Eerste kindje in 2015

02-06-2015 20:38 2996 berichten
Wij schrijven over zwanger proberen te worden in 2015! De tabel is even vol, maar je mag altijd meeschrijven.





NaamLeeftijdLeeftijd partnerN.O.D.RondeBijzonderhedenrivana303020 december22mk sep '14, mrt '15 & aug '15Hannepan8629318 december12Skylark0131328 december12Drika7935289 december11vroege mk juli & augustusBloempje30028381 december10ma juliMennepen89262616 november8ma juli, mk oktoberInspiratielooos282715 december8svd2526?7ma septemberJade_1982333522 november5MJ8728341 december5X-juffie-X27316 december4



De zwangeren van ons topic!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerN.O.D.RondeBijzonderhedenPierieliepiepielo882637bevallen op 28 oktober1UD: 16 oktoberZonnebloem902529 zwanger2UD: 1 decemberwitteparel2526 zwanger3UD: 4 januariDreamer-892626 zwanger2UD: 25 februariMeid19892527 zwanger3UD: 26 februariframbooz2933 zwanger7UD: 8 meiMarietje123tje2932 zwanger3UD: 26 meiBonaire20153442 zwanger3UD: 3 juniRosalinde833233 zwanger8UD: 12 juli



inlog: zwangerwordenjanuari

w8w: zwangerworden
Alle reacties Link kopieren
Zo, topic geopend! Nieuwe dames mogen zichzelf in de tabel zetten en anders kan ik/wij helpen.



Vandaag voor het eerst een ovulatietest gedaan, maar die was negatief! Wel sinds gisteren steken rechts en vandaag links. Morgen opnieuw proberen! Zit morgen op dag 14 en denk niet dat mijn eisprong al geweest is, anders wordt die ovulatietest natuurlijk nooit positief :P
Alle reacties Link kopieren
quote:drika79 schreef op 02 juni 2015 @ 21:44:

Dag allemaal, ik wil hier wel meeschrijven. Ik schrijf ook in andere topics, maar in de één is iedereen al zwanger en de andere is niet zo actief.

Ik ben 35, mijn vriend is 27 en we zijn sinds december 2014 aan het proberen zwanger te worden. De mirena is er een maand eerder uitgegaan en daarna kwam m'n cyclus vrij snel regelmatig op gang (31 dagen, ovulatie rond dag 17) Tot de laatste twee maanden: opeens worden ze langer, rond 37 dagen. Waarschijnlijk door stress vermoed ik. Nu begonnen aan ronde 6, 28 juni word ik wel of niet ongesteld.

Ik lees af en toe mee en zag dat veel van jullie temperaturen. Dat doe ik ook, met Fertility Friend, en dat bevalt goed. Ovulatietesten gebruik ik (nog) niet.

Hormonster, ik heb over jouw bbz en laatste miskraam gelezen. Wat heftig zeg. Hebben jullie al besloten wanneer jullie er weer voor willen gaan?

Voor de zwangeren: gefeliciteerd!

Ik zal proberen wat meer bij te lezen en zo wat beter met jullie mee te kunnen schrijven.



Drika wat leuk dat je met ons mee gaat schrijven! Het is hier de laatste tijd ook iets rustiger (maar wel nog lekker druk) waardoor we het leuk vinden als er nieuwe dames mee komen schrijven!



Ik heb ook steeds mn eisprong rond dag 17-18 (denk ik) en mijn cyclus is tot nu toe 24-26-26-30. Ik gebruik ook Fertility Friend en omdat mijn temperatuur rond mn eisprong niet helemaal duidelijk is (door veel wisseling van temperatuur en de maand ervoor doordat ik gedronken had rond mn eisprong en daarom mn temperatuur niet betrouwbaar was) probeer ik nu voor het eerst ovulatietesten.

Ik heb drie andere meiden ook op FF en dan kunnen we elkaar kaartjes bekijken. Als je dat ook leuk vind kan ik je een privébericht sturen met de link of houd je je gegevens liever voor jezelf?



Maar dan heb jij bijna je eisprong toch? War vervelend dat je cyclus de laatste tijd langer is . Alleen afgelopen maand of ook die daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
O ik had niet goed gelezen, zie nu dat je al twee maanden een langere cyclus hebt. Heb je stress over het zwanger worden of andere zaken?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft Dirka! Hoop dat je cyclus snel weer normaal van lengte wordt. Soms helpt het al als je weet dat het door de stress komt.



Ik ben net ongesteld geworden.... helaas pindakaas. Ik had het wel een beetje verwacht, maar toch een teleurstelling als je al de halve dag op internet hebt gelezen hoeveel vrouwen er wel zwanger zijn na een negatieve test op hun nod. Nu wel flink ongestelheidskrampen, dus tijd om lekker naar huis te gaan.



Mijn nieuwe nod is 29 juni. Dan zou mijn cyclus 27 dagen zijn (was deze keer 28 dagen). Ronde 6 alweer voor ons. Gaat toch wel heel hard. Probeer me maar voor te houden dat het niet uitmaakt in welke ronde je zwanger wordt, en dat het uiteindelijk om t eindresultaat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Sky Wat balen! Ik herken het internet zoeken! Doe ik ook vaak rond m'n NOD. Hoe laat is het nu bij jullie? Hier slaaptijd dus ik duik lekker m'n bedje in. Vervelend dat je nu weer moet wachten maar gelukkig heb je een korte cyclus en ben je nog deze maand weer aan de beurt! Jammer dat het ons niet allemaal zo snel gegund is!



Ik merk ook (nu in ronde 5) dat alle geduld die ik eerder had nu wat minder wordt. De eerste paar keer ongesteld worden vond ik echt geen probleem, maar de laatste keer was het al lastiger. Zeker nu ik steeds meer dames zie die na mij begonnen zijn en al zwanger zijn. Hoop dat het ons ook snel gaat lukken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Drika! Leuk dat je meeschrijft. Vervelend dat je cyclus langer lijkt te worden, stress kan inderdaad veel doen. Komt dat inderdaad door het zwanger proberen te worden?



Aah jammer Sky, je houd je toch een beetje vast aan wat je op internet leest he. Heel herkenbaar hoor. Lekker naar huis!



Frambooz, bijna je nod! Hoe voel je je?



Bloem, succes met de testen! Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Als het deze ronde niet lukt ga ik het misschien ook maar eens proberen. Wie weet valt die eisprong van mij toch heel ergens anders, al lijkt me dat stug.



Ik herken jullie gevoelens ook hoor, en die laatste week voor je nod is gewoon heel lastig, zeker als je menstruatie dan ook nog even op zich laat wachten. Ik hoop ook enorm dat het snel gaat lukken voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Leuk "nieuw" topic! Hoi Drika heel leuk dat je meeschrijft!

@skylar, toch jammer he. Doe ik ook elke keer. Verhalen opzoeken van mensen die toch dan zwanger waren ondanks dat alles negatief was.



De rondes gaan ineens toch snel he. Ik zit pas in ronde 3, maar ook sinds begin februari bezig.
Alle reacties Link kopieren
He meid! Ja je merkt nu wel verschil tussen korte en lange cyclussen. Hopelijk worden die van jou ook snel korter. Al kan ke ook prima zwanger worden met een lange cyclus natuurlijk!

Op welke dag zit je nu?



Ik had vanochtend een positieve ovulatietest (smiley)! Ik was super blij. In ieder geval EEN test die positief is haha...

Tja het is een optie Hannepan. Ik doe eigenlijk alleen nu ovulatietesten om te weten hoe lang mijn luteale fase is omdat ik nog steeds denk dat hij mogelijk (te) kort is. En met het temperaturen was het de vorige twee keren niet duidelijk. Seks heb ik toch wel dus daar heb ik ze niet bij nodig. Het is gewoon een extra info middel. Kan hierdoor ook beter m'n NOD berekenen. Want ik denk dat mijn eisprong nu vandaag (dag14), morgen of overmorgen is. Dus dan tel ik daar straks 12 dagen bij op en zal mm cyclus deze maand waarschijnlijk tussen de 26 en 28 dagen zijn. Nog even afwachten. Ik hoop dat mijn temperatuur morgen stijgt zodat ook in mijn temperatuurskaartje mijn eisprong duidelijk te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? T wordt een spannende week voor een paar meiden. Hier vannacht flink krampen gehad van mijn ongesteldheid... ben je al teleurgesteld dat het niet gelukt is, komt dat er ook nog bovenop :P Maar wel met mijn aanstaande schoonzus gisteravond naar kickbox/fitnes klasje geweest in plaats van met chocolade op de bank hangen. Dan mag je altijd lekker op van die kussens meppen, en soms lucht dat best wel op :D Vanavond wordt het wel een lekker bankhang-avondje hier.



@Hannepan Heb je nog iets gemerkt na die ene druppel bloed? Hoop dat het misschien een innestelingsbloeding is geweest. Spannend hoor!



@Bloempje Fijn dat je huwelijksreis goed bevallen was! Portugal moet heel mooi zijn, ben er helaas nog nooit geweest. Wij zijn van plan om volgend jaar te trouwen, maar ik moet nog even in de organiseer stemming komen. Ik ben trouwens onder de indruk dat je het 4 dagen hebt vol gehouden met "niet ongesteld worden". Ik vond die ene dag na mijn nod al bijna niet te doen!



@hormonster Hoe gaat het met jou? Merk je alweer iets van een cyclus? Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Moet ik nog even kwijt. Ik hoop dat ik niet de enige ben die jaloers is dat Kim Kardashian zwanger is van de tweede. :P
Alle reacties Link kopieren
Fijn bloem! Lijkt me toch een geruststelling dat het werkt . Dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik het doe, en om misschien nog iets gerichter seks te hebben. Bij ons zitten er zeker weleens een aantal dagen tussen, in het slechtste geval zou je 'm dan net missen. Maar goed, ik weet het nog niet. Heel regelmatig ongesteld, hoop gewoon dat het snel raak is .



Klinkt goed Sky, frustratie er op een gezonde manier uitgegooid! Vind ik idd ook heel vervelend, die krampen. Zo word je er ook steeds aan herinnerd dat het niet gelukt is deze ronde. Heb je er meerdere dagen last van? Ik vind het altijd fijn als het weer voorbij is, voelt dan wel weer als een schone lij en een nieuwe kans!

Haha, ik was ook een beetje jaloers op Kim (en op alle beroemdheden trouwens die zwanger zijn ), al ging het bij haar ook niet helemaal vanzelf.



Na de druppel bloed geen gekke dingen meer. Gerommel in m'n buik en zere borsten, maar dat herken ik van eerdere rondes in de week voor nod en toen was het ook niet raak. Sta er wel wat nuchterder in moet ik zeggen, voor wat het waard is..



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik nu een positieve test en vruchtbaar slijm!!!



Joeperd!

http://i58.tinypic.com/2pq27it.jpg
Alle reacties Link kopieren
Hij verscheen ook echt supersnel .



Ben ook stiekem een beetje jaloers hoor ;)



Wel spannend Hannepan, wie weet......
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed meid! Duidelijkheid! Succes
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je ongesteld bent geworden, Skylark. Wel knap van je dat je bent gaan sporten. Op de bank hangen is altijd extra aantrekkelijk op zo'n moment. Of in bad gaan.



Meid en Bloempje, allebei een positieve ovulatietest vandaag! Wat een toeval en een hele fijne bevestiging. Dat vond ik ook vooral zo lastig met m'n lange cyclussen: als er op dag 28 nog steeds geen duidelijk temperatuurstijging is geweest, terwijl je normaal al bijna had kunnen testen, word je toch een beetje onzeker. Maar jullie aan de slag dus vanavond!



Hannepan, fijn dat je er wat relaxter in staat nu. Druk maken heeft ook zo weinig zin, maar je hebt het niet altijd in de hand helaas.



Jaloers op zwangeren ben ik geloof ik niet echt, en al helemaal niet op beroemdheden. Die staan zo ver van me af. Toen in mijn andere zwanger-worden-groep de ene na de andere zwanger werd was ik ook niet echt jaloers, maar wel soms verdrietig dat het bij ons nog niet lukte. En wat onzeker.



De stress van de afgelopen maanden had niet direct met het zwanger worden te maken, maar omdat m'n ovulatie steeds uitbleef kreeg ik wel extra stress. Op een gegeven moment werd het een vicieuze cirkel denk ik. Nu is de stressfactor (leg ik liever niet uit, lang verhaal) voorbij en ik voel me nu meteen veel zekerder en meer hoopvol. Het komt wel goed. Ben zelfs wel een beetje opgelucht dat ik niet zwanger ben geworden terwijl ik midden in die stress zat. Ik had er toen niet echt van kunnen genieten.



Oh ja, Bloempje, bedankt voor je aanbod om temp kaartjes te delen. Ik wacht daar nog even mee denk ik, maar kan me voorstellen dat het wel fijn kan zijn om met elkaar mee te kijken. Ik kijk nog even.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Bloempje, ik zit nu op dag 7 dus nog zeker 10 dagen te gaan tot mijn ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
Sky wat naar van je krampen. Ik had daar op m'n bruiloft ook heel veel laat van en droeg een strak bruidscorset. Geen pretje...heb toen op een geven moment maar 2 paracetamolletjes geslikt en toen ging het weg.

Nou die vier dagen hield ik niet goed vol hoor! Heb in die tijd twee keer getest! Tijd duurde eeuwen! Hopelijk niet nog een keer.



Meid wat goed! Allebei een positieve test vandaag. Dan ook ongeveer gelijk onze NOD! Kunnen we samen 'chillen' op het wachtbankje 😋



Svd, weet niet of je nog meeleest momenteel maar hoe gaat het met jou?



Drika wat fijn om te horen dat je stressfactor weg is! Doet je cyclus hopelijk goed! Voor jou wordt t dus rond volgend weekend spannend! Welke checks doe jij? Temperatuur en slijm?



Ik ben zelf benieuwd of mijn temperatuur gaat stijgen morgen of overmorgen. Hoop het zo!



Ik ben niet echt jaloers op zwangere vrouwen. Soms wel een vleugje als ik mensen in mijn omgeving hoor die na mij gestopt zijn met de pil en meteen zwanger waren...die hebben nu dan een echo en dan denk ik! Dat wil ik ook! Maar dat gevoel gaat meestal snel weer weg gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik zou graag met jullie meeschrijven als jullie het goed vinden, ik heb vandaag ontdekt dat ik zwanger ben!
Wish it, dream it, do it!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik zou het leuk vinden om me bij jullie te voegen, als dit nog kan.

Omdat mijn omgeving niet op de hoogte is, is het toch wel fijn om op deze manier je grillen en grollen kwijt te kunnen. Ik ben wel nog een giga-leek! Wij zijn sinds 3 maanden serieus bezig
Alle reacties Link kopieren
@bloempje, zet jij dan je ovulatie op de dag van je test of pas wanneer je hem voelt?



@Mennepen, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap :D. Gezellig dat je mee komt schrijven. Wij zijn alleen wel een groep waarin de meeste meiden nog zwanger moeten worden. Weet niet of je dat leuk vind?



@amy-linn, je kan je zeker nog bij ons voegen, leuk!! Mijn omgeving is er ook niet van op de hoogte en vind dit ook wel een fijne uitlaatklep.
@meid, grappig is dat he. Je doet een tijd ovulatietesten en denkt nu zal die wel positief zijn. In de urine en wachten. Tot de positieve test. Die doop je in urine en voordat überhaupt een controle streep stond was daar se andere streep al. Handig om te weten voor een hopelijk niet volgende ronde;-)



Jij ook positief bloem! Fijn:-)
Alle reacties Link kopieren
@Mennepan Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is het je eerste kindje?



@Amy-linn Ook welkom hier! Leuk dat je gaat meeschrijven. We zijn sinds eind januari serieus aan t proberen, maar tot nu toe nog geen succes gehad. Maar ik vind het wel heel fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen.



Bloem en Meid fijn dat jullie een positieve ovulatietest hadden! Veel succes met klussen deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Dankjewel, altijd fijn om ervaringen te delen!

Het is inderdaad ons eerste kindje
Wish it, dream it, do it!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een uurtje beetje buikpijn linksonder. Zou dat de eisprong kunnen zijn dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven