Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een heeeeeeeeeel licht 2e streepje, hoeveel dagen voor of na NOD zit je nu?
Ik zie hem ook
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor het meekijken

@dekentje ik zit 3 dagen voor NOD.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een tweede streepje!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oke dat zou dan heel goed je lichte streepje kunnen verklaren! Plaats je nog een nieuwe foto als je opnieuw getest hebt. Ben benieuwd! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ander gevoel bij mijn buik, opgezwollen gevoelige borsten, misselijk, weinig eetlust en dan weer veel en minstens 2 kg aangekomen en een negatieve test, vorige week normale afscheiding met iets een iets rozige kleur. Vanwege mijn darmproblemen toch maar naar de dokter geweest gister en die wilt dat ik nog een test doe. Vannacht had ik opeens bruinige afscheiding en vanochtend een veeg bloed gevolgd door weer normale afscheiding. Ben benieuwd wat de tweede test laat zien..
Alle reacties Link kopieren
@dekentje vanochtend nog een test gedaan en nu stond er een duidelijke lichtroze tweede streep, dus ik ben zwanger
Alle reacties Link kopieren
Super leuk! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Lieve leden,



Nieuw hier.....

Ben benieuwd of meerdere een soortgelijk situatie hebben meegemaakt of in zitten. Mijn partner en ik willen erg graag een kindje en sinds bijna 2 jaar slik ik de pil niet meer. Helaas is bij de laatste zwangerschap misgegaan en bij 7 weken had ik een miskraam. Ben al een beetje op “leeftijd”, 40 namelijk.



Nu is mijn cyclus erg constant met 28 dagen alleen de laatste niet. Ik had ongesteld moeten worden op 13 januari, maar werd dit pas om de 20e. Opnieuw berekend wanneer mijn ovulatie zou moeten plaats vinden, 3 februari, en rond die tijd gevreeën. Bij een normale cyclus van 28 dgn zou ik op 17 jan weer ongesteld moeten worden. Nu merkte ik gister dat ik wat druppels bloed had en vandaag bij het afvegen ook een donkere afscheiding. Kan dit nu zijn vanwege de innesteling? Heb niet echt last van symptomen zoals pijnlijke/gevoelige borsten of extreem veel plassen.



Frustrerende is dat ik niet zo geduldig ben en het gebruik van een early test nog geen zin heeft. Mijn wens is zodanig groot, dat ik eigenlijk best gespannen ben, wat ook niet goed is natuurlijk.



Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag van mijn kant. Ik weet uiteraard hoe 'het' werkt en ik wil toch even jullie mening.

Mijn vriendin haar laatste menstruatie begon op vrijdag 3-2-2017 en donderdag 9-2-2017 hebben wij onveilige seks gehad.

Binnen 24u heeft zij een morning after pil genomen dus de kans dat er iets gebeurd is heel klein. Weet iemand hoe groot de kans nu is dat zij zwanger is?



Gisteren op 11-2-2017 hebben wij ook seks gehad, dit keer veilig.

Ik merkte tijdens de seks dat het vrij 'warm' aanvoelde. Dus ik heb 'm meteen er uit gehaald en een andere condoom omgedaan.

Doorgegaan, klaargekomen in het condoom en deze weggegooid.

Bestaat er een kans dat ze door de een seconde vrijgekomen voorvocht nu zwanger kan worden?



Wanneer kan ik meten of ze inderdaad zwanger is? Ze heeft een normale cyclus, maar heeft natuurlijk een morning after pil genomen.

welke datum tot welke datum kan zij nu ongesteld worden?

Mijn vriendin slikt niet de pil en zit op dit moment wel aan een zware antibiotica-kuur.



Groeten Gert
quote:GertJan444 schreef op 12 februari 2017 @ 14:03:

Hallo allemaal,



Even een vraag van mijn kant. Ik weet uiteraard hoe 'het' werkt en ik wil toch even jullie mening.

Mijn vriendin haar laatste menstruatie begon op vrijdag 3-2-2017 en donderdag 9-2-2017 hebben wij onveilige seks gehad.

Binnen 24u heeft zij een morning after pil genomen dus de kans dat er iets gebeurd is heel klein. Weet iemand hoe groot de kans nu is dat zij zwanger is?

Kans doet er niet zo toe: ze is zwanger of niet. Niet "een beetje".

Per maand is de kans op een zwangerschap gemiddeld 10% als je rond het juiste moment seks hebt. De morning afterpil verkleint de kans.



Gisteren op 11-2-2017 hebben wij ook seks gehad, dit keer veilig.

Ik merkte tijdens de seks dat het vrij 'warm' aanvoelde. Dus ik heb 'm meteen er uit gehaald en een andere condoom omgedaan.

Doorgegaan, klaargekomen in het condoom en deze weggegooid.

Bestaat er een kans dat ze door de een seconde vrijgekomen voorvocht nu zwanger kan worden?

Van voorvoegt kan je in principe niet zwanger worden. Tenzij je vlak daarvoor nog klaar bent gekomen.

Echter; ik zou het risico niet nemen!



Wanneer kan ik meten of ze inderdaad zwanger is? Ze heeft een normale cyclus, maar heeft natuurlijk een morning after pil genomen.

14 dagen na de onbeschermde seks.



welke datum tot welke datum kan zij nu ongesteld worden?

Rond 3 maart.



Mijn vriendin slikt niet de pil en zit op dit moment wel aan een zware antibiotica-kuur.



Groeten Gert
Nou Gert, pak je meetlint en meten maar! Als haar taille rond de 100 is, is ze zwanger.Of gewoon dik. Dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maccaron, fijn dat je zo eerlijk en serieus op mijn vraag antwoord geeft. Bedankt!
quote:GertJan444 schreef op 12 februari 2017 @ 15:39:

Hoi Maccaron, fijn dat je zo eerlijk en serieus op mijn vraag antwoord geeft. Bedankt!Graag gedaan. Was een kleine moeite.
Jij moet helemaal niets meten.

Zij moet een test doen, over een week of twee. Weet ze zelf ook wel.
quote:Dragisa schreef op 12 februari 2017 @ 15:40:

Jij moet helemaal niets meten.

Zij moet een test doen, over een week of twee. Weet ze zelf ook wel.O, ja!!! Dat was het!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 12 februari 2017 @ 15:32:

Nou Gert, pak je meetlint en meten maar! Als haar taille rond de 100 is, is ze zwanger.Of gewoon dik. Dat kan ook.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Na veel mee te hebben gelezen (en veel te hebben geleerd) ben ik benieuwd naar jullie meningen/inzichten mbt mijn verhaal:



Ik ben een vrouw van 34. Ik ben begonnen met het slikken van de Diane35 op mijn veertiende (puistjes). Deze heb ik geslikt tot mijn negentiende. Toen mijn relatie destijds uitging besloot ik te stoppen. Ik werd vervolgens 14 maanden niet ongesteld, maar mijn huisarts vond dat niet zo vreemd (ik wel!). Toen ik mijn eerste menstruatie had ben ik meteen daarna weer begonnen met de pil (microgynon 30), want ik had een nieuwe relatie.



Sindsdien heb ik die pil geslikt. Een half jaar geleden werd bij mij Colitis Ulcerosa vastgesteld, waarvoor ik pittige medicijnen krijg: prednison en azathioprine (immuunonderdrukker). Eind november bleef mijn menstruatie ondanks de pil uit. In overleg met mijn arts is toen besloten om te stoppen met de pil, wat ik medio december heb gedaan.



Half januari heb ik een heel klein beetje bloedverlies gehad, maar geen echte menstruatie. Als ik tel vanaf dag 1 van dit bloedverlies zou ik afgelopen zondag op dag 30 van mijn cyclus hebben gezeten. Als ik tel vanaf het stoppen met de pil is het ca 60 dagen. Geen idee dus waar ik ergens zit.



Ik heb sinds twee maanden een nieuwe vriend. We doen het altijd veilig, maar helaas hebben we zondag een oud condoom gebruikt dat scheurde: volledige ejaculatie in mij dus. De volgende dag heb ik een MAP gehaald bij de drogist en deze na ca 13 uur genomen.



Ik merk dat ik er behoorlijk gestresst onder ben (een baby is, zeker gezien mijn huidige gezondheid en medicatie absoluut geen optie). Wat denken jullie: moet ik me zorgen maken of is de kans op een zwangerschap in mijn situatie nihil? Ik ga over een week of twee sowieso testen, maar ik ben er zo mee bezig dat ik tot die tijd graag jullie meningen hoor.



Sorry voor het lange verhaal!
Je hebt de map ruim op tijd ingenomen. Dus, de kans is bijzonder klein.

Stressen heeft sowieso geen zin in, daar word je niet meer of minder zwanger van.
Is een koperspiraal trouwens geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ja goede tip! Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts om alternatieve anticonceptie te bespreken.



En je hebt helemaal gelijk: stressen maakt me niet meer of minder zwanger! Thnx voor je geruststellende woorden!
Alle reacties Link kopieren
A.s woensdag mijn NOD, de afgelopen 2 weken last gehad van lage buikpijn / kramp en witte afscheiding. Wat zeggen deze symptomen?
Dat je zwanger kunt zijn, of je ongesteld word.. 1 van de 2.. nog een paar dagen wachten en testen als je niet ongesteld word..
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik kom ook even mijn verhaal doen hoor . Ik ben 1,5 jaar geleden met de pil gestopt maar we hebben wel 5 maanden een break moeten nemen van zwanger worden vanwege verblijf in een land dat besmet is met Zika. In het begin hebben we een aantal keer met ovulatietesten gewerkt, maar dat vond ik toch te veel gedoe maar ik weet wel dat ik - in ieder geval in die maanden - een eisprong had.



Inmiddels is dit nu ronde twee nadat we weer zijn begonnen. En ja, ik durf het bijna niet hardop te zeggen (of te typen) maar ik denk dus dat het misschien wel raak is... Mijn cyclus heeft afgelopen jaar geschommeld tussen 28 en 36 dagen, met een gemiddelde van 31 dagen. Vandaag is dag 34. Goed, dat alleen zou voor mij nog geen aanleiding zijn om iets te denken, het zou gewoon een langere cyclus kunnen zijn, maar ik heb al 4 dagen mega gevoelige borsten. Ik werd er vannacht gewoon wakker van! Ik heb ook het idee dat ze groter en/of steviger zijn. Normaal passen ze redelijk prima in mijn hand, en nu moet ik m'n best doen zeg maar haha. Als ik ongesteld moet worden zijn ze af en toe wel eens wat gevoelig, maar nooit zo erg als nu en ook niet zo lang (meestal de dag ervoor alleen). Al ben ik dus de hele tijd bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt, kennen jullie dat?



Ik kan natuurlijk vandaag al testen maar op de een of andere manier wil ik wachten tot zaterdag. Dat is dag 36 en dan echt officieel mijn langste cyclus. Slaat nergens op natuurlijk, want de afgelopen maanden was mijn cyclus tussen de 29-33 dagen. Ik ben gewoon bang dat als ik nu test en hij is positief en het laat nog los en ik word alsnog ongesteld dat ik dan dubbel teleurgesteld ben. Ik ga nu ook mega vaak naar de wc om te kijken of ik ongesteld ben. Aaaaaaaahhhhhh, ik moet mezelf echt onder controle houden! Sorry, moest even mijn verhaal aan iemand kwijt!



En ik ga vanmiddag dus ook nog naar de negenmaandenbeurs om een vriendin te helpen .
Nou.

Succes met nutteloos afwachten dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven