Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Fijn!

En beter kletsen dan huilen, maar idd dan heb je nog niet echt ff voor jezelf.

Fijn dat maxi de 1e AD heeft genomen, das alvast een stap!

Hoop dat Mini lekker in een fijn dromenlandje blijft vannacht en dat Nano zichzelf in slaap kletst
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Nano schreeuwt ouderwets de longen uit zijn lijf. Dacht even lekker op tijd naar bed te gaan, loop inmiddels rondjes door de kamer.

Alle tips&tricks al toe gepast. Werkt allemaal niet.

Hij is wel heel erg aan het oprispen en ruikt flink zuur. Dus zal daar wel aan liggen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Godsamme
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja zoiets dacht ik ook summerwoman
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Nog kunnen slapen vannacht of was het prut?
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik zal mijn woorden binnen houden.

Ik word alleen heel erg boos als ik dit lees, ik heb dit wat jij met Nano meemaakt met mijn eerste meegemaakt. Ik denk dat dit gewoon mijn eigen frustratie en verdriet oproept. Ik zal hem niet meer zo noemen. Mijn excuses Estrellas.
Alle reacties Link kopieren
Ja de nacht was behoorlijk prut. Ieder uur was hij wakker. Heb rondjes met hem gelopen, 2keer bij mij laten slapen, ik slaap gewiegd... gaap!

Ik kon wel blijven liggen vanmorgen en gelukkig is Mini niet wakker geworden.



Dank je beetjegek voor reactie. Jammer dat het die gevoelens bij je oproept.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me jouw gevoelens hierover indenken, alhoewel jij veeeel sterker overkomt als dat ik toen was. Ik vind gewoon dat je onrecht wordt aangedaan en dat maakt iets in mij wakker. Ik hoop dat alles snel weer terug naar " normaal" gaat voor jullie. En tuurlijk blijft het niet zoals het nu is, maar je zal nog even moeten vechten ben ik bang.



Sterkte met kleine Nano.
zucht...Wilde nog zeggen; vergeet niet temidden in al het tumult nog van de babytijd te genieten, tis zo voorbij. Maar als Nano ook (weer) gaat spoken is dat lastig. Ging tijd goed toch?
Alle reacties Link kopieren
Precies dat wat jij zegt, dacht ik gisteren ook Diaa.

En ja, hij kwam steeds wel 1 of 2 keer in de nacht maar zoals gisteren en vannacht was weer even ouderwets k*t.

Ik hoop dat het een eenmalige actie was van hem. Hoewel hij nu ook aan het rellen is. 😕



Oh, Maxi voelt zich erg suf van de AD en hangt dan ook wat op de bank. Ik hoop voor hem (en ons) dat de bijwerkingen mee vallen en snel over zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik de nexium maar ga verschuiven naar de avond. Ik word hier een beetje moedeloos van. Ben alweer vanaf 7 uur met een huilende baby bezig. Ik zie even niet wat ik fout doe en wat er nu anders is.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Je doet niks fout.

Kon dat babietje maar al praten en vertellen wat hem dwars zit.

Maar dat kan hij helaas nog niet en dus is t elke keer uitproberen. En dát doe je. Dat is t enige wat je denk ik kan doen nu.

En je doet het, dat beetje energie wat je nog hebt gebruik je keer op keer voor je kind(eren), en dat maakt je de allerliefste en beste mama. Dus nee, je doet niks fout.

Ik heb niet altijd alles meegelezen in je topic, maar ben je al eens bij een osteopaat geweest? Ik heb al zoveel 'wonderverhalen' gehoord over osteopatie bij onrustige babies. Wij gaan as vrijdag voor t eerst..

Sterkte en niet aan jezelf twijfelen of jezelf beschuldigen ergens van, dat is echt killing
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bij een osteopaat geweest maar ga daar morgen voor bellen. Dacht daar toevallig vandaag weer aan. Wat is de rede dat jullie gaan?

Ik vind het zo jammer dat ik hem niet in slaap krijg. Ook wel voor mezelf wat ik ben gewoon zo ontzettend moe.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat Nano weer zo onrustig is. Heb je nog een afspraak bij de kinderarts staan? Hier moet de dosis maagzuurremmer (Zantac) regelmatig worden verhoogd omdat gewicht van mijn kleine man toeneemt. Geen idee of dit voor Nexium ook zo werkt, maar misschien is de dosis inmiddels te laag en spelen daardoor de refluxklachten weer op?



Hoop dat je, ondanks onrustige avond, toch een rustige nacht tegemoet gaat. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 24 december weer een afspraak staan. Maar ik zal morgen de poli eens bellen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ons knulletje ook niet zo zelf in slaap hoor. Dan wordt hij boos en gaat hij nog harder huilen, overstrekken en spartelen. Maar tegenwoordig vindt hij t fijn(er) in bed en heeft hij zijn tutpopje ontdekt waarmee hij zichzelf uiteindelijk in slaap tut.

Wij gaan ivm onrust, vaak wordt hij na 3kwartier huilend wakker (of hij huilt in zijn slaap). (Raar (maar gelukkig) heeft hij daar 's nachts niet zoveel last van). Daarnaast ontwikkelt hij zich assymetrisch en hangt zijn ene armpje er soms maar wat bij. Hebben nu ook fysio en dat heeft al heel wat geholpen, maar t blijft een beetje balanceren: twee dagen na de fysio gaat t goed, en daarna loopt t weer af. Maar (ondanks dat we wel een stijgende lijn hebben) heb t idee dat er ergens toch iets niet lekker bij hem zit en hij daardoor zijn arm niet goed beweegt (erbse parese of kiss) dus vandaar dat we een osteopaat ook willen laten kijken.



Een osteopaat kijkt volgens mij ook heel breed naar de situatie, analyseert echt het hele verhaal en op basis daarvan onderzoekt hij de baby. Tis net een wat andere kijk dan een 'gewone' fysio ofzo.

Maargoed, ik heb t ook maar van horen zeggen maar vrijdag gaan we t dus zelf wel zien.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens ook zo'n periode dat ik gewoon echt ZO ONTZETTEND moe was, zat er helemaal doorheen en herkende mezelf echt niet meer.

Tot toen sliep hij naast me in de wieg maar zijn onrust hield me hele nachten wakker (en zorgde ervoor dat ik hem vaak uit de wieg haalde om hem dan maar te gaan voeden zodat hij daarna tenminste weer heel ff rustig lag).

En toen dacht ik: dít kan echt ff niet meer, ik leg je op je eigen kamer, ik ga slapen en je zoekt t maar ff uit (uhh wat cru :s maargoed, eerlijk, zo dacht ik dus toen..).

Nou, ik heb mijn ogen dichtgedaan en werd 6,5u later pas wakker. Meneertje vrolijk wakker, en ik had weer ff het gevoel de wereld aan te kunnen. Sindsdien gaan de nachten beter, hij kreunt steunt en wiebelt gewoon in zijn eigen bed, ik hoor dat allemaal niet maar blijkbaar valt hij er zelf toch ook weer door in slaap zonder dat hij n voeding verwacht.



Wat ik eigenlijk wil zeggen: een keer alleen maar voor jezelf zorgen is ook niet erg, vraag desnoods een vriendin om bij je in huis te slapen en 'de wacht' te houden met evt een kolf-flesje. Jij oordoppen in en slapen. Wie weet heb je dan ook een soort van breekpunt.

En zoniet, dan heb je in ieder geval wel even weer een fatsoenlijke nacht gehad..
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Nano slaapt sinds de opname niet meer naast mij. Behalve nu dan. Hij is eindelijk rustig, ik durf hem nu niet over te leggen. Ik hoor hem wel steeds oprispen en slikken. Dus denk toch dat hij last heeft van maagzuur.



Ik wil vooral naar de osteopaat om alles geprobeerd te hebben en ik vind het overstrekken en in een de vorm van er b banaantje liggen toch niet goed. De fysio heeft wel handige tips gegeven. Zo heb ik in de box wat speeltjes op borst/ buik hoogte gehangen. Daar slaat hij nu vrolijk tegen aan. En een kussen onder zijn hoofd en opgerolde handdoek onder zijn benen. Maar dat helpt niet echt, hij strekt zich er gewoon overheen en ligt dan overdwars, achterstevoren tegen de spijlen van de box aan



Helaas kan ik de nachten niet uit handen geven want Nano weet niet wat hij met een flesje moet.

Tutpopje zal hier ook niet gaan want Nano ligt ingebakerd.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me ineens dat we hier ook paar onrustige dagen achter de rug hebben waarin kleine man moeilijker in slaap kwam en 3 tot 4 keer per nacht kwam voor voeding (normaal 1 tot 2 keer). Misschien een sprongetje waar Nano ook last van heeft? Ik geloof niet zo in die theorie maar wel opvallend dat zowel Nano als mijn kleine man wat onrustiger zijn. Het goede nieuws is dan wel dat het vanzelf weer over gaat. Hier sinds vannacht weer verbetering. Hopelijk voor jullie ook snel.
Alle reacties Link kopieren
Hm ja dat overstrekken is toch wel echt n teken dat iets hem helemaal niet lekker zit inderdaad!

Maar idd net wat je zegt, je wil alles geprobeerd hebben dus ook een osteopaat. Hopelijk word jij ook een van die 'wonderverhalen'.

Mijn zoon ligt (overdag) ook ingebakerd maar dat popje geeft hem toch veiligheid ofzo, hij ligt er dan vaak met zijn bolletje tegenaan.



Ik ben niet echt bekend met refluxklachten maar is t niet zo dat vaker voeden de klachten juist kan verergeren en t daarom misschien juist 's nachts zo'n drama wordt ( als hij elk uur komt). Ik weet t niet hoor, maar misschien loont t als iemand dan probeert om m 's nachts gewoon niet die melk te geven maar desnoods op schoot, buiten in de kinderwagen, rijdend in de auto, weer in slaap te laten vallen?

Ik geloof niet dat een 4 mnd oude baby 's nachts zó veel wakker wordt van de honger, en de borst is natuurlijk ook een troostmiddel maar misschien in dit geval juist weer een refluxachtige reactie opwekkend?
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt hoor wat je zegt. Hij krijgt ook niet steeds de borst als hij komt. En het slokje wat hij krijgt, krijgt hij dan steeds uit dezelfde (lege) borst.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ach wat vervelend dat Nano zich weer zo rot voelt. Hoe is de nacht gegaan? Hebben jullie nog een beetje kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
Het was weer een kort nachtje. Ik ga de nexium naar vanavond verschuiven en hem vanavond ook wat johannesbroodpitmeel geven. Ook heb ik ingesproken op de voicemail van een osteopaat. Ik ben benieuwd of we er snel terecht kunnen.

Vanmiddag ga ik na de voeding van Nano even weg. Sinds we hadden afgesproken dat ik dat wat vaker zou doen, heb ik dat eigenlijk nog niet gedaan.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ahhh dat is vervelend. Ik had zo gehoopt dat jullie vannacht lekker bij konden slapen.



Ga je wat leuks doen vanmiddag?
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel even bij elkaar geslapen hoor. Met zn drieën, Nano tegen mij aan



Ik ga eigenlijk niet iets leuks doen, even op sinterklaas kadootjes jacht. Voor de buren omdat ze ons vaak helpen.

Maar ik ga wel even lekker alleen. Muziekje hard aan in de auto, heerlijk!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven