Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
@eeffieee ja lijkt mij ook, mja probeer me niet te veel zorgen te maken. Ik kan er verder ook niks over vinden op internet, dus hoop dat het verder niet heel bijzonder is en ze het de volgende keer wel kunnen zien. Uitslag ligt eraan wanneer we weer een afspraak hebben. Kan zijn dat ik na a.s. donderdag weer terug moet komen en anders probeer ik gelijk een afspraak te maken voor de uitslag.

Gelukkig kunnen we elke keer vrij snel terecht.



Vervelend voor jou dat je nog niet ongesteld bent geworden.. Kan je ook niet verder. Misschien domme vraag, maar wat is precies het verschil/doel van clomid en primolut?
Alle reacties Link kopieren
Primolut is om een soort (nep) ongesteldheid op te starten..dan begint je cyclus. En dan is clomid voor eisprong, maar moet je bepaalde dagen in je cyclus mee starten en zonder ongesteldheid geen cyclus dus kun je niks.
Alle reacties Link kopieren
@ leemo ; wat fijn dat de arts positief klonk. Misschien zijn het dezelfde vragen die je tijdens intake hebt gehad.



Ik mag 2 oktober op gesprek komen in ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben helemaal niet meer teruggeweest om op iedereen te reageren



@leemo, wat raar van die uitslag, ik heb ook geen idee of er iets is om je ongerust over te maken. Hopelijk hebben jullie snel een geruststellende uitslag!



@eeffie, wat balen dat je nog steeds niet ongesteld bent, hopelijk komt het alsnog snel!



@esthertje, 2 oktober is al best snel!



@hannahr, best heftig dat jullie meteen naar ivf moeten. Is het al een beetje gezonken?



@nordic, jammer dat het is afgeblazen, maar idd wel fijn dat de medicatie werkt!



Hier weinig nieuws, we zijn het aan steeds meer mensen aan het vertellen, dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het zit er op. De eerste afspraak. Hoe bang ik ook was, ik ben nu zo enorm opgelucht!



Eigenlijk komt het er op neer dat we overal op onderzocht worden alleen moesten we even aangeven wat we eerst belangrijker vinden. Stollingsonderzoeken en chromosomen onderzoek of uitzoeken hoe groot de kans is om weer op een natuurlijke manier zwanger te worden. Dit laatste vinden wij eerst belangrijker omdat we onze hoop daarin redelijk verloren zijn. Nu volgt een maand van echo's waarin ze de gehele cyclus in de gaten houden, en de opbouw en groei van het baarmoederslijmvlies en eicelblaasjes. Na de eisprong gaan ze meten wat mijn aanmaak van progesteron is. Dit is iets waar ik me wel zorgen over maak omdat ik zwangerschappen tot nu toe niet heb kunnen vasthouden..



De eerste echo zag er tot nu toe eigenlijk heel goed uit. Ook komt er een Semenonderzoek. De uitslagen van dit alles hebben we over 3 weken. Dus dan weet ik meer.



Nu eerst opluchting!



Dames, ik wil hier ook even delen dat ik afgelopen cyclus twee vals positieve testen heb gehad van predictor. En dan heb ik het over de gewone test.. niet de early. Ik heb het gevoel dat ik dit moet delen, ik lees veel negatieve ervaringen en dit zorgt natuurlijk voor heftige teleurstellingen. Ik ga deze test dan ook nooit meer gebruiken...



@Esthertje: Ik lees dat je een angst hebt voor baarmoederhalskanker of de voorstadia daarvan. Ik wil heel graag met je delen dat als je dit gevoel hebt je voor je eigen geruststelling best en uitstrijkje kunt laten maken. Ik heb dit namelijk op 24 jarige leeftijd gehad (Voorstadium). Hiervoor ben ik ook geopereerd en hebben ze een stukje van mijn baarmoederhals verwijderd. Gelukkig was ik er vroeg bij!



@Hannahr: Wat heftig zeg... Hebben ze ook al voorgesteld wanneer te beginnen?



@Nordic.. Wat jammer dat je met twee eitjes niet door mag gaan? Heeft dit een speciale reden? Ik bedoel, zit je in een bepaalde risicogroep? het lijkt me geweldig om een tweeling te mogen krijgen....



@Leemo: Wat apart die uitslag van je vriend? Ik heb niet alles terug gelezen maar ik heb het idee dat wij dezelfde onderzoeken hebben.. Wordt jouw cylus nu ook in de gaten gehouden? Met echo's elke 3 dagen?
Alle reacties Link kopieren
@lotus87 Wij hebben inderdaad volgens mij nu de onderzoeken een beetje gelijk lopen. Semenonderzoek moet mijn man nu over ongeveer 1 a 2 weken doen. En ik heb nu ook mijn eerste echo gehad op dag 13 van mijn cyclus. Omdat ik door middel van temperaturen al een beetje weet hoe mijn cyclus eruit ziet hebben ze de eerste echo op dag 13 gepland en hoefde het niet gelijk bij de eerste afspraak. Omdat ei nu nog te klein was moet ik inderdaad ook over 3 dagen weer, dan verwacht hij dat het ongeveer 18 mm is. Wat ze daarna weer gaan doen weet ik eigenlijk nog niet. Ligt er ook een beetje aan denk hoe ei dan is en wat de uitslag van mijn man is.
Alle reacties Link kopieren
@lotus ah wat fijn dat ze bij jou er vroeg bij waren en ik laat mezelf helemaal binnenste en buiten keren en oook een uitstrijkje laten maken want wil graag dat er een duidelijkheid komt,want ik snap niet maar,2 oktober is gauw en dan is een stapje voorruit om duidelijkheid te krijgen ,ook al hoef het niet Aan mij te liggen
Alle reacties Link kopieren
@lotus: fijn dat de eerste onderzoeken meevielen! En ook fijn dat er positief nieuws is!



@eeffie : balen dat je niet ongesteld bent geworden met primolut. Ben je voorheen wel ongesteld geweest? Lijkt me heel frustrerend, sterkte, maar wie weet komt het nog.

@ Esther: succes op 2 oktober, is al over een week!

@ leeno: fijn dat je eitjes hebt! Succes morgen in het zkh! En wat een vreemde uitslag van je man. Hoop dat de nieuwe test positiever is.

@ nordic: wat jammer dat het is afgeblazen. Lijkt me een moeilijke keus. Wel fijn dat de clomid effect heeft! Een lagere dosis in de volgende ronde is ook wel een positieve stap!

@ Hannah: heftig om meteen met ivf te starten. Hopelijk krijg je over een week een duidelijke uitleg hoe dit allemaal werkt. Heb je een fijne gynaecoloog?



Ik heb vorige week nog een aantal keren bloed moeten prikken en op vrijdag werd ik gebeld dat ik een eisprong heb gehad. Positief nieuws dus en vind het heel fijn dat de clomid in deze dosis wel effect heeft. Eisprong is wel laat, dus ben benieuwd of deze dosis genoeg is om regelmatige cyclus te krijgen. Maar voor nu wel blij!
Alle reacties Link kopieren
@ eeffie hoe gaat het nu met je? Hebben ze al meer gezegd woensdag?

@leemo heel veel succes vandaag ik ga voor je duimen.

@ lotus wat heftig al die onderzoeken. En al dat wachten… valt het je zwaar?

@ nordic balen zeg weet je al waarom ze niet kozen voor een meerlingen zwangerschap? Gelukkig slaat de medicatie wel aan dat is positief.

@ halve maan hoe voel jij je nu? Begin je het al een beetje te geloven?

@ esthertje succes volgende week!!

@ mblue ik weet eigenlijk bijna niks van clomid, maar dat er een eisprong is geweest is positief. Ik heb nog een vraag moet je nu regelmatig een eisprong gaan krijgen en mag je dan pas zwanger worden?



Hier is het weer wat rustiger geworden. Afgelopen week was echt een roller coaster. Inmiddels begint het een plekje te krijgen. Maarja wat moeten we kiezen? Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak bij de gynaecoloog. Het is een aardige man die we nu twee keer hebben gezien. De laatste keer toen hij ons het nieuws vertelde nam hij alle tijd voor ons. Dat voelde fijn. Omdat we rond de 1 miljoen zaadcellen zitten mogen we zelf kiezen. Is toch lastig ga je voor een meer natuurlijke selectie of laat je iemand uit een laboratorium kiezen? En bij welke methode hebben we de meeste kansen? Mocht het bij IVF niet lukken, dan hebben we nog kansen bij ICSI, maar andersom kan dat niet.Lastige vragen waar we nu nog mee worstelen. 3 oktober dus een nieuwe afspraak, maar we willen pas in november beginnen, omdat 3 oktober precies rond mijn ongesteldheid zit en ik het even te snel vond gaan. Voor nu dus rust krijgen in mijn hoofd en voorbereiden op november.
Alle reacties Link kopieren
@Hannahr, heel goed dat je even voor jezelf kiest en het laat bezinken en niet meteen doorgaat in de roller coaster waar jullie toch al in zitten. Hopelijk krijg je in het gesprek met de gynaecoloog wat meer zicht op voor- en nadelen e.d., misschien moeten jullie pen en papier mee nemen, zodat je het daarna nog een keer saampjes rustig kan doornemen!



@mbue, joehoe een gesprongen eitje! Dat is goed nieuws! Hopelijk hebben jullie em goed kunnen benutten?!



@esthertje, 2 oktober is inderdaad al snel, heb het idee dat je er wel positief in staat, fijn!



@lotus, wat fijn dat je zo opgelucht bent, bij mij gingen de onderzoeken ook ongeveer hetzelfde, behalve dat mijn vriend niet mee de 'molen' inging, omdat toen al duidelijk was dat mijn cyclus niet normaal was. Ik vond enerzijds de echo's om de 3 dagen wel intensief en dan nog het bloedprikken, aan de andere kant is het ook maar een korte periode. En goed dat je het even laat weten van die predictor test, slecht zeg dat die valse resultaten geeft! Was je heel erg teleurgesteld? Of dacht je al meteen dat er iets mis was met de test?



@Eeffie; ben je al ongesteld geworden??



Hier gaat alles zijn gangetje, moet denk ik van het weekend nieuwe bh's gaan kopen
@Lotus87: Wat fijn dat je de afspraak gehad hebt en dat ze goed hebben doorgevraagd wat je het liefste eerst zou willen uitzoeken. De eerste stapjes zijn gezet.

@mblue: fantastisch een eisprong! Nu maar hopen dat het lukt!

@Hannah: ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een kleine denkpauze, het is heel wat wat je te verwerken krijgt. En dan ook nog lastige vragen over al dan geen selectie.

@esthertje1611: fijn dat je over een week al terecht kan.

@leemo: morgen weer een echo, hopelijk groeit je ei goed.



Hier lijkt op zich het krijgen van een tweeling me ook hardstikke leuk, maar ook wel heel druk en heftig. Er is geen medische reden waarom het niet zou kunnen en ik heb ook nog geen kinderen. Alleen het is pas de tweede ronde hormonen en bij de eerste ronde werd ik meteen zwanger, helaas wel resulterend in een miskraam. Bij tweelingen is er een hogere kans op complicaties, dat heb ik ook in mijn omgeving gezien, bij een oud collega ging eerst het ene en daarna het andere kindje dood tijdens de zwangerschap. Een soortgelijk verhaal hoorde ik ook van een vriendin van een vriendin. En bij een andere oud collega ging er iets mis, een van de kinderen had een afwijking aan haar been. En ook voor de moeder is het gevaarlijk, een grotere kans op suikerziekte tijdens de zwangerschap en allerlei andere nare dingen. Maar kan natuurlijk ook hardstikke goed gaan.

Ik vond het erg moeilijk me erbij neer te leggen, maar volgende ronde duurt dankzij medicatie gelukkig ook niet meer zo lang als vroeger.
Alle reacties Link kopieren
@mblue29 Fijn dat de clomid effect heeft en je een eisprong hebt!



@ hannar, thanks voor het duimen. Het heeft geholpen . Fijn dat het voor jou wat rustiger is geworden, maar wat een moeilijke keuzes! Fijn dat je wel een prettige gynaecoloog hebt, hopelijk kan hij in het gesprek al een beetje aangeven wat de beste optie voor jullie nu zal zijn..



@nordic, wat een heftige verhalen. Begrijp dat de keuze dan 'iets' makkelijker wordt om je erbij neer te leggen. Het is in ieder geval fijn dat je de komende ronde ergens 'naar toe' kan werken en dat dat niet zo lang meer duurt. Scheelt vast al een hoop frustratie .



Ik heb vandaag weer een echo gehad en mijn ei was gegroeid en nu 18 mm! Gaat vanaaf, uiterlijk eind van het weekend springen gaf ze aan. Dus we know what to do. Baarmoederslijmvlies was verder ook goed, dus al met al positief. Ook nog even gevraagd of we ons echt geen zorgen hoeven te maken over de test van mijn man, maar zij gaf aan van niet en dat er waarschijnlijk gewoon echt iets fout is gegaan. En aangezien we nu de vruchtbare periode hebben mag hij donderdag weer een potje inleveren en mag ik vrijdag bloed laten prikken voor progesteron. En als mijn menstruatie dan begint (hopelijk niet) gelijk een afspraak inplannen voor de uitslagen en dan gaan we een plan de campagne maken. Dus voor nu weer spannende tijden, maar ben blij met de positieve uitslag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Heb weer even wat bijgelezen .



@Lotus1987, het traject wat ze bij jullie in gaan zetten lijkt heel erg op hoe ons traject gelopen is. Bij mij werd het op een gegeven moment zelfs om de dag dat ze mij wilden zien. Dat vond ik wel erg intensief en ben dan ook blij dat dit gedeelte nu weer even voorbij is.



@leemo, wat fijn dat je eitje gegroeid is! Op naar een gezellig weekend! Hopelijk maak je je niet zo druk om de uitslag van je man, volgende week even afwachten.



@eeffieee, inmiddels al ongesteld geworden? Ben benieuwd wat er anders uit het overleg naar voren komt. Wel erg vervelend!



@Halvemaan, leuk dat jullie het nieuws steeds meer gaan delen met de omgeving. Dan begint het meteen wat 'echter' te worden!



@mblue29, fijn dat je een eisprong hebt gehad. Dat is positief nieuws!



@hannahr, moeilijk om een keuze te maken, maar wel fijn dat jullie je nu richten op november en even rust ervaren.
Alle reacties Link kopieren
@nordic, aan de ene kant is elke ronde er één natuurlijk, aan de anders wat je zelf ook zegt, de volgende ronde is er zo! Krijg je nu een lagere dosis?



@leemo, fijn weekend!



@es, je reageert op iedereen, maar hoe is het met jou???
Alle reacties Link kopieren
Halvemaan daar heb je helemaal gelijk in! Hier gaat het goed, even rust na die intensieve maanden. Ik merk dat ik dat wel even heel erg fijn vind. De positieve uitslagen hebben mij wel rust gegeven. Nu hopen dat het dit jaar nog gaat lukken! Verwacht over 5/6 dagen weer ongesteld te worden dus het is weer even afwachten .
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update! Ga zo al jullie berichten doorlezen want ik zie al dat ik weer heel wat gemist heb!



Ik zit inmiddels officieel op de wachtbank! De gyn heeft bevestigd dat de eitjes niet meer in de eierstokken zaten al kon ze nog niet echt aan het baarmoederslijmvlies zien dat de eisprong geweest was. Nu moet ik over een ruime week bloedprikken om te kijken of deze dus wel succesvol is geweest. Verder zagen alle echo's er tot nu toe goed uit! Tot mijn grote opluchting natuurlijk! De follikels groeiden goed! Deze ronde had ik 2 dominante celblaasjes! En mijn baarmoederslijmvlies was al 7 MM op dag 9 van mijn cyclus. Daar is in principe dus niks mis mee.



Wel wil ik nog even iets met jullie delen! Tijdens deze ronde heb ik ook ovulatietesten gebruikt omdat ik wel eens wilde zien welke het meest exact zijn. Nu ben ik er achter gekomen dat de Digitale ovulatietesten van Clearblue echt goed heeft aangegeven wanneer mijn vruchtbare dag was en ook wanneer het eitje gesprongen was. Daarnaast heb ik ook de goedkope van 123 testen gebruikt (dipsticks). Deze gebruikte ik eigenlijk altijd namelijk. Deze testen geven nog steeds zwaar positief aan terwijl dit niet klopt. Ze worden bij mij te laat donker. Ik weet dus nu dat ik die beter niet meer kan gebruiken. Tegen de tijd dat die dipstick positief geeft is mijn eisprong al geweest. Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben! Mijn eisprong is dus eerder dan ik altijd dacht!



Nu weer wachten.. Dat is altijd lastig. Al sta ik er nu wel redelijk rustig in hoor. Eerst alle uitslagen maar eens afwachten! Als alles goed is moeten we door proberen tot februari. Mocht het dan nog niet gelukt zijn gaan ze door middel van een kijkoperatie de eileiders etc bekijken. Ik weet even niet meer hoe het officieel heet. Al die termen...
Alle reacties Link kopieren
@Lotus87, fijn dat alle echo's er tot nu toe goed uit zagen. Nu inderdaad even afwachten, spannend!



Bedankt voor de tip over de ovulatietesten. Ik heb ze de afgelopen 3 maanden niet meer gebruikt omdat mijn cyclus steeds gevolgd is. Mijn ovulatie vindt altijd rond dezelfde dag plaats, dus dat is fijn om te weten.



Een kijkoperatie? Of hetzelfde wat ze bij mij gedaan hebben, het door middel van vloeistof door de eileiders te spuiten kijken of deze doorgankelijk zijn?



Ik ben vandaag helaas weer ongesteld geworden, baal er wel van..
Alle reacties Link kopieren
@ es sorry dat ik net pas je bericht lees. Het is altijd een rot moment van de maand. Ik probeer altijd wat leuks te doen met mijn vriend of met vriendinnen zodat ik me niet bezig houd met het gemis.



@ esthertje heel veel succes vandaag!!!



@ lotus fijn dat er nu ontwikkelingen zijn. En ik denk dat het een opluchting is dat de echo's er goed uitzagen. Hoe voel je je er nu onder dat je moet proberen tot februari?



@ leemo hoe gaat het nu met jou? Je bracht vorige week veel positief nieuws. Is de bevruchting gelukt?
Alle reacties Link kopieren
@ es 1984 balen dat je ongesteld bent geworden....😐





@eeffie en ben je nou inmiddels ongesteld geworden?





@hannahr bedankt 😇😇😇 ik laat het op mij afkomen (15 30uur gesprek)
Alle reacties Link kopieren
@Es, altijd weer balen!!! En dan net ook nog een paar dagen rustig op het forum... Hopelijk is de teleurstelling weer een beetje gezakt...



@lotus, fijn dat alle onderzoeken goed waren! Alleen nog even het bloed prikken afwachten dan voor nu...



@Esthertje, succes vanmiddag, hopelijk schieten de komende uren een beetje op!



Ik heb over een kwartiertje intake bij de verloskundige
Alle reacties Link kopieren
@halve maan wat leuk voor je. Wat er al te zien is etc..

De wachtende uren schieten op...ff lunchen met me vriend....dan is het gauw half4.... jullie horen van me
Alle reacties Link kopieren
@es1984 Vervelend dat je weer ongesteld bent geworden.. Ik probeer net als Hanna ook altijd iets leuks te doen tijdens mijn periode. Leidt een beetje af..



@Hannahr, ik zit nog op het wachtbankje. Morgen bloedprikken en vanochtend heeft mijn man weer opnieuw ingeleverd. Dan zou ik rond 11 oktober ongesteld moeten worden. Als dit gebeurd moet ik gelijk een afspraak maken met de gyn en dan gaan we de uitslagen en het 'plan' bespreken. Nog even geduld dus helaas.



@esthertje, succes zo! Hoop dat je nu wat duidelijkheid krijgt!



@ Halvemaan, toch weer spannend denk ik? Maar natuurlijk wel leuke en gezonde spanning. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@ alle



Ben net geweest...mijn vriend en ik moeten wat dingen doen,ik 2 x bloed prikken en ovulatie testen gebruiken en om de dag sex en hij dat zaad inleveren en 7 november uitslag en dan traject bespreken....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties allemaal! Gelukkig heb ik nog sterke veerkracht en kan ik de teleurstelling dezelfde dag nog ombuigen om zo weer vooruit te kijken. Op naar de volgende kans .



@Halvemaan, hoe is je intake geweest?



@esthertje1611, er worden nog geen echo's gedaan nu als ik het goed begrijp? Nou jullie weten wat er van jullie verwacht wordt, nu vooruit kijken naar 7 november zodat jullie meer weten.
Alle reacties Link kopieren
@es1984 klopt er zijn geen echo gemaakt, misschien doordat ze uit de vragenlijst hadden gehaald dat mijn cyclus onregelmatig is en eerst willen kijken na het progesteron gehalte..klopt ik kijk vooruit na de 7de.....

dat is de kracht wat moet je hebben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven