Hoelang duurde inleiden?

22-06-2016 20:18 102 berichten
Ja daar ben ik weer met mijn gezeur dat ik zo bang ben. Hier liever geen lullige opmerkingen over want ik ben op dit in staat om mij voor een trein te gooien omdat ik zo vreselijk bang ben.



Vandaag 40, 3 zwanger en te horen gekregen dat mijn kindje sinds 36 weken niet meer is gegroeid. Ctg was gelukkig goed maar ik wordt binnen een week ingeleid ( datum etc weet ik allemaal al). Om de dag moet ik naar het ziekenhuis toe voor een ctg ivm complicaties bij de eerste.



Nu is mijn vraag hoelang jullie inleiding duurde? Vanaf begin tot eind. Ik heb geen idee of ik al ontsluiting heb oid want ze wilden mij niet onnodig inwendig onderzoeken ivm trauma.
Bij mij ongeveer 24 uur (van eerste tablet tot infuus / eerste echte weeën circa 12 uur en daarna 12 uur tot mijn kind geboren was). Was prima te doen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij 3 dagen(2 dagen voor het ballonnetje, had 1 cm en dat moest 3 cm worden) daar voelde ik trouwens op t plaatsen na heel even eigenlijk weinig van. Af en toe een klein beeje menstruatiekramp. Daarna van 7 uur in de ochtend(toen we echt begonnen) tot half 10 savonds..
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er helemaal aan of je al wat ontsluiting hebt of niet. Als je geen ontsluiting hebt krijg je eerst een vetertje om de bbm te laten verweken en zodra je ontsluiting hebt kun je aan het infuus.

Bij mij duurde het 12 uur maar ik had al ontsluiting.



Succes en laat het over je heen komen...
8:30 vliezen doorprikken en aan het infuus,16:00 geboren. Ik had 0 cm ontsluiting bij de start en 2 cm om 15:25. Tot 15:25 was het relaxed daarna ging het heel snel. 15:50 10 cm.
Zo'n 6 uur, van aansluiten tot kind in mijn armen.

Maar ik had al 3cm ontsluiting bij de start.
Alle reacties Link kopieren
Infuus ging in om 9.30 op de laagste stand. Geen enkele reactie. Elk uur een tandje hoger gedraaid door de verpleegkundige.

Om 16.00 verloor ik de slijmprop (verder niks gevoeld) en om 17.55 uur is ze geboren.

Er waren toen nog geen vetertjes en ballonnetjes 16 jaar geleden. Ben gestript twee dagen ervoor, zonder resultaat.
Alle reacties Link kopieren
7.30 aan t infuus, 16.16 dochter geboren. Begonnen met 2 cm ontsluiting maar dat had ik al enige dagen... Veel succes en go with the flow...
denkmetjehart
8.30 aan het infuus. Iets na 17u is mijn dochter geboren.
Één dag prostaglandines, volgende ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken en binnen vier uur was dochter er. Geen weeënopwekkers gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest mij 's avonds om 20u melden in het ziekenhuis. Even later hebben ze een balloncatheter bij me ingebracht om de baarmoedermond wat te laten openen. Dit was even gevoelig, een soort scherpe steek. De balloncatheter bleek meteen los te zijn gekomen. Dit leverde al wel meteen een tikje ontsluiting op, dus dat was het voordeel. De tweede keer inbrengen voelde ik er veel minder van. Ik heb voor de nacht een pijnstiller en een kalmerend pilletje gehad. Ik kreeg even een paar weeën, maar na een paar stopte dit weer.

'S nachts heb ik best prima geslapen. 'S ochtends werd ik gecontroleerd en bleek de balloncatheter zijn werk te hebben gedaan. Ik had twee centimeter ontsluiting. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken om 8.30u en de weeënopwekkers aan gezet. De weeën begonnen direct. Om 11uur heb ik pijnstilling gevraagd. De ruggeprik kon niet direct gezet worden dus heb ik eerst remifentanil gehad. Dat scheelde al heel veel. De ruggeprik erna zorgde ervoor dat ik de onderkant van mijn baarmoeder nog wel voelde (waardoor hij aan mocht blijven tijdens het persen) maar de weeën in buik en rug bijna niet meer. Om 15.30u had ik pas 4 cm ontsluiting. Om 21u had ik persdrang en bleek ik inderdaad volledige ontsluiting te hebben. Om 21.50u is onze zoon geboren en heb ik een paar kleine hechtinkjes gehad.

Ik ben daarna nog eenmaal bevallen op de natuurlijke weg en heb echt niet het idee dat de ene veel moeilijker of heftiger was dan de andere. Bij mijn inleiding ook geen weeënstorm gehad ofzo. Ik heb het echt als een prima bevalling ervaren.

Hopelijk steunt mijn positieve verhaal je
Alle reacties Link kopieren
oh erg weinig over te zeggen eigenlijk.

de 1e inleiding duurde van start (infuus ) tot geboorte zo'n 20 uur. de 2e inleiding van inbrengen ballonnetje tot geboorte 3 uur. 3e inleiding van ballonnetje tot geboorte ruim 36 uur. Geen enkele keer hetzelfde, dus aan mij heb je niks. Of nou ja, wel dus, om aan te geven dat 3 ingeleidde bevallingen bij dezelfde vrouw allemaal heel anders gingen, dus geen lijn op te trekken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
2x ingeleid. Bij beide had ik al 3 cm ontsluiting. Eenmaal infuus etc binnen 7 en 7 1/2 uur bevallen. Bij beide medisch indicatie.

Zelf vond ik het prima te doen. Bevallingen beginnen bij ons in de familie niet zelf.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Beide inleidingen zo'n 12 uur. Tweeee had ook best wat korter gelukt maar ze hadden voor de ruggeprik het infuus weer stopgezet en toen vergeten weer aan te zetten
Waren beide trouwens prima bevallingen. Zou het zo weer doen
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Ben 2x ingeleid... beide keren had ik wel al gebroken vliezen. Beide keren al 36 uur weeen in de 7 a 8 minuten.. ook wel wat ontsluiting op t moment dat ik werd ingeleid. Cm of 2.

Ik werd beide keren om 7.00 uur aan de weeenopwekkers gelegd en de eerste werd toen rond de middag geboren, de 2e pas om 20.00 uur..
Is dat serieus van die trein?



Ik ben bij de tweede ingeleid en had zelf al 3 cm ontsluiting. Infuus ging aan om 18:30u en om 22:10 was ze geboren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er geen pijl op trekken. bij mij van half acht 's morgens tot uiteindelijk een keizersnee om half elf 's avonds ivm niet doorzetten ontsluiting door een te groot kind voor mijn bekken..



Enige tip die ik je kan geven: laat het over je heen komen. Je kunt er helemaal niets aan veranderen het gebeurt zoals het gebeurt, maar je bent wel in goede handen.
Het fijne aan een ingeleide bevalling vond ik de controle.

Ik kreeg in tegenstelling tot de rest hier een Miso tablet ingebracht (had nauwelijks ontsluiting).

Binnen een half uur kreeg ik weeën en na 1,5 uur had ik 3 cm.

Vliezen gebroken met als gevolg een weeenstorm. Toen een ruggenprik gehad en me daardoor heerlijk gevoeld!

Kindje is met een vacuümpomp gehaald, wel geknipt en met hechtingen maar niets van gevoeld.

Veel succes! Het komt vast goed!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je aan deze verhalen verder weinig hebt, inleiden kan een paar uurtjes duren maar helaas ook een paar dagen. Ik ken je verhaal verder niet maar ik wens je veel sterkte, vervelend dat je zo bang bent. Heb je hier wel een beetje begeleiding voor?
Als je bang bent to. Je kunt pijn med krijgen. Regel dat gewoon en wie weet vraag je er tijdens de bevalling niet eens om. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste 28 uur vanaf het allereerste begin. Hiervan stelde de eerste 24 uur overigens niet veel voor. Bij de 2e 11 uur maar hiervan stelde de eerste 6 uur niets voor....
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 22 juni 2016 @ 20:48:

Het fijne aan een ingeleide bevalling vond ik de controle.

Ik kreeg in tegenstelling tot de rest hier een Miso tablet ingebracht (had nauwelijks ontsluiting).

Binnen een half uur kreeg ik weeën en na 1,5 uur had ik 3 cm.

Vliezen gebroken met als gevolg een weeenstorm. Toen een ruggenprik gehad en me daardoor heerlijk gevoeld!

Kindje is met een vacuümpomp gehaald, wel geknipt en met hechtingen maar niets van gevoeld.

Veel succes! Het komt vast goed!!Mijn dochter is ook gehaald met vacuümpomp. Ik heb een paar dagen niet zo goed kunnen lopen haha. Zo zie je maar weer het is zo verschillend. Pijnstilling heb ik bij beide kinderen geweigerd. Wilde ik zelf pertinent niet. Gelukkig hebben we in NL die keuze.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Alle reacties Link kopieren
6 uur, 4 uur vanaf de eerste weeën. Het was niet mijn eerste kind, dat scheelt nogal. Bij de eerste had ik een natuurlijke bevalling van 56 uur.
Alle reacties Link kopieren
Op dinsdag ingeleid eerst met ballon maar dat was geen succes, daarna veter. Kindje was er vrijdag. Kan dus even duren, langer in ieder geval dan de meeste reacties tot hier toe. Was wel met maar 1 cm bij de start

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven