Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.





NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet helpen helaas...maar hoop van harte dat je snel zwanger mag zijn.

Er zijn er zat op het forum die met zwanger worden bezig zijn, dus die zullen ook vast snel reageren.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Dan wens ik jullie heel veel succes!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Spannend hoor! Veel succes en ook veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! En onzekerheid hoort bij zwanger worden en zijn helaas... Daar tegenover is het ook genieten!

Wij hebben een zoon van 4 maanden en wachten nog even met proberen voor een broertje of zusje. Maar er zijn vast meiden die gezellig mee willen kletsen!

Veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nou neukse dan maar he
Alle reacties Link kopieren
Dank!



@Blusher: Dat kunnen we wel! Daar hebben we geen kinderwens voor nodig
Alle reacties Link kopieren
Hi Meral!



Spannend hoor de tijd die nu gaat komen! Wij zijn ook pas gestopt met de pil om zwanger te worden, vind het allemaal ook erg spannend en ben zeer benieuwd naar mijn eigen cyclus...



Zelf ben ik nog nooit zwanger geweest. Lijkt me voor jou nu ook wel extra spannend hoe het allemaal gaat lopen de komende tijd ivm jouw verleden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Panda! Tis nogal een beslissing hè. Mijn vriend zegt: je weet niet hoe het is om kinderen te hebben ( eerste) dus blijft altijd een niet helemaal te relativeren sprong in het diepe.



Ik heb echt zin in het avontuur, hopelijk kan ik een beetje geduld opbrengen. Dat is niet echt mijn kwaliteit
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal. Het is een nieuwe uitdaging eigenlijk die je samen aangaat Vind het ook wel heel bijzonder om die stap samen met vriend te zetten.



Haha!! Geduld is ook echt mijn kwaliteit niet! Kan niet wachten totdat ik ongesteld ben zodat ik weet dat het allemaal goed werkt.



Misschien leuk om af en toe met elkaar te kletsen over hoe alles gaat?

Merk dat sinds we het idee hebben om te stoppen met de pil (en nu ook daadwerkelijk gestopt) ik het sowieso prettig vind om dingen te lezen hier op ViVa die een beetje betrekking hebben daarop
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Je houdt het toch stil voor je omgeving terwijl het juist zo leuk is om over te praten :-)
Alle reacties Link kopieren
Moet wel eerlijk zeggen dat sommigen in mijn omgeving wel op de hoogte zijn.. Kan die dingen maar lastig voor mezelf houden.. ;) Merk wel dat ik veel klachten heb na het stoppen met de pil dus voor sommigen is het ook wel lichtelijk zichtbaar geloof ik haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben nu bijna een maand gestopt met de pil na 7 jaar. Ik heb nu soms zulke gevoelige tepels wat ik nog nooit heb gehad. Dit kan ook komen door dat ik ben gestopt met de pil toch? Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik niet ajc! Heb het wel soms gehad vlak voor ik ongesteld werd. En toen ik net zwanger was had ik het HEEL ERG. Haha... Ik merk wel dat ik een zeurende onderbuik heb en voel me niet fit, maar dat kan ook een opkomende verkoudheid zijn natuurlijk. Ik heb het ook echt niet netjes gedaan met mijn pil heel eerlijk gezegd. Ik slikte de pil door en had er de laatste tijd regelmatig vergeten. Toen werd ik plots ongesteld terwijl ik niet gestopt was. Ben toen maar even een week gestopt en was net weer 5 dagen begonnen en dacht.....tja, nou is het toch chaos en ben toen maar helemaal gestopt. Geen idee dus wat ik nu kan verwachten. Ik had altijd een cyclus van ongeveer 28 dagen en nooit veel menstruatieklachten behalve koppijn en gechagerijn.



Panda: Dat veel mensen het niet vertellen was uiteraard een aanname. Fijn dat je het gewoon open en bloot kan delen. Ik had de vorige keer al vrij snel verteld dat ik zwanger was, maar dat kwam vooral omdat ik misselijk was, regelmatig kotste en dus soms te laat op mijn werk kwam. In de 11e week slecht nieuws, maar heb er nooit spijt van gehad dat veel mensen het wisten in mijn omgeving. Nu wil ik toch proberen om iets terughoudender te zijn, vooral omdat ik eerst wil zien en dan geloven en ook niet weer de familie blij wil maken met een dode mus. Tis voor mij en mijn vriend natuurlijk een wens, maar mijn ouders zouden echt heel graag opa en oma worden. Hun leven veranderd ook natuurlijk.



Zou het heel slecht zijn.....mijn pilgebruik? Geen idee wat ik nu kan verwachten. Hoop een "menstruatie" over paar dagen en daarna ga ik eigenlijk uit van een cyclus van 28 dagen. Wie weet loopt het ook heel anders.......



Wachten jullie of gaan jullie er gelijk voor? Of hadden jullie dat al geschreven en heb ik dat nu even gemist?
Alle reacties Link kopieren
Nou.. ik heb een het zelfde als jou. Ik slikte ook maanden door en vergat wel eens de pil. Ik heb ook geen idee wat ik kan verwachten. Mijn nod is 12 november. Afwachten maar...
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dan dat je nod 12 november is? Of ben jij al ongesteld geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dan dat 12 november je nod is? Of ben jij al ongesteld geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik was vorige maand ongesteld en heb gerekend op 30 dagen, kan natuurlijk ook langer duren maar t zal ongeveer rond die datum zijn lijkt mij. Voor ik de pil slikte had ik regelmatige cyclus van 28 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten niet specifiek maar ik zou het denk ik ergens ook wel prettig vinden om eerst ongesteld te worden zodat ik zeker weet dat alles weer zelf werkt zegmaar Zou denk ik 14 november ergens ongesteld moeten zijn ;)



Ik heb wel eens een periode gehad dat het ook erg slecht ging met de pil, veel vergeten enzo en toen heeft het twee maanden ongeveer geduurd voordat het weer normaal was, ben toen se pil wel blijven slikken dus dat is misschien een beetje anders?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee ik wacht het even af. Ik bedacht me later dat als ik nu binnen een paar dagen vloei het vast een onttrekkingsbloeding is. Ergens denk ik dat ik dat ga overslaan, ik word altijd zo weinig ongesteld. Ik wacht iig op een menstruatie (of ontrekking) en daarna ga ik uit van 28 dagen en dan zien we wel! Het komt als het komt.



Zijn jullie al gezond aan het doen? Niet roken, niet drinken en vitamine (folium) slikken? Ik rook heel weinig, soms dagen niet zelfs. Maak mijn pakje op en dan koop ik geen nieuwe meer. Drinken doe ik zelden en de vitaminen heb ik besteld. Ik heb na de miskraam toch idee dat ik alles moet doen dat ik kan dus geb dure pillen vd reformwinkel besteld. Misschien niet perse beter, maar toch wilde ik het.



Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Wij zijn 33(ik)en 38(vriend). Leeftijd was voor ons ook mede een reden om nu te beginnen. Zeker als je hebt ervaren dat het ook zo anders kan lopen dan je had gewild.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet, dus dat scheelt en ik ben ook gestopt met alcohol drinken en ik slik al foliumzuur met vitamine B.

Probeer ook meer groente en fruit te eten en wat gevarieerder.

Ik ben 22 en mijn vriend 24. We hebben geen haast, we zien wel wanneer het komt.

Precies zoals je zegt; het komt als het komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds drie weken denk ik bezig met het slikken van foliumzuur en probeer een beetje te letten op wat ik allemaal eet. Roken doe ik niet en alcohol drink ik ook haast nooit dus dat scheelt al ;)



Ik ben trouwens 20 jaar en mijn vriend is 35, wat verschil dus ;)

Wij hebben ook geen haast en zijn nog niet heel erg bezig met vruchtbare dagen en ovulatie testen maar het is wel heel erg welkom!! Dus we zien wel hoe het loopt. Het moet ook leuk blijven dus vandaar dat we er ook voor hebben gekozen om het ook een beetje met rust te laten en we zien wel. Maar dat kan natuurlijk ook snel veranderen... Hihi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd hoe snel(of niet) het zal gaan.. Ik heb een sterke kinderwens. Al sinds mn 16e roep ik dat ik graag een baby zou krijgen, natuurlijk niet gedaan omdat dat mij niet slim leek. Maar nu zou t mogen komen van mij. Ik was trouwens net naar de wc om te plassen en toen zat er een heel klein beetje bloed aan t wc papiertje. En ben daarna nog 4 keer wezen plassen en toem niet meer. Ik dacht dat t ongesteldheid was maar nu twijfel ik... Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook van ovulatie zijn. Google er maar eens op.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik zit al wel op dag 26 van mn cyclus. Zou dat alsnog kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven