De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
@Yezka: ook ik denk steeds aan jouw woorden, dat als je stil bent dat het niet goed gaat. Weet dat ik je in gedachten een stevige knuffel geef.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zo af en toe mee, en vind het zo erg voor iedereen dat ik hier van die trieste verhalen lees. Gelukkig ook veel mooi nieuws, maar ik vraag me toch echt af waarom het zo moeilijk moet gaan voor sommige mensen.

Het gevoel dat je iedereen die makkelijk zwanger wordt en klaagt wel wilt neerslaan kan ik me heel goed voorstellen hoor. Ik heb gelukkig nog nooit een miskraam gehad, maar wel veel mensen om me heen die heel makkelijk zwanger worden terwijl wij nu alweer 3.5 jaar bezig zijn. De grapjes als, ach wij zijn zo vruchtbaar, ze wordt bijna zwanger in haar slaap enz enz kan ik ook niet meer horen. Dan bedenk ik me weer dat het bij ons eerste zoontje na bijna 3 jaar proberen ook gelukt is, en dat we in ieder geval 1 geweldig kind hebben. Helaas is dat ook velen hier niet gegund. Ik wil iedereen heel veel kracht en sterkte wensen, en vooral niet de hoop niet opgeven!



Ik heb mijn gesprek gehad bij de fertiliteit arts, ook hij vond een HSG spoeling nutteloos, maar heb toch mijn zin doorgedrukt. Misschien was het mazzel, maar anders zal ik mealtijd blijven afvragen: wat als we het wel geprobeerd hadden. Ik moet op de eerste dag van mijn menstruatie bellen vootr de spoeling. Spannend weer dus!
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik lees ook zo af en toe mee. Eigenlijk best vaak, omdat de kinderwens en de mmm en alles wat er omheen gebeurt me elke dag bezig houdt.

Ik ben erg blij voor iedereen die zwanger is geworden of al is bevallen! Van harte.

Voor de rest van ons: laten we hopen dat het de komende maanden raak is!

Wij starten binnenkort met onze eerste ivf-poging, na 7 iui's. Ik ben benieuwd wat jullie van de verhoogde hormonen hebben ervaren (in vergelijking met de hormonen bij de iui's). Ik heb best wat last van de hormonen gehad bij de iui en ben benieuwd of die klachten erger worden als ik het dubbele ga spuiten.
nvt
Alle reacties Link kopieren
@theepoes beetje late reactie. maar wauw zeg gefeliciteerd

Hoe maken jullie het??



Ik moet nu nog 4 dagen werken, dan heb ik verlof. (nog 6 weken tot de bevalling, tijd gaat zo snel!)

Ben ondertussen wel halve dagen gaan werken (had mega veel harde buiken en doodmoe).

Dat ging - hoe kan het ook anders - met bijzonder veel tegenwerking van mn directrice.

Ze heeft dusdanige discriminerende opmerkingen gemaakt dat ik een melding heb gedaan. En onder druk ben ik toen (domdom) over mijn grenzen gegaan. Ze doet inmiddels wel weer poeslief en het gaat weer helemaal goed met mij hoor Maar hoe dan ook laat ik me na dit schooljaar overplaatsen. Elke dag in mijn leven minder met haar is er 1 :P



Zie hier ook wat mensen met een positieve test voorbijkomen!Gefeliciteerd voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vogelnest, kan best dat het bij iedere vrouw anders is wat je van de hormonen merkt. Ikzelf had er weinig last van, ik had voordat ik met de eerste ivf begon 3 maanden Lucrin (overgang) gehad en die bijwerkingen waren heftiger dan de ivf-hormonen. Alleen van de Pregnyl werd ik even een bitch.



Vam de hormonen met iui heb ik nauwelijks last gehad, zeg maar niks. Alleen Pregnyl wel wat kregeliger.
Alle reacties Link kopieren
He Mirk! Hier gaat het goed! De weken vliegen voorbij! Zo cliché, maar het gaat echt snel!

Lekker dat je verlof bijna begint! En die directrice, wat een vreemd mens is dat toch! Klinkt inderdaad niet als een vrouw waar je graag bij wilt werken...

Succes met de laatste loodjes. Laat je het even weten als je kindje er is? :-)



Samanthawho, succes met de HSG! Dat er daarna maar een mooi bevrucht eitje de weg naar de baarmoeder vindt!



Vogelnest, succes met IVF! Daarvoor krijg je dus hogere dosis medicatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 01 december 2014 @ 21:52:

Vogelnest, kan best dat het bij iedere vrouw anders is wat je van de hormonen merkt. Ikzelf had er weinig last van, ik had voordat ik met de eerste ivf begon 3 maanden Lucrin (overgang) gehad en die bijwerkingen waren heftiger dan de ivf-hormonen. Alleen van de Pregnyl werd ik even een bitch.



Vam de hormonen met iui heb ik nauwelijks last gehad, zeg maar niks. Alleen Pregnyl wel wat kregeliger.





Hai Noopes, dank je voor je antwoord. Denk ook dat het zo is dat het voor elke vrouw anders zal zijn. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan als de dosis wordt verhoogd wanneer we met de ivf mogen starten. Ik was zo lichtgeraakt al tijdens de iui met hormonen........ we moeten het servies maar in de kast houden vrees ik

Fijn dat jij er weinig last van had, behalve de prenyl dan. Bij jou was het dus de lucrin waar je veel last van had?
nvt
Alle reacties Link kopieren
Aan alle dames die in verwachting zijn: van harte! Fantastisch dat het is gelukt. En dat geeft ons allen goede hoop
nvt
Alle reacties Link kopieren
Mag ik kort wat vragen? Beste vriendin heeft eerste IUI poging en mocht vandaag voor een bloedtest, maar ze was niet lekker en gaat nu morgen. IUI is vandaag precies 2 weken geleden. Er werd afgeraden zelf thuis te testen vanwege de progesteron (denk de utrogestan, toch?). Nu krijgt ze eerst bloedtest, dan echo en dan begin vd middag uitslag. Maar op zo'n echo is toch nog niets te zien?

Oh, vind het zo spannend! Hoop zo dat het gelukt is. Ze woont trouwens in het buitenland.



Gefeliciteerd voor de zwangeren! En heel veel kracht voor iedereen die bezig is met een behandeling!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, wat spannend voor je vriendin! Op die echo zal niet veel te zien zijn idd, maar misschien kijken ze ook naar veranderingen in de baarmoeder ofzo...?

Hopelijk goed nieuws voor haar!!

(en succes met wachten, ook voor jou! Laat je nog even weten hoe het is gegaan, anders kan ik vannacht niet slapen 😜)
Op de echo kan een soort zwangerschapsring of puntje in de bm zien als ik het ooit goed begrepen heb. Je kunt dan alleen zien dat er iets zit verder niets.



Snap alleen die waarschuwing van niet testen. Als de ultroganstan invloed zo hebben op de test dan zou heel veel dames hier foutief testen en dat het ik tot nu toe ook nog niet gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is niet zwanger



Jij nog gefeliciteerd trouwens Theepoes! En welterusten



Tja, Leoni dat snapte ik dus ook niet. Uiteindelijk had ze al wel zelf thuis getest. Negatief.

Nu nog een IUI en anders daarna IVF.
quote:leoni schreef op 04 december 2014 @ 08:50:

Op de echo kan een soort zwangerschapsring of puntje in de bm zien als ik het ooit goed begrepen heb. Je kunt dan alleen zien dat er iets zit verder niets.



Snap alleen die waarschuwing van niet testen. Als de ultroganstan invloed zo hebben op de test dan zou heel veel dames hier foutief testen en dat het ik tot nu toe ook nog niet gehoord.Is ze niet mis met Pregnyl? Dat beïnvloedt tot 10 dagen na de injectie een test. Utrogestan niet.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Ciccietta
Alle reacties Link kopieren
Yep, erg jammer!



Leoni, dat dacht ik dus ook. Misschien heeft ze het verkeerd begrepen.



Succes en sterkte allemaal hier! Ik lees en duim mee!
Alle reacties Link kopieren
@ciccietta, ik woon ook in het buitenland (een erg welvarend buitenland....) en merk dat hier de protokollen anders zijn dan in NL. Het kan zijn dat je vriendin ergens woont waar ze ook liever overbehandelen (echo en lab-test, kan je weer geld voor vangen) dan onderbehandelen.



Ik ben bezig met 2e IUI, na 13 rondes proberen en diagnose van laag (maar nog binnen de marge) AMH. Ik denk dat ik in NL weggestuurd zou zijn met de boodschap het nog maar een half jaartje te proberen. Ik ben mijn buitenlandse arts dankbaar dat hij toch tot ingrijpen heeft willen overgaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Selectia. Volgens mij moet mijn vriendin wel een en ander zelf betalen, maar weet er het fijne niet van. Zou het dan wel ernstig vinden als ze op deze manier aan haar verdienen. Het is een Zuid-Europees land. Meer wil ik er niet over kwijt.

Jij heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen hartslag op de echo vandaag, weer een miskraam....



Geen cryo's, ICSI 2 is geweest. Volgende week met de gyn bespreken hoe of wat. Het is dus al twee keer misgegaan in de 7e week. Hoe kan dat? Hopelijk is onderzoek mogelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Celpa van een meelezer. Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Zelf heb ik drie miskramen gehad. Bij mij was er een oorzaak, factor V leiden. Er daar is gelukkig een simpele oplossing voor (bloedverdunners spuiten). Ik heb daardoor twee gezonde kinderen mogen krijgen.

Ik hoop dat er voor jou ook zo'n oplossing komt en ook jij een gezond kindje mag krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh celpa😢

Ik heb eigenlijk geen woorden voor je, wat verdrietig.

Dikke knuffel
verdwaald op het nieuwe forum
Bij mij was de oorzaak van mijn vmk een slecht werkende schildklier (ik denk dat je daarop getest bent).



Sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve berichtjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier miskramen gehad. Drie spontaan en 1 na icsi. Uiteindelijk ben ik blijvend zwanger geworden van een tweeling na een pipelle (Ik ben heel goed geholpen in UZ gent).



Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ooh Celpa

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier een laatste berichtje van een stille meelezer (een tijd geleden heb ik meegeschreven).

Ik zie dat ik al uit de tabel gehaald ben. En dat is goed want uiteindelijk ben ik net geen prikbitch geworden. Vlak voor mijn eerste ivf-poging ben ik - na 18x kid - zwanger geworden en gebleven. Vorige week ben ik moeder geworden van een prachtige dochter.



Ik weet dat er hier een aantal zijn die meeleefden en meelazen met mijn traject. Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar met ongewenste meelezers (die hoopten dat ik niet zwanger zou worden) een redelijk zware zwangerschap waarbij ik elke week controle had in het ziekenhuis, en de levensgrote angst voor weer een miskraam of zelfs doodgeboorte, wilde ik mijn nick een beetje in de luwte houden totdat mijn dochter veilig en wel in haar wiegje zou liggen. En dat spijt me oprecht.



Ik blijf meelezen en meeleven en hoop voor een ieder dat jullie grootste wens in vervulling mag gaan
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven