Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
@ Pientjeee, spannend bijna de eerste afspraak. Hoop je dat ze gelijk met iui verder kan? Weet je ook hoe snel dit zou kunnen eventueel?



@mblue29, vervelend dat je geen eisprong gehad hebt. Hopen dat de hogere dosis werkt!



@ Nordic, afgelopen donderdag afspraak gehad in het andere ziekenhuis. Arts daar had ook nog nooit meegemaakt dat het sperma niet vloeibaar wordt. Hij is gelijk even bij het IVF-laboratorium gaan vragen en daar kenden ze onze situatie al (waarschijnlijk omdat onze vorige gyneacoloog al had overlegd met hun). Ze hebben het wel een paar keer mee gemaakt en willen het sperma gelijk gaan testen (ipv het gewone laboratorium). Omdat er ook eerst een hiv test gedaan moet worden bij mijn man, duurt het even voordat hij weer in kan leveren. 18 nov. hebben we dan weer een afspraak en hebben we de uitslag. Ze gaan in ieder geval gelijk kijken of het zaad (indien dit er is) ook geschikt is voor iui/ivf/icsi, zodat we dan gelijk verder kunnen. Daarnaast gaan ze voor de zekerheid nog mijn eileiders doorspoelen om te kijken of de doorgang vrij is en moet ik 3 x in mijn cyclus bloed laten prikken. Hier weten we pas over een week of 6 de uitslag van.

Al met al een hoop onderzoeken dus en nog even geduld hebben.

Jij in ieder geval een fijne vakantie!



@esthertje 1611, spannend allemaal. Fijn dat je in ieder geval een positieve ovulatietest hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
@ halvemaan, bedankt dat ik ook in de tabel sta!



@pientjeee, voor zijn alleen bloed en zaad onderzoek gedaan, over 2 weken uitslag en daarna behandelplan.



@mblue, kan me voorstellen dat het balen is! frustrerend.....



@bp1984 thanks voor de info en bemoedigende info!!
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, IUI it is. Met (lichte)hormoonstimulatie - dagelijks prikken vertelde de arts, met hormonen heb je net iets meer kans volgens onderzoeken en ze adviseerde dit eigenlijk ook. Volgende keer krijg ik hier meer informatie over. We zouden ook zonder hormonen kunnen doen, omdat er eigenlijk niets 'mis' is met ons, maar elke strohalm met meer kans wil ik eigenlijk aangrijpen.



Eerst moet er nog een HSG plaats gaan vinden. Dit moet tussen dag 5 en 12, in zit nu op 17 dus volgende cyclus en die cyclus daarop kan ik beginnen denk ik. Iemand van jullie ook in de IUI al 2 bezig met hormoonprikken?



Thnx Leemo! Wanneer heb jij de HSG? Spannend he al die uitslagen, nog even afwachten.

@ Sanne, ook aan het afwachten? Kun je het nog opbrengen of valt het zwaar?

@BP wat gaaf dat je de baby al voelt.

Succwes op het wachtbankje meiden, ik kruip hier komende dagen bij, want heb mijn eisprong bijna, ook al gaan we in het ZH beginnen blijf ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
@leemo, dat vraagt inderdaad om even geduld. Maar wel fijn dat er acties uitgezet zijn .



@bp1984, wat lijkt het me bijzonder om je kleintje zo in je buik te voelen: genieten!!



@pientjeee, fijn dat er meer duidelijkheid is. Ik kan je keuze goed begrijpen! Hopelijk is de HSG en hormoonprikken niet nodig. Jij komt de komende dagen bij ons op het wachtbankje, spannend.



Hoe is het met de meiden op het wachtbankje? Hier zou ik ergens komende dagen ongesteld moeten worden. Voel af en toe wel wat krampjes in mijn buik, wat kan wijzen op een menstruatie. Toch gaan er ook gedachtes door je hoofd 'zou het wat anders zijn?'. Het is altijd even spannend, maar het is niet dat ik er de hele dag mee bezig ben. Laat het gewoon weer op me afkomen! Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Pientjeee, zeker spannend. Ik vind het wel lastig al dat wachten.

Ik weet nog niet wanneer ik de HSG krijg. Hij wilde eerst de uitslagen afwachten van mijn man en misschien ook de uitslagen van mij.Dan zijn we alleen wel weer 6 weken verder.. Zie er ook wel een beetje tegenop, want lees veel verhalen dat het vrij pijnlijk kan zijn. Voordeel is dan weer wel dat je 6 maanden extra vruchtbaar bent!



@es1984 Spannend en herkenbaar! Hopen dat het uitblijft!
Alle reacties Link kopieren
Dames, is HSG dat ze je eileiders doorspuiten? Of iets anders? Volg het even niet meer



Pientjee spannend dat je hormonen moet gaan spuiten (tenminste het lijkt mij heel spannend...). Leer je dat dan zelf? Hopelijk geeft het snel resultaat, al hoop ik natuurlijk helemaal voor je dat je er niet eens aan hoeft te beginnen!



Leemo, best bijzonder dat de arts er nog nooit van had gehoord. Hopelijk is er wel bruikbaar zaad, succes met wachten (pff 6 weken is best lang, maar gelukkig gaat tijd vanzelf voorbij).



BP, wat tof dat je je kindje al kan voelen! Hier begint mijn buik echt wel een beetje te groeien, het ligt een beetje aan de kleding die ik draag, maar soms kan je het echt al goed zien. Moet nu een keuze maken voor kraamzorg, dat valt echt niet mee!



Es, nordic, esthertje en pientjee succes op het wachtbankje! Es die menstruatiekrampen zijn tricky he, je voelt vanalles maar geen idee waar het heen gaat!
Alle reacties Link kopieren
@Halvemaan, HSG is inderdaad dat ze je eileiders doorspuiten en dan een foto maken.
Alle reacties Link kopieren
@leemo, ik heb dat onderzoek ook ondergaan. Helaas ging ik kapot van de pijn, terwijl ik toch een hoge pijngrens heb. Maar 1 kant van mij was ook niet toegankelijk wat voor de pijn gezorgd kan hebben. Had ook wisselende verhalen gelezen, bij de een viel het ook heel erg mee dus hoop dat dat bij jou ook het geval is! Hoop dat die 'verhoogde' vruchtbaarheid wat oplevert .



@Halvemaan, leuk dat je buik begint te groeien! Lijkt me leuk! Die krampen zijn inderdaad zo tricky..
Alle reacties Link kopieren
@ es1984 ik heb vage (rug)klachten wat gaat duiden dat ik dit weekend ongesteld ga worden....laat maar lekker weg blijven he.....



voor mij nu nog 1 weekje en dan uitslag...vind spannend wat er gaat zegt worden.. zou het of zou dat zijn? Ik wil de er niet mee bezig zijn maar in mijn achterhoofd blijf ik er aan denken ..... ik heb me verder nog niet echt goed verdiept wat voor behandelingen zijn.....maar dat komt zo wel als er wat bekend is....



@halve maan en bp 1984 willen jullie dadelijk het geslacht weten?
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, helaas ben ik gister ongesteld geworden.. Zo komt het einde van het jaar toch snel dichterbij.. Hoe is het met de anderen op het wachtbankje?
@es1984: balen! hier ook weer ongesteld, wel aan late kant. pff wat een spanning en dan toch weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb echt een beetje verzaakt. Ik vind het lastig om het topic te volgen, en helemaal nu alles veranderd is. Voorheen kon ik heel makkelijk via mijn mobiel meelezen en reageren en dat is nu niet meer mogelijk. Ik moet dus echt via de computer alles doen en daarbij weet ik eigenlijk wel dat ik dit niet op regelmatige basis ga bijbenen. Ik blijf jullie wel volgen, en probeer mee te lezen want ben erg benieuwd hoe het de andere meiden vergaat!

Hier goed nieuws! Een mooie echo gehad met een geweldig kloppend hartje! Alles zoals het hoort. Super om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat fijn lotus 87...dat je mooie echo...



Es1984 en nordic : balen he meiden,

ik ben ook ongesteld worden
Alle reacties Link kopieren
Nordic en Esthertje1611, voor jullie ook balen! Inderdaad toch die spanning en dan valt het toch even tegen! Had goede hoop.. Helaas, op naar de volgende kans .



Lotus87, super nieuws! Leuk! Moet eerlijk zeggen dat ik het ook lastig bijhouden vindt hoor, niet alleen vanwege de nieuwe site, maar ook de vele verhalen. Probeer het regelmatig bij te houden anders kan ik het niet meer volgen haha! Jij lekker genieten van het nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
@Lotus, wat een super nieuws! Wat zal dat een fijn moment zijn geweest zeg, toen je dat kloppende hartje zag! Nog een paar weken en dan kan je het ook horen :-)



Verder vooral veel balen voor diegene die ongesteld zijn geworden.... Pff weer jezelf bijeen rapen en opnieuw beginnen. Hopelijk is de moed snel weer terug meiden!!!
Alle reacties Link kopieren
Had gisteren wat geschreven, maar blijkbaar niet gepost... Even wennen die nieuwe site en jammer dat de app niet meer werkt.



Lotus, veel geluk met je zwangerschap. Laat nog af en toe eens weten hoe het met je is:hello:



Leemo, zal je laten weten hoe mijnhsg gegaan is. Ik blijf mezelf voorhouden dat het heus niet meer pijn doet als mijn bezoekje lang geleden aan de kaakchirurg



Knuffel voor de dames die weer ongesteld zijn geworden.



Dit keer kan ik niet wachten eigenlijk, want dan kunnen we eindelijk 'beginnen'. Ik hoop nog steeds heel erg een positieve test te hebben voordat dit jaar is afgelopen, maar dan moeten we wel opschieten !
Alle reacties Link kopieren
@halvemaan: dank je wel!



@pientjeee, positief blijven en misschien valt het bij jou allemaal ook wel mee! Wanneer heb je het hsg onderzoek precies?

Ook wij hopen heel erg op een positieve test dit jaar, zeker omdat wij in januari anders weer terug gaan naar het ziekenhuis. En dat willen we natuurlijk liever niet! Het einde van het jaar komt alleen nu wel echt dichtbij. Wij hebben nog 2 kansen, daar gaan we voor!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb gisteren uitslag gehad van bloedonderzoek en zaad onderzoek. ...

Alles was goed maar ze hadden geen verklaring waarom ik nog niet Zwanger was en mag over 6 maanden terug komen voor behandeling mocht ik dan nog niet Zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
@esthertje1611, fijn dat alle uitslagen goed waren. Dat is ook een opluchting! Toch bijzonder dat ieder ziekenhuis er anders mee om gaat. Bij ons hebben ze ook geen verklaring waarom ik nog niet zwanger ben. Wij hadden echter de keuze om toch voor behandeling te gaan of om zelf nog even te proberen. Wij hebben voor dat laatste gekozen aangezien het op een natuurlijke manier mogelijk is en wij net zoveel kans hebben als ieder ander. Het spuiten van hormonen en alle ziekenhuisbezoeken is toch een belasting en emotioneel zwaar. Wij hebben een afspraak in januari gepland. Ik hoop voor jullie dat het in de komende 6 maanden lukt en jullie het hele behandeltraject niet hoeven te starten!
@Lotus: gefeliciteerd, wat fijn! Hoe ver ben je nu?

@es1984 en esthertje1611: fijn dat er bij jullie niks aan de hand is volgens de onderzoeken! Wie weet gewoon binnenkort succes zonder verdere behandeling.

@pientjee: zo'n onderzoek heb ik niet gehad, sterkte!



Ik had dinsdag een evaluatiegesprek, we gaan door op de manier zoals we bezig zijn. Dat betekent dat ik hormonen slik (dus ik spuit niet) om ovulatie op te wekken. De gynecoloog zei ook nog dat ik vermoedelijk van mezelf geen eisprong heb, vond dat toch best wel schokkend. Maar de waardes van alle onderzoeken zijn niet afwijkend, verder niets vreemds te zien. Alleen wat ik ook al wist voordat ik naar de gynecoloog ging, dat ik geen regelmatige en een erg trage cyclus heb. Nu mag ik het wel verder thuis proberen, wel fijn niet meer steeds naar ziekenhuis.

Hoef niet meer steeds voor echo. Omdat moment van eisprong varieert toch nog wel lastig. Ovulatietesten zijn voor mij ook onbetrouwbaar, dus ik heb maar een nieuwe thermometer gekocht om daarmee aan de slag te kunnen.

Weet iemand wat er eigenlijk met de temp gebeurd op moment van eisprong?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier inmiddels ook weer ongesteld. Maar ditmaal was ik er een beetje blij mee, omdat we zo snel verder kunnen met de onderzoeken en ik dit keer een korte cyclus had.

Woensdag dus weer bloed laten prikken en moet mijn man zijn zaadcelletjes inleveren bij het IVF-lab, volgende week de uitslag en dat geeft wel al wat zenuwen..



@pientjeee, ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de HSG. Weet je al ongeveer wanneer je deze krijgt?

@es1984, ik hoop dat jullie dit jaar een positieve test in handen krijgen. Zou een mooi kerstcadeau zijn..

@nordic, als je eisprong geweest is gaat je temperatuur omhoog (bij mij altijd met 0,4 graden ongeveer). Ik heb vaak op de dag van mijn eisprong een temperatuurdip, maar dat heeft niet iedereen. Je temperatuur blijft hoog tot de dag dat je ongesteld wordt. Op babybytes.nl kan je trouwens makkelijk een grafiek invullen en die berekent ook automatisch wanneer je eisprong ongeveer was.
@leemo: fijn om weer verder te kunnen! Hoop dat alle onderzoeken bij jullie ook wat positiefs opleveren!

En dank voor je reactie mbt temperatuur. Heb het idd eens nagelezen, je bent eigenlijk altijd te laat met temperaturen omdat de eisprong dan al voorbij is. Wel beetje frustererend.
Alle reacties Link kopieren
Esther, fijn dat je uitslagen goed waren! Toch wel prettig vond ik nog even de wachtperiode, er is grote kans ook dat het nog lukt zonder verdere hulp als je uitslagen goed zijn!



Es ik duim voor je de komende 2 maanden! Laten we het jaar maar positief afsluiten



Wat balen Nordic van de uitslag dat je uit jezelf geen eisprong hebt. Wat knap toch dat ze al die medicijnen allemaal ontwikkeld hebben en dat jij baat hebt bij die hormonen. Heb je hier verder last van bijwerkingen? Temperaturen heb ik nooit gedaan, maar ik dacht eigenlijk ook dat je daar vooral achteraf je eisprong kunt terugzien. Hoelang gaan jullie thuis verder proberen? Dikke knuffel!



Leemo succes komende weken met de onderzoeken!



Ik ben ook weer ongesteld geworden en moet volgende week voor de HSG en die week erop krijgen we meteen de uitslag (voorlopige uitslag vertellen ze meestal wel direct na de HSG hoor, ze zien nl direct of de vloeistof erdoorheen gaat of niet). Na deze cyclus gaan we dus waarschijnlijk eind NOV / begin DEC met de IUI starten.... Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@esthertje, fijn dat alles goed is! Hopelijk zijn jullie nu gerustgesteld en hebben jullie snel goed nieuws!



@nordic, inderdaad ben je altijd te laat met temperaturen, dat wordt vooral gebruikt om inzicht te krijgen in je cyclus, maar als je onregelmatig bent heb je daar dus niet zoveel aan. Behalve wanneer je door te temperaturen er achter zou komen dat je bijv. lichamelijk je eisprong aan voelt komen.

Waarom werken ovulatietesten niet bij jou? En je hoeft dus ook niet meer naar het ziekenhuis om te kijken of de medicijnen werken??? Volgens mij is de enige oplossing dan een week of drie om de dag het gezellig maken :-).



@lotus, hoe is het met jou? Ben zo benieuwd!!!



@Es, ik duim voor je dat jullie voor januari nog een positieve test hebben!



@BP, hoe is met jouw zwangerschap?



Hier weinig nieuws, begin december hebben we een afspraak voor de 19-weken echo (is de 20-weken echo, maar die wordt blijkbaar tegenwoordig een weekje eerder gehouden :-) ). Best spannend, hopelijk is alles goed en we willen dan ook weten wat het wordt. Ik begin nu ook echt een buikje te krijgen, al zou iemand die me niet goed kent ook nog prima kunnen denken dat ik aangekomen ben...
Alle reacties Link kopieren
Oh en Sanne en Hannah, hoe is het bij jullie???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven