het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 4

07-11-2015 14:59 3198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier spreken we over de spannende periode na de eisprong, en de dagen voor de menstruatie, en soms helaas ook na een miskraam.



Hier kan je alles delen, symptomen, angsten, advies en steun aan elkaar.



Veel meiden schrijven kort mee, maar de meeste meerdere rondes!



Succes allemaal en op naar een hele boel nieuwe zwangerschappen!
Ik was vannacht veel wakker van de pijn. Onrustig geslapen en gedroomd over het geven van borstvoeding.

En nog erger..

Ik droomde dat ik zó boos was op een pasgeboren baby.

Sloeg op de billen.

Je hoeft geen universiteit te hebben gedaan om te weten hoe dat nou komt

Nu vooral heel veel kramp en lamlendig.



Lieke voor jou een dikke knuffel. We komen er wel..



SanD gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je Fietjelief! Lijkt me echt vreselijk rot de situatie waarin je zit. Je hoopt zo dat het goed gaat zo'n zwangerschap. Hoe gaat het vandaag met je?



San_D gefeliciteerd!!! Geniet ervan!



Lieke wat balen dat het steeds weer die teleurstelling is!
Jeetje fietjelief ik weet niet wat ik moet zeggen.... wat vreselijk voor je! ik hoop dat je steun hebt om je heen... heel veel sterkte.



Lieke wat naar weer... ik ken helemaal je voorgeschiedenis niet en dat gaat me ook niets aan hoor. Maar ik vroeg me af of je Evt acupunctuur geprobeerd hebt? Nogmaals waar bemoei ik me mee maar ik hoor daar goeie verhalen over....



SAN d wat fijn zeg! Hoeveel testen heb je daarna nog gedaan om het zeker te weten:-p



Hier in afwachting van nod
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ben ik weer! Even afstand genomen... ;)



Bedankt nog voor je berichtje kaatjevlaatje!



Lieke, balen dat het niet raak is!!



Fietjelief, wat naar voor jou weer!! Heel veel sterkte!!



Ik moet nog even verder lezen...
Alle reacties Link kopieren
San d gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk neem ik weer even afstand. Sterkte allemaal! Liefs Elin
Alle reacties Link kopieren
Had gehoopt voorlopig niet meer op dit topic mee te schrijven, behalve om te feliciteren bij positief nieuws.

Maar ik haak toch graag weer aan, omdat we afgelopen week geen goede echo hebben gehad. Dus ook deze keer is uitgelopen op een miskraam. Heel verdrietig :(. Maar ook een gevoel van strijdbaarheid is op gekomen.

Ik hoop nu dat ik snel weer met jullie op het bankje mag zittten.

Net als Lieke al 2,5 jaar bezig, het zit ons niet mee he? Ik duim voor ons komende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Ah Vienna, wat ontzettend verdrietig! Ik wil je heel erg veel sterkte en kracht wensen.. het gaat ons vast een keer lukken!
Oh wat een verdrietig nieuws allemaal...vienna heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Vienna!! Ik hoop dat het voor jou en Lieke snel toch positief mag zijn! Voor iedereen natuurlijk, maar 2,5 jaar is lang :( houd de strijdbaarheid vast!



Fijne Pasen allemaal!



Groetjes Elin
Alle reacties Link kopieren
Ach Vienna wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Vienna heel veel sterkte! Wat super *****. Wel enorme bewondering dat je nog steeds strijdbaar voelt na zolang. Super knap. Hoop voor jullie dat je t wondertje toch een keertje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie lieve meiden! Het is wel met ups en downs, maar we proberen positief te blijven. Nu we het met iets meer mensen delen, horen we toch heel veel verhalen waarbij de eerste iets langer op zich liet wachten. En waarbij het uiteindelijk goed is gekomen.

We hopen dat dit wonder voor ons en jullie ook mag gebeuren.
Hoe gaat het hier? Het is al een tijdje rustig.



Zitten er nig iemand op het Wachtbankje? Ik hoop dat het goed met jullie gaat



Liefs
Ik heb morgen een afspraak bij de vk voor een echo.

Wat dubbel voelt want had eigenlijk mijn intake morgen.

Ik ga niet alleen want weet niet hoe ik ga reageren.

Sinds zondag geen bloedverlies meer en eergister weer sex gehad.

Vanavond weer, ik vermoed een eisprong namelijk.

Daar maak ik graag gebruik van



Hoe gaat het met jullie?
Hoi dames,



Hier nog iemand op het wachtbankje.

4 dagen voor NOD, net een vroege test gedaan maar net als de afgelopen 18 maanden is ook deze witter dan wit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je afspraak fietjelief? Hoop dat je een beetje goed hersteld en de nieuwe cyclus idd zo snel weer op gang is gekomen.



Bij mij is er niets veranderd sinds vorige week, nog steeds dagelijks kleine beetjes bloedverlies en test was nog duidelijk positief vanochtend. Gynaecoloog dacht vorige week dat het ongeveer een weekje nog zou duren voordat de 'miskraam' over zou zijn. Dat zou dan nu moeten zijn.

Hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het dit keer vind. Bij mijn eerste miskraam heb ik een dag flinke krampen gehad, een paar dagen bloedverlies met duidelijk wat grotere dingen verloren en na ongeveer een week alle hormonen weg.

Dit keer is het al weken hetzelfde... hoop toch echt dat het gauw stopt, zodat we weer verder kunnen.

Heb nog een kleine twijfel of ik bij de echo niet minder ver was (zou ong. 1,5 week minder kunnen zijn: testte pas vrij laat positief en 2,5 week na positieve test al echo), en de gyn misschien wat over het hoofd heeft gezien. Er was vrij snel gekeken (paar seconden), niets te zien, daarna eierstokken om bbz uit te sluiten. HcG wel geprikt, maar was niet heel hoog (waarde vergeten te vragen op dat moment).

Gekmakend dit! Gelukkig dinsdag nieuwe afspraak.
Gister bij de vk geweest.

Gelukkig geen inwendige echo gehad, zag er erg tegenop.

Alles zag er gelukkig goed uit. Ze zag zelfs dat ik idd een eisprong had, of iig kwam.

Op het moment dat ze dat zei en ik het dus toch goed voelde en ik naar dat oh zo lege scherm keek rolde er onverwacht toch een traantje.

Ik ben ontzettend blij dat mijn lijf dit goed oplost. Lege baarmoeder en alweer een voor mij gewone cyclus.

Ik verwacht stiekem over 2 weken weer een positieve test

Gister voor de laatste keer biefstuk met rode wijnsaus gegeten. Heerlijk!



Anoniem ik geef jou een hele dikke knuffel



Vienna wat vervelend zeg! Dat eeuwige wachten he...

Vreselijk

Ik hoop dat het jou ook snel beter vergaat.

Het groepje hier veranderd met de maand dus wie weet..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier.



Ik heb 4 maart me laatste pil ingenomen en kreeg toen 7 maart tot 13 maart een onttrekkingsbloeding

Heb 1 april me eerste menstruatie gehad na het stoppen van de pil en zou dan een cyclus van 25 dagen moeten hebben.



Dus nog 3 dagen wachten maar kan misschien ook langer zijn.



Gistermiddag een test gedaan, deze was negatief.



Heb wel al vanaf afgelopen maandag gevoelige borsten.

Maar de vorige maand had ik dat ook alleen werd ik 5 dagen later ongesteld. Nu dus al 7 dagen gevoelige borsten.

Had begin deze week ook meer afscheiding toen een paar dagen niet en vandaag weer wel.



Denk dus dat ik ongesteld ga worden maar heb wel een klein beetje hoop. Als ik maandag 1 mei nog niet ongesteld ben dan ga ik in de ochtend testen. Nog 1 week geduld.



Ik zit ook in de vol continue met me werk weet niet of dat invloed kan hebben ??



Oja ik heb al 3 prachtige gezonde kinderen bij de eerste was het de 3e maand raak en bij de andere 2 de 2e maand. Maar de jongste wordt in juni al 6 dus is al even geleden en dan kan er veel veranderen.



Groetjes Cindy
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij weer op het wacht bankje

Vandaag is dag 30 van mijn cyclus, de laatste maanden had in cyclussen van 28/37/34 dagen en bij de laatste twee had ik mij eisprong gewoon laat gehad, bijgehouden met testen en bm-slijm. Dit keer waren mijn ovulatietesten een paar keer mislukt door te weinig urine en te snel opdrogen en mijn bmslijm kon ik niet testen door een schimmeltje en de zalf die ik daarvoor gebruiken moest. Tegen mijn eisprong had ik geen klachten meer dus kon ik wel vrijen en ik had gelezen dat ik ook gewoon zwanger kan worden... toch denk ik dat het deze ronde (5) vast niet raak is. Ik heb al wel berekend dat als het wel raak is, de uitgerekende datum tussen 3 en 8 januari is.. handig gisteravond voelde mijn buik weer opgeblazen, dat begint altijd een paar dagen voor NOD, dus ik verwacht niks.
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is het nu ook spannend dan, ik hoop voor je dat het raak is. Vindt je het ook niet lang duren de laatste dagen voor je NOD? Heel de maand gaat het snel maar die laatste dagen pfff. Ik had ook vorige maand een schimmeltje maar tegen me eisprong was hij gelukkig weg. Ik weet niet wanneer ik me eisprong heb gehad, maar ik ben nog maar net begonnen en weet me cyclus nog niet. Dus of ik hoop dat ik morgen ongesteld wordt dan heb ik een cyclus van 25 dagen, maar wordt ik het niet dan durf ik ook nog niet te testen. Ik heb raar gevoel onder in me buik een soort trekkend gevoel, maar geen pijn, dus weet niet of het menstruatie klachten zijn. Wel heb ik nog steeds gevoelige borsten, nu al 8 dagen.

Ik verwacht ook niks, maar stiekem heb ik toch een beetje hoop.

Ik ben er ook veel meer mee bezig dan me vorige zwangerschappen, ik probeer het van me af te zetten maar nu me NOD eraan komt ga ik toch weer nadenken.



Wat zouden jullie doen? Een cyclus van 25 dagen aanhouden en woensdag of donderdag ochtend testen of nog even afwachten tot maandag als ik dan nog niet ongesteld ben.



Groetjes Cindy
Alle reacties Link kopieren
25 dagen is wel kort toch? Waar baseer je dat op? Hier een cyclus van tussen de 28 en 32 dagen. Ik zou de langste dag van mijn cyclus aanhouden, tenzij ik precies weet wanneer mijn eisprong is geweest. Bij een smiley op mijn ovulatietest word ik namelijk keurig 17 dagen later ongesteld als ik niet zwanger ben. Dus dan is het makkelijk om te weten wanneer ik kan testen. Ik ben zelf geen fan van die vroege testen, maar dat kan natuurlijk ook Nog..
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand had ik ook een cyclus van 25 dagen. Die maand ervoor met de pil gestopt. Dus tussen me ontrekkingsbloeding en 1e dag echte menstruatie zat 25 dagen.

Ik heb geen ovulatietest gedaan dus ik weet helaas ook niet wanneer ik me eisprong heb gehad. Als ik dan naar me afscheiding kijk denk ik zelf rond 15 april dan want die dag had ik dikke en dradig slijm. Dus dan zou ik sowieso tot na het weekend moeten wachten.

Maar omdat ik nog niet zolang met de pil gestopt ben moet ik alles nog herkennen van me lichaam wat het doet.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik tot maandag wachten denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat je graag eerder wil testen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is moeilijk. Ik denk niet dat ik me in kan houden woensdagochtend als ik nog niet ongesteld ben, heb al testen in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven