De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Celpa, wat verdrietig nieuws, sterkte. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid waarom het mis gaat.



Houston, wat mooi nieuws! En gefeliciteerd!! Hopelijk kan je nu van je kleine meid genieten!



Ons meisje is alweer een half jaar! Het gaat zo hard! Ze is zo makkelijk en we genieten volop!

De wens voor een tweede is er zeker! We hopen dat het misschien toch spontaan gaat lukken en dat we niet weer de mmm in moeten.

We hebben nog 1 cryo in den vriezer.
quote:Houston77007 schreef op 10 december 2014 @ 15:07:

Hier een laatste berichtje van een stille meelezer (een tijd geleden heb ik meegeschreven).

Ik zie dat ik al uit de tabel gehaald ben. En dat is goed want uiteindelijk ben ik net geen prikbitch geworden. Vlak voor mijn eerste ivf-poging ben ik - na 18x kid - zwanger geworden en gebleven. Vorige week ben ik moeder geworden van een prachtige dochter.



Ik weet dat er hier een aantal zijn die meeleefden en meelazen met mijn traject. Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar met ongewenste meelezers (die hoopten dat ik niet zwanger zou worden) een redelijk zware zwangerschap waarbij ik elke week controle had in het ziekenhuis, en de levensgrote angst voor weer een miskraam of zelfs doodgeboorte, wilde ik mijn nick een beetje in de luwte houden totdat mijn dochter veilig en wel in haar wiegje zou liggen. En dat spijt me oprecht.



Ik blijf meelezen en meeleven en hoop voor een ieder dat jullie grootste wens in vervulling mag gaanIk heb jouw verhaal zeker gevolgd en wat goed om te horen dat je moeder bent geworden! Heel goed en vooral terecht dat je voor jouw grote wens hebt gekozen! Hoe heeft men gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2014 21:31
Reden: Bericht verwijderd ivm herkenning
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Noah_ je hebt pb
Alle reacties Link kopieren
Celpa, wat verschrikkelijk!



Houston, gefeliciteerd. Ik heb je ook een beetje gevolgd. Dacht bij je laatste post ff: hè, hoe weet [...] dat hahaha! Geniet van je meisje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2014 21:32
Reden: Bericht verwijderd ivm herkenning
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow Houston!!! Wat een nieuws! Ik ben heel blij voor je. Geniet van het mooiste in je leven: je dochter!



Een dikke knuffel voor Celpa.
[...]

Hier ook nog even de felicitaties met je dochter. Fijn om te lezen dat het uiteindelijk als nog gelukt is met inseminatie. Mocht je nog wat nodig hebben laat het even weten via een pb, want volgens mij wonen niet ver van elkaar vandaag. Ik heb veel in overvloed.



Geniet lekker van je meisje in deze warme dagen. Laat die andere lekker voor wat ze zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-12-2014 09:05
Reden: verwijderd ivm herkenning
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Houston, wat super! Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Celpa, wat ontzettend verdrietig! Vanuit hier een voor jou en man.

Niet te bevatten meid, heel veel sterkte.
nvt
Alle reacties Link kopieren
Houston gefeliciteerd! Wat rot dat er kennelijk mensen zijn die jou geen zwangerschap en kindje gunnen.

Geniet ervan.
nvt
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook vrouwen die tijdens het MMM-traject een psycholoog hebben bezocht? Ik lig zo met mijn emoties overhoop -en met man trouwens ook :thunder:- dat ik begeleiding heb gezocht. Helaas niet een heel empathisch mens getroffen. Ze was ons meer aan het vertellen wat ze allemaal van anderen wist en sprak in algemeenheden, liet ons weinig ruimte, waardoor ik me niet op plek voel daar. Van plan het nog een aantal keren aan te kijken.

Ben nieuwsgierig of jullie ook ervaring hebben en op welke manier dat jullie heeft geholpen.
nvt
Alle reacties Link kopieren
@celpa wat een verschrikkelijk nieuws :( heel veel sterkte!



@Houston: wauw!!!! gefeliciteerd!! hopelijk kan je nu genieten!



@vogelnest: ik had er al één gezocht voor de behandeling (ook om wat andere redenen, maar ook met in mijn achterhoofd dat ik al iemand zou hebben om mee te praten. Vond het aanbod vanuit het ziekenhuis niks). Ik zou je gevoel volgen... als het niet klikt gelijk weggaan! Je zit daar voor jezelf, niet voor haar. Ik heb het goed getroffen met die van mij, dus weet ook dat het beter kan!



verder nog een vraag aan iedereen die hier zwanger is geraakt en de kans heeft gekregen er een wonder op na te houden. De mensen die mij van hier kennen weten dat ik van mijn eerste IVF-poging (die helemaal vlekkeloos is verlopen) zwanger ben geraakt. Ik mag dus niet klagen (doe ik ook zeker niet). Ik zit nu in de laatste weken voor de bevalling en heb opeens heel erg last van een IVF-nasleep. Hele zwangerschap geen last van gehad. Maar nu de bevalling zo dicht bij komt en ik toch echt niet meer om mijn zwangerschap heenkan merk ik dat het IVF gebeuren me heel erg aangrijpt. Hebben anderen hier ook last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Mirk, wel herkenbaar hoor. Waar ik nog steeds last van heb, het wordt wel minder, dat ik 's nachts wakker schrik en denk dat ik ben vergeten te spuiten. Heel raar.

Ik denk nog vaak terug aan het traject. Ik voelde me tijdens mijn zwangerschap ook erg onzeker.

Maar aan de andere kant zal ik zo weer het trajec instappen
Hier heb ik er tijdens de eersr zwangerschap helemaal geen last van gehad. Waarschijnlijk ook omdat ik niet echt een makkelijke zwangerschap had. In het afgelopen jaar(want ja onze zoon is alweer bijna 1) heb ik me regelmatig verbaast dat er een kleine was. Wat het voor mij soms wel confronterend maakt is dat een vriendin een kind heeft van dezelfde leeftijd al een van mijn miskramen zou zijn. Dit maakt dan wel eens erg duidelijk dat wij een lange weg hebben belopen.



Echter mijn huidige zwangerschap voelt echt als een kadootjes zo iets als de eerst keer raak(denk ik). Ik moet wel zeggen dat ondanks deze zwangerschap een stuk makkelijker is verlopig ik niet erg met het traject bezig ben. Dit komt waarschijnlijk omdat die er bijna niet was. In mei naar gynaecoloog, in juni een afspraak bij de fertiliteit poli en toen zijn we halverwege augustus begonnen met sluiten voor 2 weken en klaar. De afspraken waren ook heel anders voornamelijk even bij praten, want ja door het lange traject van onze zoon kende ze ons goed. Verder ging alles zoals de laatste keer, dus ja niet echt spannend

Ik voel me nu zelfs in andere positie aangezien ik zwanger ben en meiden om mij heen niet terwijl die langer bezig zijn voor nummer 2. Dit alles geeft dus ook niet het gevoel van mmm mee, maar meer van gelukkig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hey dank!

@leonie, omdat het bij mij zo makkelijk ging ook geen last van gehad in begin. tot nu dus.

zal wel weer over gaan. Dat onzekere gevoel herken ik dan ook @femke!
Alle reacties Link kopieren
@mirk: wat fijn dat jij een goede psycholoog had. Waar 'huist' hij of zij? Misschien een optie voor ons...

Van harte met je zwangerschap. Rot voor je dat je zo door het IVF-traject van je blije gevoel wordt weggehouden.

Zit er ook iets van angst voor de toekomst in (bevalling, kindje waar je straks verantwoordelijk voor bent)? Of is het toch echt meer verledengericht en dus echt met IVF-traject te maken?

sterkte in elk geval. Hoop dat je snel kunt genieten van de kleine
nvt
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Tijdje niet geweest. Ik moest er even niet zo mee bezig zijn nadat de eerste IVF was mislukt. Inmiddels heb ik m'n tweede punctie gehad en zijn er 2 verse 8-cellige embryo's teruggeplaatst en mag ik maandag testen. Maar ik kon me niet inhouden en heb gisteren al getest. En... Positief! Heel blij en heel spannend!



Bij de kliniek waar ik zit wordt utrogestan voorgeschreven vanaf de dag van terugplaatsing en dan 10 dagen. Maar bijna overal lees je anders. Vaak tot de eerste echo maar ook regelmatig tot 12/13 weken. Bij mijn kliniek zeggen ze dat langer niet nodig is omdat je lichaam het weer zelf zou moeten aanmaken na 10 dagen.



Maar overal lees je ook dat het geen kwaad kan om langer te gebruiken. Wat vinden jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan gefeliciteerd!



Het is inderdaad overal verschillende ik heb 2 keer 14 dagen de bollen gebruikt. Je kan vragen dat je ivm onzekerheden ivm miskramen dat je het lang wil gebruiken. Meestal doen ze dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Boannan. Ik "ken" je van andere topics en lees nu je bericht. Gefeliciteerd ! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap zonder zorgen
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, dames! Heel erg spannend vind ik het!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Boannan!!!
Alle reacties Link kopieren
En helaas vanmorgen een duidelijk lichter streepje ondanks dat de CB Digital wel zwanger aangaf en vanmiddag streepje helemaal wel. Ben er zo klaar mee
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan het kan ook zijn dat de concentratie van her hcg hormoon op dat moment minder was. Zolang je geen bloed heb hoeft het niet fout te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, bah, wat een onzekerheid. Maar zolang er geen bloed is, is er hoop.

Wat betreft utro, ik heb het ook tot de testdatum gebruikt, vond het doodeng om te stoppen, maar het ging prima.

Sterkte de komende tijd!
femke104 wijzigde dit bericht op 14-12-2014 17:01
Reden: Foute automatisch spelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig hoop hoor. Donderdag ene tuurstreepje, vrijdag een duidelijke streep, zaterdag nog donkerder, vanmorgen weer heel licht en CB zei 1-2 weken en vanmiddag weer een tuurstreepje. Kan me niet voorstellen dat dit nog goed gaat komen. Ik test morgen nog eens omdat dat de officiële testdag is voor de kliniek maar verwacht een witte test. Stom!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven