De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Lieve bitches,



1000x excuses for mijn lange afwezigheid... De laatste keer dat is poste moet ergens in het voorjaar zijn geweest. Iets met baarmoederslijmvlies dat maar niet dikker dan 7mm wilde worden. We hebben toen een ronde gecancelled en het nog eens geprobeerd met injecties in plaats van pilletjes. En frambozenbladthee, vitamine E, acupuncture, the whole Sha-Bang, maar mijn slijmvlies bleef op 7mm hangen. Als ik deze embryos niet wilde verspillen moest ik maar aan draagmoederschap denken, wat hier in Amerika legaal is, maar ontzettend duur is. We hebben de gok genomen, twee 3 dagen embryootjes teruggeplaatst....



En ik ben zwanger! Al 28 weken! Belachelijk dat ik niet even hierheen ben gegaan om het te vertellen. Maar het was allemaal zo onwerkelijk en niet zonder 'bumps in the road'. Ik heb een aantal bloedingen gehad in de eerste 12 weken, beide embryootjes hadden zich ingenesteld, maar de tweede vruchtzak groeide niet verder dan 5.5 week. Daarna concludeerden ze bij de twintig weken echo dat de navelstreng buiten de placenta zat en dat ik daardoor waarschijnlijk een vroeg keizersnede zou moeten hebben omdat anders de baby in gevaar komt. Ik weet dat het vaker voor komt en dat een gezond kind het belangrijkste is, maar ik zat er goed over in de stress... Twee weken geleden een echo gehad om naar de groei van de baby te kijken, bleek dat de navelstreng gewoon middenin de placenta zit! Oeps, foutje, bedankt.... Ik was niet eens boos, alleen maar opgelucht, goed nieuws is de laatste jaren zeldzaam geweest.



Dus, met oude eitjes en een baarmoeder die er geen zin in had, twee innestelingen waarvan eentje is uitgegroeid tot een wurmpje van 2.5 pond! Het is zo ontzettend moeilijk om hoop te houden, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!



Ik weet niet zo goed hoe het met jullie allemaal is, ik zag zo snel dat er veel nieuwe mensen waren en de tabel lijkt (hopelijk) wat achter te lopen... Ik ga weer meelezen en ik hoop dat iedereen een wonder mag meemaken.



Liefs,

MissOR



(Leoni, begrijp ik nu goed dat je weer zwanger bent?! Wat leuk! Hoe lang heb je gewacht tussen de geboorte van je zoon (toch?) en het starten van een nieuwe ronde? Lieffie, jij ook gefeliciteerd! Yezka, ik had zo gehoopt dat jij bij de stapel zwangeren zou zitten.... knuffel meisje!)
Alle reacties Link kopieren
OMG MissOr!! GEFELICITEERD! Ik krijg er een brok van in mijn keel. Heb nog zo vaak aan je gedacht. Je verhaal greep me erg aan. Ik hoop dat je nu driedubbeldwars kunt genieten en alle ellende en rottige gevoelens ver naar de achtergrond zijn verdwenen. En je weer meer vertrouwen in je lichaam en jezelf hebt gekregen. Wauw, wat heerlijk dat eindelijk JIJ eens babynieuws kon brengen. Je familie was waarschijnlijk ook dolblij. Nogmaals van harte!



En dan even een hele hele dikke vette voor Yezka! Ook jouw verhaal doet wat met me. Ik blijf keihard duimen.



Hoewel ik dit topic al had 'verlaten', lees ik toch nog steeds regelmatig mee. Jullie zijn daarmee allemaal in mijn gedachten en ik hoop, bid en duim mee met alle bitches hier.

You go girls! Zwaai aan iedereen dus!
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer voor MissOr. Wat een heerlijk nieuws. Van harte gefeliciteerd!! Heb veel met je meegeleefd en bij het volgen van dit topic me nog dikwijls (zelfs onlangs nog) afgevraagd hoe het met je zou gaan. Ben heel erg blij voor je.



En heel niet gek dat je het 'nu pas' meld. Juist begrijpelijk!
Missor wat een heerlijk nieuws. Ik weet hoe je gevoel moet hebben met het nieuws dat er dan toch weer iets fout gaat in een zwangerschap terwijl je daar al zolang over heb gedaan. Ik denk nog regelmatig aan jouw, dolfijn, kidon trouwens ik hoop zo dat jullie allemaal een keer zwanger worden en blijven.

Van Dartel weet ik een beetje hoe het gaat. Jammer genoeg is zij nog niet zwanger de laatste keer dat ik haar sprak.



Missor ik ben 5 maanden na de geboorte van onze zoon weer naar de gynaecoloog gestapt met de vraag hoe en wat voor een tweede. Zij had zoiets de kans dat het natuurlijk gaat lukken is gewoon heel klein, dus als jullie willen zegt ik jullie door naar de fertiliteitspoli. Zo gezegd zo gedaan daar konden we een maand later terecht en wat bleek we konden al de eerst volgende cyclus terecht. Dat was voor een iets te vroeg. We hadden gerekend op een paar maanden wachttijd. We zijn uiteindelijk 7,5 mnd na de geboorte van onze zoon weer begonnen met een ivf poging. Deze bleek aan te slaan en nu ben ik inderdaad 7,5 weken zwanger. Gisteren hebben we ook nog een goede echo gezien, dus de kans dat het mis gaat is nu nog maar 1-2%.

Als alles goed gaat dat schelen de kinderen dadelijk 1 jaar en 5 maanden.



Yezka jij zit ook ik mijn gedacht en ik hoop ook echt voor jouw dat je nog eens een positieve test krijgt en daarmee je gewenste baby.



Noah_ nog bedankt in het uitgerekende topic voor je felicitaties.
Alle reacties Link kopieren
Waaaauw, MissOr! Je vehaal bezorgt me kippenvel! Gefeliciteerd!!!!!!

Hopelijk nu geen gekkigheden meer in je zwangerschap en floept je mini er over twaalf weken zo uit!

Echt super nieuws!



Lieve Yezka, voor jou een dikke dikke dikke knuffel! Wat is het ook rot... Maar wie weet is dit de dé IUI die jou zwanger maakt! Heel veel succes met wachten!!
Alle reacties Link kopieren
Missor wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!



Je kent me niet, ik ben een trouwe meelezer en heb zelf ruim vier jaar in het traject gezeten. Ik lees nog steeds mee en word helemaal blij van zwangerschappen hier en ik hoop en duim nog steeds mee voor de forummers die er nog midden in zitten. Ik herinner me de wanhoop, het verdriet, en de reeks aan teleurstellingen nog zo goed.



Ik denk ook nog vaak aan de meiden/vrouwen die hier niet meer schrijven. Zoals Eva, Dolfijn, Dartel, Magic en iemand die naar Dusseldorf was gegaan, steeds tegen overstimulatie aanzat door, volgens mijn pcos, en uiteindelijk bij de derde poging in Dusseldorf geen bevruchtingen had.



En ik ben ook benieuwd naar Pop en haar tweeling.



In ieder geval ik lees mee en blijf mee lezen.



Yezka ik denk ook veel aan jou. Veel sterkte. Ik hoop dat je hier snel goed nieuws mag komen vertellen.



Veel liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens leuk dat deze forum bestaat.

Wat een steun heb ik van jullie gehad.



Nu zelf wel heel ervaren met. Twee tesse en zes puncties. Ik moet zeggen op wachtbank zitten blijft zwaar zelfs al hebben ze twee mooie dochters.
Alle reacties Link kopieren
Lennie gefeliciteerd wat leuk.
Alle reacties Link kopieren
Chaja, ik heb jou vaker op een ander topic gelezen. Ik begrijp uit je verhaal dat jij uiteindelijk zwanger bent. Of al bevallen? Gefeliciteerd, wat fijn! Jij bedoelt Knappe Kloon denk ik? Zij is uiteindelijk ook zwanger geraakt of inmiddels al bevallen.



Leoni, wat gaaf dat je een goede echo had. Gefeliciteerd!



Fijn dat dit topic zo'n steun is. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Mijn beste vriendin gaat binnenkort eindelijk een traject in. Zo komt het toch weer heel dichtbij. Ik ben blij dat ik haar kan en mag steunen en een beetje begrijp wat ze doormaakt. Al is het wel heel jammer dat ze in het buitenland woont.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic was voor mij ook echt een steun, ook al schreef ik niet echt mee.



Wat een fijn nieuws dat Knappeloon zwanger is of zelfs al bevallen! Wat geweldig dat het dan uiteindelijk toch nog lukt. Heel fijn om te horen.



Ik ben nu 26 weken zwanger van een tweeling (cryo poging derde ivf na pipelle), en ik vind het nog steeds allemaal erg spannend en onwerkelijk.



Leonie, gefeliciteerd!



Cicietta jij bent nu inmiddels toch al moeder van twee kinderen? Zo fijn dat er ook zoveel succesverhalen tussen zitten. Allemaal op eigen manier bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, een tweeling. Wat mooi en ook wel spannend Chaja!

Ja, ik heb inderdaad twee kinderen inmiddels (2 en 9 maanden). Eerste via IVF ICSI en de tweede spontaan. Ik voel me zoooo gezegend en dankbaar. Succes de komende maanden! Ik hoop t.z.t. mooi nieuws te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Al een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb. Na mijn mislukte poging 3, hebben mijn vriend en ik voor een moeilijke keuze gestaan. Nog een vierde poging, of over op KID. Aangezien de opbrengsten van de punctie telkens tegen vielen hadden we van de arts te horen gekregen dat ze het ons niet aanraadde maar ook niet afraadde om door te gaan. Ook waren de puncties zo pijnlijk voor mij, dat ik het niet nog een kans wilde geven, ondanks dat ik de volgende onder narcose mocht doen.

Mijn vriend en ik heb daarom hierna een intake gesprek aangevraagd en gehad voor kid en omdat we al twee jaar ingeschreven zijn, mochten we vrijwel meteen beginnen.



Ik heb vandaag mijn eerste kid gehad en mag nu weer op het vreselijke wachtbankje plaats nemen. Ik heb hier wel een stuk beter gevoel over en de kid is mij 100% meegevallen. Veel minder pijnlijk dan een punctie, eigenlijk voelde ik niks en het was met een minuutje klaar. Even blijven liggen en toen mocht ik gaan. Ook geen hormonen spuiten enzo.
Alle reacties Link kopieren
By the way. Als er meiden in de tabel willen of een update willen in de tabel. Stuur me dan even een berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve woorden meiden! Ik heb dit weekend 'birthing class' gehad, echt heel raar om er opeens tussen te zitten en aan dat soort dingen te denken! Soms heb ik heel even een jaloerse gedachte als ik een zwangere zie, om na een halve seconde te denken: dat hoeft niet meer, want ik ben er ook een!



Ik vind het wel lastig om teveel blije dingen op dit forum te zeggen. Toen ik zelf er nog middenin zat putte ik veel hoop uit de verhalen, maar soms denk je ook wel eens waarom heb ik dat geluk niet,



Emma, fijn dat de kid meeviel! Ik duim voor je!

Als je wilt mag je mij naar de zwangeren verhuizen: Missor, 32 jaar. 3 IVF/ICSI, 2 verse terugplaatsingen mislukt, 3e terugplaatsing cryo met 2 3 dagen embryos gelukt! 2e kerstdag uitgerekend



Sterkte allemaal! Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel dames! Fijn dat ik mee kan schrijven.

Maar wat zijn jullie met veel!! Ik moet echt even goed lezen wie in welk traject zit. Het is wel super om te zien dat er een hoop positieve verhalen tussen zitten. Dat geeft mij ook weer goede hoop. Zit momenteel op het wachtbankje. Vorige week eicelpunctie gehad en afgelopen vrijdag de terugplaatsing. Ik mag pas de 25e testen. Duurt nog een eeuwigheid en iedere keer als ik er aan denk krijg ik al kriebels in mn buik. Super spannend!! Zijn er nog meer dames die op dit moment ook in een ICSI behandeling zitten of misschien ook moeten wachten op een bepaalde datum?
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
Hallo graag zou ik mee willen schrijven. Ik lees al langere tijd mee en volg jullie verhalen met veel interesse. Mooi ook om de positieve verhalen hier te lezen! Dat geeft hoop.



Dit is mijn verhaal; ik zit zelf nu op het wachtbankje van mijn eerste icsi terugplaatsing. 6 oktober heb ik een punctie gehad van 13 eicellen , 12 waren rijp, 8 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 7 ingevroren. Volgens de arts een goede score. 8 oktober kreeg ik een 4cellige teruggeplaatst en mag nu wachten tot de 23e om te testen. Ondertussen ook nog last van overstimulatie gekregen maar dat gaat nu weer de goede kant op. En man wat duurt dat lang en wat een heen en weer geslinger van emoties.



Hiervoor 2 keer een iui behandeling gehad maar met weinig kans op succes omdat mijn man gemiddeld 100.000 zaadcellen had. We zijn ondertussen ruim 4 jaar bezig en hoop op succes deze ronde maar weet ook dat t niet zo simpel ligt.
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook weer even.



leonie en lieffie gefeliciteerd! Wagamama, wat fijn dat het alsnog spontaan gelukt is!



Missor, wat geweldig nieuws! kippevel



Yezka



Voor de nieuwe schrijfsters, welkom!



Hier gaat alles goed! Ben alweer bijna een maand aan het werk, het gaat goed! Vind het toch wel fijn de afwisseling, maar ik ben ook weer blij om mijn kleine meid weer te zien! Ze doet het prima bij het kdv!

Ze is alweer bijna 4,5 maand oud, het gaat zo hard!
Alle reacties Link kopieren
voor de tabel mag ik naar de bevallen prikbitsches:

Femke104: bevallen van een dochter na de eerste ICSI
Alle reacties Link kopieren
@ Yezka; Wat vind ik het altijd toch zo ontzettend lief dat je altijd voor een ander klaarstaat en lieve woorden hebt terwijl je zelf zo verdrietig bent. Ik zal uiteraard weer hopen en duimen dat deze IUI een positieve test meebrengt.



@ missor; In het verleden (toen ik nog een meelezer was) heb ik je verhaal gevolgd. Wat geweldig dat je nu zwanger bent. Gefeliciteerd!



@ emma08; Wat een moeilijke keuze! Hoop dat je de wachtweken een beetje doorkomt. Genoeg afleiding?



@ patiently; Wij zitten momenteel ook in een ICSI behandeling, vanaf morgen mag ik weer Gonal F gaan spuiten. De reden dat wij ICSI mogen doen is dat de zaadcellen van mijn man mijn eicellen niet bevruchten (vorige keer IVF 15 goede eicellen en geen bevruchtingen). Dit komt waarschijnlijk omdat de schil van mijn eicellen te hard zou zijn. Dit is een gok want kan niet onderzocht worden. Spannend dus.



@ daan1982fedo; Dat is zeker een goede score! Hopelijk heb je de cryo's voorlopig niet nodig...



Veel wachtbankers zo te lezen, kom maar op met die lente/zomerbaby's!
Alle reacties Link kopieren
Celpa wat heftig! Dan heb je een maand ongeveer geprutst met hormonen en dan aan t eind zo'n eicelpunctie en dan geen bevruchtingen. Lijkt me enorm frustrerend. Maar nu met ICSI moet het zeker gaan lukken want dan worden ze gewoon aangeprikt. Morgen met Gonal F dan gaat het vanaf morgen gelukkig allemaal heel snel. Heb je al een afspraak voor je eerste follikelmeting?



Bij mij hebben ze vorige week 19 eicellen weg gehaald, 17 rijp en 11 bevrucht. Afgelopen vrijdag een terugplaatsing gehad en voordat we langs kwamen voor de afspraak al 5 embryo's ingevroren. De overige 5 krijg ik nog bericht van.
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
@Celpa

wow dat lijkt me heftig als je na alle moeite zulk nieuws krijgt! Kan me voorstellen dat het nu spannend is. Heb je veel last van de hormonen? Hoop en duim voor een goed aantal voor jou/jullie!

En ik hoop idd ook heel erg dat ik de cryo's niet nodig heb. Ben wel heel blij dat ze er zijn.



@patiently

Dat zijn er veel zeg! Heb je er veel last van gehad? Ik had met 13 al flink last van mijn buik, en daarna ook nog overstimulatie. Ik hoop dat je overige 5 ook ingevroren zijn!
per aspera ad astra
Alle reacties Link kopieren
daan1982fedo nee eigenlijk niet echt. Ik had alleen op de dag zelf echt een beetje een beurse buik. Had ook allemaal rode vlekken op mn buik. Punctie vond ik wel echt pijnlijk moet ik zeggen. Maar gelukkig duurt het achteraf gezien niet eens zo heel lang en het resultaat was mooi. Ik hoop inderdaad natuurlijk ook dat de andere 5 ook ingevroren zijn. Maar ik begreep van de arts op de dag van terugplaatsing dat ik al heel blij moest zijn dat ze al zo snel 5 embryo's in hadden kunnen vriezen. Volgens hem kwam het weinig voor en waren ze van topkwaliteit. Dus dat geeft echt goede hoop.



Op dit moment wel iedere keer steekjes in mn buik of echte krampen als ik moet hoesten. Maar ik weeg en temperatuur iedere dag en er dreigt geen overstimulatie.



Voel jij ook nog steeds pijn in je buik dan? En wat doen ze eigenlijk als je overstimulatie hebt?
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
@ patiently en daan1982fedo; Jullie hebben beide een supergoede score! Dat geeft hoop! Mij is destijds medegedeeld dat als er ICSI was toegepast (dat kon niet meer nadat er al IVF was toegepast), ik waarschijnlijk ook zoveel bevruchtingen had gehad. Moet zeggen dat ik hier wel even heel hard om heb gejankt. De verplichte rustmaand was achteraf ook wel weer goed. Ik had trouwens geen last van de vele follikels, voelde ze wel goed zitten. En kan ook niet zeggen dat ik echt bijwerkingen had van de hormonen. Wel moe, maar dat wijt ik ook aan alle spanningen.



Mijn eerste follikelmeting staat voor volgende week donderdag.



Een kennis van mij heeft met overstimulatie in het ziekenhuis gelegen, zij kreeg vocht toegediend en bedrust opgelegd. Bleek daarna wel zwanger! Is geen feit natuurlijk, maar hoop het ook voor jou daan1982fedo.
Alle reacties Link kopieren
He Celpa, volkomen begrijpelijk dat je hier om heb gejankt. Het is ook allemaal niet niks. Ook al heb je misschien niet zo'n last gehad van bijwerkingen er gebeurt wel van alles in je lichaam wat het normaal niet doet. En dan heb je zoveel hoop, tijd en ongemak in zo'n behandeling en dan hoor je achteraf dat ze het beter anders aan hadden kunnen pakken. Maar ze hebben wel gelijk bij IVF moet het spermacelletje namelijk wel zelf de eicel bevruchten en bij ICSI wordt de sterkste uitgezocht en wordt iedere eicel aan geprikt. Heel veel succes in ieder geval! Vanaf volgende week gaat het sowieso heel snel, voordat je het weet heb je weer punctie en dan gauw volgend een terugplaatsing. Dat je maar een hoop mooie bevruchtingen mag hebben deze keer
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
@ patiently; Je omschrijft precies zoals ik me voelde. In theorie moet ICSI voor ons kunnen werken, ik probeer daarom positief te blijven. Bedankt voor je lieve woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven