Een gebruiksaanwijzing was handig geweest 😣

16-11-2014 10:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel zwangerschapsdementie zijn, maar ik heb geen flauw benul wat ik ermee aan moet.



Voor me ligt een flink pak onderleggerd, 2 matrasbeschermers, en 1 kraammatras.



Ik ben bijna 37 weken zwanger en beval in het ziekenhuis. Wil nu wel mijn eigen bed beschermen.



Mijn vraag: wanneer gebruik ik wat (onderleggers en kraammatras in de kraamweek?) en nog interessanter: hoe gebruik ik wat? Onder of boven mijn eigen beddengoed?
Alle reacties Link kopieren
Dat regelen de verloskundige/ kraamzorg wel, maak je niet druk. Sommige zaken heb je zo meteen gewoon geen tijd voor en dus nemen anderen het van je over. En jij moet vooraf zorgen dat je de zooi in huis hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je het onder je beddengoed gebruikt, dan wordt je eigen beddengoed vies, dus zou ik het erop doen. Maar dat ligt niet lekker, en broeit zo, dus zou ik het er onder doen!
Alle reacties Link kopieren
Die matrasbeschermer kun je alvast wel over je matras doen, voor als je vliezen breken in bed.

-edit- Sorry, zag dat je vroeg hoe je het het beste kon gebruiken. Ik zou het ook onder je lakens doen, anders broeit het idd. Als je duur beddengoed hebt kun je voor de gelegenheid ook nog wat lakens bij de Zeeman kopen, dan is het geen ramp als ze niet meer schoon worden.
1 matrasbeschermer al voor de bevalling om je matras doen, stel dat `s nachts je vliezen breken dan wil je niet dat je hele matras doorweekt is (al werkt het niet altijd ). Kraammatras en onderleggers inderdaad in de kraamperiode, tenzij je denkt dat je ze eerder nodig hebt (stel je moet met gebroken vliezen naar het ziekenhuis, dan kan je er bijvoorbeeld één op de autostoel leggen, of als je vliezen al gebroken zijn maar je gaat nog niet bevallen).

De matrasbeschermer leg je onder de beddengoed, de rest er bovenop (zodat je in de kraamperiode niet steeds je bed hoeft te verschonen.



PS ik vind het zo leuk om te lezen dat je al zo ver bent, herinner je eerste 'spannende-periode'- topic nog, en nu bijna een kleintje in je armen
Noah bij de hema of action kun je een molton kopen met een matras beschermer erin. Ik vond deze prettiger dan alles afzonderlijke. Nu heb ik deze al wel vanaf 26 weken gebruikt ivm vroegtijdig weeën.



Alleen de matrasbschemer is voor nu handig de rest is voor erna of tijdens.
Nu serieus! Ik zou nu iets op je bed leggen om je matras te beschermen, als je vliezen breken is dat wel handig. Ik had dus het midden van mijn bed afgedekt en daar dan een extra molton en laken over heen. Toen mijn vliezen braken dat allemaal weg gehaald en door schoon vervangen. Hoefde dus niet gelijk mijn hele bed verschoond!



Hier drie kinderen, twee keer 's nachts spontaan mijn vliezen gebroken!
Ik had alleen een matrasbeschermer erop voor het geval de vliezen braken. Daar overheen mijn eigen hoeslaken.

Onderleggers na de bevalling en de laatste weken had ik die onder mijn billen op de bank en in de auto (ook voor als de vliezen zouden breken). Kraammatras ken ik niet, had ik niet in het pakket.
Alle reacties Link kopieren
Wat leoni zegt. Ik heb voor paar euro matrasbeschermer in hoeslakenvorm bij action gekocht. Ideaal. Enige minpuntje ze hebben ze alleen in 1persoons maar was voor ons geen probleem hebben topper van boxspring afgehaald en tijdelijk 2 hoeslakens gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Waar zou ik zijn zonder jullie?

Dank!!! Ga zo mijn bed opmaken. Weer stapje dichterbij.



N87: wat leuk dat je je dat herinnert. Heb het tot een week of 24 heel spannend gevonden (vanwege miskramen). Daarna heerlijk genoten. Al vind ik de komende bevalling ook wel weer spannend worden.
Alle reacties Link kopieren
Een vraag nog: matrasbeschermer moet overdwars toch?
Ik heb toen zo'n waterdichte molton bij de hema gehaald. Vond ik veel makkelijker. Verder zorgde ik ervoor dat ik de oudere matrashoes eroverheen had, voor het geval het niet meer schoon zou worden.

Kan hem straks weer mooi hergebruiken als ik zoon zindelijk ga proberen te krijgen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven