De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Hè boannan, ik hoop toch dat het anders is. Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Getsie Boannan, ik hoop toch zo dat het wel goed zit!! Ik duim nog even verder voor je!
Alle reacties Link kopieren
Nou weet ik het niet meer hoor. Vandaag testdag en toch weer een duidelijk streepje. Wat denken jullie?



http://i57.tinypic.com/aoxh4x.jpg
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Meelezer denkt dat het streepje prachtig donkerder is geworden en super duidelijk is!

Heb je telkens kruidvat 2voor5 en clearblue getest? Of meerdere merken door elkaar?

Kruidvat en clearblue zijn behoorlijk gevoelig, dat zou de lichte uitslag van de andere tests kunnen verklaren
anoniem_64901eeecf1a8 wijzigde dit bericht op 15-12-2014 15:03
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Boannan! Prachtig streepje hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk alleen kruidvat 2v5 en gisterochtend dan 1x CB digital. Die zei dus 'zwanger 1-2 weken en kruidvat was heel licht en later gistermiddag dus omowit. Dus er was gisterochtend wel HCG maar minder dan zaterdag want verschil tussen zaterdag en zondag was heel groot.



Nou ja het zal wel. Blijft spannend de komende tijd tot m'n echo op 9 januari.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
He meiden,



Ik zat vanmorgen in de auto op weg naar mijn werk en toen kwam er op de radio een heel klassiek kerstliedje een waar toen het allemaal niet lukt ik echt om kon janken. Zat ik toch in eens in de auto te huilen omdat ik in eens besefte dat waar wij al die jaren een wens hadden wij deze kerst gewoon met onze zoon kunnen vieren en we volgend jaar als alles goed gaat zelfs een tweede krijgen. Dit had ik begin 2 jaar geleden niet durven dromen.



Voor de meiden die in de afgelopen jaren mee hebben geschreven, maar zover ik weet nog steeds niet zwanger zijn. Mijn grootste wens(op een gezond kind voor ons zelf) einde van het jaar is dat jullie(dolfijn, eva, dartel, Kidon, julia, yekza, celpa en er de laatste nieuwe) allemaal blijvende zwanger worden volgend jaar en een mooi gezond kind krijgen.

Echt meiden ik heb zo met jullie te doen de afgelopen dagen. Jullie zijn vaak in mijn gedachten. Ik weet niet of het de feestdagen, mijn zwangerschapshormonen of het feit dat mijn zoon bijna 1 is dit te weegt brengt, maar echt meiden jullie zijn allemaal toppers.



Ik hoop voor de meiden jemie, KK en mrik dat de jullie een mooie zwangerschap hebben en een gezond kind krijgen in het nieuwe jaar(of voor jemie misschien dit jaar al of nog).



En als laatste voor de allerstoerste meisjes een dikke , want het lijkt me echt heel zwaar deze dagen. Ik hoop dat jullie kinderloos een plek kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, you did it!!!!! Zwanger! Van harte!
Alle reacties Link kopieren
@ Houston en boannan; Wat een heerlijk jaar voor jullie zo. Gefeliciteerd!



Wat een lieve berichtjes voor mij, jullie woorden doen mij goed. Vooral omdat jullie als geen ander weten hoe het voelt / kan voelen.



Ik ben het absoluut met Leoni eens, laat 2015 het jaar zijn voor alle (voorheen) meeschrijvers in dit topic, op wat voor manier dan ook. Door een blijvende zwangerschap, het geluk / de kracht hervinden als de kinderwens niet vervuld wordt of anderszins. Wat gun ik jullie al het geluk en liefde van de wereld!
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij zit het niet goed dames, testen worden weer lichter en sinds gisteren bruin bij het afvegen. Ik heb weinig hoop meer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 18 december 2014 @ 08:52:

Nou bij mij zit het niet goed dames, testen worden weer lichter en sinds gisteren bruin bij het afvegen. Ik heb weinig hoop meer.Even uit de meeleesstand sterkte. Ik hoop dat je er alsnog naast zit!
Alle reacties Link kopieren
Boannan, hopelijk is het idd nog anders...
@Boanan: laat anders een bloedtest doen, die geeft de waarde aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin zenuwachtig te worden.. in januari starten met 1e icsi poging.. medicatie/injecties al thuis liggen.. spannend!!



Ik denk aan jullie!! Voor nu lees ik mee net als de afgelopen periode..



Xx
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 18 december 2014 @ 11:02:

@Boanan: laat anders een bloedtest doen, die geeft de waarde aan.

Heb ik woensdag laten prikken en ik kan vandaag bellen voor de uitslag. Maar toen was ik 4+3 en als je dan 50 hebt ofzo zegt dat volgens mij ook niks. Ik zit zeker boven die 25 want ik plas duidelijke streepjes. Niet heel donker maar duidelijk zichtbaar. En kruidvat reageert volgens mij vanaf 25.



Gistermiddag op vakantie gegaan dus kan ook niet zeggen dat ze een paar dagen later nog eens moet prikken om te kijken of het gestegen is.



Vanmorgen nogmaals getest en streepje is weer donkerder dan woensdag. Bloedverlies is nog niet heel erg maar wel zoals een normale menstruatie bij mij. En sinds gisteren flinke menstruatiepijn dus ik kan me niet voorstellen dat het goed zit ondanks dat donkerdere streepje. Ik baal er een beetje van want wil op vakantie ook wel gewoon wijntjes drinken als ik toch niet meer zwanger ben. En nu blijft er zo twijfel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan het kan nog steeds goed zitten. Ik heb bij de vorige zwangerschap verschillende bloedingen en hevige menstruatie krampen gehad. De krampen werden pas echt na 16 weken echt minder.



Zolang je gewoon geen grote bloedingen krijgt of negatief test(waar ik niet te vaak zou testen) ben je gewoon zwanger.
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 19 december 2014 @ 08:07:

Boannan het kan nog steeds goed zitten. Ik heb bij de vorige zwangerschap verschillende bloedingen en hevige menstruatie krampen gehad. De krampen werden pas echt na 16 weken echt minder.



Zolang je gewoon geen grote bloedingen krijgt of negatief test(waar ik niet te vaak zou testen) ben je gewoon zwanger.



Maar ook icm lichte testen? Die twee samen maakt dat ik gewoon denk dat het niet goed zit.



Zo ziet de test er nu uit http://i61.tinypic.com/ir8bw7.jpg
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de wijntjes zeker nog laten staan. Dit is een duidelijke streep. Volgens mij heb ik ze nooit veel donkerder gehad!
Alle reacties Link kopieren
Someone86, spannend hoor! Succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 18 december 2014 @ 11:02:

@Boanan: laat anders een bloedtest doen, die geeft de waarde aan.



HCG was 54,5 bij 4+3 en progesteron was 7,9. Huisarts zei dat HCG kon en progesteron wist ze niet wat dat zou moeten zijn. Iemand enig idee? Volgens mij is die te laag.



Voor HCG herhalen we dat maandag als de testen er dan nog hetzelfde uitzien.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Op welke dag van je cyclus en welke na terugplaatsing zit je?
Volgens deze tabel is dat gehalte niet afwijkend voor vier weken: http://mens-en-gezondheid ... 76-hcg-waarden-tabel.html
Ook niet voor vijf weken!
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 19 december 2014 @ 14:27:

Op welke dag van je cyclus en welke na terugplaatsing zit je?30-11 de punctie en 3-12 de terugplaatsing. Dus 16 dagen na terugplaatsing. Maar vandaag ook flink bloedverlies. Meer dan ik tegenwoordig menstrueer. Dus dat in combinatie met de lichte testen - het streepje van vandaag is zeker niet donkerder dan die van maandag - maakt dat ik weinig hoop heb dat het goed zit. Probeer mezelf te behoeden voor een teleurstelling. Maar ja ergens in m'n achterhoofd zit zo'n stemmetje die zegt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Clearbluetest doen? Die zegt hoelang je zwanger bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven