Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.



Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Leuk, een nieuw topic! Ik doe mee!! Ben in juli 2015 gestopt met de pil en bleek ook PCOS te hebben. In december als het goed is mijn laatste keer clomid gehad, nu eindelijk ontdekt dat het al die tijd niet werkte voor me, dus mag deze maand beginnen met spuiten.

Ik zie er ook wel een beetje tegenop. Tot nu toe lukte het me om er niet te veel mee bezig te zijn, maar ik ben bang dat dat nu toch wel wat lastiger wordt. Het lijkt me fijn om ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Even ter bemoediging: uiteindelijk heb ik 3 geweldige zoons gekregen mbv hormonen spuiten. Ik had daar overigens minder last van dan van de clomid. Daar werd ik emotioneel wiebelig van, hormonen spuiten vond ik vooral praktisch een beetje gedoe omdat je steeds voor echo's moet maar verder had ik er eigenlijk geen last van. Heel veel succes!
Hoi tutestbelle! Ik heb geen pcos. Wij zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar en al bezig vanaf januari 2015... Morgen krijg ik mijn prikinstructie want we mogen met iui beginnen! Ik vind het onwijs spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Puregon en Pregnyl geprikt en ik was in 1x zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Succes dames ik heb gonal-f en pregnyl geprikt omdat clomid niet werkte en was de eerste ronde spuiten zwanger dus houd moed!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ook hier even een hart onder de riem. Ik was binnen twee rondes spuiten (na jaren zonder resultaat zelf proberen) zwanger van onze eerste en nu, 2 jaar later, bij de derde ronde spuiten zwanger van een tweeling.



Zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit in de 4e ronde IUI waarvan poging 2, 3 en 4 met Puregon en Ovitrelle. Ik vind het spuiten meevallen, geen last van bijwerkingen, maar de uitgangsecho en vervolgecho's maken het een stuk belastender. Hopelijk is het het uiteindelijk allemaal waard!
saffronskies Wordt het belastender doordat je steeds naar het ziekenhuis moet? Op zich de echo's zijn niet zo erg toch?

Wat is het verschil tussen uitgangsecho en vervolgecho?

Wat fijn dat je geen last hebt van bijwerkingen!
Alle reacties Link kopieren
O op dag 3 of 4 van mijn cyclus wordt een uitgangsecho gemaakt om te kijken of het baarmoederslijmvlies weer mooi dun is en om te kijken of er geen cystes zijn achtergebleven..m.a.w om te kijken of eierstokken leeg/ klein zijn. Zo ja, dan mag ik die dag starten met Puregon injectie. Een week later wordt met vervolgecho gekeken hoe groot de follikel is of follikels zijn. Max. 3 is het beleid. Bij meer dan 3 follikels wordt de poging afgebroken. Afhankelijk van grootte gollikel kom je nog een keer terug voor echo. Als de follikel groot genoeg is wordt met bloedonderzoek gekeken of eisprong er al aan zit te komen. Zo ja, dan mag ik de Ovitrelle injectie zetten en vindt de volgende dag de inseminatie plaats.



Ja de afspraken maken het zwaarder. Ik woon best ver van het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben. Bovendien ben je de eerste 2 weken dagelijks bezig met het traject vanwege de injecties.

De echo's stellen weinig voor.. dat klopt.

Veel succes morgen, ben benieuwd hoe je het vindt
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er meer animo is om erover te schrijven



Cootjecatootje, Beetjegek, Skawa & Marietje81: wat super fijn om jullie positieve berichten te lezen, en jullie waren ook allemaal al super snel zwanger door het spuiten!! Lief dat jullie ons een hart onder de riem steken .



Marietje81: gefeliciteerd met je (tweeling)zwangerschap! Lijkt me erg spannend! Wanneer ben je uitgerekend?



Evolet85: ik kan me voorstellen dat je er nu steeds meer me bezig bent, ik heb dat ook steeds meer. Om me heen krijg ik ook de ene na de andere zwangerschapsaankondiging, wat het er niet makkelijker op maakt. En wat Saffronskies ook zegt; door de echo's zal je er toch gedwongen meer mee bezig zijn. Heb je dmv clomid wel een eisprong gehad of heeft het nooit aangeslagen bij jou? Succes met de prikinstructies morgen!



Saffronskies: jij bent helaas dus al wat langer onderweg. Hebben ze bij jullie al een oorzaak gevonden waardoor het nog niet is gelukt?
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleenstaand. Behalve een iets trage schildklier is er tot nu toe niets ontdekt. Ik ben wel 37 en m'n AMH is erg laag wat duidt op een aankomende overgang (eicelreserve is klein). Na ronde 1 had ik een cyclus waarin de follikel bij ongeveer 15 mm al gesprongen was. Dat leek te vroeg te zijn en daarom is besloten met hormonen de cyclus iets te stimuleren. Overigens zegt de grootte van de follikel niet zo veel (ik dacht namelijk ook dat ze pas bij 20 mm goed genoeg waren), het gaat erom of de follikel rijp is en dat wordt door het bloedonderzoek bepaald.

Mocht het na deze ronde niet gelukt zijn dan kom ik in aanmerking voor een onderzoek om de doorgankelijkheid van mijn eileiders te testen. Dat ben ik dan wel van plan om te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
@tutestbelle: in juni, dus ik moet nog even. Maar ik zal jullie topic niet verder 'vervuilen' , ik wens jullie het allerbeste voor 2017! Mijn hielp het erg om erover te schrijven in een topic.



Succes allemaal!
Ik heb vandaag de prikinstructie gehad. Ik vond het enorm spannend en eng, en in eerste instantie wilde het ook helemaal niet lukken. Ik geloof dat ik er wel een halfuur heb gezeten. Tot tranen toe! Uiteindelijk heb ik die naald in mijn buik gekregen, en wat blijkt? Precies zoals iedereen al zei (maar ik niet durfde te geloven) voel je er inderdaad niks van.

Maar het blijft spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik wil dan graag hier meeschrijven. Zijn ook al een tijdje bezig en begin volgende maand met iui. Moest zelf de keuze maken wel/niet hormonen, welke afwegingen hebben jullie daarbij gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
@Emceetje. Aaah wat spannend, moest je vandaag al de eerste spuit zetten dan? En wordt het dan gonal-f?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emceetje schreef op 03 januari 2017 @ 16:09:

Ik heb vandaag de prikinstructie gehad. Ik vond het enorm spannend en eng, en in eerste instantie wilde het ook helemaal niet lukken. Ik geloof dat ik er wel een halfuur heb gezeten. Tot tranen toe! Uiteindelijk heb ik die naald in mijn buik gekregen, en wat blijkt? Precies zoals iedereen al zei (maar ik niet durfde te geloven) voel je er inderdaad niks van.

Maar het blijft spannend!



Fijn dat het je uiteindelijk gelukt is en dat het niet pijnlijk was! Mijn ervaring is dat het me steeds makkelijker afgaat om te prikken.



Gisteren bleek na 6 dagen Puregon te spuiten het eiblaasje al groot/rijp genoeg te zijn en mocht ik de Ovitrelle injectie zetten. Vandaag de 4e IUI.
Ik prik inderdaad gonal-f en ovirelle. Helaas kunnen we nog niet beginnen. Je begint op dag 3 en ik zit op dag 8. Dus deze ronde nog 'gewoon' en daarna iui ronde 1!

Ik ga er ook wel vanuit dat het steeds makkelijker wordt, maar ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en dat het in ronde 1 nou eens raak is!



jufjenn leuk dat wij gelijk lopen!! Ik had geen keuze maar zou sowieso voor hormonen kiezen. Dat lijkt me de grootste kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Wel balen inderdaad dat je niet meteen kunt beginnen. Ik ga voor hormonen kiezen, idd grotere kans.. dan lopen we precies gelijk! Ik zit nu op dag 6 van mijn cyclus, deze nu ook dus gewoon... dan starten. Ik verwacht ongeveer 24 januari weer ongesteld te worden.. ben altijd heel regelmatig. Wanneer verwacht jij het? Wij hebben vlg week woensdag een afspraak, om alles door te lopen.



En saffronskies, dat is al snel.. fijn... wist niet dat het zo snel al zou kunnen. Heb je de iui al gehad?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf cyclus dag 4 6x Puregon gespoten (dag 4 t/m 9), op cyclus dag 10 een vervolg echo/bloedonderzoek/Ovitrelle injectie en op dag 11 de inseminatie. Het is inderdaad vroeg, maar volgens de arts zegt dat niks. Het gaat erom dat het eiblaasje rijp is en dat wordt gecontroleerd aan de hand van je hormoonspiegels in het bloed (oestradiol volgens mij en uiteraard je LH piek). Zo gaat het in ieder geval in 'mijn' ziekenhuis.

Ik heb vanmiddag de IUI gehad. Nu een beetje kramperig gevoel. Had ik bij IUI 2 ook. Nu maar wachten



Ik hoop ook voor je, Emceetje, dat het niet nodig is en dat jullie nog deze ronde een positieve zwangerschapstest hebben :-)
saffronskies dit is je 4e iui. Hoeveel pogingen mag je doen? Wij 6 en dan komt een evaluatie.....

Hoelang duurt de inseminatie eigenlijk en kun je daarna gewoon gaan werken?



jufjenn Wij lopen behoorlijk gelijk. Ik nod 26 januari. Ik moet het nog wel op mijn werk meedelen. Heb jij dat al gedaan? Wel spannend Hoe daarop gereageerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval 6 pogingen. Na de 6e IUI inderdaad ook een evaluatie voor het vervolg. Na deze 4e IUI kan ik een eileider onderzoek laten doen om te kijken of ze open zijn. Ik denk dat ik dat wel ga doen. Natuurlijk hoop ik dat het niet meer nodig is...



De inseminatie duurt niet lang. In mijn geval controle van de gegevens van mij en de donor. Daaran liggen in de stoel, eendebek..en slangetje waar het zaad door gespoten wordt in je baarmoeder. Het beleid in het ziekenhuis is nu nog dat je daarna 10 minuten mag blijven liggen, maar dat gaat er binnenkort af hoorde ik gisteren in het ziekenhuis. Het is niet aangetoond dat even blijven liggen de kans vergroot op een zwangerschap. (De zaadcellen zijn tenslotte al op de juiste plek )



Daarna zijn er geen restricties.. je kan gewoon werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad ook wel fijn vinden om even te blijven liggen, gewoon voor je gevoel:)

Ohja, echt precies gelijk inderdaad! Wat zijn jullie leeftijden?

Ik heb het aan de helft van mijn collega's verteld, gewoon omdat ik daar een fijne band mee heb. Mijn leidinggevende ook al.. naar de rest ga ik denk ik binnenkort een mailtje sturen, zodat ze het begrijpen als ik tussendoor even weg moet. Hoe pakken jullie dit aan?
Sta je voor de klas (gezien je nickname) jufjenn? Hoe ga je dat doen dan, met 'tussendoor even weg'?



Ik vind het wel gek dat collega's dus meer weten dan vrienden. Dit is voor ons dus hét moment om meer mensen in te lichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan voor mijn werk makkelijk thuiswerken. Ook 's avonds zonder dat daar vragen over gesteld worden. Heb de afgelopen maanden standaard wat meer verlof ingepland en als ik het dan nodig had voor een afspraak, liep het niet direct spaak op mijn werk. Ik krijg geen vragen over die afwezigheid op deze manier.

Alleen de collega's die ik ook privé zie zijn op de hoogte. In mijn omgeving zijn verder al mijn vrienden en uiteraard mijn familie op de hoogte van het proces waarin ik zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven