Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.



Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Alle reacties Link kopieren
Lizzie, wauw wat fantastisch! Is het een spontane zwangerschap zonder enige behandeling dan?

En dat terwijl je al 3 jaar in behandeling was? Of had je nog niets van behandelingen achter de rug? Sorry, ben je verhaal eventjes kwijt :$ weet alleen dat je al een kindje had, toch? Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha Selin klopt. Het is een spontane zwangerschap na 3,5 jaar inderdaad. Behandelingen zouden deze maand pas beginnen, dus was eigenlijk wel geïrriteerd dat ik nog niet ongesteld was en dus nog niet met de hormonen kon beginnen....oeps! Wij hebben een zoon van 4 jaar inderdaad. Helemaal bizar dat ik nu weer precies op dezelfde dag, maar dan 5 jaar later uitgerekend ben...
Gefeliciteerd Lizzie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Lizzie. Super fijn dat je niet de hele molen in hoeft.



Ik heb het direct bij de eerste ronde op mijn werk verteld. Ik sta fulltime voor de klas dus ik heb weinig mogelijkheden om afspraken buiten werk om te doen. Op het werk zijn ze echt heel meelevend. Ik vind het echt heel fijn. Wij hebben een groot team en alleen een aantal collega's zijn op de hoogte. Het is geen geheim maar het hoeft van mij ook niet aan de grote klok.



Helaas ben ik zondag ongesteld geworden en is de eerste ronde iui mislukt. Wat een teleurstelling was dat zeg. Gelukkig is mijn man positief en heb ook ik mezelf kunnen herpakken. Maar ik moet zeggen dat het me zwaar viel. Heel zwaar!

Als ik terug kijk op de eerste ronde vond ik het slikken van de chlomid en de iui een eitje. De echo's en de wachtweek vond ik daarentegen zwaar. Hoe ervaren jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer JufB! Hoop voor je dat de volgende keer raak is. Hoeveel pogingen gaan jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Lizzie wat geweldig!!! Gefeliciteerd. Echt fijn na dat lange wachten. En wat bijzonder op dezelfde datum uitgerekend, bizar. Goeie zwangerschap gewenst en veel liefde en geluk met je gezinnetje. dkk knuffel



Hier vandaag ongesteld geworden. Ik hoop echt dat deze maand de inseminatie doorgaat. Dat wordt gewoon het extra stapje dat wij nodig hebben. Nieuwe rond nieuwe kans!
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
@ Lizzie, gefeliciteerd, mooi nieuws hoor.



@ JufB, balen dat de eerste IUI mislukt is. Ik snap dat je jezelf even moest herpakken.

Ik doe geen IUI, maar spuit wel hormonen daar zag ik in het begin erg tegenop maar ik vond het erg meevallen. De wachtweken vond ik véél erger, je gaat op elk signaal in je lichaam letten.



@Q; zeker nieuwe ronde, nieuwe kansen. Doe jij IUI, bedoel je dat met inseminatie?
C'est la vie
hoi, ook bij mij begint de ongesteldheid vandaag. Ik had niet anders verwacht en ben opgelucht dat het niet een paar dagen te laat wordt (en me valse hoop geeft). Dus weer beginnen dit weekend met de nieuwe ronde prikken, fijn om weer door te kunnen.



Q, balen maar fijn dat je er zo positief in bent, in ieder geval weet je dat je met die hormonen 2 mooie eitjes kan krijgen, en hopelijk is de inseminatie dat laatste duwtje inderdaad.



Emceetje, hoe gaat het bij jou met het wachten? begint ook spannend te worden nu toch?



ps algemene vraag, ik spuit gonal-F en ga nu beginnen met 112,5 als startdosis, hoeveel spuiten jullie?
Alle reacties Link kopieren
Q, Susie, JufB en mamamaria, succes weer en een dikke knuffel, weet dat jullie/we hierin niet alleen zijn ... en we trekken ons op aan de positieve verhalen!!



Ik morgenvroeg weer controle bij de gyn na 9 dagen menopur, vorige keer was er nog niet veel te zien op uitzondering van 1 eitje van 11 à 12mm, dus ik hoop dat dat is doorgegroeid!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn 1ste spuit gezet. Vond het erg spannend maar viel best mee.

Ik spuit 50 met fhl?
Mamamaria mijn startdosis gonal-f was 75. De tweede ronde heb ik 100 gespoten.



Fijn dat het meeviel Noortje!
Alle reacties Link kopieren
@ Noortje, fijn dat het spuiten meeviel. Wanneer is je eerste controle?



@ Selin, succes bij de controle vandaag.





@ Mamaria, mijn startdosis was 50 eenheden, daarop flinke overstimulatie.

2e ronde; gestart met 37,5 eenheden ook overstimulatie

3e ronde; starten met 12,5 ophogen naar 25 en ophogen naar 37,5 eenheden elke dosis 1 week.

4e ronde; start op 25 eenheden



Hier ben ik nu aan het spuiten met 25 eenheden, en mag maandag weer op controle.

De moodswings zijn deze ronde een tikje heftiger dan de andere keren, toen had ik nergens last van.

Ach ja..
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susie hoe lang ben je al aan het spuiten intussen? Vorige keer is het dus wel gelukt met 37,5 eenheden om een eisprong te krijgen hé?



Hier vandaag niet zo'n goed nieuws gehad, geen reactie meer op de menopur, het ene eitje blijft even groot/klein ... had nu trouwens een echo bij een andere gyn die letterlijk zei dat ze niet begreep dat mijn gyn niet meer stappen onderneemt omdat je normaal na 5 tot 7 dagen spuiten wel reactie moet hebben, is dit bij jullie dan zo?? Hoeveel dagen moeten jullie gemiddeld spuiten voor jullie enige reactie hebben?



Ik spuit nu al 9 dagen 150mg menopur :(
Hè selin wat balen!

Ik spuit geen menopur maar gonal-f en in ronde 1 had ik na 7 dagen de eerste echo. In ronde 2 was dat na 6 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, en na die eerste echo meteen oké?

Want ik heb intussen al 2 keer echo gehad in deze ronde, en maandag opnieuw ... :/
De eerste keer mocht ik na de echo ovitrelle spuiten. De tweede keer moest ik doorgaan met prikken en 2 dagen later terug komen.
Alle reacties Link kopieren
@Selin, balen zeg! Hopelijk snel verdere stap als dit niet opschiet zo.



@Susieflower, volgende week donderdag, dag 10, heb ik de 1ste echo.

Op welke dag moesten jullie terugkomen voor de inseminatie?
hoi,



@Selin, beetje apart zo'n verschil in mening tussen je artsen. Ik begin telkens op cyclusdag 3, en dan eerste echo weer op dag 10 ook. Vorige maand werd er letterlijk gezegd op dag 10 o er gebeurt nog niks nu, we verhogen de dosis nog een keertje. Ik heb telkens 1 eitje die dan doorgroeid op zich 1 beter als geen maar we willen er graag meer (ook vanwege mijn dichte eileider).

Vorige maand in totaal 4 echo's gehad en dan nog het bezoek voor de inseminatie..



ik spuit gonal-f

eerste ronde, start met 75, na 7 dagen door met 100

tweede ronde start met 100, na 7 dagen 112,5

nu derde ronde start met 112,5..wie weet waar ik eindig



@noortje bij mij ging eerste ronde de inseminatie niet door omdat die in het kerstweekend had gemoeten, en in de tweede ronde inseminatie op cyclusdag 19 (maar ik heb een lange cyclus). Beetje nerdy maar ik heb een exel schema gemaakt waarin ik alles bijhou, welke dosis, wanneer echo, ook wat ik voel etc. geeft wat houvast voor de volgende cyclus dan.
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria dus als ik het goed begrijp spuit jij ook wel altijd langer dan 1 week? Omdat de gyn van gisteren zo zei tegen mij: max 5 tot 7 dagen spuiten en dan zou je toch eitjes moeten klaar hebben... maar dat is dus bij mij niet het geval.



Ik ga het maandag in ieder geval met mijn gyn bespreken. De andere gyn sprak van operatie, ovariële drilling?! Iemand al van gehoord of laten doen?
Hoi, nee nooit van gehoord (de titel spreekt niet echt aan ).

Ik heb het even opgezocht, bij mij in eerste cyclus in totaal 14 dagen gonal-f en dan nog ovitrelle en de tweede cyclus ook 14 dagen en dan ovitrelle en volgende dag inseminatie...



vorige ronde bij mij:

cyclusdag 10: verschillende eitjes grootste 8 mm (met die opmerking er gebeurt nog niks)

dag 14: grootste eitje 11 mm en 1 kleintje van 8mm

dag 17: 1 eitje van 18mm



Dus misschien moet bij jou de dosis nog omhoog? of gonal-f proberen? waarom krijg jij eigenlijk menopur? kan het zo zijn dat iemand beter reageert op de een of de ander? wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschil in de hoeveelheden die we met z'n allen spuiten en wat de resultaten zijn.



Ik spuit 50 eh gonal-f van dag 3 tot en met dag 12, dag 13 ovitrelle en dan op dag 29 / 1 weer ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Selin wat vervelend! Geen effect en twee gynaecologen die een andere insteek hebben. Iets wat je echt niet wilt als 't al niet lukt... En dan ook nog een drilling ....klinkt heftig en nog niet van gehoord. Wat een gedoe zeg. Hoop dat er snel iets gebeurd wat jullie verder helpt. Succes!!



Mamamaria, we lopen sus gelijk op. Begin jij vanavond ook met spuiten, dag 3? Ik heb puregon en heb de laatste keer 5 dagen 75 eenheden gespoten en daarna 5 dagen 50 eenheden. Ik denk dat ik minder lang door moet want vorige keer was de eisprong geweest bij de laatste FM.



Susie, wij doen inderdaad IUI. Ondanks goed rijpe eitjes, 8mm baarmoederslijmvlies en voldoende snelle zaadjes is t zonder niet gelukt. Ook afgelopen cyclus niet dus gelukt helaas. Geloof echt dat IUI het nodige duwtje gaat zijn
als je maar geniet
Selin Ik heb ovariele drilling even gegoogled, jeetje heftig! Geen ervaring mee, ik heb ook geen pcos. Wanneer hoor je of dit gaat gebeuren?



Succes met de nieuwe ronde mamamaria en qfzqfz!
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, het rare is dat ik ook geen pcos heb ... dus ik begrijp er echt niet veel van ... morgen gesprek met gynaecoloog, eindelijk want ik word gek van alle tegenstrijdigheden. In het begin was het discussie tussen 3 gynaecologen of ik al dan niet pcos heb/had, waaruit nadien besloten is dat ik het niet had, en nu dit weer allemaal :(



Mamamaria, ik gebruik nu voor het eerst menopur, had voordien altijd puregon maar nu wilden ze eens wat anders proberen omdat puregon weinig effect had, maar menopur blijkt nu eigenlijk nog minder effect te hebben als je het mij vraagt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook niet echt begrijp, en misschien vermoed dat ik daardoor nu zo slecht reageer, is, dat ik net zoals jullie bij de vorige keren altijd op dag 3 na menstruatie moest beginnen.

Dit heb ik deze ronde niet gedaan omdat ik met die cyste zat die weggeprikt zou worden, nadien ben ik gewoon met een volgende ronde begonnen zonder eerst menstruatie weer op te wekken, ik geloof dat mijn menstruatie toen al 2 weken geleden was!

Omdat ik uit mezelf geen cyclus heb, zei de gynaecoloog dat het dan niet uitmaakt, maar ik vond dit zo vreemd?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven