[deel 2] Zwanger vanaf maart/april 2017

20-03-2017 08:23 1009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, hier deel 2 van ons topic, met tabel bovenaan!

Deelneemster Leeftijd Kindje Ronde NOD Bijzonderheden
Winter123 31 2 1 :cheer2: dochtertje geboren half nov
Jarja 23 1 3 :cheer: 8 feb uitgerekend
Ribbertfrog 35 1 1 :cheer2: zoontje geboren eind dec.
Wenspleeg 29 1 13 :cheer: -
Duikmuis87 30 1 1 :cheer2: januari zoontje geboren
Pipodeclown30 31 1 5 :cheer: 1 mei uitgerekend
Daliah 30 2 9 25-11 heeft zoontje
Bessie2017 29 1 1 :cheer2: half oktober zoontje geboren
Pandatjeh 25 1 12 27-12 -
Puck2017 28 1 3 :cheer: 9 maart uitgerekend! 28-9 echo geslacht, 18-10 20wk echo
Kaatjevlaatje85 32 2 7 27-10 :redrose: mk 5 weken
River86 32 2 5 28-8 heeft zoontje
Petita 33 2 3 :cheer: heeft dochter
Chezloeloe, heb je maar even uit de tabel gehaald. Veel succes en plezier in Toronto!
anoniem_335219 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 19:05
70.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat maar horen wat er gewijzigd mag worden aan de tabel.



Chez en Bessie, al getest?
Ohh Pipo super bedankt! Ik was super druk dit weekend! Lekker overzichtelijk zo :D
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem! Ik denk dat het wel moet gaan lukken qua tijd met de tabel bijhouden. Zit toch vaker achter de computer dan ik denk :p
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej, leuk! Goed werk pipo!

Ik niet getest, maar werd vrijdag ongesteld hihi, dus door naar ronde 2.



Super spannend voor de naderende NOD'ers onder ons, ik duim hard voor jullie deze week

Leuk Winter dat je al even hebt kunnen spieken, lijkt me zo fijn!
Goed bezig Pipo! De laatste dagen heel druk geweest en niet echt tijd voor het forum. Ik zal de komende dagen mijn best doen om weer wat actiever te zijn.
Alle reacties Link kopieren




Top Pipo! Lekker overzichtelijk zo! Ben benieuwd naar de naderende nods, spannend!!



Ik heb het hele weekend geslapen, de vermoeidheid heeft toegeslagen hoor...



Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis, en we hebben een echo apparaat op onze afdeling
Alle reacties Link kopieren
Super fijn deze nieuwe topic!



Leuk Winter! Ik ben ook verpleegkundige, maar heb nu een andere baan. Wel raar om niet meer aan het bed te staan. Denk ook wel weer over enkele jaren weer terug te keren maar dan hopelijk in een regelmatiger dienstverband!

Kon je al iets zien via een buik echo?



Ik zit nu 11 dagen na de eisprong en heb al menstruatie krampen. Bah echt k*t en volgende cyclus is mijn man niet thuis :(
Alle reacties Link kopieren
Hihi Winter, gelukkig was het ook wel weer om te slapen. Waar die lente nu is?!



Chez, jammer maar op naar ronde 2 dus! Heb het aangepast in de tabel voor je, als je een meer specifieke NOD hebt/wilt dan laat maar horen.



Duikmuis, jij begint eind april toch? Wij wachten ook nog een paar weken dus, aan de ene kant gaat de tijd supersnel maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer lang duren. Haha Ben even de draad kwijt geraakt in het begin, hadden jullie nog een specifieke reden om eind april te starten? (wij wachten vanwege een kleine medische reden nog tot half april)
Ja wij beginnen eind april ivm mijn werk. Ik heb in november nog een paar hele belangrijke zaken staan en ik wil eigenlijk niet dan al in de laatste weken van een eventuele zwangerschap zitren. Ik weet dat de kans klein is dat het bij een eerste ronde lukt, maar op deze manier geeft het mij meer rust in mijn hoofd.



Ik merk wel dat nu mijn vriend en ik het er meer over hebben en eind april in de buurt komt het veel meer leeft bij mij. Afgelopen week vertelde een van mijn beste vriendinnen dat ze zwanger was en ik voelde voor het eerst naast blijdschap ook jaloezie.



@chez jammer op naar de volgende ronde.



@ winter idd prima dagen om in bed te liggen. Verloopt het tot nu toe vergelijkbaar als bij de eerste voor jou? Of nog moeilijk te zeggen.



@ daliah jammer, maar nog even afwachten. Is je man lang weg komende ronde?
Alle reacties Link kopieren
jeej een nieuw topic! pipo super! als je het soms niet bij kan houden is dat toch ook niet echt een probleem we zullen echt niet boos worden als het een beetje achter loop.



Duikmuis: herkenbaar dat toch een beetje jaloers gevoel. wij mochten afgelopen zaterdag bij een pret echo zijn van mijn schoonzus. wat super bijzonder was! en ik gun het haar ook heel erg want ik weet dat het kindje super gewenst is. maar toch merkte ik ook dat ik het er wel een klein beetje lastig mee had.



dalaih: jammer van de krampen maar zolang je nog niet ongesteld ben kunnen het nog andere krampen zijn.



Bessie; al besloten vanaf wanneer je wilt gaan testen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn deze tabel Pipo! Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Pipo, dank voor het nieuwe topic! Ik zag elders dat als iets in de tabel moest, dat dikgedrukt werd in een berichtje. Misschien handig?



Winter, heerlijk toch, weekendje bij slapen?! Aankomend weekend wordt het wel heel mooi weer volgens mij. Succes met de vermoeidheid. Nog andere kwaaltjes?



Daliah, ik duim voor je dat het andere krampen zijn!



Vandaag is dag 30.., normaal gesproken mijn NOD. Morgen moet ik naar een grote stad voor mijn werk, dus dan duik ik een drogisterij in.
Alle reacties Link kopieren
Haa ladies! Gevonden!

N.a.v mijn vorige bericht: wij wachten officieel ook nog even totdat we van sommige dingen iets meer duidelijkheid en zekerheid hebben. Ondertussen kan ik mooi even kijken hoe mijn cyclus is. Dat geeft mij meer rust.

Maar aan de andere kant: ik heb zelf verder geen anticonceptie meer en we zijn niet altijd even goed in trouw zijn aan condooms

Mijn volgende nod moet volgens m'n berekening, als alles normaal loopt 9 april zijn.

Ik heb trouwens al een dochter van bijna 17 maanden.



Daliah en Bessie: spannend!
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
Ja Daliah, spannend! Kunnen idd ook andere krampen zijn.



Ben benieuwd Bessie! Ga je morgen dan ook meteen testen?



Petitia, als het jou meer rust geeft om officieel te wachten is dat toch prima? Wie weet sta jij straks ook ineens verbaasd met een positieve test in je handen



Ik heb tot nu toe precies dezelfde kwaaltjes als de vorige keer. Het valt erg mee. Ben alleen erg moe, gelukkig gaat mn dochter naar 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en doet ze een middagslaapje. Dus als ik vrij ben, ga ik lekker slapen als het kan. En steeds honger, maar zodra ik heb gegeten misselijk, maar niet spugen. Ik hoop dat de rest ook hetzelfde verloopt. Had een hele prettige zwangerschap en bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Dit is erg vet!



Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

Ergens vind ik het jammer dat mijn kindje maar 1 set grootouders zal hebben, aan de andere kant weet ik dat het beter is. Een toxische relatie wens ik niemand toe!



Is het al 15 april? ;)
Ritnitnitnitnit
Alle reacties Link kopieren
Bessie spannend!! Laat het gelijk weten!



Ahh Pipo ik snap het, ik duim voor je dat het gauw april is ;)



Nou ik ben ongesteld hoor! Haha balen.. maarja. Had een cyclus van 28 dagen en zat pas 11 dagen na de eisprong. Vreemd, nooit zo kort gehad. Maar nu kan ik het beter relativeren. De eerste keer duurde het meer dan een jaar, ik was soms wanhopig, maar nu weet ik dat het goed kan komen. Ben heel dankbaar dat ik nu een zoon heb, dus ook als het niet lukt is het oke. Klinkt vrij dramatisch maar vond het soms best heftig in dat proces toen.



Nu weer lekker focussen op hardlopen, heb me ingeschreven voor een paar wedstrijden en wil nog PR verbeteren. Heerlijk met het voorjaarszonnetje!



Fijn Winter, dat je dochter naar psz kan en tussen de middag nog slaapt. Ik zou elke minuut rust pakken nu ;)



Mijn man is wel een poos weg volgende cyclus, maar nu deze zo kort is komt het misschien net uit! En anders wachten we gewoon tot mei!
Alle reacties Link kopieren
Oohh even balen he Daliah...maar wat je zegt klopt, op naar de volgende ronde! En misschien is het inderdaad maar goed dat het nu zo vroeg komt zodat jullie je vruchtbare periode misschien toch niet hoeven te missen volgende maand! Ik kan me goed voorstellen dat de herinneringen aan de vorige keer zwanger worden best spannend zijn, maar fijn dat je het goed kan relativeren. Het lijkt me persoonlijk ook heftig als je zo'n grote wens hebt en je toch iedere maand een teleurstelling moet verwerken. Gelukkig kun je nu naar je zoon kijken en heb je bewijs dat het gewoon kan!



Nu wij besloten hebben voor een tweede kindje te gaan vind ik het ook best spannend. Mijn eerste zwangerschap kwam als een verrassing en we zijn er daardoor ook nooit mee "bezig" geweest, het gebeurde spontaan en was echt een geschenk uit de hemel. Nu ik het gevoel heb dat we wat meer moeten 'plannen', maakt me dat best wel een beetje nerveus. Stom he?! Ik heb een onregelmatige cyclus en vind het daardoor ook wel lastig te voorspellen wanneer mijn vruchtbare periode is. Ik wil niet meteen vanaf het begin me al op die dagen gaan focussen, maar onbewust ben ik er toch mee bezig. Ik heb me echt voorgenomen het los te laten!

Ik hoop dat het wel een beetje herkenbaar is, dan weet ik dat ik niet wacko aan het worden ben



Ik heb zenuwen voor je Bessie, laat ons weten hoe het afloopt in de grote stad



Winter, merk je dat een tweede zwangerschap anders voelt dan een eerste? Misschien omdat je er minder bij stil kunt staan omdat er al een kleintje rondhuppelt? Het lijkt me nog steeds heel special om opnieuw zwanger te worden, maar het lijkt me dat je het meer tussen de soep en de aardappelen doordoet en dat de tijd een stukje sneller gaat? Misschien voelt het voor jou (nog) niet zo hoor, maar was benieuwd. Fijn dat je dochter naar een paar keer per week gaat spelen, die tijd moet je dan ook echt even voor jezelf inruimen ja



Ribbertfrog, één paar liefhebbende opa&oma is al zoveel waard, die kunnen jullie toekomstige kindje overladen met alle liefde en warmte die het nodig heeft! Daar heb je inderdaad niet 2 sets voor nodig, zeker niet als de ene set meer ellende dan goeds oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Dalaih; jammer van de ongesteldheid maar wel fijn dat die zo vroeg ik aangezien nu de volgende ronde er nog een kans is!



chezeloeloe; zeker herkenbaar. wij zeiden ook dat we vooral deze eerste maand aangezien het dan ook nog een december baby wordt er niet te veel op te letten nou vanochtend had ik ineens heel erg last van buikkrampen en me vriend meteen ow misschien is dat wel wat! nou heb me vruchtbare dagen nog niet eens gehad was gewoon een klein scheetje dat moeilijk deed en in de auto nog even vragen op hoeveelste dag ik van me cyclus was.



Bessie; de grootste reden dat ik nu inlogte was om te kijken hoe het bij jou was afgelopen ik hoop positief!!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bessie, ik ben benieuwd! Jammer Daliah. Met goede moed weer verder:)

Ik wilde me deze maand ook nog niet focussen op de vruchtbare dagen, maar ben er enorm door gestuurd. Zelf heb ik afgelopen dagen helemaal niets gevoeld. Iets wat zwak op de benen in de nachtdienst maar is dat niet altijd zo? Mijn vriend is wel erg benieuwd en vraagt dagelijks: hoe zit het daaronder? Voel je al wat? Hoe schattig.

Nu heb ik al de hele dag menstruatieachtige klachten en zat ik einde van de ochtend rustig op de bank en ineens een vlaag van misselijkheid wat rennen tot de wc als gevolg had. Het bleef binnen, maar een vaag misselijk gevoel blijft... Heb dit normaal nooit. Ik was gisteren zo overtuigd dat het niet zou lukken deze maand gezien ik 0,0 niets voelde, maar nu met deze klachten een twijfel. Donderdag nod volgens de app.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even heel eerlijk zijn, ik durf niet zo goed.... Zo, dat is er uit.



Vandaag testen gekocht (gelijk 2 pakjes, je weet nooit ) . En nu zit ik op de bank en durf niet. Afgelopen december heeft er toch meer ingehakt blijkbaar dan ik dacht. Ik was daarvoor heel relaxed, maar ik voelde me zo zwanger en ik bleef maar negatief testen. 18 dagen lang. Kan wel janken nu ik dit schrijf. (Heb overigens ook al drie avonden op rij pijnlijke borsten, dus die geven hoop).



Super lief overigens dat jullie zo nieuwsgierig zijn en zelfs speciaal ervoor inloggen Op mijn werk en met mijn vriendinnen praat ik hier niet over en voor manlief is het, ondanks dat ie ook heel graag kindjes wil, toch heel anders. Hij heeft zijn taak al gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Bessie toch dat is niet fijn, snap heel goed dat je er nerveus voor bent, bleh. Het is ook een heel spannend moment, zeker met december in je achterhoofd. Is het een idee om vanavond even lekker te ontspannen, een goede nacht te slapen en dan morgen met manlief het moment samen aan te gaan? Ik kan je alleen maar veel toi toi toi wensen
Alle reacties Link kopieren
Ahh Bessie

Wel heel begrijpelijk dat je daar last van hebt. Inderdaad wat Chez zegt, morgen met man testen? Even zorgen dat je samen bent.

Succes en we denken aan je!
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
Ow Bessie, het is ook ontzettend spannend natuurlijk. Veel succes inderdaad en anders lekker een nachtje over slapen en dan samen met manlief testen zoals Petitia al zei.

Succes in ieder geval!



Wenspleeg, klinkt ook erg spannend! Hou ons op de hoogte.



@ chez, herkenbaar, los willen laten en er toch best mee bezig zijn. Zal er wel een beetje bij horen denk.
Alle reacties Link kopieren
Ah Bessie Ik kan me ergens wel voorstellen dat december er toen zo heeft ingehakt. Echt een teleurstelling... En die symptomen geven wel hoop. Ben erg benieuwd naar de uitslag. Lekker pas testen als je er klaar voor bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven