Even van me afschrijven...

21-02-2013 19:43 114 berichten
Ik ben Maatje, 33 jaar, 14 jaar een relatie en een heel lief zoontje van 6.5 maand.

Mijn vriend en ik hebben het er vaak over gehad dat als het ons gegund is om nog een keer zwanger te raken, dat we niet te veel tijd zouden willen tussen nummer 1 en 2.

Maar gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Shock! Zo snel had ik het ook weer niet verwacht. Zeker omdat ik nog volledig borstvoeding geef en omdat het drie jaar heeft geduurd om zwanger te raken van nummer 1. Met hormoonbehandelingen en een operatie aan mijn eierstokken is het uiteindelijk gelukt en zijn we in augustus 2012 ouders geworden van een zoon.



Bij mijn eerst zwangerschap liep ik onder controle bij de gynaecoloog omdat ik medicijnen slik voor mijn schildklier en epilepsie.

Vandaar dat ik gisteren ook ge gynaecoloog belde om een afspraak te maken. Ik heb sinds mijn zwangerschap nog geen menstruatie gehad dus wist ook niet hoelang ik zwanger was.

Gelukkig kon ik vandaag terecht.

Inmiddels aan het idee gewend was ik toch heel benieuwd hoe lang ik inmiddels zwanger ben.

Maar toen kwam de grote shock! Het zijn er 2!!

Ik riep een paar keer keihard fuck en barstte in janken uit.

Wat nu?? Zoveel vragen spoken door mijn hoofd heen en zoveel angst ook. Praktische vragen, maar ook of mijn lichaam het wel gaat trekken . En mijn vriend heeft een varend beroep waardoor er heel veel op mij aan gaat komen.



Wat wil ik met dit topic? Zoals de titel al zegt, even van me afschrijven.
Cliché, cliché, je hebt nog 8 maanden om aan het idee te wennen. En voor de volgende keer, borstvoeding geven is geen vorm van anticonceptie.
Wel fijn dat het nu in zo snel gelukt is. Maar ik snap dat het schrikken is.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst





Heftig! Ik was ook na negen maanden patsboem weer zwanger, behoorlijk in schok, maar na een paar dagen super enthousiast.



Schaam je niet voor je gevoelens en heb het er vooral ook met je man over.
Als ik echt niet zwanger had willen worden dan had ik zeker wel een vorm van anti conceptie gebruikt.

Dus op die reactie zit ik niet echt te wachten star.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kinderen gekregen binnen 12 maanden. Gewenst, maar niet verwacht (hoe dom) gelijk weer zwanger te raken. Je hebt idd tijd om te wennen, en daarna was het go with the flow. Mijn man was er ook nooit, en toch kan je het. Beetje tropenjaren, dat wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik was vrij snel aan het idee gewend dat ik weer zwanger ben, en hoe langer ik er over nadacht, hoe meer ik het zag zitten.

Maar nu ik weet dat het er 2 zijn heb ik heel veel moeite om het een plek te geven,
Alle reacties Link kopieren
Wow! Dat is wel een hoop wat je zo op je bordje krijgt, snap dat het een schok is om een tweeling te krijgen, zeker als je ook nog een kleintje van 6,5 maand hebt.



Ik heb absoluut geen tips (heb zelf een dochter van 9 weken en door werk vriend doe ik een groot deel van de zorg ook alleen en vind dat al best zwaar) maar misschien kan je vriend eens na gaan denken over een andere invulling van zijn werk?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, dat komt wel goed



Ik schrok me ook helemaal kapot toen ik hoorde dat we er 2 tegelijk kregen toen we voor de tweede gingen. Heel normaal dat het even duurt voordat je er blij mee bent.



Het voordeel is wel bij jou dat het ritme van je kinderen zometeen nagenoeg gelijkt loopt, en dat scheelt vreselijk veel.

Ja, het zal heftig zijn, maar het komt echt goed.

Heb je een beetje hulp?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hallo Maatje,



Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben zelf eentje van een tweeling en mijn broer is net iets meer dan een jaar ouder dan ons. Ik heb het altijd erg leuk gevonden om zoveel leeftijdsgenootjes om me heen te hebben. Mijn ouders hebben het wel druk gehad ja, maar mijn moeder zegt altijd dat ze het met alle liefde weer over zou doen.

Ook jij kunt dit, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweeling van 8 weken en hoewel het heel druk is, ben ik er superblij mee. Het is echt bijzonder. Neem de tijd om eraan te wennen, de één heeft daar meer tijd voor nodig dan de ander, voel je daar niet rot over.
Bedankt voor jullie reactie's.

En ja, ik zal zeker te tijd nodig hebben om er aan te moeten wennen. Ik ben zelf iemand die nog al snel beren op de weg ziet. Ik kan je zeggen, er lopen er nu heel veel op de weg!



En hulp, ja mijn ouders springen wel bij maar mn moeder werkt nog full time dus is niet heel veel vrij. En verder, vriendinnen vinden het vast af en toe leuk om op te passen, maar op drie kinderen???
Alle reacties Link kopieren




Zolang je die eerste tijd hulp kan krijgen ben je al een heel eind!

Het scheelt dat je kindjes tzt gewoon nog veel zullen slapen, ook je oudste.

Dus zodra je het ritme hebt gevonden zal het echt meevallen.





Die beren had ik trouwens ook. Al was mijn oudste 'al' 2,5 toen haar zusjes kwamen. En ja, sommige beren zijn er ook wel. Maar het is nu (oudste 5,5, jongsten over 2 weken 3 jaar) wel zo geweldig leuk en mooi en bijzonder.

Ik voel me vreselijk bevoorrecht om moeder van een tweeling (en natuurlijk mijn geweldige oudste ) te zijn.



Had het niet anders willen hebben. (al was mijn eerste reactie bij de echo hartgrondig en meervoudig vloeken )



Zag je gyn al of het 1 of 2 eiig was? En hoe ver ben je nu?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wow maatje! Gefeliciteerd!! en ook omdat je er begrijpelijk erg van bent geschrokken.

Ik lees af en toe mee bij jullie augustus 2012 topic en dat gaf mij de bevestiging ervoor te gaan. Dus vriend "overgehaald" en we zijn nu aan het proberen zwanger te worden.

Ik heb je altijd heel sterk gevonden en was onder de indruk van hoe jij alles in doet in combinatie met het werk van je vriend. Ik maak me dus ook helemaal geen zorgen om jou! En het is even een beetje extra werken, maar je krijgt ook dubbel zoveel liefde terug!

Je kunt het en gelukkig heb je een lieve club dames op het forum ontmoet die ook voor je klaarstaan!
Saaar, volgens mij zei de gynaecoloog dat het eeneiig was, maar ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat hij allemaal zei.

Ik ben nu rond de zes weken en de knippwrlichtjes waren te zien.

Over 2 weken terug om goed te bepalen hoe ver ik ben.



@ eigenwijs, wat een lief berichtje! Krijg er tranen in mn ogen van (nou zitten die toch al hoog).

En wat apart dat je door ons topic nu aan het proberen bent zwanger te worden! Ik hoop voor jullie dat het snel lukt!

En ja, de meiden leven enorm met me mee!
Alle reacties Link kopieren
Eeneiig is helemaal geweldig!



Over 2 weken is het al weer meer ingezonken en zul je ook wel wat meer meekrijgen. Dat scheelt
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!



Hier ligt de inmiddels 16 weken oude eeneiïge tweeling net op bed en mijn peuter ligt er al een paar uurtjes langer in. Maar vorig jaar stond ik dus in jouw schoenen.

Compleet onverwacht en ongepland zwanger, net aan het idee gewend geraakt dat er een kindje komt, en dan die echo, het zijn er 2!!



Ik weet dat het waarschijnlijk niets helpt, maar ik zeg het toch, het komt goed, echt waar. En het is nog eens heel leuk ook!!!



Ik heb mijn tweelingzwangerschap niet heel veel zwaarder (lichamelijk dan) ervaren als van een eenling. Maar ik heb ook wel heel goed op mezelf gelet, dus netjes de adviezen van de gyn opvolgen en met 20 weken halve dagen werken en met 30 weken ziekmelden enzo.



Ik hoop dat je snel kunt wennen aan het idee en kan gaan genieten!
Wauw missmd! Jij dus ook.

Over werk hoef ik me niet druk te maken ergens. Ik zit momenteel midden in de WIA aanvraag.

Ik moet mezelf nu maar al een beetje aan leren om te slapen of rusten als Minimaatje slaapt.

Ik heb nu extra foliumzuur en ijzer voorgeschreven gekregen.
Gefeliciteerd, Pfff kan me voorstellen dat het even heel erg schrikken is dat het er 2 zijn.

Je vriend vaart zeg je, dat zal pittig zijn om vaak alleen te zijn (mijn moeder was ook veel alleen toen m'n zus en ik klein waren en m'n vader voer). Probeer nu al een vangnet op te bouwen waar je hulp van kunt krijgen als hij er niet is.
Klopt, ik vind het nu met 1 kleine soms al pittig, laat staan straks met drie!

En ja, zodra iedereen het weet, zal ik ook zeker een vangnet op bouwen. Maar ben er nu ook wel achter al dat mensen heel snel zeggen dat ze er voor je zijn, maar puntje bij paaltje.....
Alle reacties Link kopieren
TO,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Natuurlijk is het schrikken, maar dat doet niks af aan jullie wens voor gezinsuitbreiding. Probeer niet gelijk alle problemen nu op te willen lossen. Geef jezelf tijd om aan de situatie te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat een rijkdom, 3 kinderen voor de prijs van 2;-)



Ik ben zelf moeder van een augustus 2012 baby en heb ook met jullie meegelezen en meegeleefd. Bovendien ben ik een ervaringsdeskundige, toen mijn oudste 6 maanden was kwam ik erachter dat er een tweede op komst was. Geen tweeling weliswaar, maar toch. Het is even aanpoten maar zo leuk een klein leeftijdsverschil! Het is wel handig om hulptroepen in te schakelen. En vergeet niet af en toe tijd voor jezelf te nemen deze zwangerschap, even je zoontje uitbesteden, ook al is het om even lekker te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hartverwarmend, jullie bemoedigende woorden en lieve reacties op 'onze' maatje! En ook fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hetzelfde of bijna hetzelfde hebben meegemaakt. Maatje kan het wel hoor, alleen nog even die beren op de weg doodschieten.
Drie kinderen in net iets meer dan een jaar, man met een varend beroep en zelf in de WIA? Dat klinkt wel als een heftige combinatie. Heb je een netwerk om op terug te vallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven