Dromen over een kindje

04-02-2013 15:02 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groep meiden die dromen over/van een (tweede, derde, vierde) kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Dit topic is vol, we hebben een nieuw deel!
Alle reacties Link kopieren
Happy (new) topic!!

Dat we maar lekker veel over onze dromen, partners, toekomstige dikke buiken en natuurlijk mooie baby's kwijt kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Yeaah! Super bedankt voor het aanmaken van dit nieuwe topic Klaproos!



Het geeft me ook echt een goed gevoel om met deze 'droom' in een tabel te staan en echt ons eigen topic te hebben! Maakt het ineens een stuk echter ofzo..

Ik hoop dat we een gezellig hechte groep krijgen waarin we lekker met elkaar kunnen kletsen!



Ik ga zo even proberen op het acount te komen, en de tabel wat aan te passen, deze is later namelijk nog een keer bijgewerkt! Is kijken of het me lukt.
Alle reacties Link kopieren
@tulp: Idd! dat zou leuk zijn. Ik heb de tabel van cheery overgenomen hoor mocht je dat bedoelen. Ik heb hem alleen even in volgorde van beginnen gezet en '13 achter de maanden gezet.

Mocht ik iets fout gedaan hebben of iets vergeten verander het dan idd maar
Yeeey! Ik wilde al de hele tijd reageren, maar ik heb de afgelopen weken een druk studieprogramma gehad. Dus alleen op mijn mobiel aan het lezen geweest. En als je dan eindelijk iets prachtigs hebt geschreven is er weer een error in de app en is je tekst weg.... aaaaarrrggghhh dat had ik dus ook.



Fijn dat er een nieuw topic is! Dank voor je werk Klaprooss! En wie was ook alweer degene die mij vroeg hoe het ermee ging? Was jij dat ook Klaprooss of was jij dat Xtulp? Ik raak altijd een beetje in de war van jullie namen, en lezen op mijn mobiel maakt het niet makkelijker, haha! Ik vind het in ieder geval superlief dat er aan me wordt gedacht hier.



Stiekem ook wel een beetje spannend dit nieuwe topic! Opeens staat er zo duidelijk dat ik een kindje wil. Dat is ook zo, maar toch weer een beetje spannend. Ik denk dat dat echt bij dit topic hoort, af en toe twijfels en af en toe juist extreem overtuigd. Voorlopig is er nog een 'weg terug', maar ik denk dat de weg vooruit toch een betere is!



Dus @Sjalalaan, bij ons ligt het koudwatervrees eerder bij mij. Mijn lief is er al helemaal klaar voor, hij is ook wat ouder (volgens mij wil hij ook een niet te oude papa zijn, dat vind ik ook wel een goed idee), maar mede doordat ik nu nog aan het studeren ben en een goede baan wil vinden, ligt het juist van mijn kant iets moeilijker.



@Liene en Whoosy:

Ik hoop dat jullie nog (even) hier langs komen. Ik wil jullie nog een hart onder de riem steken Veel geluk met de nieuwe kans!

En Liene: Hoe is het met de carnavalsvoorbereidingen? Kun je je hoofd daar een beetje naar zetten? Of is het nog steeds heftig? Veel sterkte in ieder geval! En hopelijk helpt carnaval je ook een beetje met het loslaten.



Ik kom snel weer langs met meer verhalen of reacties!!

xx Cheery
Oh en kunnen jullie mij nog het password geven, voor eventuele wijzigingen? Dankjewel!!
Alle reacties Link kopieren
@cheery: Het ww staat in ons vorig topic, onder het email adres. Ik heb het wit gemaakt dus als je de tekst selecteert kan je het ww zien.

Ik reageer later even op heel je post hoor haha!
Alle reacties Link kopieren
Klaproos: Klopt! Ik zie dat je die van Cheery gebruikt hebt, keek niet goed . Ik heb een aantal mensen eruit gehaald waarvan ik weet dat verder gegaan zijn naar een maandtopic, en kruidentheetje stond er nog niet in. Maar wat een gedoe zeg met die code's, hoe wist jij dit allemaal? Ik hoefde gelukkig alleen maar aan te passen.. Maar anders zou ik het niet weten.



Als we iemand vergeten zijn of er klopt iets niet gewoon doorgeven! Het lijkt me handig als er een aantal dames zijn die de acountgegevens hebben, deze kunnen dan de aanpassingen doen. Dan is het helemaal niet veel werk!

Maar we hebben nu dan al, Mijzelf, Klaproos en Viva-2013.



Cheery: Leuk dat je er weer bent! Ik herken het, lees soms ook mobiel mee en dat is lastig om te reageren. Volgens mij vroeg ik toen inderdaad hoe het met je was! Leuk he, een nieuw topic, voelt gelijk anders. En ben het helemaal met je eens, twijfels horen helemaal bij dit topic, zou zo in de openingspost kunnen haha. Maar juist fijn om dat hier met elkaar te delen. Als je me toevoegd als vriend kan ik je een prive bericht sturen met de gegevens.



Een aantal dames heb ik ook al wat langer niet gezien dacht ik.. Hoe gaat het met Barwisje, Juffie87 en Zonnebloem87??
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog hoor!

Lees regelmatig even bij...maar vaak geen tijd om te reageren...drukke tijden op het werk, zoon is ziek geweest en nu man...dus dat houd me wel bezig...

Wel gister de laatste strips van de pil gepland....ga 2x 4 weken slikken en dan nog 1 strip...dan is het 11 mei en gaan we stoppen! Jee! Foliumzuur (etos zwanger worden) ligt klaar in de kast, met die 30 procent korting even 4 doosjes gehaald en ga eind maart starten...ti's nog steeds een beetje ver weg allemaal, en de dagen vliegen om...dus ik kom hier als het echt zover is vast weer vaker!



Ik las verdrietig nieuws voor Liene en Whoosy....jee meiden echt heel rot dat het voor jullie zo loopt...ik duim voor jullie dat het snel goed mag gaan!



Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Is het zo dat als er iemand zwanger is, dit topic verlaat en een ander topic gaat opzoeken?



Leuk die tabel, ik sta wel heel erg bovenaan zo, haha!



Net ab kuur opgehaald voor zoonlief,... helemaal rode ogen heeft hij, ook eromheen. En veel (slijm) hoesten en ontstoken (pus)oogjes zo zielig... Hele dag al weinig geslapen. Wel wat gedronken maar verder 1/3 banaan, 2 zakjes knijpfruit en 1 soepstengel. Dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk. Hopelijk knapt hij snel weer op. Zondagmorgen de laatste x ab kuur. En dan maandag hopelijk de operatie.



Ow, ik hoor er 1 gapen.... die ga ik even in bed liggen en hopelijk slaapt hij dan (eindelijk) een paar uur....
Alle reacties Link kopieren
juffie87: Logisch hoor dat je er niet altijd tijd voor hebt! Maar wat heerlijk zeg dat jullie een vaste planning hebben, begint echt al op te schieten! Gezellig als je weer wat meer tijd hebt om af en toe mee te kletsen over de 'wacht periode'.



Viva-2013: Hier hadden we het in het oude topic over gehad, blijft een beetje lastig.. Maar lijkt mij dat de meiden (die hier al even meekletsen) die bezig zijn met zwanger worden of het zijn gewoon hier kunnen blijven als ze willen. Maar vaak vinden deze het dan ook zelf leuk om naar een ander topic te gaan. Dus we zien wel!! Hopenlijk knapt je zoontje snel op, wat een ellende zo!



Ohh meiden, door dit nieuwe topic en al het geklets erover kriebelt het weer enorm! Zo fijn om er hier gewoon eerlijk voor uit te kunnen komen. Binnekort eerst is zitten voor de financien, dit goed op een rijtje krijgen wat we over houden en hoeveel spaargeld we totaal hebben. Dat geeft me hopenlijk wat meer zicht in; is het haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Leuk hey

Viva beterschap voor je zoontje, zielig dattie zo ziek is..
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden!



Ik lees in het oude toppic al een tijd mee en heb nu toch besloten om ook mee te willen gaan schrijven!



Willen jullie mij toevoegen?



Naam: jetje_87

Leeftijd: 25

Leeftijd partner: 30

Start: Mei 2013

1ste kindje

Bijzonderheden: trouwen begin mei



Wij dromen samen al een tijdje van een kindje, mijn vriend is ook erg enthousiast en wil ook liever vandaag dan morgen starten. Maar toch hebben we besloten te wachten tot mei omdat we dan gaan trouwen! Enorm veel zin in, een hele bijzondere tijd dus voor ons. Ook wel een hele moeilijke en dubbele tijd moet ik toegeven, mijn moeder is een half jaar geleden veel te jong en onverwachts overleden en ik mis haar verschrikkelijk. Als ik eraan denk dat ze er straks niet bij is als ik mijn jurk uit ga zoeken, als we trouwen en als we hopelijk papa en mama worden dan doet me dat verschrikkelijk veel pijn. Dat de dingen waar ik juist mijn moeder zo graag bij wil hebben.



ijn kinderwens is enorm sterk, soms word ik gek van mezelf.Ik blijf er maar over lezen en foto's bekijken van prachtige zwangere buiken. Als ik in de stad loop kan ik de babykleertjes e.d. maar moeilijk laten liggen. ;)



Ik ga proberen hier heel regelmatig mee te schrijven.



Alvast bedankt voor het toevoegen!
Gezellig Jetje! Welkom! :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Even snel, ik ben er ook nog! Happy new topic meiden!



Babykriebels zijn momenteel niet leuk. Het was weer even wat minder, maar toen las ik op facebook dat een vriendinnetje van vroeger in verwachting is. Ik gun het haar van harte, maar stiekem baal ik ook een beetje. Ik wil ook beginnen! Voel me ook niet top vandaag, vind mezelf eigenlijk gewoon een beetje zielig. Ik duik maar vroeg mn bedje in, morgen weer een dag.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Super leuk een nieuw topic!! Ook even wat duidelijker voor iedereen zo:) ik sta redelijk onderaan!! Dus zo lijkt het nog ver weg! Ben erg druk met studie etc waardoor de babykriebels minder boven komen.. Hoewel ze niet verdwijnen uiteraard ;)



Herken die twijfels ook wel hoor cheery!! Soms denk ik weleens: is t wel verstandig om dit jaar al te beginnen? Zijn ng zo jong! Maar aan de andere kant is t ook zo leuk en wil ik het liever vandaag al morgen!! Hahah! Hoort erbij en denk dat als t eenmaal zo ver is! Je nooit meer terug zou willen!!



Xtulp: ik heb laatst ook een soort begroting gemaakt!! Echt heel fijn om in een overzicht te zien wat er in en uit gaat en of t allemaal mogelijk is zonder dat je elke dag brood met pindakaas moet eten! ;)
Alle reacties Link kopieren
jeej! daar zijn we dan weer,lekker verder dromen!



bedankt voor de moeite om een nieuwe aan te maken;)
@kruidentheetje

Een knuffel voor jou! Hoop dat je je morgen weer een beetje ok voelt. En ik weet hoe het soms niet lekker voelt als een ander zwanger raakt en jij nog niet. Aan de andere kant, wij(daar bedoel ik mij en mijn lief mee) zijn nog niet eens begonnen... Veel erger voor vriendinnen die al wel (soms zelfs al lang) begonnen zijn, maar er niets komt.

@guusje

Gelukkig ben je nog een stukje jonger! Bij mij speelt ook wel dat ik weet dat ik niet meer lang wil wachten vanwege mijn leeftijd.



Ik baal er weleens van hoor: Dat ik mijn lief nu pas heb leren kennen en dat het met mijn studie nu aan het goed komen is, Want nu komt alles (bijna) tegelijkertijd. Nou ja, het is niet anders. Gelukkig is mijn lief lekker relaxed, ik kan met hem ook goed praten over mijn issues (ik zoek de smiley met de draaiende oogjes)



Weltrusten voor straks meiden en tot gauw!
Alle reacties Link kopieren
Heb nog niets bijgelezen maar leuk dat we een nieuw topic hebben! Als ik meer tijd heb kom ik snel weer.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
@kruidentheetje hopelijk voel je je wat beter vandaag!

Ik heb vandaag zon dag net op Facebook geleZen dan een kennis zwanger is van de tweede dat ging bij de eerste ook allemaal zo makkelijk en zo snel! Daar baal ik dan van en Zie ik alweer volop zwarte wolken met gedachtes: "wij zijn waarschijnlijk jaren bezig,of het lukt helemaal niet" vreselijk gevoel!

Zou het liefst vandaag m'n pil door de gootsteen spoelen haha
@isabellaxxx

Ahhh, Jij ook al een baaldag. Hoop dat je een weer beetje opgekrabbeld bent.



Ik snap jullie helemaal hoor meiden. Toen ik hoorde dat een vriendinnetje zwanger was van de zomer moet ik ook even op mijn tong bijten. Ik heb haar natuurlijk gefeliciteerd, maar het was wel lastig.

Nu dat haar kindje er is, vind ik het ook heel leuk voor de ouders. Zij heeft ook een vrij heftige zwangerschap gehad en het kindje was te vroeg gekomen.

Daar houd ik nu ook rekening mee, want als je nog maar net bij je nieuwe werk zit, is dat ook niet top.

Maar goed, het houdt me iig bezig....
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje te hebben meegelezen in de andere topic, laat ik ook voor het eerst van me horen.

Ik ben bijna 28, vriendlief 31 (6 jr bijelkaar) en sinds dat mijn zus 2 jr geleden een kleine kreeg, kriebelt het regelmatig. Er zijn weken dat het erg kriebelt, maar andere weken ben ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig.

Dus nog wel twijfel... ook m.b.t. baan, financiën, huis etc. Maar ook opgeven van bepaalde vrijheid (ben nog zoo jong!) en het krijgen van veel verantwoordelijkheid spelen mee. Je wil alles toch netjes op orde hebben, maar andere andere kant, er zullen altijd wel dingen zijn om het uit te stellen.

In oktober heb ik Mirena laten verwijderen (moest vanwege 5 jr) maar geen nieuwe laten plaatsen (ik vond laten zetten echt horror) en weer aan de pil gegaan. Nu toch besloten om te stoppen met pil (deels vanwege gewichtstoename) en dan voorlopig maar met condooms



Haha, heel verhaal! Ik vind het wel fijn om te lezen dat er meer meiden zijn met twijfels!
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen, ik heb net bij de apotheek mn laatste doosje anticonceptie gehaald, joepie! Eigenlijk wou ik ook meteen foliumzuur kopen maar ik durfde niet zo goed omdat dat misschien vragen oproept.. Anticonceptie en foliumzuur? Rare combinatie! Dus dat laatste haal ik nog wel even ergens anders, ga al bijna beginnen met de foliumzuur, zo spannend! Mn vriend is inmiddels helemaal aan het idee gewend, hij maakt er nu heel gemakkelijk opmerkingen over en komt soms zelfs met ideeen over hoe we dingen kunnen regelen als er een baby is.



Welkom aan de nieuwe schrijfsters!



Over dat jaloerse gevoel bij zwangere leeftijdsgenoten kan ik helaas ook meepraten. Jaloezie is een lelijk monstertje, maar ik herken de gevoelens van "waarom zij wel, ik wil ooook" als ik hoor dat een leeftijdsgenoot zwanger is (of nog erger, iemand die jonger is!) Stom he..



Ik heb me laatst even verdiept in de verloskundigenpraktijken in mijn woonplaats. Ik zou niet weten op basis waarvan anderen kiezen maar 1tje die dichtbij huis zit zou ik wel handig vinden. Ik heb mijn zorgverzekering al aangepast op een eventuele zwangerschap en krijg ook cursussen vergoed. Heeft iemand hier (goede of slechte?) ervaringen mee? Pufcursus of zwangerschapszwemmen, lijkt me stiekem erg leuk :D
Alle reacties Link kopieren
Super fijn een nieuw topic! Meiden dank voor de inzet :-D



Deze dagen super druk maar ga snel bijlezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,



Hier vluchtig bijgelezen.



Knuffel voor degene die het nodig hebben. Ken de jaloerse gevoelens ook, ook al heb ik al een zoontje, als ik een zwangere buik zie dan wil ik dat zooo graag weer! Ik misgun het niemand hoor, maar de wens is gewoon erg groot, en mis het zwanger zijn ondanks alle kwalen die ik had.



Cursussen niet gevolgd, misschien de vlg keer. Ik ben wel naar een voorlichtingsavond voor bv natuurlijk geweest. Was best nuttig hoewel ik veel al wist. Ook bij iemand thuis geweest voor uitleg. Uiteindelijk 6 mnd bv gegeven. Ga het bij de vlg weer geven.



Vandaag een nieuwe babyfoon gekocht. We hadden voorheen de Luvion Grand Elite, een super ding (wel duur) maar tot 3x toe teruggeweest omdat hij ineens geen bereik meer had. Erna het nieuwste model gekregen (geruild bij Babydump) maar helaas de bon kwijtgeraakt of origineel meegezonden, die laatste beviel namelijk totaal niet!! Te groot blokkerig beeld en veel ruis. Helaas kon hij niet terug zonder bon dus hebben we hem via mp verkocht. We dachten er geen te willen tot de volgende maar nu onze zoon steeds zo ziek is, wil ik wel kunnen zien hoe het gaat en of hij niet ligt te stikken in zijn spuug ofzo... Dus op pas geweest na een uitgebreid onderzoek op internet, en we zijn voor de Alexto DVM 70 gegaan. We hebben hem op het werk ook voor 1 cliënt en hij werkt fijn. Hij was zo geïnstalleerd en het beeld voldoet aan onze wensen. Alleen kan er geen extra camera op dus tzt moeten we even kijken of de babyfoon voor nr 2 gebruikt gaat worden en zoonlief zonder of dat we er nog een bij aanschaffen.



Gelukkig is zoonlief aan de beterende hand. De ab kuur slaat al aan. Ben er erg blij om met de operatie van komende maandag in het vooruitzicht. Hij hoest nog wel veel, maar eet steeds iets meer en zijn ogen zijn bijna vrij van prut. Gisteren steeds een gelige drap wat eruit kwam, ook uit zijn neusje, zo sneu! Hele dag wilde hij niet slapen, dus hopelijk doet de nacht ons goed. Man zit met zijn rug dus alles komt op mij neer momenteel.



Ik heb laten pendelen trouwens, en er wordt voorspeld dat ik in juli een positieve test in handen zal hebben en het een meisje zal worden. Ik ben benieuwd ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven