Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hoi Zo fijn je weer te lezen! Ik hoop op een zelfde mooi, warm, respectvol en liefdevol als het andere.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er weer bent. Ik wens je ontzettend veel geluk en hopelijk dit jaar of volgend jaar een gezonde baby!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er weer bent! Hopelijk brengt 2014 jullie alle goeds!

Gebruik je nieuwe topic maar weer fijn als uitlaatklep. Ik blijf je lezen en volgen. En ik duim uiteraard mee voor een happy end.



Ik heb eraan gedacht om een topic aan te maken voor je waar men dan berichten voor je achter kon laten als steun (anoniem), maar ik wist niet of dat mocht.
Je bent er weer! Wat fijn om van je te horen

Zullen we gewoon afspreken dat 2014 een kei goed jaar wordt? Jij schrijft lekker van je af, of schrijft over het weer of zo, waar je maar zin in hebt ;) wij geven af en toe advies en houden je hand vast als je een moeilijk stap zet, en dan met z'n allen gaat t zeker lukken
Alle reacties Link kopieren
Fijn je weer te lezen, kan me voorstellen dat het spannend is, hier kan je lekker alles kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het topic niet, maar is de gebeurtenis van je overleden dochters lang geleden?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om al reacties te krijgen van "oude bekenden"



Even een kleine update:

18 november ben ik met mijn vriend en zoontje heerlijk op vakantie geweest naar tenerife. We hebben zo genoten van zn drieën en zijn ook dichter tot elkaar gekomen.

Ook hebben we op het strand de namen van onze dochters met stenen in het zand gelegd en daar mooie foto's van gemaakt.

Ik heb van vrienden al meer van dat soort foto's gehad en dat zal ooit een mooi album worden.



Bonuszoon woont hier nog steeds. Hij heeft nog steeds geen werk maar heeft wel nog steeds iedere week een gesprek en dat gaat goed.



De zwangerschap van bonusdochter loopt voorspoedig. Een paar weken terug was ze 24 weken zwanger. Dat was best even moeilijk omdat we besefte dat we precies weten hoe de baby er dan uit ziet. Een (twee) baby ('s) van dat formaat hebben wij in onze handen gehad.

Vooral mijn vriend had het daar moeilijk mee met dat besef. Normaal kan je je er natuurlijk maar moeilijk een voorstelling van maken.



Verder ben ik nog niet aan het werk. Wel heb ik waarschijnlijk binnenkort een gesprek bij een arbo arts.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
@ zuz, in juni dit jaar ben ik met 24.1 weken bevallen van mijn dochters. Na bijna een maand met gebroken vliezen in het ziekenhuis te hebben gelegen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig jaar was het voor jou.
Estrellas, wat fijn dat je er weer bent! Ik vond het heel erg dat je ons (gelukkig maar tijdelijk) had moeten verlaten.



Voor 2014 wens ik je graag een klein prulletje toe, zoooo lief! Ik kan me voorstellen dat het eng is om er over te fantaseren, maar ik vind het bovenal ook heel dapper dat je er al over kan fantaseren. Droom er maar heerlijk van, ondanks dat het zeker voor jou behoorlijk spannend zal zijn, want ik gun het je meer dan van harte!!!



Fijn dat je er weer bent! Dat je maar weer veel steun van ons mag ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je er weer bent. Miste je topic al en wist ook niet waarom je weg was. Maar je bent er weer!



Hoop dat je snel weer zwanger bent. Zal ongetwijfeld enorm spannend zijn. Ik ben nu zwanger na vlinderdochter met 17wk zwangerschap en vind het ook eng. Maar ook blij natuurlijk en dat gun ik jou ook!
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelooflijk heftig..... Ik hoop ook dat jullie in 2014 een gezond kindje mogen krijgen.

Wat een ontzettend groot verdriet en gemis moet dit voor jullie zijn, ben er stil van. Sterkte en een hele dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
@ swop, ik was weg omdat er op een vervelende manier een link werd gelegd op een andere site naar mijn topic.

Ik had al gelezen op het andere topic waar je schrijft dat je weer zwanger bent! Van harte gefeliciteerd en joh wat spannend! Hoe ver ben je nu?



Wat fijn om nu al weer lieve reacties te lezen! Doet me goed, ik heb het gemist!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Lieve estrellas wat goed dat je dit topic opent



Wij hebben ook een gigantisch kutjaar achter de rug (welliswaar om hele andere redenen dan jullie). Zullen wij afspreken dat volgend jaar een beter jaar wordt met hopelijk voor ons allebei een zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
@ matroesjka, deal !!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Estrellas,



ik heb je vorige topic ook gevolgd, en iedere dag in spanning meegeleefd. Ik wil je een gigantisch mooi 2014 toewensen en ik hoop dat al je wensen in vervulling mogen gaan. Als iemand het verdient, dan ben jij het wel. Fijn dat je er weer bent!



Hvm
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 december 2013 @ 12:43:

Fijn dat je er weer bent. Ik wens je ontzettend veel geluk en hopelijk dit jaar of volgend jaar een gezonde baby!

Dit jaar gaat krap worden met een zwangerschap van 9 maanden



Welkom terug! Heb je vorige topic meegelezen, heftig kan me voorstellen dat je het eng vind, is heel begrijpelijk. Dat is wel iets dat je met je verloskundige kan bespreken als je weer zwanger bent misschien dat je daar dan ook een beetje je hart kan luchten! En hier mag het natuurlijk ook altijd! Hopelijk word 2014 een fantastisch jaar!
Estrellas, ik wens je alle geluk en goeds in het komende jaar.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug! Ik vond het zo vervelend voor je dat je bij je eigen topic weg moest.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weer wat van je te lezen. Ik duim mee voor een nieuwe kans.
Licht boven duister, chocola boven alles
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk zeg. Toch niet via die site waar die prachtige foto's stonden hoop ik?



Ben nog maar 6wkn, heel pril dus.
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug! Ik hoop dat 2014 een top jaar voor je word! en als je hulp nodig hebt, dan weet je me te vinden he!
Wat fijn je weer te lezen. Las je topic steeds mee en was je ineens kwijt. Gelukkig ben je er weer.

Ik hoop dat 2014 een top jaar voor jullie gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds meegelezen en wens je al het goeds in het nieuwe jaar!

Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven