Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hoop ook dat je doorzet met in bed leggen. Het is logisch dat het biet direct lukt!maar er jokt echt een moment dat het wèl gaat lukken!!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had Nano uitgeslapen na een spooknacht. Daarna ben ik gaan douchen met hem. En na de voeding zou ik de stad in gaan met hem. Maar ik mocht hem van maxi niet mee nemen. Dus ben ik samen met mijn buurvrouw, zonder kinderen anderhalf uur in de stad geweest! Heerlijk. Even lekker een paar dingen voor mezelf gekocht. Het lopen en strunen voelde niet goed aan mijn lijf maar dat neem ik graag voor lief.

Vanavond kruip ik heerlijk in mijn nieuwe pyjama op de bank.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Net als frambloosje blijf ik dan ook maar even reageren, hoop niet dat je het vervelend vindt Maar je schrijft dat je er 20 cc uit perst voor het flesje, dat lijkt me een beetje weinig of is het niet letterlijk eruit persen? Want anders krijgt 'ie misschien te weinig voeding binnen en is 'ie daarom onrustig.. Ik zeg ook maar wat hoor, vind het zo vervelend voor je omdat ik weet hoe gek je wordt van zo'n brullend kind. Toen ik nog borstvoeding afkolfde gebruikte ik ook die calma speen. Schijnt qua drinktechniek het meest overeen te komen met borstvoeding. Misschien dus idd het proberen waard. Mijn dochtertje nam die speen in ieder geval direct.

Wat wij trouwens ook doen als ze in bed gaat liggen krijsen of jengelen, is haar eruit halen en troosten en dan na een tijdje soms weer even terug leggen als ze toch nog moe lijkt. Eerst dacht ik dat zo'n 'sessie' (tussen twee voedingen) dan gelijk verloren was maar ik heb inmiddels ontdekt dat je het soms dan best nog een keer opnieuw kunt proberen en dat ze dan soms wel weer gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Adrienne, dat vind ik niet vervelend , in tegendeel zelfs.

Met 20 cc eruit persen bedoelde ik als ik voor het oefenen5 met een flesje, verse afgekolfde melk wil geven. Enkel alleen om te oefenen met de fles. In de vriezer heb ik namelijk alleen volle flessen afgekolfde melk staan en dat is best zonde als ik die steeds weg moet gooien.

Ik ga de calma speen zeker proberen.



Vanmiddag om half 4 heb ik een voeding gegeven en toen hij begon te gapen heb ik hem op bed gelegd. Ik ben er even bij gaan liggen met een speen. Hij viel goed in slaap, werd rond 5 uur wakker. Weer de speen gegeven (niet uit bed gehaald dus) en wonder boven wonder... hij sliep weer door.

We hebben in alle rust kunnen eten. Zo fijn!



Ik verbaas me een beetje over mezelf dat ik nu voor mijn gevoel zo loop te klooien terwijl je zou zeggen dat ik genoeg "ervaring" zou hebben.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Heerlijk toch even de stad in zonder kind.



Tja, zoals je al schreef, de één is makkelijker dan de ander. En je eigen conditie werkt ook nog niet mee.
Een top dag dus!! Lekker gewinkeld, wat tijd voor jezelf en rustig kunnen eten!

Goed gedaan jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Was zeker een goede dag. Nano werd rond half 8 wakker. Voeding, even spelen, poepluier, gapen en nu ligt hij weer in bed. Wel paar keer terug om een speentje te geven. Maar het lijkt te werken..... duim duim duim!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren




En morgen is de 16e, de uitgerekende datum van de meisjes.

Ze zouden nu ongeveer een jaar moeten zijn, maar als dat zo was, dan was Nano er ook niet.

Mijn engelendochters zitten in mijn hart!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Mooi
Sterkte voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag met deze mooie, maar moeilijke dag.

Alle reacties Link kopieren
L&N
Veel kracht vandaag. Sta er maar fijn bij stil en voel het verdriet; het mag er zijn!

Hoop dat de meisjes vandaag way dichterbij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte vandaag meid!

En dat zo vlak voor de uitgerekende datum (die van mij is over 4 dagen). Vind dat toch even zwaar en heb er even lekker om gehuild net.
Veel sterkte vandaag Estrellas! En je niet druk maken hoor dat het lijkt alsof je zit te klooien. Iedereen om mij heen met meer dan 1 kind zegt dat ze allemaal anders zijn en je weer opnieuw het wiel moet uitvinden, Je doet het super!
L en N jullie zijn nooit meer uit mijn gedachten....
Alle reacties Link kopieren
@ tulpblaadje jij ook sterke. Hoe gaat het nu met je? Ik heb je toevallig vd week nog opgezocht ondat ik benieuwd was. Hoop dat het goed met je gaat.



Bedankt lieve meiden voor de reacties. Heb vandaag het fotoalbum door gebladerd en uiteraard branden de kaarsjes.



Ik lig in bed, Nano slaapt naast me in de co, Mini ligt te slapen en Maxi is beneden aan het stofzuigen.

:-)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Estrellas
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je een lekkere dag hebt met je mannetjes en man en dat je een beetje tot rust kan komen. Dat heb je wel verdiend. Ik lees vooral mee en blijf zo een beetje op de hoogte hoe het met je gaat.

Ik ben nu 36+4 weken zwanger en het gaat goed. Fysiek erg weinig te klagen gelukkig, en ik kijk ontzettend uit naar de kleine meid. Laat je weten als ze er is
Heel veel sterkte vandaag
Tante Do krijgt mij aan het snotteren.



Sterkte vandaag lieve Estrellas!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag vanuit een heet bad!



De meisjes spoken veel door mijn gedachte de laatste dagen. Maar dat vind ik niet erg.

In de kraamweek had Maxi een naambord laten maken voor bij de voordeur, hij had de namen van de meisjes er ook op laten zetten.

Gisteren zei hij nog tegen toen we naar binnen gingen. "Zo denken we toch iedere keer even aan ze en mensen kunnen het verwarrend vinden, maar die meiden wonen hier gewoon ook."



Gisteren met Nano naar het cb geweest. Dikke donder weergt gewoon al 6.6 kilo! Kilo aangekomen in 4 weken. Ze vermoeden dat hij reflux heeft en moeten daarvoor een afspraak maken bij de huisarts.

Ook zijn 1e prikjes gehad. De meeste babies worden daar slaperig van, maar die van mij natuurlijk niet

Flinke verhoging had hij wel en daarom kon ik hem vannacht ook niet tegen mij aan leggen. Ik denk dat ik ook maar een uurtje geslapen heb vannacht. Nano zit ool erg vol, verslikt zich steeds in slijm en snot. Heel eng ook om dat te horen.



Ik heb de Calma speen gekocht en daar ga ik volgende week mee aan de slag als hij weer wat opgeknapt is.



@ tulpblaadje, wat fijn dat je je lichamelijk goed voelt. Zal voor jou extra dubbel zijn omdat deze zwangerschap haast gelijk loopt aan die van je jongens.

Ik wacht met spanning af wanneer je komt melden dat de kleine meid er is.

Succes en sterkte nog even deze laatste weken en vooral overmorgen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen, hij groeit in ieder geval lekker. Ben je zelf al wat fitter?

Het is hier in het noorden zulk heerlijk weer, bij jullie ook? Wie weet er even opuit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven