geboorte kaartje, taal fout vraagje

16-04-2013 20:00 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al moeten bevallen, maar de baby laat even op zicht wachtten en zit nog lekker in mijn buik. We hebben nu een geboorte kaartje gemaakt, met een gedichtje dat ik op het internet heb gevonden, maar mijn man en ik verschillen van mening.

Kan iemand mij zeggen hoe je het volgende moet schrijven?



Geniet van regen, zon en wind

Geniet van het leven, lief kind



Volgens mijn man moet er staan



Geniet van de regen, de zon en de wind

Geniet van het leven, ons lief kind



Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:14:

Geniet van regen. Geniet van zon en wind.

Geniet van het leven. Welkom kind.En laat vooral een wind.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 20:17:

[...]





Heb jij geen rekenmachine op je telefoon?

Jij sloeber
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge zeg wat zijn er toch een zuurpruimen.......... jammer.......



Mag van mij een slotje op, wij gaan er wel uitkomen.



Thanks, iedereen (bijna iedereen dan ).
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 20:10:

[...]





Je hoeft geen diepgravende interesse in het Nederlands te hebben om gewoon goed te kunnen spellen, toch? Heb je jaren en jaren op school gehad! Ik interesseer me niet voor wiskunde e.d., maar daarom kan ik nog wel een som correct uitrekenen.

Och, als mijn auto stuk is moet er een meneer komen om 'm te maken. Als ik een som niet snap pak ik mijn telefoon waar tegenwoordig ook een rekenmachine opzit en als ik een mening wil horen ga ik naar internet.



C'est toet.



Was jij vroeger goed in begrijpend lezen?
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 16 april 2013 @ 20:16:

[...]





Dit is al het tweede topic waar je als een zeurende betweter overkomt. Zou je niet moeten willen.



Ontopic: de optie van Star vind ik het beste.Het rizzelt hier van de topics met fouten die al in de titel beginnen. Waaronder veel onterecht gebruik van de spatie. En ik mag toch aannemen dat de mensen die hier posten, over het algemeen een vorm van opleiding hebben genoten. Meerdere mensen hebben daar in dit topic een opmerking over gemaakt richting TO - ik was zeker niet de enige.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 20:17:

[...]





Heb jij geen rekenmachine op je telefoon?

Jij sloeber O maar mijn telefoon kan wel rekenen
Alle reacties Link kopieren
Je man maakt er een heel ander gedichtje van.



Geniet van regen, zon en wind

Geniet van het leven, lief kind



Met dit gedichtje spreek je jullie kind rechtstreeks aan om te genieten van het leven, in alle facetten waarin het zich openbaart (regen, zon en wind). Dus je geeft je kind mee dat het leven uit mooie dingen, maar ook uit tegenslagen bestaat, maar dat het belangrijkste is om van het geheel te genieten.





Volgens je man moet er staan:



Geniet van de regen, de zon en de wind

Geniet van het leven, ons lief kind





In het gedichtje van je man spreek je jullie kind aan (waarbij "ons" een beetje onbenullig staat, natuurlijk is het jullie kind, jullie spreken het immers aan als jullie kind!) om van de regen, de zon en de wind te genieten. Van de weersomstandigheden dus. Waarbij het opeens een beetje raar is oom je kind te vertellen van slecht weer te genieten en waarmee "regen, zon en wind" als metafoor van alle facetten van het leven volledig komt te vervallen.



Ik zou dus het oorspronkelijke gedichtje handhaven. En mocht het extra gewicht in de schaal leggen, ik ben van huis uit Neerlandica.
Alle reacties Link kopieren
quote:savoije schreef op 16 april 2013 @ 20:22:

Tjonge jonge zeg wat zijn er toch een zuurpruimen.......... jammer.......



Mag van mij een slotje op, wij gaan er wel uitkomen.



Thanks, iedereen (bijna iedereen dan ).Ff doorzetten is ook een gave. Niet direct opgeven nu.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 20:23:

[...]





Het rizzelt hier van de topics met fouten die al in de titel beginnen. Waaronder veel onterecht gebruik van de spatie. En ik mag toch aannemen dat de mensen die hier posten, over het algemeen een vorm van opleiding hebben genoten. Meerdere mensen hebben daar in dit topic een opmerking over gemaakt richting TO - ik was zeker niet de enige.



Maar wel de enige jankerd.

Maw................ (pas op, puntjes) zeik niet zo.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Baby op zicht, handig!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 20:24:

[...]





O maar mijn telefoon kan wel rekenen



Godzijdank!!!

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 20:23:

[...]En ik mag toch aannemen dat de mensen die hier posten, over het algemeen een vorm van opleiding hebben genoten.Dat is teveel te veel gevraagd. Het klootjesvolk kijkt GTST en daar leer je geen Nederlandsch van.
I believe in good
quote:Dogcrazy schreef op 16 april 2013 @ 20:02:

Geniet van regen, zon en wind

Geniet van het leven, ons lief kind



Van beide een beetje Vind dit ook het mooist. De "de" is in de eerste zin teveel en overbodig.
Alle reacties Link kopieren
zou je dit gedicht wel nemen het is zo saai
Alle reacties Link kopieren
hahahahahaa
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat het topic alweer vervallen is in geneuzel. Tssssk, paarlen voor de zwijnen hier, mijn poëzie interpretaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 16 april 2013 @ 20:27:

zou je dit gedicht wel nemen het is zo saaiEens en nog een draak ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 16 april 2013 @ 20:27:

Oh ik zie dat het topic alweer vervallen is in geneuzel. Tssssk, paarlen voor de zwijnen hier, mijn poëzie interpretaties.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 20:26:

[...]





Maar wel de enige jankerd.

Maw................ (pas op, puntjes) zeik niet zo.Ik jank absoluut niet om dit soort dingen. Maar vind het evenzeer verbazingwekkend dat taalfouten blijkbaar "normaal" moeten worden gevonden, of dat men elkaar er niet op mag wijzen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, ben benieuwd of je dat gedichtje later nog wel zo leuk vind



Bij onze eerste hadden we ook 1 tandglazuur-springend-zoete zin. Zou ik nu nooooooooooooooit meer doen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:25:

[...]



Ff doorzetten is ook een gave. Niet direct opgeven nu.Eens
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Miffy schreef op 16 april 2013 @ 20:17:

Taalkundig is er met het gedicht niets mis, maar geniet van regen??? Dat geef ik mijn kinderen toch niet mee Vind het juist wel mooi. Vind ook het mooie in dingen die op het eerste gezicht triest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, kind, je bent ons wonder,

we kunnen niet meer zonder...
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
quote:zuidwester schreef op 16 april 2013 @ 20:29:

Welkom, kind, je bent ons wonder,

we kunnen niet meer zonder...Móóói!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 20:28:

[...]





Ik jank absoluut niet om dit soort dingen. Maar vind het evenzeer verbazingwekkend dat taalfouten blijkbaar "normaal" moeten worden gevonden, of dat men elkaar er niet op mag wijzen.



Zolang iemand niet gaat neuzelen over opleidingsniveau en een normale toon aanslaat mag je er van mij iedereen op wijzen.

Of anderen er wat mee gaan doen of dat men je er leuker van gaat vinden is nog maar de vraag.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven