Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen augustus heb ik met 21 weken zwangerschap mijn zoon verloren. Het is een intense pijn waardoor je heen moet. De volgende zwangerschap zal nooit meer zoals bij de eerste zijn.



Ik ken je andere topic niet dus ken de risico's niet bij een evt. zwangerschap. Zijn er echt redenen om het enger te vinden? Je schrijft aan de andere kant ook dat je er niet uitgaat dat het weer mis gaat. Maak je je angsten ook bespreekbaar met je man of een psycholoog? Mijn gyn heeft mij geadviseerd om bij een evt zwangerschap psychologische begeleiding aan te vragen. Zeker wanneer ik het emotioneel niet aan kan.



Nu moet ik zeggen dat ik er op verheug om opnieuw zwanger te mogen zijn. Ik heb mijn vertrouwen gelegd in mijn geloof. Waar ik mij wel zorgen om maak is of ik mij wel durf te binden als er weer een kleintje in mijn buik groeit. Mijn schoonzusje heeft hier veel moeite mee gehad. Zij heeft helaas ook afscheid moeten nemen van haar vlindertjes. Hier zijn wel oplossingen voor maar je moet de angsten, verwachtingen, en dromen wel durven uitspreken naar je omgeving. Dat geeft een hoop verlichting. Als je niets aangeeft, kunnen zij er ook niet voor je zijn.



Ik hoop ook voor jullie dat er snel een klein wondertje komt. Heel veel sterkte! Het is niet niets wat je hebt doorgemaakt en waar je soms nog in kan zitten. Neem de tijd dat goed voor jou/ jullie voelt.

Alle reacties Link kopieren
Geen oude bekende, wel altijd een stille meelezer geweest die af en toe eens reageerde.

Hopelijk heb je aan dit topic net zoveel als aan het andere.

Ik wens jou alle goeds toe, dat verdienen jullie!
Alle reacties Link kopieren
@ swop, ja via die site inderdaad.



@ hoppala, hai! Dan weet ik je inderdaad te vinden. Ben al een heel eind met bewerken van mijn vorige topic maar weet nog niet goed hoe ik het vorm wil gaan geven.



In het amc had de gynaecoloog het er over dat ze een pre zwangerschapsspreekuur hebben. Misschien dat ik zoiets ga aanvragen. Maar dan wel in mijn eigen woonplaats.



Dank voor jullie gelukswensen voor 2014
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
@ gis, er zijn geen lichamelijke redenen om het eng te vinden. Ik had gewoon domme pech zeg maar.

Het is vooral de psychische kant. Ik denk dat sowieso de bezoekjes aan de poli gynaecologie al heel wat herinneringen op zullen roepen.

Maar mocht het me gegeven zijn om zwanger te raken hoop ik er toch van te kunnen genieten. Want het is natuurlijk heel bijzonder dat er een kleintje in je buik groeit en dat je die voelt bewegen.

Maar ik heb er vertrouwen in dat ik alle steun zal krijgen in mijn ziekenhuis.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Echt via die site? Wat sneu...
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook een meelezer in je vorige topic. Vond nooit de juiste woorden om te reageren.

Maar wil je voor 2014 alle geluk van de wereld toewensen. Dat heb je verdiend! Hoop dat je in 2014 een goede zwangerschap hebt en een gezond kindje mag krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om weer van je te horen! Heb ook mrt je vorigr topic mre gelezen en vind je een onwijs sterke vrouw. Ik gun het je more than anyone om weer zwanger te worden en snel een mooie gezonde baby (of babies) in je armen te sluiten. Heel veel succes lieve estrellas!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een meelezer van je vorige topic, ik wens je alle goeds voor 2014! Dat verdien je
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op zondag 01 december 2013 15:27 @ gis, er zijn geen lichamelijke redenen om het eng te vinden. Ik had gewoon domme pech zeg maar.

Het is vooral de psychische kant. Ik denk dat sowieso de bezoekjes aan de poli gynaecologie al heel wat herinneringen op zullen roepen.

Maar mocht het me gegeven zijn om zwanger te raken hoop ik er toch van te kunnen genieten. Want het is natuurlijk heel bijzonder dat er een kleintje in je buik groeit en dat je die voelt bewegen.

Maar ik heb er vertrouwen in dat ik alle steun zal krijgen in mijn ziekenhuis. Ik gun het je echt, was een stille lezer op ng een ander account. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg, dat meen je niet. Via die site :( Het was ook wel heel herkenbaar, jammer dat dat zulke negatieve gevolgen had :(
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug...ik ben ook een trouwe meelezer...ik wens je alle goeds voor 2014
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me welkom meiden!



@ swop, ja het was herkenbaar maar er zijn op Internet zo veel fora... maar als er dan gezegd word op welk forum ik mee schrijf met gebruikersnaam, dan kunnen ook mijn bekenden me hier heel makkelijk vinden. En ook alles waar ik ooit eerder heb geschreven of gereageerd.

Die ondertitel van jou: blőf-zo mooi.

Dat nummer draaide wij op de crematie. prachtig nummer



Wat vinden jullie van mijn nieuwe nick trouwens?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hier ook een stille meelezer van je vorige topic. Ik wil je nog veel sterkte wensen maar bovenal heel veel succes en geluk met een eventuele volgende zwangerschap. Het is je gegund!

En je nick vind ik erg mooi en toepasselijk.
Zit er een betekenis achter je nickname? Ik vind hem wel lekker bekken



Duh! Al opgezocht! Natuurlijk, 2sterren! Heel mooi en heel erg toepasselijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een meelezer van je andere topic. Ik wens je alle goeds voor 2014! Ik duim mee, voor een zwangerschap

zo heftig wat jullie hebben moeten doormaken

Ik ben ongeveer 7 weken zwanger nu van mijn eerste kindje, en door dit soort verhalen weet je gewoon dat het niet altijd maar 'zomaar' is dat je zwangerschap zorgeloos en goed afloopt..

Prachtige nickname. Ik hoop dat je in dit topic veel kunt delen, plezier kunt maken en steun uit kunt halen!

Liefs, wandelaartje
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je dat niet fijn vind! Jammer dat het zo gelopen is.



Ja zo mooi is echt prachtig nummer...tranen gegarandeerd :(
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Ik weet nog steeds niet zo goed wat gezegd. Gewoon dat ik het je zo gun een broertje of zusje voor je drie kindjes.



Een knuffel voor alle moeilijke momenten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er geloof ik nog een beetje in komen, een nieuw topic.



Gisteren was ik op internet aan het zoeken naar kerstballen. Ik wil toch iets voor de meisjes in de boom hamgen. Mooie ballen met sterren bijvoorbeeld.

Toen kwam ik een roze bal tegen met "mijn eerste kerst 2013" Wat had ik er daarvan graag 2 van in de boom gehangen.



Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis lag en dacht aan hoe we dit jaar kerst zouden vieren. Met zijn vijven, misschien vieren. ... maar nooit gedacht dat we met zn drieën de kerst zouden doorbrengen.



Zal blij zijn als dit jaar om is en er met oud en nieuw 2 hele mooie grote pijlen de lucht in gaan met de namen van mijn dochters er op geschreven.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk he. Het had zo mooi kunnen zijn. Kleine babies onder de boom, peuter erbij.. Snif. Enorm confronterend.



Ik heb zelf een bal gemaakt met haar naam en de tekst A little bit of heaven in our home. Ik heb een snijmachine maar als je mooi kan knippen kan je het ook doen. Plakvinyl of papier. Of zo'n doorzichtige bal van de action en daar sterretjes en hun namen in doen. Zijn ze toch nog beetje bij je...
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Alle reacties Link kopieren
Mooi idee swop. Zal eens bij de action langs gaan.



Ik krijg trouwens nog steeds mails van die blije dozen waar ik me voor had aangemeld.

Vandaag: uw baby is zeven weken oud, tijd voor de inenting.

Dacht dat ik de meeste toch wel afgemeld had.



Twee weken terug werd ik ook nog gebeld.

"Hallo mevrouw, met ... van felicitas, u kunt de babydoos ophalen bij de prenatal en daarnaast mag ik u nog een leuke aanbieding doen."

"Nee dank u.... er is geen baby"
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat had ik nu graag tandemvoedend op de bank gezeten...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren




van een meelezer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven