Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Met de pil en een condoom lijkt het me vrijwel onmogelijk dat ze zwanger is. Dat gebeurt zelfs op het Viva forum niet.
Testen kan, maar is waarschijnlijk gewoon stress.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen cyclus en ook geen vruchtbare dagen. Das een beetje het Idee achter de pil namelijk.



Testen kan 2 weken na de seks.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt al voor jullie reacties.



Ik hoop dat het maar stress is..



Spinnekop, pil of niet, de cyclussen blijven toch doorlopen... een vrouw krijgt haar menstruatie toch elke maand, ook met de pil..
quote:Knuffelbeereke schreef op 02 januari 2017 @ 15:55:

Hoi, bedankt al voor jullie reacties.



Ik hoop dat het maar stress is..



Spinnekop, pil of niet, de cyclussen blijven toch doorlopen... een vrouw krijgt haar menstruatie toch elke maand, ook met de pil..

De menstruatie is nep bij de pil.



En cyclussen worden beïnvloed door stress. Mijn menstruatie heeft ook wel eens een maand overgeslagen.
Bloedverlies tijdens de stop week van de pil heet ook helemaal geen menstruatie maar dat noemt men zo voor het gemak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelbeereke schreef op 02 januari 2017 @ 15:55:



Spinnekop, pil of niet, de cyclussen blijven toch doorlopen... een vrouw krijgt haar menstruatie toch elke maand, ook met de pil..



Lieve schat, de pil werkt niet door werking op je menstruaties, maar door werking op ovulaties, die je dus niet krijgt (onder andere).





http://www.apotheek.nl/themas/anticonceptiepil#werking
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar hoeveel mannen daarover nog kunnen leren..
Wel prachtig dat zo'n knul ons wel even gaat vertellen hoe de pil werkt, en het dan ook nog gruwelijk fout heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelbeereke schreef op 02 januari 2017 @ 15:55:

Hoi, bedankt al voor jullie reacties.



Ik hoop dat het maar stress is..



Spinnekop, pil of niet, de cyclussen blijven toch doorlopen... een vrouw krijgt haar menstruatie toch elke maand, ook met de pil.. als je je in wil lezen in de materie, doe het dan goed...
Alle reacties Link kopieren
"Ze neemt de pil zeer strikt en heeft een regelmatige cyclus van 28 dagen."



Joh!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat jullie op een site waar mensen terecht kunnen met hun vragen ze gewoon vierkant uitlachen...



Ik wou alleen maar zeggen dat er een cyclus is, pil nemen, bloeding...



Ter info, op seksualiteit.be staan deze verwoordingen letterlijk te lezen als het over de pil gaat: 'regelmatige cyclus', 'menstruatie'..

Sturen jullie even een mailtje dat ze de lezers verkeerd inlichten..
Alle reacties Link kopieren
Moest ze wel of niet zwanger worden?
ladi-dadi fucking everybody..
Alle reacties Link kopieren
Als je oud genoeg bent om seks te hebben, dan ben je ook oud genoeg om goed te begrijpen hoe anticonceptie werkt.

Stukje verantwoordelijkheid...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:dennishoudvankim schreef op 02 januari 2017 @ 22:31:

Moest ze wel of niet zwanger worden?Gezien het gebruik van pil+condoom en de tekst "wij maken ons zorgen" denk ik dat het nog niet de bedoeling is?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb een paar dagen geleden seks gehad zonder condoom. Op zich geen probleem, aangezien ik de pil slik. Maar na één dag besefte ik me dat ik op de dag van de seks heb overgegeven. Dit gebeurde ongeveer 3 à 4 uur na het innemen van de pil, dus ik weet niet of de pil toen al opgenomen was in mijn lichaam of dat ik de pil weer 'uitgekotst' heb. Toen ik me realiseerde dat ik die bewuste avond had overgegeven, ben ik zo snel mogelijk naar de apotheek gegaan voor een morning after pil. Deze heb ik ongeveer 35 uur na de seks geslikt, redelijk laat dus.



De laatste dagen ben ik best wel misselijk en heb ik last van stijve tepels/gevoelige borsten. Kan dit zijn omdat ik zwanger ben? Of komt dit door stress? (ik maak mezelf namelijk helemaal gek met het idee dat ik misschien zwanger ben) De seks is pas 3 dagen geleden, dus ik weet überhaupt niet of je zo snel al kan merken dat je zwanger bent.



Hopelijk kan iemand van jullie mij vertellen hoe groot de kans is dat ik zwanger ben. En hoe het kan dat ik misselijk ben en stijve tepels/gevoelige borsten heb.



En ja, ik ben oud genoeg om seks te hebben maar nog jong genoeg om fouten te maken ;)



Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de morning after pil nog op tijd geslikt. Daarbij is 3/4 uur na het innemen van de pil overgeven op zich ook niet zo kort. Het lijkt me niet aannemelijk dat je zwanger bent.
Het is onmogelijk om na 3dagen al symptomen te hebben, want er is nog geen innesteling geweest.

Betekent niet dat je niet zwanger kan zijn. Testen op de eerste dag van je gemiste menstruatie.



Allemaal basis biologie eerstejaars MAVO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 03 januari 2017 @ 22:55:

Het is onmogelijk om na 3dagen al symptomen te hebben, want er is nog geen innesteling geweest.

Betekent niet dat je niet zwanger kan zijn. Testen op de eerste dag van je gemiste menstruatie.



Allemaal basis biologie eerstejaars MAVO.



Ik denk niet dat als ik jou een wiskunde boek eerstejaars MAVO voor schotel, je ook elk sommetje 1 2 3 weet op te lossen. Of eerstejaars aardrijkskunde MAVO, jij weet vast alles nog over onze mooie aardbol en haar natuurverschijnselen. ;)



Desondanks, bedankt voor je reactie/jullie reacties. Ik waardeer het zeer dat jullie de moeite nemen om op mij te reageren.
quote:ilysm schreef op 03 januari 2017 @ 22:49:

En ja, ik ben oud genoeg om seks te hebben maar nog jong genoeg om fouten te maken ;)



mooi gezegd!



En nee je bent niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik en mijn partner hebben kinderwens en zijn al 6 maaden bezig.

En mijn vraag is. Ik heb nog 8 dagen voor mijn NOD en mij inestelling is 2 januari geweest. En nu ben ik sinds 2 dagen misselijk en heb waterige ontlasting. Kan ik zwanger zijn? Is het een zwangerschaps verschijsel?
Neem aan dat je eisprong bedoeld..



Kan ja. Je kan ook net als halve natie een griepje onder de leden hebben. Gewoon wachten dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merry06 schreef op 09 januari 2017 @ 11:29:

Hoi allemaal,



Ik en mijn partner hebben kinderwens en zijn al 6 maaden bezig.

En mijn vraag is. Ik heb nog 8 dagen voor mijn NOD en mij inestelling is 2 januari geweest. En nu ben ik sinds 2 dagen misselijk en heb waterige ontlasting. Kan ik zwanger zijn? Is het een zwangerschaps verschijsel?



Hoe weet je wanneer je innesteling is geweest?



Maar on topic: zwangerschapsverschijnselen worden veroorzaakt door het hormoon hcg. Dat is ook waar een zwangerschapstest naar kijkt. Dus als je genoeg hcg in je lichaam hebt om zwangerschapsverschijnselen te veroorzaken, dan zou ook een test positief uit moeten slaan. Oftewel: doe een test. Maar de kans dat die positief uitslaat is 8 dagen voor NOD erg klein.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik heb een speciale programma dat mijn inestellings dag uitrekend! En bijvoorbeeld mijn vruchtbare dagen.



Bedankt voor je reactie! Ben benieuwd ik wacht nog even af.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een innesteling is hoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven