Hoe reageerde je lichaam na stoppen met de pil?

29-11-2015 14:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej Dames,

Nog 1x een pillenstrip en dan ga ik stoppen met de pil. Na bijna 15 jaar gebruikt te hebben. Ben er vroeg aan begonnen omdat ik vreselijke buikpijn had en acne. Ben dus nu ook erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren. Hoe was dat bij jullie? Viel je af? Cupmaatje minder? Kreeg je ook weer die enorme buikpijn en acne?

Ben bezif met afvallen. Gaat dit ook nog een beetje meewerken? :P

En mijn volgende vraag. Gelijk beginnen met foliumzuur? Welke gebruiken jullie?
Mijn acné kwam beperkt terug, was er schijnbaar toch een beetje overheen gegroeid. Wel houd ik tijdens mijn menstruatie puistjes op de kaaklijn. Ook de buikpijn en migraine is minder.



Ik weet niet of ik sneller ben afgevallen. Mijn cyclus veranderde wel, maar kan ook met de druk om zwanger te worden te maken hebben gehad.



Maar eigenlijk: er valt niets van te zeggen. Je zult het gewoon moeten ervaren.
Bij mij niet goed , acne kwam gewoon terug , verschrikkelijk dus ik was snel weer begonnen , heb toen zeker een half jaar onrustige huid gehad.

Maar bij jou kan het goed gaan zul je zelf uit moeten proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar in juni gestopt na ongeveer 8 jaar de pil te hebben geslikt. Ben 8 jaar geleden ook begonnen vanwege de heftige pijnen tijdens de menstruatie. Sinds juni ben ik nu 4 keer echt ongesteld geworden (wel onregelmatig, er zaten steeds tussen de 25 en 50 dagen tussen). Het viel me heel erg mee. Niet meer zulke heftige pijnen als vroeger. Eigenlijk helemaal niet meer. Stiekem wacht ik ook nog op het moment dat die weer komen... al hoop ik natuurlijk van niet. Verder heb ik qua cupmaats en gewicht eigenlijk niets gemerkt. Zit nog steeds rond hetzelfde gewicht met dezelfde cupmaat. Maar, het is natuurlijk bij iedereen weer anders!



Over foliumzuur kan ik je niets vertellen, ik ben namelijk niet gestopt omdat ik zwanger wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net als jij vroeg begonnen met de pil i.v.m. krampen en erge ongesteldheid.

Ben nu sinds 2 maanden gestopt. Eerste maand wel erg last van krampen etc. Hormonen waren ook wat in de war, emotioneel etc. Maar nu nergens meer last van.

Verder direct heel regelmatig ongesteld.



Voor iedereen zal het anders uitpakken. Een vriendin van mij is 6 maanden geleden gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Veel extra buikpijn en al na 4 weken terug ongesteld, dus het is 't me niet waard ondanks dat ik dacht nu toch eindelijk wel in de overgang te zijn en van die shit af te zijn. Dus ik ben na die stopmaand weer gewoon lekker begonnen en gaan doorslikken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan wel voor een kindje. Maar ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het zowiezo een jaar de tijd geef voor alles op gang is. Ik heb helaas ook veel verhalen gelezen waarbij de menstruatie maar niet op gang wil komen.
Ben toen overgestapt op mirena. Acne bleef weg (had de diane pil dus was ook wel bang dat het terug zou komen). Gewicht en cupmaat stabiel.

Na mirena zwanger, daarba opeens regelmatige cyclus (voor ik aan de pil begon heel onregelmatig)



Foliumzuur: starten vanaf 4 weken voordat je zwanger kan worden. Nu dus. Ik had de eerste keer gewoon foliumzuur van de etos, de tweede keer zwanger vitaminen van kruidvat, beide keren huismerk.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil vond ik een zegen. Heb geen veranderingen gemerkt aan huid en gewicht, wel in libido. Qua foliumzuur slikte ik gewoon huismerk van de Etos of Kruidvat, maakt niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer een half jaar geleden gestopt en mijn menstruatie was direct regelmatig gelukkig. Ik heb wel iets meer puistjes en nu helaas ook bijna elke maand flinke hoofdpijn als ik ongesteld moet worden. Dat is duidelijk minder fijn, af en toe kijk ik er bijna scheel van. Geen idee hoe dat eigenlijk was voordat ik de pil slikte, dat is namelijk al weer een jaar 16 geleden inmiddels. Na al die jaren was ik er wel klaar mee om al die hormonen te gebruiken en ik ben dus niet gestopt met het doel om snel zwanger te worden.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Heb echt veel verschil gemerkt, ik heb weer hele erge buikpijn. 5 volle dagen ongesteld en hoofdpijn heb echt gemerkt dat de pil van alles onderdrukt. Ben ook direct met foliumzuur begonnen. Heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ben op mijn 13e met de pil begonnen omdat de ongesteldheid niet meer te houden was, zo een gigantische buikpijn, was toen een uitkomst. Maar 3 jaar geleden begon ik ineens zulke migraine te krijgen in de stopweken. Toen nog 3 verschillende pillen geprobeerd maar de migraine bleef aanhouden. Uiteindelijk 1.5 jaar geleden besloten om die reden te stoppen en te kijken wat er zou gebeuren. Direct een regelmatige cyclus van meestal 28 dagen, enkele keer een dagje eerder of later. Soms nog wel hoofdpijn maar geen migraine meer. Nu wel iets meer buikpijn en het is veel heftiger, maar alles beter als migraine.



Begrijp dat je voor een kindje wil gaan, hoop dat je cyclus snel op gang is met regelmaat. Hoor om mij heen inderdaad ook wisselende verhalen. In principe zijn de hormonen snel uit je lichaam, als je bedenkt dat sommige vrouwen na 1 vergeten pil al zwanger kunnen zijn, maar de vraag is idd hoe snel jou cyclus op gang is. Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat het wel ff duurt voor het opgang is. Dan kan het altijd meevallen. Ik denk dat je na 15 jaar pil slikken zoveel hormonen hebt dat het wel ff duurt voor het eruit is. En ik heb ook heel vaak gewoon paar maand doorgeslikt voor ik weer een stop week deed. :$
Alle reacties Link kopieren
In juni gestopt met de pil na zon 14 jaar slikken. En meteen weer een normale cyclus. Ik slikte de pil ook regelmatig door.

Verder nergens last van tijdens de ongesteldheid qua krampen of hoofdpijn, had ik hiervoor ook nooit. Alleen tijdens de pil was ik het 5 dagen, nu nog maar 3.

Alleen iets meer puistjes gekregen.

Foliumzuur vrij snel mee begonnen.
Ik snap nooit dat al die vrouwen moeten "ontpillen" terwijl er tegelijkertijd massa's vrouwen door de pil heen zwanger worden. Hoe zit dat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwitje7 schreef op 29 november 2015 @ 15:55:

Ik ga er vanuit dat het wel ff duurt voor het opgang is. Dan kan het altijd meevallen. Ik denk dat je na 15 jaar pil slikken zoveel hormonen hebt dat het wel ff duurt voor het eruit is. En ik heb ook heel vaak gewoon paar maand doorgeslikt voor ik weer een stop week deed. :$Ik slik al 30 jaar de pil, maar als ik 'ns zonder probeer krijg ik elke keer na 4 weken al weer die shit. Dus echt wel onzin dat het op gang moet komen. Bovendien raken ook dagelijks vrouwen zwanger die gewoon 1 pil zijn vergeten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwitje7 schreef op 29 november 2015 @ 15:55:

Ik ga er vanuit dat het wel ff duurt voor het opgang is. Dan kan het altijd meevallen. Ik denk dat je na 15 jaar pil slikken zoveel hormonen hebt dat het wel ff duurt voor het eruit is. En ik heb ook heel vaak gewoon paar maand doorgeslikt voor ik weer een stop week deed. :$



Heb 25 jaar de pil geslikt maar mijn cyclus kwam gelijk weer op gang met heftige buikpijn en al.

Zou er niet vanuit gaan dat het lang gaat duren coor je weer vruchtbaar bent.



je kan niet voor niets zwanget worden bij 1 vergeten pil op het verkeerde moment
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar.. We gaan het zien. Kan niet wachten om te stoppen
Alle reacties Link kopieren
Hier loopt al een recent topic over met heel veel ervaringen :-) Misschien kan je daar even kijken..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt na 12 jaar en was binnen 4 weken zwanger. Dat ontpillen... Ik herken het niet. Dat het uiteindelijk twee jaar duurde voor ik daadwerkelijk een kind kreeg was gewoon pech.



Succes!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet. Ik was direct de eerste keer zwanger. Dus ik kwam aan, kreeg grotere borsten, had geen haaruitval meer. Maar goed, dat kwam hoogstwaarschijnlijk door de zwangerschap:?
Ik ben heftiger ongesteld zonder pil. Verder merk ik er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Na het stoppen had ik een redelijk regelmatige cyclus en bijna zonder klachten (de reden om te starten ruim 10 jaar daarvoor). Wel een tijd hele korte menstruaties gehad (1,5 dag). helaas borsten een cupmaat kleiner geworden en na mijn eerste zwangerschap nog een maat kleiner.

Ontpillen zal het niet zijn maar lijf die toch wat veranderd was wat door de pil nooit gemerkt heb.
Ik merk verschil in menstruatie. Tijdens pil laatste jaren niet echt meer ongesteld en nu best heftig. Met de pil wist ik precies wanneer het begon (dat kleine beetje dan) en nu overvalt het mij. Ik heb nergens last van qua buikpijn dus voel het ook niet aankomen. Slechts paar 100 gram afgevallen dus daar heb ik ook niks aan. Ik heb wel meer zin in sex dus dat is bijzonder prettig.



Blij met de sterilisatie van man dus🙆
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 2 jaar gestopt met de pil mijn cyclus pakte zich direct weer op maar ook weer diezelfde hevige buikpijn en de pukkeltjes die worden tegen de tijd dat je ongesteld word weer wat meer. Maar geen nood en maak je niet druk ik ben nu ondertussen ondanks de menstruatie zorgen 4 weken zwanger
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven