Het einde is in zicht

03-05-2016 12:12 30 berichten
Het begint nu dan toch echt te korten, nog 2 weekjes en ik ben uitgerekend. :-D

Het kan nu ieder moment gebeuren maar ook nog 4 weken op zicht laten wachten..,

Een spannende tijd gaan we tegemoet en moet zeggen dat de afgelopen week net zo lang lijkt te duren als de 37 daarvoor!

Het is ons eerste kindje en dat maakt het misschien wel extra spannend. Want tja wat kun je verwachten!? Echt bang ben ik niet, gezonde spanning is zeer zeker aanwezig.., en bij iedere kramp (vooral in de nacht) vraag ik me toch weer af: zou dit het begin zin?!

Ik moet zeggen dat ik nu op het einde me nogal kan irriteren aan mensen..

Iedere dag weer die zelfde soort vraag: hoe gaat het, is het al zo ver, voel je al iets, Ohh duurt niet lang meer he..

Ik word gek!

Ineens je oma die je 2 weken aan een stuk whatsappt hoe het gaat terwijl ze je als het kan 3x per week ziet en je nog niet met rust laat na duidelijk uit te hebben gelegd dat ze me zo op me zenuwen werkt.

Hoe gaan/gingen jullie hier mee om?
Gewoon accepteren dat mensen begaan met je zijn. Het is ook nooit goed.
Naja nooit goed.. Niet op een manier die bijna het zelfde is als stalken nee..
quote:WaaromPorque schreef op 03 mei 2016 @ 12:19:

Gewoon accepteren dat mensen begaan met je zijn. Het is ook nooit goed.





Dit dus. Mensen zijn benieuwd en nieuwsgierig. Laat het van je afglijden; wanneer niemand iets zou vragen is het ook niet fijn toch? Ik kreeg 1001 opmerkingen in die trant wanneer ik zoonlief van school ophaalde. Na 37 weken zei ik standaard bij elke vraag/blik ( al wijzend op mijn buik) " ja hoor, ze zit er nog! Ze zal het wel fijn vinden!"

Zoonlief (5) was er wel helemaal klaar mee; die riep al zodra er een bekende op 100 meter afstand aan kwam lopen " de baby is nog steeds niet geboren hoor!"



Oh en...succes! Zodra het echt begonnen is weet je het. En alle clichés zijn waar ( nog nooit eentje blijven zitten, pijn zo weer vergeten). Geniet nu nog maar even van de rust in huis! En zodra de kleine er is komen er veel meer vragen/opmerkingen/appjes dus wen er maar alvast aan en vooral: leer je telefoon stil/uit te zetten!!
quote:Beccatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:23:

Naja nooit goed.. Niet op een manier die bijna het zelfde is als stalken nee..



Zo ervaar je dat..maar mensen bedoelen het echt goed. Ik word ook dagelijks gevraagd hoe het gaat en ik moet nog 3 maanden (!)

Wat geeft het dat je 2 minuten per persoon kwijt bent aan vertellen hoe het gaat? Het is vast geen dagtaak. En een oma die je stalkt ...
quote:peerke77 schreef op 03 mei 2016 @ 12:25:

[...]





Dit dus. Mensen zijn benieuwd en nieuwsgierig. Laat het van je afglijden; wanneer niemand iets zou vragen is het ook niet fijn toch? Ik kreeg 1001 opmerkingen in die trant wanneer ik zoonlief van school ophaalde. Na 37 weken zei ik standaard bij elke vraag/blik ( al wijzend op mijn buik) " ja hoor, ze zit er nog! Ze zal het wel fijn vinden!"

Zoonlief (5) was er wel helemaal klaar mee; die riep al zodra er een bekende op 100 meter afstand aan kwam lopen " de baby is nog steeds niet geboren hoor!"



Oh en...succes! Zodra het echt begonnen is weet je het. En alle clichés zijn waar ( nog nooit eentje blijven zitten, pijn zo weer vergeten). Geniet nu nog maar even van de rust in huis! En zodra de kleine er is komen er veel meer vragen/opmerkingen/appjes dus wen er maar alvast aan en vooral: leer je telefoon stil/uit te zetten!! wat een scheet.
quote:peerke77 schreef op 03 mei 2016 @ 12:25:

[...]





Dit dus. Mensen zijn benieuwd en nieuwsgierig. Laat het van je afglijden; wanneer niemand iets zou vragen is het ook niet fijn toch? Ik kreeg 1001 opmerkingen in die trant wanneer ik zoonlief van school ophaalde. Na 37 weken zei ik standaard bij elke vraag/blik ( al wijzend op mijn buik) " ja hoor, ze zit er nog! Ze zal het wel fijn vinden!"

Zoonlief (5) was er wel helemaal klaar mee; die riep al zodra er een bekende op 100 meter afstand aan kwam lopen " de baby is nog steeds niet geboren hoor!"



Het is ook niet dat ik niet waardeer dat ze intressen tonen..

Maar wel dat de zelfde mensen me ieder uur (jaa echt ieder uur) het zelfde gaan vragen, en als ik net even rust en dus niet meteen terug reageer wakker gebeld word... En als me telefoon uit staat ze hier aan de deur staan om te kijken hoe het gaat..

Dus uuhh jaa dit word niet meer gewaardeerd en hoe ik dat ook duidelijk wil maken het dringt niet door..
quote:WaaromPorque schreef op 03 mei 2016 @ 12:28:

[...]





wat een scheet.Ja, heerlijk bijdehand! En smoorverliefd op zijn zusje ( nu 9 weken oud)
Dankje voor de toch nog bemoedigde woorden.

Vind alle vragen over de kleine ook super lief en waardeer de belangstelling dus echt wel.

Kan er met mijn moeder en vriendinnen en partner gelukkig ook goed over praten.

Naja we zingen het maar even uit zullen we maar zeggen
quote:Beccatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:30:

[...]





Het is ook niet dat ik niet waardeer dat ze intressen tonen..

Maar wel dat de zelfde mensen me ieder uur (jaa echt ieder uur) het zelfde gaan vragen, en als ik net even rust en dus niet meteen terug reageer wakker gebeld word... En als me telefoon uit staat ze hier aan de deur staan om te kijken hoe het gaat..

Dus uuhh jaa dit word niet meer gewaardeerd en hoe ik dat ook duidelijk wil maken het dringt niet door..Dan moet je toch echt duidelijker zijn. "Ik waardeer jullie oprechte interesse, maar elk uur, of dag vragen beantwoorden over de vooruitgang van mijn zwangerschap, trek ik echt niet. Zodra er iets gebeurt, horen jullie van mij".
quote:peerke77 schreef op 03 mei 2016 @ 12:30:

[...]





Ja, heerlijk bijdehand! En smoorverliefd op zijn zusje ( nu 9 weken oud) Met terugwerkende kracht gefeliciteerd!
quote:Beccatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:30:

[...]





Het is ook niet dat ik niet waardeer dat ze intressen tonen..

Maar wel dat de zelfde mensen me ieder uur (jaa echt ieder uur) het zelfde gaan vragen, en als ik net even rust en dus niet meteen terug reageer wakker gebeld word... En als me telefoon uit staat ze hier aan de deur staan om te kijken hoe het gaat..

Dus uuhh jaa dit word niet meer gewaardeerd en hoe ik dat ook duidelijk wil maken het dringt niet door..



Oké, daar zou ik dus ook gek van worden! Ik heb met familie/vrienden toen afgesproken geen nieuws is goed nieuws en wanneer je een tijdje niets hoort dan KAN het zijn dat ik aan het bevallen ben. Of gewoon aan het slapen of geen zin om op te nemen. Zodra de baby geboren is horen jullie het wel! Vonden ze prima.



Kleine tip: bel niet direct na de bevalling familie op. Neem zeker een uurtje of 2 de tijd om aan de kleine te wennen en zelf bij te komen. Want ik heb zo'n vermoeden als ik je Posts lees dat ze anders binnen 5 minuten na de bevalling al aan je bed staan... Tenzij je dat natuurlijk prima vindt. Doe waar je jezelf prettig bij voelt, het is immers jouw zwangerschap/bevalling en kind!
quote:Beccatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:33:

Dankje voor de toch nog bemoedigde woorden.

Vind alle vragen over de kleine ook super lief en waardeer de belangstelling dus echt wel.

Kan er met mijn moeder en vriendinnen en partner gelukkig ook goed over praten.

Naja we zingen het maar even uit zullen we maar zeggen

Je bent zelf gewoon ook bewust of onbewust zenuwachtig. Als mensen je constant erop wijzen door je vragen te blijven stellen non-stop, wordt je daar elke keer aan herinnerd. Terwijl je misschien net weer relaxed bent.

Nog maar heel ff doorbijten. Komt goed, echt.
Alle reacties Link kopieren
Ook de bel uitzetten dan maar?



Ik denk dat je duidelijker moet zijn. "'oma, ik app je 1 keer per dag hoe het gaat. Meer nieuws is er niet op een dag". En haar geapp verder negeren.
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo hoor; ik ben overmorgen 38 weken en merk dat de spanning ook weer op begint te lopen. Dit is de tweede zwangerschap en bij de eerste zwangerschap stond de telefoon na 40 weken roodgloeiend. Ik liep door tot 41 weken - langste week van mijn leven. Ik merk dat mijn schoonmoeder al een paar weken elke dag een appje stuurt; maar dat vind ik niet zo erg. Lief en leuk mens en uiteraard razend nieuwsgierig. Voor de rest heb ik zelf op sociale media maar een statusupdate geplaatst met wanneer men denkt dat het geboren wordt, controles en weetikveelwat. Dan kunnen zij zich daarop richten en dan klik ik gewoon mijn browser weg en ga ik lekker een eitje bakken of iets anders doen. Laat men het lekker daar uitzoeken, haha.



Verder klets ik gewoon met mijn vriendinnen zoals gewoonlijk. Waarbij er eentje verleden week zei nadat ik de wc aan het poetsen was: ow, gaat het gebeuren? Is het zo ver? Waarbij ik haar voor viespeuk heb uitgemaakt - omdat ik het niet meer dan normaal vind om de wc elke week te soppen. Basishygiëne en dergelijke. Dat heeft niks met poetsdrang te maken. Poetsdrang an sich slaat mij helaas telkens over; het blijft een noodzakelijk kwaad. Maar laat mijn omgeving het maar niet merken dat ik een vaatdoekje in mijn handen heb, want volgens hen ben ik dan al hard onderweg naar de ontsluiting toe, haha.



Mijn partner begint nu ook een beetje raar te doen. Hij tript hem af en toe een beetje - daarnet zei ik hem dat ik nog niet wist of ik een kwartiertje naar huis zou wandelen of een paar minuten op de bus zou wachten. Volgens hem was het voor mijn gezondheid en die van de baby verstandiger als ik op de bus zou wachten. Want ja, een klein kwartiertje wandelen op mijn eigen tempo in een lekker zonnetje langs een toeristengebied met volop bankjes is naar zijn mening schadelijk? Nou ja, ik snap er niet zo veel van, maar het geeft wel aan dat je omgeving er toch wel wat meer mee bezig is dan jijzelf :D
Ik geloof niet dat ik niet duidelijk ben, ze wil het gewoon niet horen.. Ze bedoelt het heel erg lief hoor, en zit gewoon te springen tot hij geboren word. Snap ik ook allemaal want het is niet niks om met je 62e overgroot oma ( jaa echt zo jong) te worden. En nog van alles te kunnen doen.

Het zou gewoon zo fijn zijn als ze mij ook begreep dat ik met alle rust me bevalling in wil gaan zonder al te veel de druk of extreme spanning van andere te voelen.



Hihi nee mijn moeder en partner wil ik graag bij de bevalling hebben, de rest.. Wacht maar lekker tot we weer bij zinnen zijn gekomen. Aangezien ze 3 minuten van het ziekenhuis af woont laat ik het maar mooi even wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beccatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:44:

Ik geloof niet dat ik niet duidelijk ben, ze wil het gewoon niet horen.. Ze bedoelt het heel erg lief hoor, en zit gewoon te springen tot hij geboren word. Snap ik ook allemaal want het is niet niks om met je 62e overgroot oma ( jaa echt zo jong) te worden. En nog van alles te kunnen doen.

Het zou gewoon zo fijn zijn als ze mij ook begreep dat ik met alle rust me bevalling in wil gaan zonder al te veel de druk of extreme spanning van andere te voelen.



Hihi nee mijn moeder en partner wil ik graag bij de bevalling hebben, de rest.. Wacht maar lekker tot we weer bij zinnen zijn gekomen. Aangezien ze 3 minuten van het ziekenhuis af woont laat ik het maar mooi even wachten.Tja, als duidelijk zijn niet helpt, dan maar even boos worden? Dat je het nu zat bent en het er niet meer bij kunt hebben? Geef duidelijk je grenzen aan, als ze nu al niet wil luisteren, hoe moet dat dan straks als de baby er is. Dan gaat ze ook over je heen walsen.
quote:SarahMary schreef op 03 mei 2016 @ 12:42:

Hier net zo hoor; ik ben overmorgen 38 weken en merk dat de spanning ook weer op begint te lopen. Dit is de tweede zwangerschap en bij de eerste zwangerschap stond de telefoon na 40 weken roodgloeiend. Ik liep door tot 41 weken - langste week van mijn leven. Ik merk dat mijn schoonmoeder al een paar weken elke dag een appje stuurt; maar dat vind ik niet zo erg. Lief en leuk mens en uiteraard razend nieuwsgierig. Voor de rest heb ik zelf op sociale media maar een statusupdate geplaatst met wanneer men denkt dat het geboren wordt, controles en weetikveelwat. Dan kunnen zij zich daarop richten en dan klik ik gewoon mijn browser weg en ga ik lekker een eitje bakken of iets anders doen. Laat men het lekker daar uitzoeken, haha.



Verder klets ik gewoon met mijn vriendinnen zoals gewoonlijk. Waarbij er eentje verleden week zei nadat ik de wc aan het poetsen was: ow, gaat het gebeuren? Is het zo ver? Waarbij ik haar voor viespeuk heb uitgemaakt - omdat ik het niet meer dan normaal vind om de wc elke week te soppen. Basishygiëne en dergelijke. Dat heeft niks met poetsdrang te maken. Poetsdrang an sich slaat mij helaas telkens over; het blijft een noodzakelijk kwaad. Maar laat mijn omgeving het maar niet merken dat ik een vaatdoekje in mijn handen heb, want volgens hen ben ik dan al hard onderweg naar de ontsluiting toe, haha.



Mijn partner begint nu ook een beetje raar te doen. Hij tript hem af en toe een beetje - daarnet zei ik hem dat ik nog niet wist of ik een kwartiertje naar huis zou wandelen of een paar minuten op de bus zou wachten. Volgens hem was het voor mijn gezondheid en die van de baby verstandiger als ik op de bus zou wachten. Want ja, een klein kwartiertje wandelen op mijn eigen tempo in een lekker zonnetje langs een toeristengebied met volop bankjes is naar zijn mening schadelijk? Nou ja, ik snap er niet zo veel van, maar het geeft wel aan dat je omgeving er toch wel wat meer mee bezig is dan jijzelf :D



Hihi ik moest toch een beetje lachen toen ik je berichtje las.

Zie er zo mooi mijn eigen situatie best wel in terug.



Rare wezens toch he die medemens! XD



Hier is het net zo. Ik blijf maar herhalen dat ik maar zwanger ben en geen lichamelijke handicap heb.

Kan dus nog prima me huis poetsen en prima over de braderie heen lopen.



Schoonmaakwoede? Wat is dat? XD

Heb ik ook totaal geen last van.. Me huisje moet altijd netjes schoon zijn, niet alleen als ik hoogzwanger ben.

En als ik net klaar ben en vriendinnen komen langs met de kids, agja dan beginnen we In de avond of volgende dag weer lekker opnieuw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,5 week geleden bevallen en de weken daarvoor stond mijn telefoon ook roodgloeiend. Heel erg lief hoor, al die interesse, maar soms moest ik wel 10x per dag hetzelfde antwoord geven en ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje klaar mee bent! Was ik ook. Op de dag van mijn bevalling ben ik zelfs nog 7x door een kennis gebeld want ze vond het maar raar dat ik niet op nam :') goed bedoeld, maar het lijkt me dat je na het derde telefoontje toch wel eens het besef kunt hebben dat je belletje niet zo goed uit komt op dat moment haha.



Het mooie van whatsapp is dat je die vinkjes uit kunt zetten en anders nog je telefoon kunt uitzetten ;)



Succes met de laatste loodjes, en tijdens je bevalling!
quote:ambra schreef op 03 mei 2016 @ 12:49:

[...]





Tja, als duidelijk zijn niet helpt, dan maar even boos worden? Dat je het nu zat bent en het er niet meer bij kunt hebben? Geef duidelijk je grenzen aan, als ze nu al niet wil luisteren, hoe moet dat dan straks als de baby er is. Dan gaat ze ook over je heen walsen.



Ben inderdaad bang dat dat de enigste oplossing is.

Vind ik echt heel erg jammer want we hebben een super bant. Maar door haar eigen emoties en enthousiastme ziet ze die van een ander helaas niet meer.
quote:whiskas007 schreef op 03 mei 2016 @ 12:51:

Ik ben 1,5 week geleden bevallen en de weken daarvoor stond mijn telefoon ook roodgloeiend. Heel erg lief hoor, al die interesse, maar soms moest ik wel 10x per dag hetzelfde antwoord geven en ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje klaar mee bent! Was ik ook. Op de dag van mijn bevalling ben ik zelfs nog 7x door een kennis gebeld want ze vond het maar raar dat ik niet op nam :') goed bedoeld, maar het lijkt me dat je na het derde telefoontje toch wel eens het besef kunt hebben dat je belletje niet zo goed uit komt op dat moment haha.



Het mooie van whatsapp is dat je die vinkjes uit kunt zetten en anders nog je telefoon kunt uitzetten ;)



Succes met de laatste loodjes, en tijdens je bevalling!



Dankje! :-D

Haha jaa ook al zoiets! Gek he dat je dan niet opneemt! XD

Heel fijn die telefoons allemaal, maar ik vervloek ze op het moment regelmatig.



Nog gefeliciteerd en lekker genieten van je kersverse baby! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, het is herkenbaar. Ik ben 40+ weken en ook nog geen baby. Normaal gesproken heb ik geen contact met schoonouders, en nu krijg ik elke 3 uur een berichtje. En ze zijn echt niet in mij geïnteresseerd maar alleen of de baby er al is. Zo'n 2x per dag app ik terug dat er geen nieuws is of laat man bellen /appen. En verder pas ik de Let it Go methode toe...
Ik heb bij mijn oudste de andere kant ervaren, ik hoorde van echt niemand iets. Wat voelde ik mij eenzaam in die laatste weken van mijn verlof, je bent al de Godganse dag alleen thuis en iedereen werkt. Ik zag en hoorde van niemand wat. Na de bevalling stond iedereen direct voor de deur. Leuk, maar soms me ook afgevraagd waar ze waren vóór de baby er was. Want dat hoort er in mijn ogen (voor close familie en vrienden dan) er ook een beetje bij.



Bij de jongste liep ik over tijd en kreeg ik wel appjes en wilden mensen nog bij me langskomen en dan waardeer je dat echt. Het is fijn dat mensen met je begaan zijn en wat van zich laten horen. Ik heb dit verlof een honderdmaal prettiger ervaren, juist omdat mensen interesse toonden (en ook omdat mijn oudste er was ).



Dus, geniet er toch nog maar van. Straks draait het al helemaal om de baby. Het is dat die niet kan praten, anders was je helemaal overbodig.
quote:FleetFox schreef op 03 mei 2016 @ 13:03:

Ik heb bij mijn oudste de andere kant ervaren, ik hoorde van echt niemand iets. Wat voelde ik mij eenzaam in die laatste weken van mijn verlof, je bent al de Godganse dag alleen thuis en iedereen werkt. Ik zag en hoorde van niemand wat. Na de bevalling stond iedereen direct voor de deur. Leuk, maar soms me ook afgevraagd waar ze waren vóór de baby er was. Want dat hoort er in mijn ogen (voor close familie en vrienden dan) er ook een beetje bij.



Bij de jongste liep ik over tijd en kreeg ik wel appjes en wilden mensen nog bij me langskomen en dan waardeer je dat echt. Het is fijn dat mensen met je begaan zijn en wat van zich laten horen. Ik heb dit verlof een honderdmaal prettiger ervaren, juist omdat mensen interesse toonden (en ook omdat mijn oudste er was ).



Dus, geniet er toch nog maar van. Straks draait het al helemaal om de baby. Het is dat die niet kan praten, anders was je helemaal overbodig.



Dat is inderdaad dan het andere uiterste, en natuurlijk helemaaaal niet leuk! En vind dat dan ook echt niet kunnen.



En inderdaad, straks komen ze niet meer voor mij maar voor de kleine.

Ben bang dat de deur plat gelopen word.., maar heb al aangegeven dat bepaalde dagen me deur op slot zit en ik samen met me gezin wil genieten. En daar ga ik me dan ook echt aan houden
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk lief bedoelt, maar kan me voorstellen dat je er af en toe gillend gek van word.

Ik mag over een week of 7 bevallen, ben benieuwd hoe 'erg' het hier word.



Mijn man is wel extreem bezorgd, ik mag niet te veel lopen, niet te snel lopen, niet te hard werken, rustig aan doen, niet teveel bukken of strekken, tillen enz.

Allemaal lief bedoelt en natuurlijk hartstikke waar, maar af en toe mag hij zijn mond wel houden



Succes met de laatste loodjes, en je hoeft niet te reageren op de belletjes en berichtjes hé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven