het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 4

07-11-2015 14:59 3198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier spreken we over de spannende periode na de eisprong, en de dagen voor de menstruatie, en soms helaas ook na een miskraam.



Hier kan je alles delen, symptomen, angsten, advies en steun aan elkaar.



Veel meiden schrijven kort mee, maar de meeste meerdere rondes!



Succes allemaal en op naar een hele boel nieuwe zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Durf er niet op te hopen, wie weet hou ik mezelf wel heel erg voor de gek.

Moet vandaag even uit op een nieuwe test. Heeft iemand nog een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch zo'n belachelijk dure clear blue? Dan staan er ook echt woorden, dan kun je er bijna niet meer omheen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Vinden jullie het goed dat ik naast jullie kom zitten op het wachtbankje?

Ik ben eind september gestopt met de pil en redelijk snel een cyclus van 28 dagen gekregen. Eisprong nog niet ontdekt (met ovulatietesten), maar we hobbyen gewoon door :-)

Nu voor het eerst overtijd. Vorige week donderdag was mijn NOD. Al heb ik wel de bijbehorende klachten gehad: buikpijn, sacherijnig, etc. Verder geen zwangerschapsymptomen, maar natuurlijk wel hoop. Inmiddels al 2 negatieve testen verder... mijn vorige menstruatie was wel een beetje typisch met 5 dagen een beetje voordat het echt doorzette.



Het erge is dat je jezelf bijna zwanger kan denken. Dus ondanks twee negatieve testen blijf ik hopen, ben immers nog niet ongesteld! Maar dat wachten is vreselijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:streepje01 schreef op 17 maart 2017 @ 12:01:

Hoi meiden,



Vinden jullie het goed dat ik naast jullie kom zitten op het wachtbankje?

Ik ben eind september gestopt met de pil en redelijk snel een cyclus van 28 dagen gekregen. Eisprong nog niet ontdekt (met ovulatietesten), maar we hobbyen gewoon door :-)

Nu voor het eerst overtijd. Vorige week donderdag was mijn NOD. Al heb ik wel de bijbehorende klachten gehad: buikpijn, sacherijnig, etc. Verder geen zwangerschapsymptomen, maar natuurlijk wel hoop. Inmiddels al 2 negatieve testen verder... mijn vorige menstruatie was wel een beetje typisch met 5 dagen een beetje voordat het echt doorzette.



Het erge is dat je jezelf bijna zwanger kan denken. Dus ondanks twee negatieve testen blijf ik hopen, ben immers nog niet ongesteld! Maar dat wachten is vreselijk...



Ik was ook lang blijven hopen. Was meer dan een week overtijd (eerste cyclus na het stoppen van de pil). Heb drie testen verspreid over die week gedaan die allemaal negatief waren. Uiteindelijk toch ongesteld geworden. Maart slaan we over omdat ik liever niet in december uitgerekend wil zijn en zo kan intussen mijn cyclus weer wat regelmatiger worden. In april beginnen we aan ronde 2!



Ik hoop voor jou dat het al raak is, streepje!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
bakela wijzigde dit bericht op 17-03-2017 13:32
Reden: dubbel bericht
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas toch (weer) geen geluk deze keer. Wel gek met die kruidvat test dan.



Welkom streepje01. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ah balen zeg! Idd raar van dat streepje, misschien heel even 'geplakt' of toch een valse test.. sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hè wat vervelend Vienna!



En Ka, wat een verdrietig nieuws het is toch niet raar dat jullie snel weer door willen? Dat mogen jullie gelukkig helemaal zelf bepalen en ik geef je groot gelijk, jullie zijn al zo'n tijd bezig.



L-ieke, hoe is het met jou?



Hier zit ik 5-7 dagen voor NOD, en het 'er niet mee bezig zijn' ging eigenlijk heel goed. Tot ik gisteren krampen in mijn onderbuik kreeg, sinds die tijd draait mijn hoofd overuren Eigenlijk moet ik allemaal dingen doen voor werk, maar dat denken/piekeren/twijfelen is zo vermoeiend.. iemand die mij even een schop onder mijn kont wil geven?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn hormonen niet heel raar zijn gaan doen mag ik morgen weer beginnen met prikken, ruim een maand niks gedaan dus weer met volle moed. Nog 3 a 4 maanden en dan is het over, dan geven ze het op, dus wish me luck!



Haha nou, wegwezen van het forum camomila, ga eens werken haha wel goed dat je al ruim een week er niet heel druk mee bezig was!
Alle reacties Link kopieren
ik was bezig, ècht! Maar toen nam ik even pauze en zie ik jouw berichtje



wat bedoel je met: dan geven ze het op? Zijn er dan geen andere behandelmogelijkheden meer?
Alle reacties Link kopieren
Haha nou vooruit



We zouden eventueel nog ivf kunnen proberen maar de kans dat het lukt is niet zo groot en ik weet nog niet of ik dat zie zitten.. dus heel hard hopen dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Sh*t, dat is ineens wel heel.. heftig . IVF lijkt me inderdaad ook heel zwaar, al hoor ik er wisselende verhalen over. Ik ga heel hard voor je duimen dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Turbo duimen voor Lieke deze maand! Het word je zo gegund



Ik begin mijn hormonen en cyclus al goed in kaart te krijgen. V.a dag 7 tot ovulatie (op dag 20 )constante spotting en donkere afscheiding, daarna niks meer. Na de ovulatie vaker last van tepels en vleugjes misselijkheid , deze symptomen zal ik dus niet meer zien als mogelijke zwangerschap. Ik heb het gevoel dat ik nu met ronde 4 er een stuk ontspannender in sta. Ik ga wel een vroege test doen, aangezien dit weekend mijn man zijn verjaardag viert met veel vrienden en veel bier, zaterdagochtend ga ik dus testen, als ik dan al niet ongesteld ben ;)
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, zaterdag nogmaals een testje gedaan en wederom negatief. Ik heb ook geen zwangerschapsverschijnselen. Dus het is duidelijk nu, maar vind het erg vervelend dat mijn menstruatie maar niet komt!?



Ik duim voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Hier even een ego post. Maar weet het even niet meer. Dacht afgelopen week een licht streepje te zien op de kruidvat 2v5. Maar omdat ik vrijdag ongesteld werd, maar vanuit gegaan dat ik mezelf gek maakte.

Dus gisteren weer begonnen met Gonal-F.

Omdat ik me anders voel dan anders toch voor zekerheid nog een test gedaan. Nu van de action. Binnen hele korte tijd een knal dikke roze streep.

Zou dit vals zijn ivm gonal? Of kan ik toch zwanger zijn? Of een miskraam vanwege het bloeden? Of vanwege pregnyl een bloeding ondanks zwangerschap?

En zou het kwaad kunnen dat ik 2x heb gespoten?



Sorry dat ik het hier post, jullie hebben waarschijnlijk ook geen antwoorden en ik weet dat ik het beste mijn arts kan bellen, maar dat kan pas morgenvroeg. Wilde het gewoon even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen uitgangsecho gehad voordat je ging spuiten Vienna? Ik denk uit je verhaal op te maken van niet. Ik zou willen dat ik hier iets over zou weten maar ik heb echt geen idee. Sterkte met afwachten tot morgenochtend!

Hebben ze geen avondploeg? Ik ben pas om 7 uur 's avonds naar de gyn geweest..
Alle reacties Link kopieren
Dank je!



Weet eigenlijk niet precies wat een uitgangsecho is? Ik krijg alleen echo's om de follikelgroei te bekijken.



Had al even gekeken op de website, maar alleen tot 16u bereikbaar. Gelukkig wel al vanaf 8u 's ochtends, dus ik ben morgen de eerste.



Ps: nog een tweede andere test gaf binnen 2 minuten eenzelfde resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Een uitgangsecho krijg ik altijd op dag 3 om te kijken of het baarmoederslijmvlies weer mooi dun is en er geen cystes zijn (follikels die zijn blijven zitten, als die er zitten dan kunnen die per ongeluk aangezien worden voor 'nieuwe').



Wat gek joh! Ik zou dan voor de zekerheid vanavond niet meer prikken (als je 's avonds prikt). Hoop dat je een beetje slaapt! Je kunt nu in ieder geval niks meer aan de situatie veranderen..
Alle reacties Link kopieren
Goed dat ze dat doen! Ik weet eigenlijk niet waarom mijn ziekenhuis dat niet doet.



Vanochtend voor de zekerheid een test. Nog duidelijker, dus ik denk dat het echt zover is, maar durf er nog niet blij mee te zijn. Hou nog rekening met een miskraam (nu of later). Word vandaag teruggebeld door de arts. Ben benieuwd wat ze zegt.



Wat een rollercoaster!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Vienna! Geen idee wat voor effect die spuiten hebben. Maar hoop voor je dat t raak is!



Lieke, wat spannend dan de aankomende maanden! Wordt je er extra zenuwachtig van? Zal knoerthard voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Heeeel spannend Vienna! Dit moet bijna wel raak zijn toch? Heb hier en daar een beetje op Google gelezen (is nooit aan te raden, ik weet het), maar er zijn succesverhalen in eenzelfde situatie.



Lief van je Ka! Tot nu toe nog niet echt zenuwachtig, soms wel wat down, maar heb best goede hoop nu na de hsg!

Is er bij jou al een wachtbankje in zicht? Sorry, heb het niet helemaal scherp..
Alle reacties Link kopieren
Wat een dag! Ik ben zwanger (hoop ik, maar de test en arts zeggen dat het zo is, dus misschien moet ik het geloven).

Hoop zo dat het dit keer goed blijft gaan, wat een onzekere tijd breekt aan.



@KA14: de gynaecoloog zei dat het spuiten niet echt kwaad kan en dat ik me niet druk mag maken.



@Lieke: Ik heb ook down geweest en vond het moeilijk hiermee om te gaan. Wil je een hart onder de riem steken! Ik ga net als KA ook super hard duimen voor je!



En ook voor alle andere meiden.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa gefeliciteerd!!!! Kom je af en toe nog een update geven hier?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Vienna! Super! Hoop dat t goed gaat!



Lieke, nee, verder weg dan gehoopt.

Mijn waarden zijn van 1600 naar 1700 gegaan (dit moet juist omlaag, zelfs naar 0). Dat is dus niet goed en betekent dat er nog wat zit. Ze geven t nu tot vrijdag om vanzelf alsnog op te lossen.



Vrijdag terug bij een gynaecoloog (van te voren do of vr ochtend bloedprikken). Is het dan niet omlaag krijg ik of alsnog van die spuiten (kans zit er enorm in. hetgeen waarvoor ik dus voor operatie heb gekozen krijg ik dan alsnog) of er moet opnieuw gekeken worden doormiddel van kijkoperatie (dit ligt dan aan wat er vrijdag op de echo gezien zou worden, als er vocht of iets dergelijks zit, is dat de optie die nodig is).



Wachtbankje hier is wachten tot t allemaal weer goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, wat naar! Dan ben je die operatie ondergaan en dan zou je alsnog moeten.. ik ga voor je duimen!

Ik kan een beetje met je mee voelen, ik ben ook 4 maanden bezig geweest met mijn miskraam. Je wil het gewoon afsluiten en door gaan maar dat lijkt niet te mogen van je lijf..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven