Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Probeer je nu anders even te focussen op hoe je mini en jezelf weer slapend krijgt en de andere zorgen tot morgen te bewaren. Dan zie je het waarschijnlijk ook nog helderder allemaal. En vergeet jezelf en je eigen grenzen niet als je aan de oplossing begint te denken! Hoop dat jullie snel allemaal weer slapen.
Misschien voorstellen dat hij een.paar dagen bij een vriend gaat slapen? Of t lukt is een tweede maar dan wordt ie niet gestoord door de kinderen en heb jij even rust. Of jullie beter gezegd want met zulk soort opmerkingen ging een gezond uitgeslapen mens nog koken. Heel knap dat je niet gereageerd heb maar je bent ook Moeder Theresa niet en een depressie (waar hij nog niks aan doet!!) is geen vrijbrief je gal ongelimiteerd en onecensureerd te spuwen.



Kinderen worden nog is mn dood. Hallo he!
Alle reacties Link kopieren
Voor nu even alleen een dikke vette knuffel



Het wordt de hoogste tijd dat Maxi volwassen wordt, depressie of niet!!
quote:estrellas2 schreef op 01 december 2014 @ 03:00:

Waarop hij helemaal boos werd. "ik ga nu roken, dan loop ik maar het risico dat ik kou vat".



[..]



Ik neem hem wel mee, ik kan toch niet slapen, ik ga wel tosties eten, dan maar niet bloedprikken, het was immers mijn eigen keuze om kinderen te nemen.

[..].

Het klinkt een beetje cynisch, misschien, maar dit hebben jullie dan toch nog gemeen met elkaar: 's nachts zijn jullie niet op je best, en de opmerkingen die jullie dan maken, lijken heel erg op elkaar.

(En waarschijnlijk op wat driekwart van de mensen midden in de nacht ongeveer zou zeggen. )

Dat jullie ruzie krijgen als er midden in de nacht twee kinderen weigeren te slapen, ligt niet aan jullie; niet aan Maxi, niet aan jou. Dat gebeurt heel veel mensen. Dat hoef je dus ook niet echt op te lossen. Wel kun je afspreken 's nachts niet meer in discussie te gaan, maar dat uit te stellen tot overdag.



Ik zou mini nu niet late huilen. De situatie is waarschijnlijk al minder veilig dan normaal, en ik zou dat nu niet versterken door hem s nachts alleen te laten huilen.

Mijn eigen keuze zou zijn: matras naast zijn bed, en een van jullie daar op. Verder niet spelen etc, en daar zal hij dan heus wel boos om worden, maar dan wel in een wat veiligere setting dan helemaal alleen.
Alle reacties Link kopieren
Oef dit is niet goed..eens met diaa, dit kan hij toch niet zo zeggen (en al helemaal niet waar je kind bij is (als ik t goed begrijp...)).

Kindjes nemen zo gemakkelijk t gevoel van ouder(s) over dus het gespook en t huilen van mini kan best een reactie zijn op de spanning in huis. (Maarja, het kan zoveel zijn, wie weet had hij een nachtmerrie of voelt hij zich niet zo lekker (er hangt van alles aan ziektes in de lucht)).

Ik denk ook dat t goed is dat maxi er ff tussenuit gaat want als ik t zo n beetje goed lees en interpreteer lijkt t alsof jullie straks in zijn neerwaartse spiraal komen. Terwijl jij volgens mij (ondanks jouw eigen gevoel, vermoeidheid en stress) hard knokt om je koppie boven water te houden en er TE ZIJN voor je gezin, laat hij zich (bedoelt of niet, daar doe ik geen uitspraak over) kopje onder gaan. Dit is geen houdbare situatie, hij zal ook moeten knokken (en dat is dan maar even door de zure appel van AD heen bijten) want anders zorgt hij ervoor dat jij straks óók niet meer kan knokken en dan ben je nog verder van huis.

Sterkte joh, tis al zo heftig zo'n 1e babyjaar (helemáál in jullie situatie en met jullie geschiedenis), maar nog heftiger als je er dan zo alleen voor staat. Volgens mij heb je je handen nu meer vol aan maxi en gaat nano het juist zoetjesaan steeds 'beter doen'?!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Tjonge zeg, wat een ellende. Weet ook zo geen oplossing maar denk id dat het het beste zou zijn als Maxi een dag of wat vertrekt. Rust voor allemaal. En depressie of niet, zijn opmerkingen gaan echt te ver. Net of jij het niet moeilijk hebt, jij bent er tenminste. Heeft hij ouders waar hij heen zou kunnen?
Ergens kan ik Maxi nog wel snappen. Als zijn vader op ongeveer Maxi's leeftijd heel plotseling is overleden, is het op zich niet zo gek dat hij bang is dat hem hetzelfde overkomt. Dat hij dat op de kinderen schuift, is natuurlijk absurd (zeker als hij zelf ondertussen rookt- als je het nou toch over een belasting van je lijf hebt...), maar de angst op zich, en dat hij daar niet helemaal rationeel mee om kan gaan, dat vind ik niet zó gek. Reden te meer om snel met de AD die in de kast liggen, te beginnen, waarschijnlijk. Dat wel. Eerlijk gezegd lijkt dat me zinvoller dan hem ergens laten logeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je even een knuffel brengen lieverd. Wat ben je toch sterk
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Ja dat snap ik dus echt niet. Klagen maar geen medicatie nemen. Bang zijn om te sterven maar roken. Zulke domme dingen zeggen waar de kinderen bij zijn.

Ik zou dit dus heul slecht trekken... En willen dat hij zich nu verdiept in z'n medicijnen (2 Oxas om te slapen, huh? En nog steeds de AD niet nemen, en de bloedwaardes, en dat roken....) en anders.... Lastig hoor maar dan maar even ergens anders gaat slapen tot ie bij jantje is? Wat een gedoe. Wat een theater. Ik ben bang in te sterven dus neem ik nu nog maar een sigaretje.

T is net een puber.

Kan me best voorstellen dat Mini nu spookt snachts. Jij loopt op eieren, je man is een geladen kruidvat.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mini ging uiteindelijk om half 5 zonder problemen weer slapen. Maxi heb ik niet meer gezien in bed, Nano kwam om 6 uur weer.



Het ergens anders heen gaan is niet zozeer om hem weg te hebben. Maar zodat hij een goede nacht kan maken (of niet, maar dan ligt jet in iedergeval niet aan ons).



Als ik alleen was geweest had ik het vannacht heel anders gedaan met Mini. Dan was ik ook zeker geen tv gaan kijken met hem.



Heel plotseling is Maxi zijn vader niet overleden, hij had op zijn 36e al 3 bypasses. Zijn situatie is dus wel heel anders dan hoe Maxi er nu voor staat.



Ik heb nog dozen Movicol staan, dan kan hij die mooi tegelijk met die AD nemen. Ik ben het met jullie eens dat hij er gewoon mee moet gaan beginnen.



Ik snap je vergelijking niet helemaal Miffy, in combinatie met de quotes die je doet.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Is het niet verstandig dat JIJ naar de huisarts gaat om over Maxi te praten?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel een idee, daar lag ik vannacht ook aan te denken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik lees eerst je bericht van 3 uur en moet erop reageren, voor ik verder lees, anders ontplof ik. Zge de Maxi dat Mini en Nano dit niet doen om hém te pesten! Dat het kinderen zijn, baby's, die zich op deze manier te kennen geven dat er iets aan schort. Aan de ouders om het te vinden en op te lossen. Dat hij hen niet de schuld mag geven, hoe graag hij ook zou willen, dat hij nu niet kan slapen. Vind het verre van fair, dat hij zich aan zijn dienst onttrekt en jou de hele nacht wil laten spoken met 2 kinderen! Lees nu even verder.
Hij schuift alles op jou bordje. Hij is het kwijt, zijn idee over dat hij het vanwege de kinderen niet gaat redden tot zijn 52e, maar ondertussen heeft hij er bij jou een megazorg bij gegooid. Nu moet je ook nog om zijn leven gaan denken. Dat is niet fair. Helemaal niet fair.



Ik snap dat hij op dit moment zijn emmertje vol heeft, maar aan jou om duidelijke grenzen aan te geven. Als hij dit soort opmerkingen maakt, dat hij denkt dat hij straks de brui gaat geven, als hij zich af reageert op de kinderen en als hij jou extra bezorgd maakt, dan mag hij echt even een paar dagen ergens anders naartoe. Want die negatieve spiraal, daarin kan jij gewoon niet in meegezogen worden. Binnen de kortste keren zijn er dan straks allemaal instanties bij jullie betrokken. Hij zal nu actie moeten ondernemen, in plaats van alleen maar zuchten, klagen en sikkeneuren tegen jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat Doreia zegt dus. Sorry maar ik vind het gewoon een klootzak. Omdat hij depri is mag hij alles zeggen en zich onttrekken van het gezin, en jij mag overspannen raken...
Helemaal eens met Doreia en Beetjegek. Maxi moet lekker slapen 's nachts, en jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Respect voor jou Estrellas dat je nog niet ontploft bent...

Wat een knap staaltje slachtoffergedrag van maxi zeg. Ja het is zwaar, ja een depressie is heftig (been there) ja het is veel maar klagen en jezelf zielig vinden is NOOIT het antwoord.

Wat accepteer je wel en wat accepteer je niet Estrellas? Ik denk dat je daar moet beginnen.

En niet om hem te chanteren maar om het leefbaar te houden voor jullie.

Je zegt al dat je je eigenlijk om maxi heen beweegt, en het anders doet dan je normaal zou doen met mini. Blijf bij je eigen gevoel lieve meid! Als je ergens kracht uithaalt dan is het wel je intuïtie. Deze negatieve energie is echt niet goed. Vraag jezelf af wat je aankan en wat niet. Hij heeft een verantwoordelijkheid naar jou, de kinderen, maar vooral naar zichzelf! Van zwelgen en emotionele chantage wordt niemand beter. Jij mag een grens trekken. Sterker nog, dat moet.

Wat leef ik met je mee...elk keer hoop ik dat de positieve lijn doorzet en ik vind het zo jammer dat het niet zo is. Onthoud dat je dingen moet veranderen als het niet werkt. Anders krijg je steeds hetzelfde. Dikke knuffel!
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net even naar de apotheek en wat ik al hoopte is dat ik onze huisarts daar zag. Ik heb hem aangesproken over vannacht. (Met de tranen in mijn ogen) Hij adviseerde dat ik maar moest zeggen tegen hem dat de huisarts al gehoopt had dat hij begonnen was met de AD. En dat hij dat alsnog moest doen eventueel in combinatie met movicol. En dat hij de oxa 3 keer per dag moet gebruiken op gezette tijden om zo een spiegel op te bouwen en niet als het hem uitkomt. En verder moest ik zelf maar zo vaak mogelijk een frisse neus gaan halen haha.

Sta nu dan ook te vernikkelen op de dijk
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Bel je me even als je dat nodig vind?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was Maxi vanochtend, is hij nog terug gekomen op zijn gedrag. Heeft hij zich verontschuldigd, of heeft hij zelf niet door dat hij fout bezig is. Of wil hij gewoonweg niet weten wat hij jou en de kinderen aandoet.



Tja, wat de huisarts zei, daar hoef je geen arts voor te zijn. Dat had jij zelf ook al bedacht.



Je had het laatst over een vriend, waar Maxi goed mee kan praten. Is het een optie om deze (of een andere) vriend in te lichten over hoe e.e.a. nu gaat. Misschien kan die vriend tot Maxi doordringen.

Iemand moet hem toch gaan vertellen dat hij fout bezig is. Dat het heel rot voor hem is, hoe hij zich voelt. Maar dat dat geen vrijbrief is om zich te gedragen zoals hij nu doet.



En ja, misschien is het wel goed als hij ergens kan logeren. Liefst bij iemand waar hij mee kan praten.

Kan hij proberen z'n gedrag op orde te krijgen en het geeft jou ook wat lucht.



Zou willen dat ik iets voor je kan doen meid
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je grenzen moet gaan stellen. Voor jezelf en voor de kinderen. Dan maar een paar dagen Maxi niet thuis, dat heb je eerder ook gered. Sterkte, ik vind het heel naar om dit allemaal te lezen
Alle reacties Link kopieren
We hebben het eigenlijk helemaal niet meer over vannacht gehad. We zijn allebei vooral bezig met de dag door te komen. Wel heb ik verteld wat de ha zei. Hij was een beetje verontwaardigd dat ik met de huisarts over hem had gesproken.



Ik heb vandaag inderdaad onze vriend ingelicht, hij ziet hem vanavond weer op de sportschool dus wie weet dat hij nog een balletje opgooit bij Maxi.



Het logeren gaat niet lukken. Als het aankomende nacht weer zo gaat, dan moet hij maar in een hotel ofzo.



@ lalaloopsy, ik moet inderdaad even voor mezelf in kaart brengen wat ik wel of niet accepteer.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
@ beetjegek. Ik snap dat je een mening gevormd hebt over Maxi, n.a.v. mij berichten en dat die niet positief is kan ik ook nog begrijpen. Een groot deel van zijn gedrag is ook niet goed. Maar om hem nou een klootzak te noemen vind ik niet leuk om te lezen. Je hebt het wel over de vader van mijn kinderen, de man met wie ik al 16 jaar een relatie heb. Wij hebben samen vele pieken en dalen gekend en heel wat dingen overwonnen. Nu op dit moment zitten wij helaas weer in een dal maar ook hier gaan wij wel weer uitkomen.

Ik waardeer echt iederd mening hier op dit topic maar iemand een klootzak noemen (tot 2 keer toe) vind ik een beetje kort door de bocht en jammer.

Ik zou het fijn vinden als je je berichten iets meer wilt nuanceren.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Estrellas, wat ben je toch een sterkerd. Ondanks de ellende nu, straal je (digitaal tenminste) nog zoveel kracht, rust èn liefde uit.

Met díe houding kom je in ieder geval zékerweten weer een heel end om er samen met jouw maxi weer bovenop te komen.

Ik hoop dat hij zichzelf ook snel weer een beetje terugvindt, want als zo'n lief, eerlijk en moedig mens als jij echt al 16jaar samen bent met hem, dan kan t ook echt geen verkeerde kerel zijn en kan ik me voorstellen dat het pijn doet als hij een klootzak wordt genoemd.

Is Nano vanavond gaan slapen? En Mini, ging hij rustig naar bed toe of is t na vannacht lastig om hem in bed te krijgen?

Gos, wat gun ik jullie een rustige nacht(en). De wereld is zó anders als je een nacht goed slaapt :s
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Mini is goed gaan slapen. Nano ligt naast mij hele verhalen te vertellen. Was vanaf 7 uur bezig maar hij wil echt niet. Ondanks gapen en ogen wrijven. Jammer want ik wil zelf graag een paar uurtjes pakken al. Maar dat geklets is nu ook wel even gezellig. Ik probeer hem zo nog wel een keer in bed te krijgen.

Maxi heeft vanavond zijn 1e AD genomen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven