geboorte kaartje, taal fout vraagje

16-04-2013 20:00 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al moeten bevallen, maar de baby laat even op zicht wachtten en zit nog lekker in mijn buik. We hebben nu een geboorte kaartje gemaakt, met een gedichtje dat ik op het internet heb gevonden, maar mijn man en ik verschillen van mening.

Kan iemand mij zeggen hoe je het volgende moet schrijven?



Geniet van regen, zon en wind

Geniet van het leven, lief kind



Volgens mijn man moet er staan



Geniet van de regen, de zon en de wind

Geniet van het leven, ons lief kind



Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Beeldig, dank je wel, jouw feedback is zeer waardevol!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu gelukkig van boven tot onder..
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 20:29:

Trouwens, ben benieuwd of je dat gedichtje later nog wel zo leuk vind



Bij onze eerste hadden we ook 1 tandglazuur-springend-zoete zin. Zou ik nu nooooooooooooooit meer doen Hier ook, nu denk ik had ik een soort van verstandsverbijstering tdt
Ik zou schrijven:



Geniet van de regen, de zon en de wind

Geniet van het leven, lief kind



Dit vind ik het "lekkerst" lopen.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan.



Veel sterkte nog met de laatste loodjes en succes met het geboortekaartje!
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 16 april 2013 @ 20:31:

[...]



Hier ook, nu denk ik had ik een soort van verstandsverbijstering tdtIk weet het wel zeker van mezelf
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Geniet van de zon, de wind en de regen,

Dan ben je voor de wereld een zegen.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het geboortekaartje van onze jongste laten maken door de oudsten (toen 6-6 en 4). Ook een uitdaging. Er is vast en zeker weten niemand die een tekening van een poepende petshop op het geboortekaartje heeft staan.



De tekst was; we hebben een zusje!
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Ons lieve kind idd
Als in een droom

Ik voelde mijn hart

Mijn hart dat bonkte

Toen ik jou zag

En sinds die keer

Weet ik het zeker

Ik wil je weer zien

Elke dag, ook al sneeuwt het



Ik moet tekstschrijver worden.
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:38:

Wij hebben het geboortekaartje van onze jongste laten maken door de oudsten (toen 6-6 en 4). Ook een uitdaging. Er is vast en zeker weten niemand die een tekening van een poepende petshop op het geboortekaartje heeft staan.



De tekst was; we hebben een zusje!
Alle reacties Link kopieren
Geniet van regen, regen én regen

Geniet van het leven, welkom in Holland
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:38:

Wij hebben het geboortekaartje van onze jongste laten maken door de oudsten (toen 6-6 en 4). Ook een uitdaging. Er is vast en zeker weten niemand die een tekening van een poepende petshop op het geboortekaartje heeft staan.



De tekst was; we hebben een zusje!
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 16 april 2013 @ 20:41:

Geniet van regen, regen én regen

Geniet van het leven, welkom in HollandEn dan met een blok kaas er op
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 16 april 2013 @ 20:38:

Wij hebben het geboortekaartje van onze jongste laten maken door de oudsten (toen 6-6 en 4). Ook een uitdaging. Er is vast en zeker weten niemand die een tekening van een poepende petshop op het geboortekaartje heeft staan.



De tekst was; we hebben een zusje!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 20:43:

[...]





En dan met een blok kaas er op hahahahahahhahaaa
Ephina en beeldig, het mooie zien in regen en wind? Voor een kind dat geboren wordt in Nederland? Het positief inzien als het incidenteel eens tegen zit is mooi hoor, maar dit kind gaat z'n hele middelbare schooltijd drijfnat regenen op de fiets. Met tegenwind. En als het winter is nog in het pikkedonker ook. Daar mogen die van mij gewoon over zeuren hoor



Misschien wel een goede variatie:

Zanik over regen, zon en wind,

Geniet van het leven, lief kind!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 16 april 2013 @ 21:04:

Ephina en beeldig, het mooie zien in regen en wind? Voor een kind dat geboren wordt in Nederland? Het positief inzien als het incidenteel eens tegen zit is mooi hoor, maar dit kind gaat z'n hele middelbare schooltijd drijfnat regenen op de fiets. Met tegenwind. En als het winter is nog in het pikkedonker ook. Daar mogen die van mij gewoon over zeuren hoor



Misschien wel een goede variatie:

Zanik over regen, zon en wind,

Geniet van het leven, lief kind!Het hebben over 'zaniken' op een geboortekaartje vind ik stommer dan stom
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saaaaar, geboortekaartjesgedichtjes zijn bijna per definitie stommer dan stom, dus dát maakt niets uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 16 april 2013 @ 21:04:

Ephina en beeldig, het mooie zien in regen en wind? Voor een kind dat geboren wordt in Nederland? Het positief inzien als het incidenteel eens tegen zit is mooi hoor, maar dit kind gaat z'n hele middelbare schooltijd drijfnat regenen op de fiets. Met tegenwind. En als het winter is nog in het pikkedonker ook. Daar mogen die van mij gewoon over zeuren hoor



Misschien wel een goede variatie:

Zanik over regen, zon en wind,

Geniet van het leven, lief kind!Ik vind de metafoor wel wat hebben ja, dat je van het héle leven kunt genieten, ook al komt er eens wat tegenslag voorbij. Het is een metafoor hè, het is niet de regen of de wind. Dat zou ik ook een beetje raar vinden, om een kind mee te geven vooral ook van het slechte weer te genieten. Maar zoals het in het eerste gedichtje staat, als metafoor voor het leven, vind ik daar wel een mooie levensles in zitten eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 16 april 2013 @ 21:17:

Saaaaar, geboortekaartjesgedichtjes zijn bijna per definitie stommer dan stom, dus dát maakt niets uit Ja, stuur dan een poepluier met een vlag erin geprikt, dan komt de boodschap (haha) van een nieuwe baby ook aan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Newsflash: het regent in Nederland helemaal niet vaak. Natregenen op de fiets is echt niet iets wat dagelojks gebeurt. Er is zelfs een website van iemand die bijhoudt hoe vaak hij precies natregent op de fiets: hetregentbijnanooit.nl
quote:Pyridine schreef op 16 april 2013 @ 21:22:

Newsflash: het regent in Nederland helemaal niet vaak. Natregenen op de fiets is echt niet iets wat dagelojks gebeurt. Er is zelfs een website van iemand die bijhoudt hoe vaak hij precies natregent op de fiets: hetregentbijnanooit.nlWhoehahahahah die site, briljant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyridine schreef op 16 april 2013 @ 21:22:

Newsflash: het regent in Nederland helemaal niet vaak. Natregenen op de fiets is echt niet iets wat dagelojks gebeurt. Er is zelfs een website van iemand die bijhoudt hoe vaak hij precies natregent op de fiets: hetregentbijnanooit.nlEn dat klopt. Ik ga elke dag op de fiets naar mijn werk, en de keren dat ik natregende of mijn regenpak nodig heb gehad dit jaar, zijn zo'n beetje op één hand te tellen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, briljante site inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven