Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke symptomen zijn een goed teken. Maar er zijn ook vrouwen die niets merken en ook zwanger zijn. En dat kan per vrouw en per zwangerschap verschillen. Het zegt echt niets, gewoon testen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister al getest.. wat een gedoe weer..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren


Hier dan mijn mening: ik vind dat je zwanger bent.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het toevallig dat je 7 weken lang 1x per week seks hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je gelijk hebt Flipje!



Nou omdat ik m'n cyclus bij houd, en dus ook wanneer ik seks heb gehad. En we plannen niet wanneer we dat willen doen want we willen er geen onnodige druk op leggen. En nu dag ik dat het toevallig de afgelopen 7 weken van maandag tot en met zondag 1x seks hebben gehad. Ook niet op dezelfde dag ofzo, maar is dus met toeval haha...



Pff ben zo enthousiast!!!! Kan stiekem niet wachten op het resultaat van morgen vroeg!
Alle reacties Link kopieren
Waarom test je niet nu? Als je al zolang niet ongesteld bent hoeft t echt geen ochtend urine meer te zijn. Trouwens ik had bij mijn zwangerschappen na 2 dagen over tijd al een pos test na werktijd. Weet je meteen waar je aan toe bent, nu ben je de spanning wel heel erg aan het opbouwen. ( of je moet dat leuk vinden natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 27 januari 2017 @ 17:38:



Hier dan mijn mening: ik vind dat je zwanger bent.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Je doet net alsof je er niet mee bezig bent, maar je bent er echt e-norm mee bezig. Waarom moet het allemaal zo spontaan lijken als het dat niet is?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom het allemaal zo lang duurt en ik er een tijd niet zo serieus mee bezig ben geweest is omdat mijn moeder sinds kort overleden is. Vandaar dat mijn hoofd niet helemaal stond om een zwangerschapstest te doen.



Ik heb je advies opgevolgd honingdropje en heb net de test gedaan! Het blijkt dat ik echt zwanger ben!! Oohhw ik ben zo ontzettend blij!!! ????????????????????????????????????



Bedankt voor jullie berichtjes! En voor de rest die ook nog bezig is met proberen, veel succes! ????
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Fijne zwangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo, gefeliciteerd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik ben in november gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik een kindje willen! Nu moet ik 31 januari ongesteld worden en ik voel me sinds 2 dagen erg misselijk, maar ik hoef niet over te geven. Het is met vlagen erger en dan weer minder erg. Kan het zijn dat je zo snel misselijk bent, mocht het gelukt zijn?

Ik heb ook gespannen en zeer gevoelige borsten maar dit heb ik altijd tussen eisprong en menstruatie dus hier maak ik niet zoveel uit op. Ik vind het ontzettend spannend en wilde eigenlijk gewoon een beetje sparren over het onderwerp. Heeft iemand het meegemaakt dat je zo vroeg misselijk was? Mijn buik rommelt ook erg, maar heb geen diarree oid.

Ook heb ik onderin mijn buik soms een ploppend gevoel sinds afgelopen zondag, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, voelt niet vervelend maar gewoon raar. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!
anoniem_328245 wijzigde dit bericht op 28-01-2017 15:02
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Okee ik kom hier niet zovaak dus dat wist ik niet en ik was enthousiast, excuses ;)
Griep heerst. Maar door HCG zal het waarschijnlijk niet komen zo vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook gewoon een testje kunnen doen toch? Ik testte 4 dagen voor de dag dat in ongesteld moest worden al positief met een normale test van de kruidvat. Ik wist gewoon dat in zwanger was, had echt een gevoel. Wilde het alleen nog bevestigd zien haha. Misschien voor de zekerheid een early test nemen? Ja ik ben er zelf niet kapot van zo vroeg testen maar ik wist het bijna zeker dus vandaar.

Met de misselijkheid ik herken het gevoel wel maar ik had dat pas in week 7/8 geloof ik en voor de rest niet misselijk geweest. Rommelende darmen en buik heb ik wel gehad vlak voordat ik ongesteld had moeten worden.
Het kan, maar het kan ook niet.



Ik was bij mijn vijfde zwangerschap ook al misselijk voor ik wist dat ik zwanger was. Mijn zus bracht me op het idee om een test te doen. Ik had al twee dagen overgegeven bij het opstaan en was nog niet over tijd.



De vier eerdere keren begon de misselijkheid pas later of niet want twee keer kreeg ik een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anonymous_ schreef op 28 januari 2017 @ 15:05:

Okee ik kom hier niet zovaak dus dat wist ik niet en ik was enthousiast, excuses ;)Dan zou ik eerst op de zwangerschapspijler kijken; bovenaan staat heel duidelijk een sticky topic. Bedoeld voor iedereen die denkt dat wij hier in het bezit zijn van glazen bollen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
koop een test de winkels zijn nog open. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal. Ik ga dinsdag ochtend testen, omdat mijn cyclus ook wel eens 2 dagen langer duurde en ik het zonde vind om te vroeg te testen. Ik hou jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag dames



Ik heb even wat vraagjes



Ik ben 7 januari ongesteld geweest en heb een cyclus van 26/27 dagen.. nu hen ik onveilig sex gehad op 19 21 en 22 januari.. en ben ik donderdag 26 januari rosé paarse afscheiding met wat bloed verloren.. en volgende dag was alles weg.. nu heb ik op 30 januari gewoon rood bloed verloren.. ben ik nu zwanger of is dit mijn periode ik ben wel eens 1 of 2 dagen vroeger maar nooit 5 dagen normaal gesproken moet ik 4 Feb weer ongesteld worden ongeveer.. word gek van die onzekerheid





Groetjes regmel
doe een vroege test of heb geduld. Andere opties zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
?

?



31-01-2017 8:33



?

?



?





Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Eind 2016 gestopt met de pil, ook om gezondheidsredenen. Ik heb daarvoor ong 6 jaar de pil geslikt.

We gebruiken nu een condoom, maar ik herinner me nog eenmalig zonder...

Nu ben ik tot die tijd niet ongesteld geworden. Op internet las ik, dat dat ook wel een paar maanden kan duren voordat je ongesteld wordt na het stoppen van de pil?

Vanmorgen een zwangerschapstest gedaan, die positief was...

maar deze test is van augustus 2016 dus niet meer 'houdbaar' (ik twijfel nu zelfs of het 2015 is).

Dus mijn vraag:

Wat denken jullie, kan die test positief zijn omdat de test niet houdbaar meer is? of misschien van het stoppen van de pil?



ik was van plan vandaag even een nieuwe test te kopen, (ergens in de pauze, ga nu naar werk).

kan je deze ook smiddags doen? of moet ik echt wachten tot morgenvroeg..



Toch even dit bericht want ik denk nu aan niets anders!

en misschien kunnen jullie me al raad geven..

Bedankt.
Nieuwe test doen, kan ook vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kans heel klein is dat de test vals positief is hoor! Ik denk dat het eerder zo is dat hij vals negatief is wanneer hij ver over de datum is. En 1 x zonder condoom is voldoende om zwanger te worden.



Ik zou nog een test doen voor de zekerheid maar als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen dat je zwanger bent. Is dat een reden om je te feliciteren of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
En ja die test kan ook vanmiddag. Had je nu een duidelijke streep of plusje? Of was hij heel licht? Als hij duidelijk is dan zit er genoeg van het hormoon in je lijf en kun je ook in de middag testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven