Ervaringen van 40-plussers met vruchtbaarheidsbehandelingen

21-07-2014 20:24 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 42 jaar, en heb op mijn 41e de liefde van mijn leven ontmoet. Algauw was voor beiden duidelijk dat wij er helemaal voor wilden gaan, ook wat betreft onze kinderwens. Het verdriet is groot nu het niet lukt om zwanger te worden. In de medische molen zitten wij nu nog in de onderzoeksfase. De kans is echter groot, dat het aan mijn leeftijd ligt. Het liefste willen we alles op alles zetten, en met medische hulp proberen zwanger te worden, maar de kansen zijn enorm klein, de risico's groot, en lichamelijk en psychisch gaat het vast erg zwaar worden.

Via dit forum ben ik op zoek naar de verhalen van lotgenoten van mijn leeftijd die met hetzelfde verdriet kampen. Ervaringen uitwisselen en elkaar steun bieden. Heb zó het gevoel dat mijn lieve man en ik hier erg alleen in staan...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2014 @ 08:44:

[...]



Hoe naief als je elkaar pas net 'n jaartje kent...



LEZEN dus. (Of bril opzetten???)

We kennen elkaar niet pas een jaar.

We hebben sinds1,5 jaar een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het je lukt om uiteindelijk een baby in je armen te mogen sluiten!



Zelf op een gegeven moment voor mezelf mijn kinderwens soort van gedag gezegd toen ik 33 was, niet een kind alleen wilde krijgen en ik ook niet verwachtte dat ik binnen de komende jaren de liefde van mijn leven zou gaan tegenkomen. Vlak voordat ik 34 werd, ben ik dan toch die grote liefde tegengekomen en het was voor ons al gauw duidelijk dat wij allebei graag nog kinderen wilde. Maar we hebben het toen rustig aan gedaan: na ruim een jaar eerst samenwonen, een half jaar later de pil eruit gedaan (8 maanden later weer eindelijk zwanger) en vlak voor mijn 37ste heb ik mijn eerste kind mogen krijgen. Inmiddels 38 en 8 weken zwanger van (hopelijk) mijn tweede kindje.



Ik moet wel bekennen dat ik, nu ik zwanger ben, ineens gedachtes krijg dat ik eigenlijk te oud ben. Geen idee waar die gedachtes ineens vandaan komen, die had ik bij mijn eerste juist absoluut niet.



Doe wat je hart je ingeeft. En volgens mij geldt voor adoptie dat het ook mogelijk is om reeds iets oudere kinderen te adopteren (maar die hebben dan wél meestal een rugzakje)
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaringen, maar wel een zeer gemeend sterkte voor jullie!!!
Alle reacties Link kopieren
Poppie!



Niet van die dingen denken hoor, de natuur denkt daar anders over!
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend sfb! Wordt er dan ook gesproken over de mogelijkheden van ivf? Ik mag toch aannemen dat je arts alles in overweging neemt. Een dikke knuffel iig.
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 24 juli 2014 @ 08:50:

Ik hoop dat het je lukt om uiteindelijk een baby in je armen te mogen sluiten!



Zelf op een gegeven moment voor mezelf mijn kinderwens soort van gedag gezegd toen ik 33 was, niet een kind alleen wilde krijgen en ik ook niet verwachtte dat ik binnen de komende jaren de liefde van mijn leven zou gaan tegenkomen. Vlak voordat ik 34 werd, ben ik dan toch die grote liefde tegengekomen en het was voor ons al gauw duidelijk dat wij allebei graag nog kinderen wilde. Maar we hebben het toen rustig aan gedaan: na ruim een jaar eerst samenwonen, een half jaar later de pil eruit gedaan (8 maanden later weer eindelijk zwanger) en vlak voor mijn 37ste heb ik mijn eerste kind mogen krijgen. Inmiddels 38 en 8 weken zwanger van (hopelijk) mijn tweede kindje.



Ik moet wel bekennen dat ik, nu ik zwanger ben, ineens gedachtes krijg dat ik eigenlijk te oud ben. Geen idee waar die gedachtes ineens vandaan komen, die had ik bij mijn eerste juist absoluut niet.



Doe wat je hart je ingeeft. En volgens mij geldt voor adoptie dat het ook mogelijk is om reeds iets oudere kinderen te adopteren (maar die hebben dan wél meestal een rugzakje)



Dank je wel Poppie!

En van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnieThePannie schreef op 24 juli 2014 @ 09:07:

Geen ervaringen, maar wel een zeer gemeend sterkte voor jullie!!!Lief! Dank je wel AnnieThePannie!
Alle reacties Link kopieren
quote:lalaloopsy123 schreef op 24 juli 2014 @ 10:15:

Wat vervelend sfb! Wordt er dan ook gesproken over de mogelijkheden van ivf? Ik mag toch aannemen dat je arts alles in overweging neemt. Een dikke knuffel iig.



Lalaloopsy, dikke knuffel terug!

Ik heb een geweldige Belgische arts, die zeker alles in overweging neemt. Een fijn ziekenhuis ook trouwens. Er is hier in drie weken al meer ontdekt dan ze in Nederland ooit hadden gedaan.

Ik schrijf apart ff een update. X
Alle reacties Link kopieren
Gisteren tweede samenlevingstest gehad, opnieuw niet positief. Slijm blijft niet voldoende van kwaliteit om de spermacellen door te laten.

Mogelijk heeft dit te maken met de cryo (bevriezing) van mijn baarmoedermond een paar jaar geleden. Dit is waarschijnlijk de eerste reden waarom ik niet zwanger word. Nooit geweten dat dit invloed zou kunnen hebben.

Aan het tweede probleem word ik al binnenkort geopereerd: ik heb een T-baarmoeder, hierdoor ook weinig ruimte van binnen. Dit gaan ze wat insnijden... Ze hebben ontdekt dat na deze (redelijk nieuwe) ingreep er meer zwangerschappen ontstaan.

Op de natuurlijke weg zal het dan niet meer lukken (dankzij die cryo van mijn baarmoedermond), dus dan willen ze IUI gaan proberen.

We hopen er het beste van...
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat zijn 2 obstakels te nemen. Hoe snel wordt je geopereerd en kan je met IUI gaan beginnen? IUI is niet echt belastend hoor, stelt niet zoveel voor. Succes!
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval goed dat ze dit onderzoek gedaan hebben en er problemen uit naar voren gehaald hebben. Zonder die wetenschap kun je er niet naar handelen, maar nu het bekend is kan er heel gericht op gehandeld worden.



Wanneer gaan ze de baarmoeder wat insnijden?
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 26 juli 2014 @ 12:04:

Zo, dat zijn 2 obstakels te nemen. Hoe snel wordt je geopereerd en kan je met IUI gaan beginnen? IUI is niet echt belastend hoor, stelt niet zoveel voor. Succes!



Over vier weken al...

Pfff alles gaat hier sneller dan ik hier vanboven kan verwerken...

Maar geweldig dat er nu weer hoop is...!
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 26 juli 2014 @ 14:27:

In ieder geval goed dat ze dit onderzoek gedaan hebben en er problemen uit naar voren gehaald hebben. Zonder die wetenschap kun je er niet naar handelen, maar nu het bekend is kan er heel gericht op gehandeld worden.



Wanneer gaan ze de baarmoeder wat insnijden?



Idd Poppie!

over vier weken gaat t gebeuren. Vind t eng, maar is relatief simpel, kennelijk. Gewoon poliklinisch. En de beste arts van België op dit gebied gaat het doen, dus t komt goed!
quote:sweetfozziebabe schreef op 26 juli 2014 @ 15:18:

[...]





Over vier weken al...

Pfff alles gaat hier sneller dan ik hier vanboven kan verwerken...

Maar geweldig dat er nu weer hoop is...!Snap ik wel. Maar snelheid heb jij nu gewoon even nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 26 juli 2014 @ 16:11:

[...]





Snap ik wel. Maar snelheid heb jij nu gewoon even nodig.Da's waar...!
Alle reacties Link kopieren
26 augustus de operatie gehad. Alles is goed gegaan, en herstel gaat ook goed. We hebben begin oktober een voorlichtingsgesprek over IUI. Als het goed is kunnen we dan nog in oktober aan onze eerste IUI poging gaan beginnen. Er is al wel besloten dat deze met hormoonstimulatie zal plaatsvinden.

Erg spannend...!
Alle reacties Link kopieren
IUI met hormonen vond ik best zwaar. Door de hormonen werd ik depressief. En telkens naar het ziekenhuis klepperen voor metingen en de iui. Na drie keer zat ik er echt doorheen. Maar gelukkig was ik toen zwanger

Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar omdat iemand zei dat iui niks voorstelt. Dat geldt niet voor iedereen dus. Succes met alles!
Sweetfozziebabe, wat leuk dat je een update komt geven. Ik heb dit topic gemist en net pas doorgelezen. Ik hoop dat het je gegund is om een kleine te krijgen! Heel veel succes, ik ga je volgen.



Alle reacties Link kopieren
Spannend sfb! Ik ga voor je duimen. Hou je ons op de hoogte?
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 07 september 2014 @ 11:28:

IUI met hormonen vond ik best zwaar. Door de hormonen werd ik depressief. En telkens naar het ziekenhuis klepperen voor metingen en de iui. Na drie keer zat ik er echt doorheen. Maar gelukkig was ik toen zwanger

Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar omdat iemand zei dat iui niks voorstelt. Dat geldt niet voor iedereen dus. Succes met alles!



Dank je voor je reactie Lizzy!

Ik zie er idd ook wel tegenop hoor, ivm de hormonen.

En natuurlijk de teleurstellingen iedere maand, want ik weet dat mijn kansen klein zijn...

Fantastisch dat je zwanger was na drie pogingen. Veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
quote:vpktje schreef op 07 september 2014 @ 12:51:

Sweetfozziebabe, wat leuk dat je een update komt geven. Ik heb dit topic gemist en net pas doorgelezen. Ik hoop dat het je gegund is om een kleine te krijgen! Heel veel succes, ik ga je volgen.



Dank je wel, vpktje!
Alle reacties Link kopieren
quote:lalaloopsy123 schreef op 07 september 2014 @ 13:01:

Spannend sfb! Ik ga voor je duimen. Hou je ons op de hoogte?



Dank je wel, Lalaloopsy!

Dat doe ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger geworden door IVF. Ik weet niet of dat dezelfde hormonen/medicatie is die je krijgt bij IUI maar in elk geval had ik geen last van bijwerkingen.

Wij hebben toen ik 39 was onze laatste poging gedaan (wij hadden toen al kinderen via IVF) maar daar is geen zwangerschap uit voort gekomen. De reacties uit de omgeving aangaande mijn leeftijd waren niet mals . En ook de dooddoener "wees nou maar blij dat je al kinderen hebt" waren niet uit de lucht. We wilden die laatste poging echter doen en besloten dat het hiermee dan zou ophouden. Want we wilden wel een grens trekken. Daarna konden we het afsluiten. Vredig afsluiten. En zo is het ook gegaan.

Voor jullie hoop ik van harte dat het allemaal lukt. Succes.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 21 juli 2014 @ 21:25:

GO for it, wees assertief naar artsen en klinieken en vertrouw op je lichaam. Ik kan het weten als zwangere 39-jarige die de fertiliteitsartsen al na 3 IUI's en 1 IVF-poging bestempelden met de diagnose 'vervroegde overgang, schrijf dat 2e kind maar op je buik mevrouwtje'. Nu dus spontaan zwanger en een lange neus trekkend naar de doemdenkers. It could be you!



Misstinkerbell, hoe gaat het nu met jou en je zwangerschap?

Kun jij vertellen hoe je de IUI's hebt ervaren?
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 11 september 2014 @ 11:32:

Ik ben zwanger geworden door IVF. Ik weet niet of dat dezelfde hormonen/medicatie is die je krijgt bij IUI maar in elk geval had ik geen last van bijwerkingen.

Wij hebben toen ik 39 was onze laatste poging gedaan (wij hadden toen al kinderen via IVF) maar daar is geen zwangerschap uit voort gekomen. De reacties uit de omgeving aangaande mijn leeftijd waren niet mals . En ook de dooddoener "wees nou maar blij dat je al kinderen hebt" waren niet uit de lucht. We wilden die laatste poging echter doen en besloten dat het hiermee dan zou ophouden. Want we wilden wel een grens trekken. Daarna konden we het afsluiten. Vredig afsluiten. En zo is het ook gegaan.

Voor jullie hoop ik van harte dat het allemaal lukt. Succes.



Dank je wel voor je reactie!

Ben blij voor jullie dat jullie dat jullie er zo vrede mee hebben. Veel geluk toegewenst voor jullie en je kindjes. Hoe oud zijn ze inmiddels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven