Ervaringen van 40-plussers met vruchtbaarheidsbehandelingen

21-07-2014 20:24 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 42 jaar, en heb op mijn 41e de liefde van mijn leven ontmoet. Algauw was voor beiden duidelijk dat wij er helemaal voor wilden gaan, ook wat betreft onze kinderwens. Het verdriet is groot nu het niet lukt om zwanger te worden. In de medische molen zitten wij nu nog in de onderzoeksfase. De kans is echter groot, dat het aan mijn leeftijd ligt. Het liefste willen we alles op alles zetten, en met medische hulp proberen zwanger te worden, maar de kansen zijn enorm klein, de risico's groot, en lichamelijk en psychisch gaat het vast erg zwaar worden.

Via dit forum ben ik op zoek naar de verhalen van lotgenoten van mijn leeftijd die met hetzelfde verdriet kampen. Ervaringen uitwisselen en elkaar steun bieden. Heb zó het gevoel dat mijn lieve man en ik hier erg alleen in staan...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte

Maar bereid je voor op de harde, ongenuanceerde reacties die je hier gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en heel veel succes, ik hoop dat jullie uiteindelijk een kleintje mogen verwelkomen
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Noah en Mali!

Erg lief!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring, werd op mijn 38ste onverwacht zwanger, mijn valreep meisje die deze week vier wordt. Maar ik wil je heel veel succes wensen en dat jullie maar een prachtig kindje mogen krijgen!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Succes to! Ik zeg: liever een bewuste moeder van 42 dan een 'oepsie' moeder van 22.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar ik hoop zo dat het lukt!

Ik zou zeggen: duik gelijk diep de medische molen in. Elke maand is er eentje die je ouder wordt, dus gelijk ICSI om de kansen zo groot mogelijk te maken?



Heel veel sterkte, ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring op dit vlak...

Wel veel succes gewenst!



Overwegen jullie een gang naar het buitenland? In NL zal je gezien je leeftijd geen jarenlang traject tegemoet gaan denk ik?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Om je een hart onder de riem te steken: met 39 jaar ben ik via de derde iui zwanger geraakt.

Je leeftijd is natuurlijk wel van belang, maar vooral je hoeveelheid eicellen (fsh-waarde), dus op welke leeftijd je in de overgang gaat komen. Je moeder's overgang is daarbij onder andere een aanwijzing.

Succes met de onderzoeken en hopelijk is het jullie nog gegund!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes, ik hoop voor jullie dat je zwanger mag raken!
In nl mits je goed reageert op de hormonen behandelen ze je in de meeste zkh tot 43. Waarschijnlijk mag je gelijk met IVF beginnen. Succes in ieder geval.

Als je vragen heb over het proces kun je altijd bij de prikbitches langs komen deze zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Geen ervaring, ik ben 28 en net zwanger maar ik snap je wens uiteraard wel. Ik zou zeggen laat je niet van het kastje naar de muur sturen want elke maand telt! Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
GO for it, wees assertief naar artsen en klinieken en vertrouw op je lichaam. Ik kan het weten als zwangere 39-jarige die de fertiliteitsartsen al na 3 IUI's en 1 IVF-poging bestempelden met de diagnose 'vervroegde overgang, schrijf dat 2e kind maar op je buik mevrouwtje'. Nu dus spontaan zwanger en een lange neus trekkend naar de doemdenkers. It could be you!
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een lieve reacties allemaal! Dat doet me ook goed...

Felice, Ericito, vinyl, Leuketas, Lizzy, dubbeltje, Leoni, chocolatechip, misstinkerbell, erg lief!
Alle reacties Link kopieren
naar het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 21 juli 2014 @ 21:25:

GO for it, wees assertief naar artsen en klinieken en vertrouw op je lichaam. Ik kan het weten als zwangere 39-jarige die de fertiliteitsartsen al na 3 IUI's en 1 IVF-poging bestempelden met de diagnose 'vervroegde overgang, schrijf dat 2e kind maar op je buik mevrouwtje'. Nu dus spontaan zwanger en een lange neus trekkend naar de doemdenkers. It could be you!



Geweldig, gefeliciteerd!

Hou je me een beetje op de hoogte?

En mag ik je af en toe "lastig vallen" met vragen als het bij mij misschien ook ivf/e.d. gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 21 juli 2014 @ 21:44:

naar het buitenland?Yep, Miedo. Mijn onderzoeken vinden nu al plaats in België. In nederland wilde ze de simpelste testen al niet meer doen omdat ik te oud ben...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik na mijn veertigste nog spontaan zwanger geworden. 1 x miskraam en toen ik bijna 43 was is onze zoon geboren. De IVF op 44 jarige leeftijd is niet gelukt, mijn eitjes waren te oud.



Het is mogelijk, maar de kans is erg klein. Ik had zelf nooit een echte kinderwens. Tot dat ik mijn huidige partner tegen kwam. Ik heb me wel altijd gerealiseerd dat de kans wel steeds kleiner werd om zwanger te worden. En dat heb ik geaccepteerd.



Een oudere vrouw wordt wel een stuk moeilijker zwanger en de kansen op genetische afwijkingen is groter. Maar, mij is verteld, op het moment dat je zwanger bent en de vrucht is goed, dan zijn de kansen op complicaties en problemen niet veel groter. Mijn zwangerschap en bevalling waren een eitje. Tot 38 weken gewoon gewerkt en na de bevalling had ik snel mijn eigen lijf weer terug. Ik had verwacht dat er wel allerlei toeters en bellen zouden gaan rinkelen omdat ik zou oud was. Maar dat was dus echt niet zo.



Een andere optie is om zwanger te worden van een donorei. Maar de vraag is groot en het aanbod klein. Of je moet naar het buitenland willen gaan. Daar hangt dan weer een groot prijskaartje aan.



In Nederland is een leeftijdsgrens voor IVF behandelingen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 21 juli 2014 @ 21:18:

Geen ervaring, ik ben 28 en net zwanger maar ik snap je wens uiteraard wel. Ik zou zeggen laat je niet van het kastje naar de muur sturen want elke maand telt! Heel veel succes!



Voelde me in Nederland idd van kastje naar de muur gestuurd...

Zit al vanaf april in de "molen", maar nu in België word er pas echt wat gedaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 21 juli 2014 @ 21:50:

Herkenbaar. Ik na mijn veertigste nog spontaan zwanger geworden. 1 x miskraam en toen ik bijna 43 was is onze zoon geboren. De IVF op 44 jarige leeftijd is niet gelukt, mijn eitjes waren te oud.



Het is mogelijk, maar de kans is erg klein. Ik had zelf nooit een echte kinderwens. Tot dat ik mijn huidige partner tegen kwam. Ik heb me wel altijd gerealiseerd dat de kans wel steeds kleiner werd om zwanger te worden. En dat heb ik geaccepteerd.



Een oudere vrouw wordt wel een stuk moeilijker zwanger en de kansen op genetische afwijkingen is groter. Maar, mij is verteld, op het moment dat je zwanger bent en de vrucht is goed, dan zijn de kansen op complicaties en problemen niet veel groter. Mijn zwangerschap en bevalling waren een eitje. Tot 38 weken gewoon gewerkt en na de bevalling had ik snel mijn eigen lijf weer terug. Ik had verwacht dat er wel allerlei toeters en bellen zouden gaan rinkelen omdat ik zou oud was. Maar dat was dus echt niet zo.



Een andere optie is om zwanger te worden van een donorei. Maar de vraag is groot en het aanbod klein. Of je moet naar het buitenland willen gaan. Daar hangt dan weer een groot prijskaartje aan.



In Nederland is een leeftijdsgrens voor IVF behandelingen.Idd Hamerhaai, begrijp helemasl wat je bedoelt...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Sweetfozziebabe! En NL is idd een bureaucratisch land waar de arsten minder risico durven te nemen dan in Belgie en Duitsland. Maar let wel: in NL staat de vrouw op plek 1 en het kind op plek 2 en in Belgie andersom. Daar moet je wel achter staan, je moet wel bedenken wat ook goed voor jou en je eigen gezondheid is. Er zit een grens op de maakbaarheid uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 21 juli 2014 @ 20:59:

In nl mits je goed reageert op de hormonen behandelen ze je in de meeste zkh tot 43. Waarschijnlijk mag je gelijk met IVF beginnen. Succes in ieder geval.

Als je vragen heb over het proces kun je altijd bij de prikbitches langs komen deze zitten allemaal in hetzelfde schuitje.



Thanks, leoni!

De prikbitches, hihi, ander topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 21 juli 2014 @ 20:57:

Veel succes, ik hoop voor jullie dat je zwanger mag raken! Dikke hug terug, dubbeltje!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 21 juli 2014 @ 20:55:

Om je een hart onder de riem te steken: met 39 jaar ben ik via de derde iui zwanger geraakt.

Je leeftijd is natuurlijk wel van belang, maar vooral je hoeveelheid eicellen (fsh-waarde), dus op welke leeftijd je in de overgang gaat komen. Je moeder's overgang is daarbij onder andere een aanwijzing.

Succes met de onderzoeken en hopelijk is het jullie nog gegund!



Dat hebben ze de laatste keer geprikt in België, volgens mij. (AMH?)

We hopen er het beste van. Mijn moeder was volgens mij "laat", mijn oma "vroeg"...
Ik ben bijna 39 en was binnen 3 maanden spontaan zwanger, wonderen bestaan nog TO! Laat je niet afschepen, hoop dat het snel lukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven