Even van me afschrijven...

21-02-2013 19:43 114 berichten
Ik ben Maatje, 33 jaar, 14 jaar een relatie en een heel lief zoontje van 6.5 maand.

Mijn vriend en ik hebben het er vaak over gehad dat als het ons gegund is om nog een keer zwanger te raken, dat we niet te veel tijd zouden willen tussen nummer 1 en 2.

Maar gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Shock! Zo snel had ik het ook weer niet verwacht. Zeker omdat ik nog volledig borstvoeding geef en omdat het drie jaar heeft geduurd om zwanger te raken van nummer 1. Met hormoonbehandelingen en een operatie aan mijn eierstokken is het uiteindelijk gelukt en zijn we in augustus 2012 ouders geworden van een zoon.



Bij mijn eerst zwangerschap liep ik onder controle bij de gynaecoloog omdat ik medicijnen slik voor mijn schildklier en epilepsie.

Vandaar dat ik gisteren ook ge gynaecoloog belde om een afspraak te maken. Ik heb sinds mijn zwangerschap nog geen menstruatie gehad dus wist ook niet hoelang ik zwanger was.

Gelukkig kon ik vandaag terecht.

Inmiddels aan het idee gewend was ik toch heel benieuwd hoe lang ik inmiddels zwanger ben.

Maar toen kwam de grote shock! Het zijn er 2!!

Ik riep een paar keer keihard fuck en barstte in janken uit.

Wat nu?? Zoveel vragen spoken door mijn hoofd heen en zoveel angst ook. Praktische vragen, maar ook of mijn lichaam het wel gaat trekken . En mijn vriend heeft een varend beroep waardoor er heel veel op mij aan gaat komen.



Wat wil ik met dit topic? Zoals de titel al zegt, even van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Toch gefeliciteerd hoor!



Hoewel ik echt goed begrijp dat je even flink moest schreeuwen van de schrik, maar een tweeling.....is echt iets heel, heel bijzonders.



Ik heb makkelijk praten, want twee kinders met vijf jaar verschil, maar heel lang op een jonge tweeling gepast en wat die twee samen hebben is gewoon anders dan welke broers of zussen dan ook.



Ik paste ook 'snachts vaak op en die meiden sliepen vrij onrustig, praten in hun slaap enzo, maar ik kwam erachter dat ze soms in dezelfde droom zaten, heel apart en zo waren er wel meer dingen, zo mooi ook!
@ annelize, wauw. Dat is echt een vergelijkbare situatie! En ja, als ik enigszins weer met beide pootjes op de grond sta, kom ik nog wel in de lucht voor alle practische tips.

Eerst de volgende echo maar afwachten.



@ slekire, ik vind tweelingen van een ander ook vaak leuk of schattig, maar voor mezelf moest ik er gewoon niet aan denken!

Maar als ik hier zo lees van de tweeling moeders, moet het iets bijzonders zijn.... ik ben er nog niet over uit.



@ schouderklopje, "bedankt" voor de reality check. Zover was ik ook al Maar mijn zoontje is nu bijna zeven maanden en die heb ik hooguit voor een uurtje eens bij iemand weg gebracht. Ik zal drie kinderen zeker niet snel weg brengen. En ik verlang ook helemaal niet van mijn omgeving dat ze oppassen.

Maar goed, het weg brengen is hier nu niet aan de orde, dat lijkt mij niet het grootste obstakel.

En je situatie schets van twee dreumissen en een peuter, tsja, wat heb ik daaraanZulke doem scenario's kunnen we allemaal wel verzinnen!
Alle reacties Link kopieren
Man man hou toch eens op met dat negatieve gedoe! Tuurlijk zal t straks pittig worden, maar pannen die in de fik vliegen, tafelkleden die worden weggetrokken, het is geen tekenfilm?!



Maat nogmaals t komt goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
maatje van harte gefeliciteerd!

ik snap je gevoel wel..

ben nu zelf 34wkn zwanger, maar als ik eraan denk om binnen een maand of 6weer zwanger teraken mij ook lichtelijk de paniek zal toeslaan, en vooral als je tehoren krijgt als het er ook nog 2 zijn!

maar laat het wel zo zijn dat het na al die moeite om zwanger teraken vd 1e dit wel een heel groot geschenk is!

het komt helemaal goed en bekijk het vd zonnige kant en niet achter de donkere wolken
Alle reacties Link kopieren
Maatje gefeliciteerd! Er is al veel gezegd en natuurlijk is het schrikken, maar als je het niet aan zou kunnen, zou het je niet gegeven zijn om dit wonder mee te maken. Je kunt dit dus!!! En over 2 jaar kijk je hier lachend op terug, terwijl je 3 kanjers heerlijk samen in de tuin aan het spelen zijn. Terwijl je eens even uitblaast, naast je je man ziet, die net hard gewerkt heeft en dan denk je..... wat een rijkdom!

Als je tips en echte realistische ervaring nodig hebt van andere tweelingmoeders kan ik je het 'double the trouble, twice the fun' topic aanraden. Daar zit echt een vaste kern van allemaal supermeiden die elkaar helpen, steunen en opvangen. Je hoeft dit dus niet alleen te doen!!
Alle reacties Link kopieren
Maatje helemaal eens met de andere forumtantes!



@ schouderklopje hou op met die negatieve berichten.

Ik heb zelf vier kids (geen tweelingen) maar kan ze met wat gepuzzel best onderbrengen bij vrienden. En opa en oma.

We doen het niet vaak, maar als het moet dan kan het. En ik pas ook regelmatig op de drie van mijn vriendin. En ook vriendjes en vriendinnetjes komen hier te spelen.( regelmatig dus 10 kids over de vloerZ). Het is maar net hoe moelijk je er zelf over denkt.



Maat je bent een superkanjer. En ik laat je niet schieten!!!



Liefs beppe
@ mammaK77, ik heb net even zitten spieken bij double the trouble... maar ben snel weer weg gegaan. Wat een lage geboorte gewichten en vroeg geboortes! (je ziet, ik kijk nog even niet van de zonnige kant)

Maar goed, als ik even verder ben, zal ik daar vast aankloppen.



Thanx anne & beppe!
Alle reacties Link kopieren
@ Maatje, ik maak geen deel uit van het Double the Trouble topic, maar wilde je even zeggen dat vroeggeboortes en lage gewichten echt niet voor het merendeel van de tweelingen geldt. 40 weken is het gemiddelde bij een eenlingzwangerschap, 37 weken is het gemiddelde bij een tweelingzwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Och maatje, dan moet je misschien iets verder kijken! Er zijn genoeg dames die een lange prima zwangerschap hadden hoor. Tja, het gaat weleens mis (waaronder bij mij) maar het gaat nog vaker hardstikke goed!! Dus maak je daar voorlopig nog helemaal niet druk om. Maar mocht je vragen hebben of hulp of advies kunnen gebruiken, of gewoon een plek om van je af te kletsen, te klagen, te lachen of te janken, dan ben je daar ook van harte welkom! Ik hoop dat je het straks allemaal wat positiever inziet en dat het moment snel komt dat je ook daadwerkelijk kunt gaan genieten van dit, toch mooie, nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Maat ze zijn alledrie welkom hoor als t moet. Tuurlijk is het pittig en zullen er dagen zijn dat je denkt aaaargh is t al voorbij. Maar er zullen daarnaast veel meer leuke momenten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:beppe71 schreef op 23 februari 2013 @ 11:35:

Maatje helemaal eens met de andere forumtantes!



@ schouderklopje hou op met die negatieve berichten.





Sorry hoor, maar mag je hier alleen posten als je komt jubelen en het hardst van de toren roept: reeeeeelaaaaaaax, komt allemaaaaaaaal wel goooooeeeehoed?

Ik schreef toch ook dat het ongetwijfeld vast allemaal goed komt. Maar denk ook dat pittig nog steeds een understatement is. Maar kennelijk draaien de meeste ouders hun handen er niet voor om voor 3 baby's. Let dan vooral niet op mij.



Ik denk idd. dat de beste tip is om nu al je netwerk voor elkaar te krijgen. Dat zal je straks allicht helpen.
Alle reacties Link kopieren
Maatje, het gemiddelde van 37 weken betekent dat de helft ervoor en de andere helft erna wordt geboren. Ik hoor bij die laatste helft, mijn kinderen wogen beide circa 3 kg en waren na een dag al thuis!

Hopelijk zie je binnenkort hoe bijzonder Het is en als je vragen hebt, weet je ons (double the trouble) in ieder geval te vinden.
quote:MamaK77 schreef op 23 februari 2013 @ 11:04:

Maatje gefeliciteerd! Er is al veel gezegd en natuurlijk is het schrikken, maar als je het niet aan zou kunnen, zou het je niet gegeven zijn om dit wonder mee te maken!



Werkelijk?? Dat dit soort opmerkingen nog worden gemaakt.



Maar maatje... Natuurlijk is het schrikken en zul je hele mooie maar ook heftige jaren tegemoet gaan. Maar ik denk ook dat het over een aantal jaren prachtig is als je met je mooie grote gezin aan tafel zit met al die verhalen en belevenissen van je kinderen.
@ kwimmie, ze passen niet eens alle drie in mijn auto!!



@ ananas, mamak rn lazuriet. Ja, het is natuurlijk ook maar een gemiddelde. Ik schrik nu gewoon een beetje van al het negatieve wat ik lees, en dat overschaduwd het positieve. Ik moet eerst maar eens aan het idee gaan wennen en de volgende echo afwachten.

Ik weet niet eens wanneer ik uitgerekend ben!!
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 23 februari 2013 @ 21:38:

[...]





Sorry hoor, maar mag je hier alleen posten als je komt jubelen en het hardst van de toren roept: reeeeeelaaaaaaax, komt allemaaaaaaaal wel goooooeeeehoed?

Ik schreef toch ook dat het ongetwijfeld vast allemaal goed komt. Maar denk ook dat pittig nog steeds een understatement is. Maar kennelijk draaien de meeste ouders hun handen er niet voor om voor 3 baby's. Let dan vooral niet op mij.



Ik denk idd. dat de beste tip is om nu al je netwerk voor elkaar te krijgen. Dat zal je straks allicht helpen.





Nee.



Maar enigszins kennis van zaken hebben noem ik wel een vereiste voordat je de boel bij elkaar brult. En jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Maatje28 schreef op 24 februari 2013 @ 10:21:

@ kwimmie, ze passen niet eens alle drie in mijn auto!!



@ ananas, mamak rn lazuriet. Ja, het is natuurlijk ook maar een gemiddelde. Ik schrik nu gewoon een beetje van al het negatieve wat ik lees, en dat overschaduwd het positieve. Ik moet eerst maar eens aan het idee gaan wennen en de volgende echo afwachten.

Ik weet niet eens wanneer ik uitgerekend ben!!





Was bij ons ook niet echt.



Maar je oudste zit tegen die tijd sowieso in een volgend stoeltje. Dat betekend dat je kindje gewoon op de voorstoel mag zitten, ook wanneer er een airbag zit.

Jij of je partner kan dan tussen de maxi-cosi's op de achterbank.

Zo hebben wij het ook een klein jaar gedaan. Nu rijden we een multipla. Geen dure auto, een lelijke auto (maar it grows on you ) maar wel een zalige auto om in te zitten met 5 man.



Echt, overal is een (tijdelijke) oplossing voor te vinden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Oh echt??? Mag zo'n auto stoeltje op de voorbank?

Zat ook al te denken om maar van die iso fix dingen aan te schaffen. Ik zie het niet echt zitten om te lopen kloten met 2 maxi cosi's en gordels.

Maar goed..... toekomst muziek!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, mag gewoon op de voorbank
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 24 februari 2013 @ 10:17:

[...]





Werkelijk?? Dat dit soort opmerkingen nog worden gemaakt.



Maar maatje... Natuurlijk is het schrikken en zul je hele mooie maar ook heftige jaren tegemoet gaan. Maar ik denk ook dat het over een aantal jaren prachtig is als je met je mooie grote gezin aan tafel zit met al die verhalen en belevenissen van je kinderen.



Dat is nu al helemaal geweldig bij ons, zo lang hoef je dus niet te wachten

Maar idd, de eerste tijd is heftig. Maar ontzettend de moeite waard.

En nogmaals, TO zal haar kinderen (zeker het eerste jaar) in een gelijk ritme kunnen krijgen, daarna is het sowieso al een stuk eenvoudiger.



Ik ben ervan overtuigd dat het sneller goed gaat komen dan vele verwachten :-)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 februari 2013 @ 11:03:

[...]





Nee.



Maar enigszins kennis van zaken hebben noem ik wel een vereiste voordat je de boel bij elkaar brult. En jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.Ik weet prima wat het is om een baby/peuter/kleuter te hebben en kan me er denk ik een redelijke voorstelling van maken om drie van die kleine ukkies te hebben rondkruipen/waggelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun jij dus duidelijk niet



Je denkt dat je je er een voorstelling van kunt maken door de grootste verschrikkingen samen te fantaseren.

Dat klopt dus pertinent niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde nog even zeggen hoe snel je perspectief kan veranderen. Mijn jongens zijn 8 weken en ik vind het nu raar en eigenlijk een beetje zielig dat de meeste mensen 'maar' één baby per keer krijgen. Twee baby's is nu voor mij de norm. En natuurlijk is het soms zwaar en ik heb weleens met de baby's mee zitten huilen omdat ik ze maar niet in mijn eentje getroost kreeg (dat vind ik het allermoeilijkste van twee kleine baby's hebben), maar ik zou het niet anders meer willen.



Ik vind overigens van die opmerkingen als 'je krijgt alleen een tweeling als je een sterke vrouw bent' echt om te kotsen, wat een onzin. Het is ofwel een dubbele eisprong, ofwel een deling en met al die ziekenhuistrajecten komen er steeds meer tweelingen ter wereld.
Alle reacties Link kopieren
Maat, ik wilde hier nog even zeggen dat jij het prima gaat redden. Als ik miniMaat zo zag vandaag wordt dat een geweldige grote broer van de micromaatjes. :-)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad maatje zoals je minimaatje er gisteren bijzat. Zo lief en geduldig, nou dan mag je zeker trots zijn op jezelf dat je hem zo goed hebt afgeleverd en opgevoed. Man wat een schatje. En verder eens met Myself.
Thanx beppe en myself!!



@ lazuriet, bijzonder om te lezen hoe je perspectief veranderd. En ja, ik vind het nu al lastig om 1 baby getroost te krijgen. Laat staan straks 2 en een dreumes!

Maar goed, zo ver is het nog niet. Iedereen zegt ook dat je er in groeit en straks niet beter weet. En dat zal gerust.



Dankje saaaaarr voor je woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven