Ervaringen van 40-plussers met vruchtbaarheidsbehandelingen

21-07-2014 20:24 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 42 jaar, en heb op mijn 41e de liefde van mijn leven ontmoet. Algauw was voor beiden duidelijk dat wij er helemaal voor wilden gaan, ook wat betreft onze kinderwens. Het verdriet is groot nu het niet lukt om zwanger te worden. In de medische molen zitten wij nu nog in de onderzoeksfase. De kans is echter groot, dat het aan mijn leeftijd ligt. Het liefste willen we alles op alles zetten, en met medische hulp proberen zwanger te worden, maar de kansen zijn enorm klein, de risico's groot, en lichamelijk en psychisch gaat het vast erg zwaar worden.

Via dit forum ben ik op zoek naar de verhalen van lotgenoten van mijn leeftijd die met hetzelfde verdriet kampen. Ervaringen uitwisselen en elkaar steun bieden. Heb zó het gevoel dat mijn lieve man en ik hier erg alleen in staan...
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 21 juli 2014 @ 20:53:

Geen ervaring op dit vlak...

Wel veel succes gewenst!



Overwegen jullie een gang naar het buitenland? In NL zal je gezien je leeftijd geen jarenlang traject tegemoet gaan denk ik?



Nee, idd. Het word een race tegen de (biologische) klok, Leuketas.

Heb laatst mijn eerste afspraak in België (Genk) gehad, a.s woensdag een hysteroscopie en samenlevingstest. Dan weet ik hopelijk daarna wat meer...
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 21 juli 2014 @ 21:57:

Natuurlijk Sweetfozziebabe! En NL is idd een bureaucratisch land waar de arsten minder risico durven te nemen dan in Belgie en Duitsland. Maar let wel: in NL staat de vrouw op plek 1 en het kind op plek 2 en in Belgie andersom. Daar moet je wel achter staan, je moet wel bedenken wat ook goed voor jou en je eigen gezondheid is. Er zit een grens op de maakbaarheid uiteindelijk.Absoluut...!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 21 juli 2014 @ 20:52:

Geen ervaring maar ik hoop zo dat het lukt!

Ik zou zeggen: duik gelijk diep de medische molen in. Elke maand is er eentje die je ouder wordt, dus gelijk ICSI om de kansen zo groot mogelijk te maken?



Heel veel sterkte, ik duim voor jullie!Dank je wel voor je steun!
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 21 juli 2014 @ 20:51:

Succes to! Ik zeg: liever een bewuste moeder van 42 dan een 'oepsie' moeder van 22.Helemaal waar...!
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 21 juli 2014 @ 20:50:

Ik heb geen ervaring, werd op mijn 38ste onverwacht zwanger, mijn valreep meisje die deze week vier wordt. Maar ik wil je heel veel succes wensen en dat jullie maar een prachtig kindje mogen krijgen!!!Heel veel geluk nog, met jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk een keer een topic zonder meteen allemaal zure reacties van azijnpissers ?
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 21 juli 2014 @ 22:24:

Eindelijk een keer een topic zonder meteen allemaal zure reacties van azijnpissers ?



Ja, idd zeg...

Dat valt mij ook erg mee, hihi...
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 21 juli 2014 @ 20:51:

Succes to! Ik zeg: liever een bewuste moeder van 42 dan een 'oepsie' moeder van 22.

Want die kunnen namelijk niet evenveel van hun kind houden?

Rare uitspraak. Ik vind het even kwetsend als de vraag waarom TO vlak voor de overgang nog zo nodig even een liefdesbaby moet produceren...
Life's a journey, not a destination
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 21 juli 2014 @ 22:41:

[...]



Want die kunnen namelijk niet evenveel van hun kind houden?

Rare uitspraak. Ik vind het even kwetsend als de vraag waarom TO vlak voor de overgang nog zo nodig even een liefdesbaby moet produceren...



Inderdaad zeg. Oepsie-moeder wat een denigrerende uitspraak zeg. Had hem nog nooit gehoord. Bah.



TO, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 21 juli 2014 @ 22:41:

[...]



Ik vind het even kwetsend als de vraag waarom TO vlak voor de overgang nog zo nodig even een liefdesbaby moet produceren...

Deze vraag is dus ook door niemand gesteld, alleen vind jij het schijnbaar nodig dit aan te stippen.

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 21 juli 2014 @ 22:41:

[...]



Want die kunnen namelijk niet evenveel van hun kind houden?

Rare uitspraak. Ik vind het even kwetsend als de vraag waarom TO vlak voor de overgang nog zo nodig even een liefdesbaby moet produceren...



Tuurlijk houden die net zo veel van hun kind. Dat heeft niks met je leeftijd te maken. Maar snap wel wat Ericito bedoelt. Het is alleen misschien niet zo handig verwoord.

In ieder geval geld voor mij wel dat ik er op die leeftijd nog niet aan toe was geweest. Toen was ik nog lang niet volwassen en klaar om een kind een goede toekomst te bieden. Nu ben ik daar wel aan toe, en als ik mijn man eerder had ontmoet was ik er zeker ook eerder aan begonnen. Maar dat hadden we helaas niet voor het zeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 21 juli 2014 @ 22:03:

Ik ben bijna 39 en was binnen 3 maanden spontaan zwanger, wonderen bestaan nog TO! Laat je niet afschepen, hoop dat het snel lukt



Dank je wel!

Fijn dat het bij jou zo snel ging!
Alle reacties Link kopieren
quote:zebraatje80 schreef op 21 juli 2014 @ 22:48:

[...]





Inderdaad zeg. Oepsie-moeder wat een denigrerende uitspraak zeg. Had hem nog nooit gehoord. Bah.



TO, succes!Dank je wel, zebraatje!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 21 juli 2014 @ 23:41:

[...]



Deze vraag is dus ook door niemand gesteld, alleen vind jij het schijnbaar nodig dit aan te stippen.

Waarom?Omdat TO deze uitspraak 'helemaal waar' vindt, maar aan de andere kant zit ze ook niet te wachten op dit soort uitspraken (wat overigens niet mijn mening is). Het is schijnbaar wel nodig om jonge moeders door het slijk te halen. Daar stoor ik me aan.
Life's a journey, not a destination
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 21 juli 2014 @ 23:57:

[...]



Omdat TO deze uitspraak 'helemaal waar' vindt, maar aan de andere kant zit ze ook niet te wachten op dit soort uitspraken (wat overigens niet mijn mening is). Het is schijnbaar wel nodig om jonge moeders door het slijk te halen. Daar stoor ik me aan.





Een soort van terugpakken dus.

Wat verschrikkelijk kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 22 juli 2014 @ 00:00:

[...]



Een soort van terugpakken dus.

Wat verschrikkelijk kinderachtig.Ik geef aan dat dit kwetsend kan zijn voor anderen, die net zo min als TO op negatieve uitspraken zitten te wachten mbt hun kind/kinderwens. Ik trek de vergelijking dat heeft niks met terugpakken te maken. Nogmaals ik gun TO net zo goed het geluk van een kind, ook als je pas op latere leeftijd de ware tegenkomt.
Life's a journey, not a destination
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 21 juli 2014 @ 21:52:

[...]





Voelde me in Nederland idd van kastje naar de muur gestuurd...

Zit al vanaf april in de "molen", maar nu in België word er pas echt wat gedaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 21 juli 2014 @ 21:18:

Geen ervaring, ik ben 28 en net zwanger maar ik snap je wens uiteraard wel. Ik zou zeggen laat je niet van het kastje naar de muur sturen want elke maand telt! Heel veel succes!Van harte gefeliciteerd trouwens, chocolatechip!
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 21 juli 2014 @ 23:57:

[...]



Omdat TO deze uitspraak 'helemaal waar' vindt, maar aan de andere kant zit ze ook niet te wachten op dit soort uitspraken (wat overigens niet mijn mening is). Het is schijnbaar wel nodig om jonge moeders door het slijk te halen. Daar stoor ik me aan.Niemand haalt hier jonge moeders door het slijk, ik geef alleen maar aan dat ik zelf op deze leeftijd bewuster moeder word dan toen ik de leeftijd had van 22. Dat geld dus voor mij toevallig wel, daarom snapte ik de uitspraak van Ericito wel. En die uitspraak is vast niet persoonlijk op jou gericht. Als jij bewust jong moeder bent geworden, is dat helemaal ok. Daar zitten tenslotte ook een hoop voordelen aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 22 juli 2014 @ 00:10:

[...]



Ik geef aan dat dit kwetsend kan zijn voor anderen, die net zo min als TO op negatieve uitspraken zitten te wachten mbt hun kind/kinderwens. Ik trek de vergelijking dat heeft niks met terugpakken te maken. Nogmaals ik gun TO net zo goed het geluk van een kind, ook als je pas op latere leeftijd de ware tegenkomt.



Thanks, Thingswelost. Ik probeer ook heel bewust keuzes te maken en alles goed op een rijtje te zetten. We kunnen dan wel heel graag een kindje willen, maar er zitten veel haken en ogen aan.

En er zijn zeker mensen die zeggen "waar begin je in godsnaam nog aan!" Ik begrijp dat wel, ik probeer het zelf ook van twee kanten te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:thingswelost schreef op 22 juli 2014 @ 00:10:

[...]



Ik geef aan dat dit kwetsend kan zijn voor anderen, die net zo min als TO op negatieve uitspraken zitten te wachten mbt hun kind/kinderwens. Ik trek de vergelijking dat heeft niks met terugpakken te maken. Nogmaals ik gun TO net zo goed het geluk van een kind, ook als je pas op latere leeftijd de ware tegenkomt.Dank je wel...
Worden jullie wel regelmatig ongesteld?
Is een serieuze vraag. Zeg ik er maar ff bij gezien mijn forumnaam.
Niks denigrerends aan de kreet oepsie moeder hoor, was enkel een verwijzing naar recente door-de-pil heen zwanger topics hier waarin de moeders vaak besluiten het kindje te laten komen ook als dat tegen de wens van de biovader ingaat. Ik ben absoluut voor het principe van baas in eigen buik, maar nog meer voor het belang van het kind en diens recht gewenst te zijn door beide ouders.
quote:ericito schreef op 22 juli 2014 @ 02:37:

Niks denigrerends aan de kreet oepsie moeder hoor, was enkel een verwijzing naar recente door-de-pil heen zwanger topics hier waarin de moeders vaak besluiten het kindje te laten komen ook als dat tegen de wens van de biovader ingaat. Ik ben absoluut voor het principe van baas in eigen buik, maar nog meer voor het belang van het kind en diens recht gewenst te zijn door beide ouders.Hier ben ik het mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven