Dipstick - heel licht streepje

08-04-2013 18:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haj, ik ben 6 weken geleden gestopt met de diane pil, vanwege alles wat je op het nieuws hoorde. Ik heb toen een andere pil voorgeschreven gekregen, maar die kon ik pas na mijn eerstvolgende ongesteldheid beginnen te slikken (dus na 4 weken). Wij hebben het dus 4 weken met condoom gedaan, maar vergaten hem soms of hadden geen zin om ze te pakken (lui he). Door wat problemen met de apotheek heb ik nu, na 6 weken, nog steeds geen pil.



Ik merk dat mijn buik echt een stukje dikker is de laatste paar weken (kan dit uberhaupt wel na max een week of 6 zwanger te zijn???), dus heb gister een test gedaan. Heeel stom, heb de gebruiksaanwijzing wel een paar keer gelezen, maar door de zenuwen te laat gezien dat je de dipstick maar 1 cm in de urine mag houden.. Ik heb hem er wel 3 cm in gehouden. Na 1 minuut werd het streepje gelijk heeeel licht paars. Maar dan ook echt heeel licht! Na 1 uur besloot ik weer te kijken en was het streepje er (bijna) niet meer (maar dit is logisch, staat ook in de bijsluiter).



Heeft iemand dit ook gehad?



Uiteraard ga ik opnieuw een test doen, maar die ligt pas morgen in mijn brievenbus. Ahhhhhhhh ben zo nerveus, moest dit gewoon even delen.



Nu ik dit typ, besef ik me dat ik bijna niet ongesteld ben geweest. Het was hooguit 20% van wat ik normaal meemaak, bloed normaal heel veel en ga bijna dood van de pijn. Deze keer helemaal niet..



Nou ik moet wel zeggen dat, nu ik die test goed bekijk, er inderdaad wel een heeel licht kleurtje opstaat, maar dan lijkt meer door een vouw (de test is gemaakt van dik karton) te zijn dan echt een kleur. Als je karton vouwt lijkt het op die vouwplek ook iets donkerder.

En daarnaast heb ik de test ook veel verder in de urine gedipt dan mag..



Oke, dit bericht heeft niet echt een 'hulpvraag' maar wil het toch even delen.. Moet het van me afschrijven. Het is te vroeg om het aan iemand anders dan mijn man te vertellen..



Groetjes Sara
Alle reacties Link kopieren
Euh.... Ik denk: gefeliciteerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard kunnen wij niet meekijken.

Maar aangezien jullie niet zorgvuldig waren met condoom en getrouwd zijn neem ik aan dat het kindje gewenst is? Dus ik zeg, gefeliciteerd
Streep is een streep. Dus gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, de kans is groot dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd? TO (uit 1990?) was gestopt door alle commotie en nieuwe pil was al aangevraagd dus helemaal gepland/gewenst is het niet. Ik hoop dat het toch welkom is, gelet op het slechte condoomgebruik.
Ik zou nog ff naar de supermarkt gaan voor een test.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet direct zo van overtuigd zijn hoor. Verkeerd gebruikt = geen geldig resultaat, test opnieuw doen. Ga even langs het Kruidvat, dan weet je het vandaag nog.
Alle reacties Link kopieren
Na 1 minuut werd het streepje gelijk heeeel licht paars.



Dus hoeveel streepjes waren er nu in totaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik zei gefeliciteerd, omdat ik er vanuit ging dat het kind welkom was omdat er geen anticonceptie gebruikt werd.
Alle reacties Link kopieren
Het kind is sowieso welkom hoor, hihi. Het was niet gepland, maar we hebben zo'n grote kinderwens dat we bewust of onbewust een beetje onzorgvuldig omgegaan zijn met condooms. Gezien het feit dat ik nog 14 maanden naar school moet is het niet super slim, maar ach.



Er waren 2 streepjes natuurlijk! Tenminste, 1 is er sowieso altijd en een heeeele lichte. Of het was een vouw en daarom was het karton daar iets donkerder. Want bij de dipstick zitten er 2 kartonnetjes op elkaar, en die raakten een beetje los en daartussen zag ik een vouw.



Morgen komt, als het goed is, mijn pakketje met daarin 3 nieuwe testen.



Zou wel heel bijzonder zijn als ik zwanger zou zijn, want we hebben het misschien 5 keer zonder condoom gedaan en ik heb totaal 6 jaar de pil geslikt en dacht dat je dan eigenlijk weer een beetje op gang moest komen..
Jeetje, ik was al lang onderweg geweest naar de avondapotheek of stations etos!
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 08 april 2013 @ 18:38:

Gefeliciteerd? TO (uit 1990?) was gestopt door alle commotie en nieuwe pil was al aangevraagd dus helemaal gepland/gewenst is het niet. Ik hoop dat het toch welkom is, gelet op het slechte condoomgebruik.

Dat wij het niet precies op dit moment wouden, betekent niet dat wij er niet blij mee zijn hoor.



Oke, misschien is er eerst even een kleine schrik, maar het is ook mega heftig.



En de test was inderdaad niet super betrouwbaar uitgevoerd
quote:sara90 schreef op 08 april 2013 @ 18:51:





Zou wel heel bijzonder zijn als ik zwanger zou zijn, want we hebben het misschien 5 keer zonder condoom gedaan en ik heb totaal 6 jaar de pil geslikt en dacht dat je dan eigenlijk weer een beetje op gang moest komen..



Vind je? Een pil vergeten kan daar al voor zorgen. Vind je het echt zo bijzonder?



Kom je trouwens uit 1990? Hebben jullie een goede basis voor een kindje ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 08 april 2013 @ 18:54:

Jeetje, ik was al lang onderweg geweest naar de avondapotheek of stations etos!

Ergens heb ik het gevoel dat ik diep van binnen wel weet dat de test niet goed is uitgevoerd en dus helemaal niet geldig is...



En heb ook geen tijd kunnen vrijmaken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lichte streepje zit nu tv te kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 08 april 2013 @ 18:55:

[...]





Vind je? Een pil vergeten kan daar al voor zorgen. Vind je het echt zo bijzonder?



Kom je trouwens uit 1990? Hebben jullie een goede basis voor een kindje ?

Tuurlijk, het kan al na 1 keer gebeuren. Maar dat zal niet zo vaak voorkomen.



Nee, ik kom uit 1991!



Ja hoor, we hebben een goede basis. Het zal geen vetpot worden, maar dat vinden we ook helemaal niet erg. Daarnaast hebben we altijd al jong kinderen willen krijgen (ik zou eigenlijk aankomende september compleet met de pil stoppen) en financieel gezien hou ik daar al 2 jaar rekening mee. Elke maand spaar ik het geld dat ik over hou op. (en na 2 jaar is dat een behoorlijk bedrag)
Alle reacties Link kopieren
Als je een controlestreep hebt, lijkt me dat de test wel geldig is. (Daarom heet het toch een controlestreep?)

Dus maar vast een voorzichtig gefeliciteerd.
Waarom zou je op deze leeftijd geen stabiele basis kunnen hebben?

Ik was 22 toen de eerste werd geboren, getrouwd, een inkomen en huurflat
Alle reacties Link kopieren
Zow wat spannend. Af wachten tot morgen dus.( of wanneer je de test ook ontvangt) Mijn test gaf helemaal geen streepje aan alleen de controle streep en toch ligt er een kind boven in bed. Dus wie weet.....
quote:mamajobsa schreef op 08 april 2013 @ 19:06:

Waarom zou je op deze leeftijd geen stabiele basis kunnen hebben?

Ik was 22 toen de eerste werd geboren, getrouwd, een inkomen en huurflatHeb je iemand dat horen zeggen?
quote:sara90 schreef op 08 april 2013 @ 18:55:

[...]



Dat wij het niet precies op dit moment wouden, betekent niet dat wij er niet blij mee zijn hoor.



Oke, misschien is er eerst even een kleine schrik, maar het is ook mega heftig.



En de test was inderdaad niet super betrouwbaar uitgevoerd

Dus je was de pil vergeten te halen ( 6 weken niet op voorraad ??) en je was niet voorzichtig met condooms want lui of vergeten, en de test onbetrouwbaar uitgevoerd.



Sorry maar je maakt er een zooitje van.
quote:sara90 schreef op 08 april 2013 @ 18:19:

). Wij hebben het dus 4 weken met condoom gedaan, maar vergaten hem soms of hadden geen zin om ze te pakken (lui he). Door wat problemen met de apotheek heb ik nu, na 6 weken, nog steeds geen pil.



I

Erg laks met voorbehoedsmiddelen zeg..Ben benieuwd of je straks ook zo lui bent als je een baby moet voeden snachts.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 08 april 2013 @ 19:16:

[...]



Erg laks met voorbehoedsmiddelen zeg..Ben benieuwd of je straks ook zo lui bent als je een baby moet voeden snachts.En wat weer een constructieve toevoeging...
Nou, sorry, als je al te lui bent om condoom te gebruiken, de apotheek achter de broek aan te zitten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven