Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.



Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Ja vervelender en waarschijnlijker
Alle reacties Link kopieren
Ik wens julie veel succes bij de volgende ronde. Hopelijk worden er vlak voor het eind van het jaar nog een paar kindjes geboren.



Saffronskies, wij overwegen ook om de volgende ronde over te slaan. Als ik zo regelmatig blijf, 28 dagen met gonal, wordt de kleine tussen kerst en nieuwjaar geboren. Niet ideaal. Hopelijk blijk ik volgende week donderdag zwanger. Nog een weekje wachten....
Alle reacties Link kopieren
Huh? Anna89, volgens mij heb je dit berichtje in het verleden nog eens gepost, of heb ik een rare déjà vue? :p



Edit: wooow dit is kei vreemd, ik keek in je voorgaande berichten en je hebt dit nog nooit eerder gepost, zo vreemd dit, ben er 100% zeker van dat ik dit al eens gelezen had, en gelijktijdig kreeg ik een bericht van een vriendin, wat ik TOEN OOK KREEG (wow heel erg eng dit).. ik heb dit moment dus gewoon ergens voorspeld in een droom of zo? :p
Alle reacties Link kopieren
@ Selin, ik zat op dag 12 van de cyclus en heb in totaal 9 dagen Gonal-F gespoten toen de follikel weer groot genoeg was en ik weer Pregnyl mocht zetten. Dit was de 3e keer Pregnyl, maar de eerste keer mocht ik niet benutten vanwege de overstimulatie. Hoe gaat het daar?



@ JufJenn, niet fijn. Begin je weer met spuiten op dag 3 of neem je even pauze?



@ Vajen, welkom hier.



@ Emceetje, ik heb geen IUI dus geen "inseminatie" mag het zelf gezellig maken haha. :D

Ook voor jou veel succes weer deze ronde.



@ Mamaria, het lijkt me allebei niet fijn maar het valt niet echt te plannen hè? Op zich mooi dat je al een follikel van 12 mm hebt.



@ Anna, verschrikkelijk hè die wachtweken pfff. Veel succes.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, oh spannend dus nu weer!! Ik hoop met je mee deze ronde!!



Hier afwachten tot de operatie nu het geeft wel rust, zo even helemaal niets! 29 maart operatie al, dus gaat wel snel!



Mamamaria, ik duim met je mee voor deze ronde! Snap dat het niet fijn is dat je op dat moment in Amerika zit, maar héé, hoe mooi zou het zijn als het raak is, en je letterlijk met een cadeautje weer kan thuiskomen voor je man ;) , maar het tegendeel is natuurlijk minder leuk :( succes!



Anna jij weet donderdag dus meer?! Spannend hoor!



Emceetje, wel goed dat je rondes zo snel na elkaar kunnen en je wel snel reageert op de inspuitingen hé?! Mijn rondes met puregon en pregnyl duurden eeuwen (of misschien was dat meer naar mijn gevoel :D). Succes in de nieuwe ronde!
Alle reacties Link kopieren
Wat een teleurstellingen allemaal. Ongesteldheid, afgebroken cyclus vanwege cysten en geen reactie op hormonen. Wat kan er toch allemaal niet goed gaan en lang duren. Ik hoop dat de volgende cyclus voor ons allemaal meer succes gaat opleveren.



Vajen welkom!



Hier vandaag weer echo. Dag 10. Op dag 8 had ik links 11mm en rechts 10mm. Lijkt mooi gelijk op te gaan. Wie weet maandag de inseminatie....vingers crossed.
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Het gaat gebeuren!!!! Na de twee keer afgeblazen heb ik maandag nu echt IUI. Vandaag 2 eitjes rechts van 14,5mm en 19,8mm en links 12mm. Omdat eentje al zo groot is niet vanavond maar morgenochtend pregnyl. Vanavond nog keertje 50puregon. Geen idee hoeveel er gaan springen maar iig 1 en dus nu echt de inseminatie. Eindelijk! Is toch waarom ik hormonen spuit. Vorige cyclus zaten we bovenop de ovulatie, netjes om de dag gevreeën en gezond geleefd. Zonder resultaat. Geloof na 4,5jr dat de kans iniminie is bij ons om natuurlijk zwanger te worden... Maandag dus eerste echte IUI.
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Oeh Selin, wat eng! Hoewel, als je voorspellend kan dromen, droom dan vannacht maar over een baby onder de kerstboom!



Qfzqfz, netjes hoor op dag 8 10 en 11mm! Dat belooft wat voor maandag / dinsdag. Aan het eind groeien eitjes normaal zo'n 2 mm per dag zei mijn gyneacoloog de laatste keer. Succes!



Het wachten valt me dit keer erg mee. Op de een of andere manier krijg ik het voor elkaar om er gewoon vanuit te gaan dat ik ongesteld word. Bovendien is het ook wel erg fijn om even niet naar het ziekenhuis te hoeven en geen echo's te krijgen. Maar ik ben toch wel een béétje zenuwachtig hoor .

Heb al maanden het gevoel dat we een tweeling krijgen en nu zijn er 2 eitjes gesprongen... Natuurlijk zou ik er ontzettend blij mee zijn, maar wanneer ik dan ooit nog moet slapen? Onze zoon slaapt nu 6 van de 7 nachten 'netjes' tot 5.30 nadat hij maandenlang elke nacht 2 tot 4 uur gehuild heeft. Soms denk ik wel: waar beginnen we aan. Ik sliep tot een paar maanden geleden overdag nog, maar dat kan niet meer als er een nieuwe baby is. Hoe overleven we dat? 5.30 opstaan is ook wel erg vroeg met nachtvoedingen.



We hebben vandaag de box weggehaald en een speelgoedkastje, tafeltje en stoeltje neergezet. Heel leuk, maar toch weer een voorlopig definitief afscheid van iets babyachtigs in huis. De vorige ronde hadden we de box nog even laten staan met het idee dat hij wellicht anders over 8 maanden weer opgebouwd moest worden.
Qfzqfz

Super dat de iui doorgaat!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank emceetje! Lopen we nog gelijk op? Hoe ver ben jij?



Vanochtend pregnyl gespoten.....benieuwd benieuwd! Selin, toevallig positief zwangerschap berichtje van mij voorzien? Zou wel super zijn en voor jou wat eng...



Anna, op naar de tweeling. Als ze er zijn lost t allemaal wel op.



Mamamaria, succes met de wachtweken Ik sluit morgen bij je aan.



Morgen rond 12uur de inseminatie. Bij IVF zeggen ze warme voeten en buik en rustig dagje. Met deken op de bank bij de kachel met n boekje dan maar.... Iemand nog tips?
als je maar geniet
Wij lopen niet gelijk qfzqfz! Vandaag is voor mij dag 6 van de cyclus en dag 3 om te prikken. Komend weekend inseminatie hopelijk.

Als het op een doordeweekse dag is, zal ik daarna gewoon moeten gaan werken. Niet prettig.



Anna ik heb ook steeds het idee dat ik een tweeling krijg. Twee jongens.

Afgelopen ronde 2 follikels en 8,7 miljoen zaadcellen en toch helaas geen kind, laat staan twee. Maar het kan nog!
Alle reacties Link kopieren
Spannend q! Succes morgen..

Emceetje, dag 6 alweer.. gaat snel als je een normale cyclus hebt.

Ik heb morgenvroeg een uitgangsecho, omdat ik de vorige keer een kleine cyste had.. vandaag officieel ongesteld geworden... daar gaan we weer #iui3
Pfff ik heb nu 2 dagen hormonen gespoten en ben vandaag alweer zo labiel. Om niks huilen, gatver! Wat een verschil met de afgelopen 2 weken
Alle reacties Link kopieren
@ Selin, idd weer spannend deze ronde.



@ qfz, super dat je morgen dan toch de IUI hebt, ik duim voor je. Mag je als je IUI doet nog wel vrijen in de vruchtbare periode of niet? Ben jij ook zo moe van de Pregnyl?



@ Emceetje, dat is niet fijn meid.



Ik kruip weer op het wachtbankje nu, wie zit er nog meer op het wachtbankje?
C'est la vie
Hoi Q,

wij liepen gelijk op (tenminste tegelijk begonnen met spuiten), normaal gesproken zou mijn eisprong pas over 1,5 week zijn maar die is nu (hopelijk) in de komende dagen, morgen weer echo en dan waarschijnlijk afspraak voor inseminatie ook deze week .

Jij succes morgen! Misschien tegenovergesteld van wat je van plan was maar mij werd verteld om gewoon door te gaan met alles wat ik normaal ook zou doen na de inseminatie en dat ze zelf denken dat activiteit beter is als stil zitten, dat wordt nu onderzocht.
Dat is inderdaad ook wat mij verteld is (actief zijn beter dan op bed liggen).

Anyway Q heel veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Mamamaria wij zijn samen gestart. En lopen weer bijna gelijk. Spannend!!! Hopelijk voor jou ook deze week de inseminatie.



Niet bankhangen dus... Dat wordt vanmiddag een lekkere wandeling met de hond in t bos.

Dank jullie voor alle succeswensen! Vriend is nu met potje naar de kliniek. Over 1,5uur mag ik . Toch wel spannend...
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik ondanks mijn goede voornemen tot donderdag te wachten toch een zwangerschapstest gedaan, omdat ik geen kramp had. Ik heb meteen meegekeken en er verscheen alleen een controlestreep. Toen heb ik me gewassen en nog eens gekeken (moet 2-5 minuten wachten) en ja hoor! Twee overduidelijke strepen! Het is gelukt, ik ben zwanger .



Direct de kleine geprobeerd te knuffelen maar die wilde niet en toe mijn man gebeld. Het besef moet nog een beetje komen bij ons allebei maar wat zijn we blij!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Anna gefeliciteerd!!!! Wat fijn wat fijn.



Inseminatie hier gelukt. Niet pijnlijk. Nu wat ovulatie kramp. En zojuist (2uur later) liep er wat licht bruin vocht uit me. Herkenbaar? En nu duse op 't wachtbankje. Ik ben helemaal happy en stik van de energie. Dus niet moe van de pregnyl.
als je maar geniet
Gefeliciteerd Anna!! mooi nieuws! (moest lachen om je 'de kleine wilde niet' is herkenbaar..)



Fijn dat het allemaal goed gegaan Q, ik ga voor je duimen op het wachtbankje!!!

Van dat vocht herken ik niet echt, bij mij zei de dokter wel dat omdat het slijm tijdens je ovulatie heel dun is je soms het gevoel kan hebben dat je 'leegloopt' zeg maar dat dat dan slijm is wat ook een beetje loskomt doordat de eendebek er langs schraapt zeg maar. Dus dat je niet moet denken dat je de zaadjes kwijtraakt die zitten veilig 'hoog' in de baarmoeder (smakelijk verhaaltje he ).



Bij mij liet de echo vanochtend zien dat het toch wat langzamer gaat, nu follikel van 15mm aan de linkerkant en verder niks...

Ik baal een beetje hoopte heel erg op meerdere follikels, de dokter zei ook dat ze de dosis dan toch weer gaan verhogen in de volgende ronde. En verder zit mijn eileider aan de linkerkant dicht dus links 1 eitje voelt niet alsof dit mijn maand gaat worden...maar goed woensdag weer terug (of eerder bij pos ovu test).
Gefeliciteerd Anna! Superfijn voor je.



Q ook fijn dat het is gelukt! Nu maar afwachten. Ik duim voor je!!





Mamamaria he bah. Hopelijk komt er een tweede blaasje bij en anders inderdaad maar ophogen. Niet leuk!



Ik heb onwijs veel last van de hormonen. Vooral ook op mijn werk. Pffff.... wat een ellende deze maand. Ik huil me suf. Heb geen geduld. Ben snel boos/geïrriteerd. Zucht. Nu maar hopen dat ik snel zwanger raakt en dat het niet voor niets is.
Alle reacties Link kopieren
Balen emceetje dat je zoveel last hebt van de hormonen. Voor nu goed doel en hopen dat die snel bereikt is.



Mamamaria, 1 follikel en aan de 'verkeerde' kant....daar wordt je niet blij van kan ik me voorstellen. Kunnen ze nu de dosis niet ophogen? Bij mij kijken ze na elke echo of de dosis omlaag, omhooggevallen of gelijk moet blijven. Was er nog enige activiteit rechts die nog kan mee doen? Hopelijk snel beter nieuws later in de week.
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik lees graag alvast even mee op dit topic.

In 2007 hebben we een prachtige dochter gekregen. Een jaar of 2 geleden wilde we graag nog een broertje of zusje. Zo snel als ik de eerste keer zwanger was zo lang duurde het deze keer. Begin 2016 aan de bel getrokken. Allerlei onderzoeken gehad bij mijn man en bij mij waaronder een eileider onderzoek. Uit de testen niks bijzonders gekomen, we moesten toch nog even een half jaartje proberen. In juni zwanger geraakt. Met pijn in ons in hebben we in november met 22 weken de zwangerschap moeten afbreken omdat onze zoon niet gezond bleek te zijn. Cyclus was vanaf december meteen weer regelmatig en hebben we het ok weer geprobeerd, helaas tot nu toe zonder succes. Vandaag gesprek gehad met de gynaecoloog en in april gaan we starten met iui behandeling in combinatie met hormoon spuiten. Ben heel benieuwd, vind het ook heel spannend!
Bah emceetje, echt naar dat effect van de hormonen, ook raar hoe het loopt. Volgens mij had ik in de vorige cyclus met een lagere dosis meer last.. denk ook wel dat het misschien te maken heeft met hoe je gevoel in het algemeen is, ik bedoel alles wordt versterkt he? En als ik het me goed herinner begon je deze cyclus nogal verdrietig, misschien dat dat nog doorwerkt?



Hoi An, wat een ontzettend moeilijke en verdrietige ervaring lijkt me dat op die manier een kindje verliezen..knap dat je het op kan brengen om meteen weer door te gaan.

Maar ik snap jouw verhaal niet echt, een jaar of 2 geleden begonnen, toen na een jaar zwanger geraakt en nu weer 4 maanden bezig...klinkt niet echt als verminderd vruchtbaar toch? of begrijp ik het verkeert?

Ik heb zelf een zoontje waarbij we 1,5 jaar voor bezig zijn geweest (en waarbij ook duidelijk werd dat er bij mij wel wat mis is) maar na die zwangerschap moesten we het gewoon weer 1 jaar proberen voordat we naar het ziekenhuis mochten, dat is nu ook al weer een jaar geleden...toen een hoop onderzoeken...nog even zelf proberen...en toen pas IUI... vandaar mijn vraag.



Ja en wij balen een beetje nu, volgens mij had het geen zin meer om nu op te hogen, follikel al te groot, en ook geen tweede kanshebber in sight...had wel een nieuwe dokter.

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat het allemaal van die jonge meiden zijn (de fertiliteits dokters) die het niet allemaal even goed snappen?
Alle reacties Link kopieren
An, wat verdrietig. Wij hebben het met 13weken meegemaakt 3 jaar geleden. Zoveel hart-pijn heb ik niet eerder gevoeld. Succes en dikke knuffel. Hoop dat jullie niet lang hoeven te wachten op 'n zwangerschap. Ik denk dat het daarna super spannend blijft of 't gezond is...



Het lichaam blijft wonderlijk Mamamaria. Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat een rillend follikel aan de ene kant verdween en aan de andere een nieuwe bijkwam. Wie weet gebeurt dat bij jou ook wel....misschien wat hoop?! Bij onze kliniek zo'n de artsen eind veertig tot eind vijftig. Maar dat betekent niet meer aansluiting en begrip. De ene is heel technisch terwijl de andere betuttelend is in mijn ogen. Iedereen heeft behoefte aan wat anders dus de variatie is mooi. Alhoewel ik het soms wel fijn vind om power cyclus een en dezelfde arts te hebben.



Nog even wat iui ervaring van mijn kant: voel me een groentetuintje. Een mooie bodem (zaterdag 7,7mm bm-slijmvlies) wat de zaadjes geplant zijn . Nu nog wat krampen in mijn buik naast ovulatiesteken: Ik reageer op de vloeistof waar de zaadcellen in zitten. Was ik al voor gewaarschuwd. Heb trouwens beide kanten ovulatiesteken terwijl echo van zaterdag aangaf: rechts 14,5mm en 19,7mm en links 12mm. Dokter ging er van uit dat rechts te klein was om mee te gaan en dat ik met een beetje geluk twee eitjes zou hebben van rechts. Voelt toch meer als drie eisprongen. Met 13miljoen zaadcellen zou je dan toch denken dat het raak is. Maar ja, emceetje had 2 grote follikels en bijna 9milj zaadcellen en toch niet zwanger. Kunnen nu alleen maar afwachten...
als je maar geniet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven