Eind maart 2017 uitgerekend

01-08-2016 15:08 2706 berichten
NaamLeeftijd/leeftijd partnerUitgerekende datumOudere kinderenGeslachtGeboorte/bevallingKimJ2526/2522-03-20170Meisje31-03 bevallen van een dochter!Madiran29/3326-03-20173Verrassing13-03 bevallen van een zoon!Globetrotter9125/3024-03-20170VerrassingPurdey197738/4825-03-20170Verrassing09-04 bevallen van een dochter!Fruitsalad29/3523-03-20170Jongetje03-03 bevallen van een zoon!Pinnetje27/2725-03-20170Meisje28-03 bevallen van een dochter!Bosje1524/2829-03-20171Jongetje26-03 bevallen van een zoon!Schelp8728/2721-03-20170Verrassing23-03 bevallen van een dochter!Happymommy2727/2722-03-20171MeisjeVi00ltje-199026/2921-03-20170JongetjeZeeuwse8828/3327-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Sunshine24627/3023-03-20170Jongetje13-02 bevallen van een zoon!Procne29/3027-03-20170Meisje06-04 bevallen van een dochter!Ice-lady28/2824-03-20170Meisje16-03 bevallen van een dochter!Floortje198134/3801-04-20170Jongetje10-03 bevallen van een zoon!Wortelsap22/3327-03-20170Meisje28-02 bevallen van een dochter!Mama123429/2729-03-20171Jongetje06-03 bevallen van een zoon!Ingeow27/3126-03-20170Meisje20-03 bevallen van een dochter!Minichibi-201625/2518-03-20170JongetjeAirballoon8828/2717-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Mels12323/2723-03-20171MeisjeJazzie8432/3828-03-20171Meisje06-04 bevallen van een dochter!Nogablok?19-03-20171Jongetje27-03 bevallen van een zoon!Irmsz31/2829-03-20170Meisje02-04 bevallen van een dochter!Honingbijtje?20-03-20171Meisje03-04 bevallen van een dochter!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ga niet naar cursussen of ik informatieavonden , kost me teveel energie naast m'n werk.



Bij de laatste controle was ik in totaal 11 kilo aangekomen , volgende week weer controle ben benieuwd hoeveel het dan is..

Iedereen zegt dat die buik aardig aan het groeien is maar ik zelf merk dat niet zo haha
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Fijn wortelsap dat je je zo goed voelt en de kleine het goed doet!



Ik ga binnenkort naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis/geboortrcentrum omdat ik daar graag wil bevallen dus ben benieuwd



Ik ben klein gebleven, mn buik groeit wel hard voor mijn gevoel maar denk dat ie nog best bescheiden is. bij mn laatste controle voor de kerst was ik nog steeds maar 3 kilo aangekomen! ben zelf ook maar klein met 1.63cm.. zit gewoon niet in de genen denk ik. Ach hoeft er ook niet meer af na de bevalling en de baby groeit ook gewoon goed!
Alle reacties Link kopieren
Het is goed bedoeld hihi maar wat ben ik blij om te lezen dat het bij veel van jullie ook zwaarder wordt. Ik merk dat sinds het weekend... of ik heb een hele lange hersteltijd nodig of het wordt nu echt zwaarder. Ik heb veel last van m'n rug, alles in mij is echt ontzettend moe en ik krijg ook last van bandenpijn. En het lastige is dat ik in m'n hoofd niet zo ver ben... ik ga een 'rondje' wandelen door de wijk met 3 tussenstops en kom er na 6 km achter dat het eigenlijk te veel is en dan moet ik nog zeker een km naar huis. Dit soort dingen overkomen mij regelmatig.



Wij zijn al in het ziekenhuis geweest voor voorlichting en rondleiding en bij een bijeenkomst over borstvoeding. Verder komt het allemaal nog niet zo goed uit. Ruim een half uur ervoor rijden is mij 's avonds te ver en als het een keer dichterbij is dan kunnen we niet. Ik heb ook niet het gevoel dat ik erheen moet dus we zien wel even of er nog wat voorbijkomt wat wel kan.



Vorige week was ik ben de controle 3.5 kg aangekomen maar m'n buik is echt groot. Sommige mensen vragen zelfs of ik niet voorover val

Het is ook echt m'n buik wat groeit en buiten dat zie je het niet heel duidelijk bij mij.



Hebben jullie eigenlijk ook een hele drukke baby? Op veel dagen voel ik uren achter elkaar beweging. Ik kan het nu ook echt aan iedereen met gemak laten voelen. Heel erg leuk! En stiekem soms ook wel een beetje vermoeiend haha
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Allemaal nog de beste wensen!

Lang geleden dat ik geschreven heb,maar ga lekker alles bijlezen



Fijn dat het goed gaat met iedereen!



Hier alles goed, nog steeds een flinke groei achterstand, maar baby is druk zat hihi
Alle reacties Link kopieren
Pff. Wat een ochtend...

Dochter heeft waterpokken en is daar behoorlijk ziek van. Moest toch maar weer gaan werken dus kwamen opa en oma haar halen. Dochter echt vanaf wakker worden helemaal overstuur. Huilen, niet op schoot willen. Uiteindelijk toch in auto gekregen, want ik moest ook naar de vk.

Daar bleek dat hartje van baby af en toe overslaat. Moet maandag weer terugkomen. Waarschijnlijk is het niks, heb artikelen gezocht en dat heeft me rationeel wel gerustgesteld, maar ben sindsdien in tranen. Wel op mn werk, want ja, thuis zitten schiet ook niet op.

Tis gewoon de opeenstapeling. Ook veel stress vanwege dochter van mn vriend (16 jaar, uit eerdere relatie) en troubles tussen vriend en mij. Bah. Zit er even doorheen...
Alle reacties Link kopieren
He bah, even alles tegelijk! Probeer (lekker makkelijk) je idd niet te druk te maken, wordt t niet beter van. En bijna weekend!
Alle reacties Link kopieren
Oh Jazzie, dat zijn van die dagen/weken die heel snel weer voorbij mogen gaan!



Hopelijk voelt je dochter zich snel weer beter en keert de rust een beetje terug in huis



Dat het hartje overslaat heb ik nog niet eerder gehoord, komt dat vaak voor?
Alle reacties Link kopieren
Nou, moest uiteindelijk toch nog ff naar het ziekenhuis voor een ctg... duurde even. maar alles wad gelukkig goed! opluchting!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jazzie! Nu genieten van je weekend en goed uitrusten van alle hectiek. Dat heb je wel verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sinds week 22 1x in de week naar zwangerschapszwemmen. Hier zie je meiden komen en gaan. Het is erg gezellig onderling en vooral het zwemmen werkt ontspannend, doordat je gewichtloos bent!

Begin februari heb ik ook 2x een informatiebijeenkomst in het ziekenhuis over de laatste zwangerschapsweken, de bevalling (ook pijnstillingsmethoden) en de eerste periode met je baby qua verzorging. Deze is gratis en hier gaat vriendlief mee naartoe. Hij vindt het behoorlijk interessant haha! Ook heb ik nog 1 informatieavond (2 uurtjes) die over borstvoeding gaat, omdat ik ergerns nog twijfel en er gewoon meer over wil weten.



Baby: wooow, hier is de baby enorm druk. Regelmatig schoppen en draaien! Best wel een vreemd gevoel dat draaien. Wel grappig dat je dan de ene keer de schopjes onder voelt, dan weer rechts en dan weer bovenin je buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu al een paar dagen op bed met buikgriep. Gelukkig hoef ik niet te spugen, maar heb wel koorts en flink last van m'n darmen. Heb het idee dat de baby daardoor ook extra onrustig is: bij elke darmkramp begint ze druk te bewegen, waardoor m'n buik alleen maar meer pijn gaat doen.

Volgens de vk is het niet gevaarlijk, zo lang de koorts niet te hoog oploopt. Ik hoop maar dat het snel over is, want ik voel me erg beroerd.



Qua cursussen: ik begin komende week (als ik dan beter ben) aan een yogacursus. Voorbereiding voor de bevalling is gewoon een gesprek bij de verloskundige. Ik ben wel naar een informatieavond in het ziekenhuis gegaan, maar dat was vooral om te weten te komen waar we precies naar toe moeten als de bevalling begint.

Het kraamzorgbureau probeert me nog steeds over te halen om een borstvoedingscursus (en nog tig andere cursussen) te doen, maar dat lijkt mij onzin. De enige vrouwen die ik ken die zo'n cursus gedaan hebben, waren nou juist degenen bij wie borstvoeding geven uiteindelijk niet lukte. De rest is gewoon aan de slag gegaan met hulp van de kraamhulp en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de eerste van de drie avonden voor borstvoedingscursus gehad. Wel leuke vrouw, geen zweefteef of maffiosi zeg maar.

Donderdag eerste x 'zwanger totaal', veel zin in wel!
Alle reacties Link kopieren
Ingeow, waar hebben jullie het over gehad tijdens die eerste les? Leer je echt nieuwe dingen?
Alle reacties Link kopieren
Had me er nog niet echt in verdiept dus voor mij wel wat nieuwe dingen. Ging nu vooral over wat is melk en hoe werkt het, welke 'soorten' geef je maar ook hoe leg je aan en zorg je voor een grote hap.

Volgende keer komen de hindernissen aan bod

En zojuist een kinderwagen uitgezocht, hallo bomen en bos. Gelukkig duidelijke uitleg etc
Alle reacties Link kopieren
Welke kinderwagen is het geworden?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Oooooo ik heb nesteldrang! Echt heel erg! Best vroeg toch?! Ben ik de enige?? Heb een soort idee in mijn hoofd dat het er morgen zomaar kan zijn of komen . En stel dat het niet klaar is en we niet alles in huis hebben. Pffff herken mezelf echt niet! Ben normaal echt geen controle freak Haha en arme vriend!



Ik hoop dat hier ook borstvoedingscursus komt. Zo te lezen hebben we daar heel veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier geen nesteldrang haha, ik hoef alleen de kleertjes nog te wassen en het beddengoed en flessen te kopen (lastig want best veel keuze..) en voeding. Ik voel me eigen ontzettend lui en heb nergens zin in eigenlijk en helemaal niet in huishouden dus het blijft bij dagelijks afwassen, wasje draaien en 1x per week stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Hier wat opruimeriger (mocht ook wel eens) maar verder geen nesteldrang. Ben ook wel zo nuchter om te denken: als ze nu ineens komt moet ze toch een paar weken in het ziekenhuis blijven...

@Schelp: www.borstvoedingnatuurlijk.nl geeft de cursus die ik heb.

Onze baby-Ferrari is de Joolz geo studio gris geworden. Man ook helemaal in z'n nopjes, dus dat is altijd handig
Alle reacties Link kopieren
Haha, Wortelsap, ik sluit me volledig bij jou aan. Hier is de nesteldrang nog ver te zoeken. ik voel mezelf ook lui en heb nergens zin in, kan me ook moeilijk tot dingen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Mooie Ferrari inge



Hier ook zo lui en totaal nergens zin in , doe de dagelijkse dingen met enorme tegenzin ( het liefst schuif ik alles op m'n vriend af)

Maar komt ook door het werken, ik heb totaal geen zin meer wil alleen maar slapen en luieren

Vrijdag nog lekker een weekje weg daar kijk ik echt naar uit..

En dan is het nog maar 5 weken
Carpe diem
Mijn buik jeukt.
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden wat herkenbaar allemaal!

Hier ook weinig puf en zin om al met verlof te gaan, maar ik moet toch echt nog 6 weken fulltime werken. Gelukkig op woensdag een thuiswerkdag waardoor ik lekker rustig aan kan doen en bijkomen. Elke avond harde buiken waardoor even rustig binnen fietsen er ook steeds minder van komt. Daarom ga ik vanavond maar eens het aquafit voor zwangeren proberen.

Qua lessen heb ik me toch maar ingeschreven voor een spoedcursus puffen (4 lessen leek me meer dan voldoende) en ik ga nog samen met mijn man naar een bijeenkomst in het ziekenhuis zodat we een beetje weten wat we kunnen verwachten mochten we daar naar toe moeten. In principe wil ik thuis in (een) bad bevallen, maar goed je weet nooit hoe het loopt natuurlijk.

Nesteldrang heb ik nog niet, maar nu mijn man een paar dagen weg is heb ik mooi de tijd om alle kinderkleding en hydrofiele luiers etc maar eens te gaan wassen. Dan is het maar gedaan he!



Verder geen last van jeuk zoals jij honingbijtje (lijkt me echt vervelend) maar wel last van maagzuur. Bah, dat is echt heel naar. Hopelijk verdwijnt dat een beetje als ons jochie wat gaat indalen!



Leuk om te lezen wat er bij jullie allemaal speelt nu. De uitgerekende data komen toch steeds dichterbij... spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vannacht ineens dat ik enorm vocht vasthoud! Mn handen doen er gewoon pijn van.. laatste loodjes dames.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op controle geweest bij de verloskundige en onze kleine heeft bloedgroep positief dus heb ik gisteren de eerste spuit gehad in mn bovenbeen. Viel reuze mee! Verder alles goed weer, was 4 kilo aangekomen we krijgen een klein bescheiden kindje volgens haar



3 februari komen ze bij ons thuis op bezoek om de bevalling te bespreken, komt wel erg dichtbij nu!
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag de groei echo gehad , ons meisje groeit goed en ligt mooi binnen de lijnen ze schat haar met de geboorte op 7 pond dus ik ben benieuwd..

Ook hier een prik gehad in m'n bovenbeen, niet echt prettig maar viel uiteindelijk wel mee.



Ik was nu weer 1 kilo afgevallen , in totaal nu 10 kg aangekomen..



voor de tabel

23 jan - vk bespreken bevalplan

16 feb - vk liggingsecho
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven