Hoe lang utrogestan bij IVF/ICSI?

17-09-2014 09:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met m'n eerste IVF behandeling bezig. Afgelopen zaterdag een verse terugplaatsing gehad. Vanaf zaterdag moet ik 3x per dag 2 bolletjes utrogestan inbrengen en dat 10 dagen.



Maar overal lees ik dat men ze langer gebruikt. Bij veel klinieken wordt er gestart op de dag van de punctie en dan tot de testdag. Bij negatief stoppen en bij positieve test nog een tijdje doorgaan.



Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die ze net als ik zo kort gebruikt. Ik heb de arts ernaar gevraagd en ze zei dat mijn lichaam het hormoon na 10 dagen in principe zelf zou moeten aanmaken. Maar ze gaf geen antwoord op de vraag waarom het dan overal anders en vooral langer gebruik was.



Dus nu ben ik even benieuwd wie hetzelfde schema volgt als ik of dat er iemand me kan uitleggen waarom er zo'n verschil in zit?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook maar 10 dagen gebruikt.



Je leest inderdaad wel dat het elders anders gaat, in Düsseldorf moeten ze het geloof ik 12 weken doen! Maar sommige klinieken geven je weer een pregnylinjectie. Kortom, het gaat overal anders en Het Bewezen Recept is helaas nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzy1977 schreef op 17 september 2014 @ 09:20:

Ik heb ze ook maar 10 dagen gebruikt.



Je leest inderdaad wel dat het elders anders gaat, in Düsseldorf moeten ze het geloof ik 12 weken doen! Maar sommige klinieken geven je weer een pregnylinjectie. Kortom, het gaat overal anders en Het Bewezen Recept is helaas nog niet gevonden.Wat ik natuurlijk wil weten is of je zwanger werd?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten!



Ik heb drie pogingen gedaan, de eerste keer icsi, tweede en derde keer ivf. Uit iedere poging is steeds maar 1 goede embryo gekomen en die goede embryo bleef alle drie de keren plakken!



In het Erasmus zien ze ons graag komen, goed voor het slagingspercentage..



Maar alle drie de keren 10 dagen utrogestan gebruikt ( smerige bolletjes...) .
Alle reacties Link kopieren
quote:suzy1977 schreef op 17 september 2014 @ 10:44:

Zeker weten!



Ik heb drie pogingen gedaan, de eerste keer icsi, tweede en derde keer ivf. Uit iedere poging is steeds maar 1 goede embryo gekomen en die goede embryo bleef alle drie de keren plakken!



In het Erasmus zien ze ons graag komen, goed voor het slagingspercentage..



Maar alle drie de keren 10 dagen utrogestan gebruikt ( smerige bolletjes...) .



Wauw! Jij bent goed voor de statistieken



Ja smerig kleverig spul maar ben blij om te horen dat ik niet de enige ben!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die vieze dingen ook maar 10 dagen moeten gebruiken! En het heeft geholpen. Mijn dochter van 5 weken ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen
Alle reacties Link kopieren
quote:dromer057 schreef op 17 september 2014 @ 11:21:

Ik heb die vieze dingen ook maar 10 dagen moeten gebruiken! En het heeft geholpen. Mijn dochter van 5 weken ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen Wat fijn! Geniet!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn zeker goed voor de statistieken. In het afsluitende gesprek werd dat wel een paar keer gezegd.



Maar spannend hoor, zo'n eerste poging! Ik vond de eerste week altijd wel ok, maar ja, daarna...maakte mezelf helemaal gek. En maar broekloeren nadat ik was gestopt met de bolletjes.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hai Boannan, wij liepen bij het Geertgen en daar was het protocol 14 (?) dagen. Of iig tot de testdatum. Ik heb ook weleens én pregnyl na tp én utrogestan gebruikt. Bij de laatste poging hadden we eindelijk een positieve test en mocht ik het blijven gebruiken tot 13 weken.

Bij de pogingen die niet lukten kwam mijn menstruatie dwars door de Utrogestan heen. Terwijl er vaak wordt gezegd dat het meestal de bloeding uitstelt.



Succes op het wachtbankje!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier bij een verse embryo voor 20 dagen meegekregen en bij een cryo 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij een verse terugplaatsing Utrogestan mee tot de testdatum, bij een cryoterugplaatsing helemaal niets (natuurlijke cyclus).



Er is inderdaad onderzoek beschikbaar dat langer gebruik van progesteron (langer dan 10 dagen) geen effect heeft op zwanger blijven. Indien je zwanger bent maakt je lichaam tegen die tijd zelf al voldoende hcg-hormoon aan waardoor je baarmoederslijmvlies niet wordt afgestoten. Op deze pagina staat er meer informatie over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven