar prikbitch.



Ik weet ook niet waar je de grens moeten leggen... Misschien mensen die minstens drie maanden meeschrijven? Ik ben zelf ook nog maar een guppie prikbitch en ik wil niemand voor het hoofd stoten. Dus als meer mensen het paswoord willen helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
@ Houston Welkom en een dikke Ik hoop dat 2014 je meer geluk brengt!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook nog als een nieuwkomer, Emma. (Terwijl ik hier al bijna een jaar meeschrijf). Dus als anderen hier ook ideeën over hebben, dan hoor ik het graag.
Yezka en Emma dank dat jullie het topic hebben geopend.



Yezka ik hoop dat het de iui slaagt. Is toch de laatste voor de IVF?



Houston welkom al had ik liever gezien dat in september je kind had kunnen vasthouden.



Voor de tabel de eerst van zwanger is moet al bevallen zijn aangezien ze minimaal een maand voor mij was uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Yezka, ik had liever met de tottjes meegeschreven...

En ja, hoop dat het snel voorbij is. Voel me ongelooflijk kut. Meer dan 13 keer ongesteld worden bij elkaar.



Gelukkig zit jij stevig met 21 miljoen. Houden zo. Met duck-tape zoals we hebben afgesproken.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Hallo "Bitches",

Mag ik met jullie meeschrijven?

Wij zijn sinds 2 jaar aan het proberen om zwanger te worden, maar tot op heden is het niet gelukt...

Als het goed is, starten we deze maand nog met IUI. Ik zie er best wel een beetje tegenop, ik weet niet goed wat ik kan verwachten en hoe heftig ik om de Clomid ga reageren.

Het wordt een spannend jaar voor ons allemaal dus!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Rietje. Ik doe zelf IUI, maar nu nog in eigen cyclus. Ik denk wel dat er anderen zijn die je kunnen vertellen hoe zij op Clomid reageerden, maar er zijn natuurlijk veel onderlinge verschillen. Ik hoop voor je dat je er weinig last van zult hebben.



En Leoni, dit is mijn laatste IUI zonder hormonen. Hierna nog een paar keer IUI met hormonale ondersteuning en dan als het tegen zit in het voorjaar mijn laatste IVF....
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een reacties en wat leven jullie met elkaar mee!



Houston: begrijp je gevoel helemaal, een klompje eicellen is al zoveel meer....



Rietje: met Clomid heb ik geen ervaring, wel veel IUI's gedaan maar altijd in eigen cyclus.



Net nieuw maar stel ook maar een vraag:

Had vandaag wat bloedverlies, ben 10 dagen aan het spuiten met deca en fostimon en heb morgen controle van hoeveelheid eicellen maar maak me wat zorgen om het beetje bloedverlies. Niet eerder gehad..



Weet iemand wat dat kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dank dat er een nieuw topic geopend is, en dat de prikbitches blijven bestaan. Ik heb de afgelopen twee jaar zoveel aan jullie gehad - de ervaringsantwoorden op vragen, de steun in de onzekere tijden, de liefde als het goed gaat, de herkenning en erkenning in alle verhalen, en vooral het geweldige gevoel dat ik in ieder geval nooit alleen ben geweest in dit traject.



De feestdagen hebben wij overleefd, al waren ze echt zwaar. Vandaag de verjaardag van mijn zoontje (en hoe enorm blij ben ik dat wij hem in ieder geval hebben) maar ook het besef dat hij ook deze verjaardag nog geen grote broer was.



Ik ben al weer ruim een week aan het prikken, en heb als het goed is eind deze week een punctie. Ik zie er deze keer best wel tegen op, en dat terwijl het mij vorige keer heel erg is meegevallen.



Vrijdag avond was ik met mijn man naar de film, en moest dus in de auto op parkeerplek spuiten ( ik voelde mij net een drug user), maar heb denk ik iets verkeerd gedaan want ik heb nu een enorme blauwe plek! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb morgen ochtend ook weer een follikelmeting in het ziekenhuis, dus ga het dan ook vragen wat ik fout deed. In de meer dan 100 spuiten die ik inmiddels gedaan heb is dit nooit eerder gebeurt.



Welkom alle nieuwe bitches, en een knuffel aan de meiden die hier door blijven schrijven. Ik heb jullie nodig!
Alle reacties Link kopieren
Hee, een nieuwe topic!



Evw de drugsspuiter ik had regelmatig blauwe plekken. Je prikt dan door een bloedvat heen. Kan geen kwaad. Succes met je fm morgen! Hopelijk zijn er een paar mooie te zien!



Yezka, ik hoop zo hard dat het deze keer raak is!!! Je hebt altijd mooie aantallen aan boord!



Houston, ik had gelezen in het septembertopic dat het mis is gegaan... hopelijk kun je je snel weer in een ander topic uitgerekend-topic aansluiten. En ook al was het maar een klompje cellen, het gaat al zo leven in je hoofd. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is... Hopelijk ben je snel hersteld!



Rietje, ik was ook erg bang voor de bijwerkingen, maar dat viel bij mij gelukkig wel wat mee. Het is soms ook meer het traject wat je humeurig/teneergeslagen kan maken.. Ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed een topic met een algemene nick. Dan kan het stokje makkelijker doorgegeven en gedeeld worden.



Pop mooie afscheidspost heb je geschreven, heel veel geluk met z'n vieren en sterkte met verwerken dat er geen derde kleintje komt.



Welkom aan alle nieuwe prikbitches.

Houston wat vreselijk dat het mis is gegaan en dat je nu hier moet aansluiten. Heel veel sterkte.



Evw succes met spuiten. Die blauwe plek zal komen doordat je een bloedvaatje hebt geraakt. Bij twijfel even navragen dan weet je of er een manier is om zo een grote plek te voorkomen.

Ik heb regelmatig kleine blauwe plekjes gehad, 1x een grotere en die was van de eerste keer dat mijn man prikte niet dat hij iets verkeerds deed want die vaatjes kun je niet zien of voelen.



Kan Yezka of Emma mijn gegevens in de tabel aanpassen? Mijn gegevens mogen naar het lijstje zwangeren.

* Pioenrooske: 32 jaar, oktober 2012 1e ICSI poging mislukt daarna 5 cryo pogingen zonder resultaat. September 2013 2e ICSI poging zwanger!
Alle reacties Link kopieren
EVW: ik heb ook een paar keer een bloedvaatje geraakt (schaamde me rot, want ik ben zelf verpeegkundige, prik dagelijks patienten, daar nooit een vaatje geraakt en bij mij zelf is het meerdere keren gebeurt )

Maar volgens de kliniek kan het geen kwaad hoor.



Vandaag zijn bij mij de laatste kratten voor MvM opgehaald. 10 wkn geplast voor het goede doel!

Had er weinig problemen mee hoor. De flessen stonden op een hoger plateutje zodat ik niet boven de lucht hing (ik rook het wel eens)

Maar ik ben heel blij dat ik wat terug kon doen...
Alle reacties Link kopieren
Pioenrooske, ik heb je een PB gestuurd met de inloggegevens.



En Femke: bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Yezka bedankt, het is gelukt.



Femke ik vond die 10 weken ook prima te doen, ik rook de lucht wel eens maar had er nooit last van (ging ook nooit boven zo een fles hangen )
Alle reacties Link kopieren
Femke geweldig dat je mvm hebt gedaan. Eind deze week heb ik mijn punctie, dus heb pregnyl nodig... Mede mogelijk gemaakt door jou!



Er zijn echt teveel mensen die niet meedoen aan mvm terwijl ze het relatief makkelijk kunnen doen. Ik zou echt liever 1000 keer in een fles plassen dan nog een ivf cyclus doen.



Heb even gevraagd over blauwe plek, maar kan inderdaad gelukkig geen kwaad! Er waren vanochtend ongeveer 17 folikels te zien op echo... Hoop dat ze mooie eicellen vinden eind deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven