Dilemma

03-01-2014 21:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik kom er even niet uit, ben al maanden aan het piekeren maar geen enkele optie zie ik zitten. Het zit namelijk zo:



Mijn vriend en ik hebben besloten na onze vakantie voor onze eerste te gaan. Ik wil al jaren zwanger worden, maar door omstandigheden e.d. nog even uitgesteld. Ik gebruik dus ook al jaren geen anticonceptie (alleen condoom dan). Ik wou van de hormonen af en daarnaast voelt het goed dat mijn lichaam helemaal klaar is voor een kleintje, zonder dat ik dus nog hormonen in mijn lichaam heb.

Nu gaan we dus op vakantie, en niet zomaar een vakantie: we gaan backpacken. En juist dan ben ik ongesteld (we gaan ook 3-4 weken dus de kans is sowieso groot). Ik kan me een aantal dagen niet douchen. Ook menstrueer ik behoorlijk: dat is echt niet te doen vind ik.

Maar, geen enkele anticonceptie spreekt mij aan. Ik heb eerder weer even de pil geslikt (voor een maandje) en kreeg daar vervelende bijwerkingen van. Ook een zogenaamde "menstruatie uitsteller" wil ik niet, dokter gaf toen aan dat je dat nog vervelende bijwerkingen zijn, Ik kwam uit op de nuvaring, maar nu las ik dat dezelfde tijd duurt voor het ontpillen..

En ik vind het gewoon heel vervelend dat ik na al die jaren weer moet gaan ontpillen, terwijl ik er al zo lang klaar voor ben.

Zwanger tijdens de vakantie lijkt me ook geen optie: wat als het niet lukt, zit ik alsnog met de gebakken peren. En wat als ik last krijg van verschijnselen waardoor we de tocht niet kunnen doen.



Ahh... ik kom er echt niet uit.. Ik ben bang dat ik toch uit 1 van deze opties zal moeten kiezen.

Heeft iemand nog ideeën or just..
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft helemaal niet te 'ontpillen'. Nergens goed voor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik het niet snap maar is het enige probleem dat je ongesteld wordt terwijl je aan het backpacken bent? Joh, dat geeft toch niks. Flinke stapel tampons mee en dan is er toch niks aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Nuvaring heeft maar heel weinig hormonen en bij mij was er geen ontpilen nodig. 2 jaar daarvoor gestopt met de pil en dat duurde bij mij meer dan een half jaar voordat ik weer ongesteld werd. Bij de nuvaring had ik direct weer een cyclus en tot 2x toe in de 2e cyclus zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je heen dan dat je je een paar dagen niet kan douchen? Met een flesje water en wegwerpwashandjes kun je je prima wassen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@MrsStanleyWalker Vertel?



@misslexie Uhm ja, ben behoorlijk ongesteld. Vorige vakantie was m'n hele slaapzak vies. Tampons lek ik al na een uurtje doorheen. Qua hygiene wil ik mij wel goed kunnen wassen. In beekjes met andere mensen, zie ik niet echt zitten als ik ongesteld ben..
Alle reacties Link kopieren
Ok, das wel heftig. Maar in beekjes wassen, dat is toch hooguit tijdens een tocht die toch vast niet langer dan een paar dagen duurt? Dan plan je die toch zo dat je dan niet ongesteld bent? Desnoods, mocht je onregelmatig ongesteld zijn, boek je 'm pas ter plaatse, dat kan altijd wel hoor.
Beppies, cupje?
Kan mij voorstellen dat je niet ongesteld wilt zijn tijdens een vakantie, zeker als je het zo hevig bent.

Maar ontpillen is echt een fabeltje hoor. Er zijn zoveel mensen die gelijk na het stoppen van de pil zwanger zijn.

En stel dat jouw lichaam een maandje nodig heeft om weer regelmaat te krijgen, dat is toch niet zo heel erg?

Dus lekker aan de pil gaan, fijn om vakantie en daarna voor een kindje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan meteen na het stoppen van de pil of andere hormonale anticonceptie zonder problemen zwanger worden. Je hoeft geen bepaalde tijd te ontpillen. Bij sommigen duurt het misschien even voordat de eigen cyclus weer normaal is, maar dat heeft geen invloed op een eventuele zwangerschap. Al die vrouwen die door de pil heen zwanger worden hebben hele normale zwangerschappen en hele normale baby's.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Tja... als je niks wil, dan zit er niks anders op dan ongesteld gaan backpacken. Zorg dan dat je die dagen in een hotel zit met douche.
Alle reacties Link kopieren
De tocht staat al vast :/ Doen er vijf dagen over (naast de weken voor die tijd dat we gaan camperen). Waar? Middle of nowhere waar niks is. Zit ook met bepakking dat je zo min mogelijk mee hoeft te nemen. Wil het nog wel overwegen om gewoon ongesteld te zijn, wie weet heb ik mazzel dat ik net daarna of daarvoor ben..



@weetje82: in jou geval zegt het dus niks hoelang je van de pil etc bent. Good to know..
Alle reacties Link kopieren
Wat een geneuzel, dat " ontpillen " . Echt; slaat nergens op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke, blijkbaar zit dat nog tussen mijn oren het ontpillen.

Nuvaring of gewoon ongesteld zijn (ja ik ben erg lastig, wil gewoon meteen zwanger zijn na die tijd haha. En ja daardoor zal het vast nog veel langer duren .. ). Stof tot nadenken. Wat maakt die ene maand extra uit op al die jaren .
Echt ga aan de pil, je wordt echt niet blij als je in de bush ongesteld bent zoals jij.

Ontpillen bestaat niet, je kan gelijk voor een zwangerschap gaan.



En stel... het hoeft niet, maar dat het daardoor een maandje langer duurt voordat je zwanger wordt. Dat zou het mij wel waard zijn.

Het lijkt mij vreselijk om zo te lopen hannesen met maandverband/tampons etc.





Nog 1 x ontpillen is een fabel!
Alle reacties Link kopieren
Ga er niet vanuit dat je meteen de eerste maand zwanger zal zijn, dat voorkomt teleurstellingen. Je lichaam houdt zich echt niet aan jouw agenda.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, die eenmalige dosis hormonen lijkt me nog wel wat. Dan went je lichaam er niet aan of iets, maar dan heb je toch geen last van je ongesteldheid. Niet helemaal ideaal, maar in ieder geval eenmalig.
Iets heel anders, ik heb weleens pillen gebruikt om 1 cyclus over te slaan. (ik ging toen ook op vakantie) en heb totaal geen last van bijwerkingen gehad.
Alle reacties Link kopieren
https://www.amc.nl/web/Zo ... es-hevige-menstruatie.htm





Behandeling met medicijnen (niet hormonen)



•Prostaglandine-synthetase-remmers (o.a. diclofenac, ibuprofen, indometacine, naproxen) Deze medicijnen worden vaak voorgeschreven om menstruatiepijn te verminderen. Minder bekend is dat ook het bloedverlies bij de menstruatie met gemiddeld 30% afneemt: meer dan de helft van de vrouwen ervaart dat de menstruaties minder hevig worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou dus niet aan de pil gaan als je van die vervelende bijwerkingen daarvan krijgt! Dan is je tocht alsnog verziekt en waarschijnlijk alle 4 de weken...



Maar doe je t toch; idd ontpillen bestaat niet. Ik was de 1e maand zwanger na 14 jaar de pil geslikt te hebben.



Daarnaast zou ik kiezen voor een softcup ipv tampons. Die kunnen langer blijven zitten en de kans op doorlekken is denk ik veel kleiner.

Google er maar even op of zoek even hier op viva, er was van de week een topic over op de gezondheidspijler dacht ik.



Fijne vakantie en succes met zwanger worden!!
Ontpillen is echt onzin!

Maar ik vind het ook wel pusherig dat je al gelijk zwanger wilt raken na je vakantie. Komt het echt op die ene maand aan? Hou er alsjeblieft rekening mee dat het ook makkelijk 6 maanden of langer kan duren. Bij mij twee jaar..
Menstruatiecup!! Kun je tot 12 uur mee vullen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, een menstruatiecup. Lijkt mij vor jou de beste keus. Alleen wel voor je vakantie even oefenen. En ik zou er speciale schoonmaakdoekjes bij halen om hem goed hygiënisch te houden.
Alle reacties Link kopieren
http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/216254
Zo maar even een maandje weer aan de pil gaan zou ik ook niet doen... Ben nu net weer begonnen met de pil, na 2 jaar zonder, en wat een ellende. Strip is bijna op, maar heb zowat om de dag bloedverlies gehad de hele maand. Om over mijn humeur nog aar te zwijgen.



Die cups misschien toch een keer proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven