In 2012 gaan wij ervoor, laat maar komen die kindjes hoor!

07-12-2011 20:04 1172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van Zwanger worden in 2012!



Iedereen die voornemens is in 2012 zwanger te worden is van harte welkom met ons mee te schrijven! Geen regels, maar schrijf je al een tijdje niet meer mee, dan verdwijn je uit de tabel (om het overzicht te bewaren).



Sorry, wij zijn op dit moment 'vol'...



Wij proberen zwanger te worden/zijn dit voornemens in 2012:

NaamLeeftijdStart..ste kindjeNODBijzonderhedenThir10senses24Oktober 20122eN.v.t.-Miepie1123Januari 20121e23 januari-Rania30December 20101e12 februari13 februari cola screening+semenanalyse vriend, 6 maart uitslagen cola en semenanalyse.Huismussie28November 20111e8 februari-Rietje2728Januari 20121e2 februari-Druppel34December 20112e21 februari-Shalali25December 20111e2 februari-Overseas29Medio 20122eN.v.t.-Kommaarkleintje35December 20111eN.n.b.-Mir8427September 20111e8 februari-Bubbeltje8427Zomer 20121eN.v.t.-Robinaa2213 januari 20121e12 februari-Explodes21December 20111e11 februariKena26Januari 20122eN.n.b.-Myrthe201227December 20111e19 januari-Steph8724Augustus 20111eIn het verleden problemen met de schildklier. Recent cyste verwijderd. Nu wisselende cyclus.





Wij zijn zwanger:

NaamLeeftijdStart..ste kindjeZwangerBijzonderhedenLinda7734Januari 20121eZWANGER! IVF in verband met vervroegde overgang. Spontaan zwanger!Yakima201eZWANGER! Bevaldatum: 19 augustus 2012Martje5531Februari 20111eZWANGER! Naar verwachting 29 augustus 2012 uitgerekend; 26 januari afspraak verloskundige+echo!



Wijzigingen e.d. ten aanzien van de tabel graag dikgedrukt vermelden, alvast bedankt!



Veel schrijf- en leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
Druppel, Ik weet ook niet wat het zou kunnen zijn. Ík had vorige keer toen ik met de pil stopte ook veel puikpijn. Vooral 's ochtends. Nu heb ik er (nog) geen last van.



yakima, ik ga voor je duimen dat je zaterdag een positieve test hebt!



Ik heb ook steeds een misselijk gevoel, maar volgens mij komt dat door die agnus cactus supplementen.

Slikte jij die nou ook martje?



Hier nog even een interresant stukje over zwanger worden



http://www.zwangerschapsp ... sen-om-zwanger-te-worden/
Alle reacties Link kopieren
@iedereen: wat leuk dat we een nieuw topic hebben! Nu maar hopen op veel juichende poppetjes in 2012! Ik merk dat ik ff niet iedereen uit elkaar kan houden, dus ik ga nu nog niet op iedereen individueel reageren....excuses...



@yakima: spannend hoor! Ik hoop voor je dat je zaterdag nog steeds een positieve test hebt!



@queen: en voor jou natuurlijk ook een positieve test!



@stoppen met de pil: ik ben 23 september gestopt met de pil en heb weinig klachten....deze week al wel enkele dagen een opgeblazen gevoel/opgezette buik...heel lastig.

Verder met mn vriend samen steeds meer aan het fantaseren over een zwangerschap en baby's....spannend hoor....als we niet zouden gaan trouwen dan gingen we er nu al voor....:)



Laat het maar een vruchtbaar topic worden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben 31 jaar en wij willen in 2012 ook voor een 2e gaan!

Ons zoontje is nu 16 maanden oud. Bij de eerste duurde het 4 maanden voordat ik zwanger was.

Ik moet eigenlijk zaterdag weer beginnen met mijn pil, maar hoop dat mijn man zegt dat we dat niet doen. We hebben het er al wel over gehad (om 1 januari te stoppen), maar hij wou weten hoe het met geld kon, en dat heb ik netjes op papier gezet, dus hopelijk mag ik zaterdag al stoppen met de pil en kunnen we er voor gaan Soms twijfel ik ook wel hoor, met 2 wordt het wel een stuk drukker, maar mijn gevoel neemt de overhand!



Gegevens:

Naam: Goofy1980

Leeftijd: 31 jaar

Start: 1 januari 2012 (hopelijk zaterdag )

2e kindje

Geen bijzonderheden
Alle reacties Link kopieren
@lian: nee, ik gebruik geen agnus cactus.



@goofy: welkom, een leeftijdsgenoot! Ben een tikkeltje jaloers dat jij al voor de tweede mag gaan. Succes met het ' ompraten' van je man... :-)
Alle reacties Link kopieren
@Platos: Sorry, heb je leeftijd aangepast ;)



@Druppel: Klinkt toch als een eisprong, dit kun je inderdaad meerdere dagen voelen. Ik kon ook altijd precies voelen wanneer m'n eisprong was. Handig toch? ;) Go with the flow! :P



@Martje: Spannend ook voor jou! Inderdaad op de komende feestdagen richten en dan testen (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...)



@Yakima: Ik heb contact gezocht met de VK toen ik 8 weken zwanger was. Met 10+ mocht ik komen, en twee weken later nog een keer, omdat ze de termijn niet goed konden bepalen. Ik duim voor je!



Aan alle andere dames: Hoi en welkom!



Hier niet veel bijzonders, de kleine heeft z'n dag niet volgens mij :( Veel huilen en vaak komt het zomaar uit het niets. Hij is net in slaap gevallen, dus ik laat hem maar even.
Alle reacties Link kopieren
Haai wat een leuk topic! Ik zou graag met jullie meeschrijven!

Heel veel succes iedereen!



Naam: viooltje

Leeftijd: 30

Start: november 2011

Kindje: 1e

NOD: 7 december (dus op naar ronde 2) mn volgende nod zou dan

zo ongeveer 6 januari moeten zijn.



Opmerkingen geen
Alle reacties Link kopieren
Ha een nieuw topic, leuk!

@Yakima,spannend! Hoop voor je dat het echt zo is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Kijken jullie ook regelmatig op babybytes? Toen ik zwanger was van m'n zoontje was ik daar vaak te vinden; ervaringen e.d. uitwisselen met dames die ong. net zo ver zijn, en de ontwikkeling van het kindje kunnen bijhouden. Ik heb er veel aan gehad en het is ook gewoon erg leuk ;)



Even een statistiekje vanuit de tabel ;)

Gemiddelde leeftijd: 27,9
Alle reacties Link kopieren
@ thir, bedankt voor het toevoegen aan het tabel!

Ik kijk wel regelmatig op babybytes maar dan meer voor de namen.
Alle reacties Link kopieren
Hoera, ik heb jullie weer gevonden! Fijn dat je de tabel wil overnemen, @Thir10.



Mag ik er ook weer in?

Mijn gegevens:



Naam: Sellufdoen

Leeftijd: 33

Start: oktober 2011

NOD: nnb (moet weer een cyclus krijgen na miskraam in november)

1e kind



Ga eerst ff bijlezen, zal daarna uitgebreider individueel reageren.



@Yakima, gefeliciteerd meid! Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn we eigenlijk met veel mensen die zwanger hopen te worden in 2012 Echt leuk!



Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hoe gaan jullie dat zometeen doen als de kleine er is, met werk/opvang e.d.? Ons kleintje gaat nu 3 dagen naar het KDV. Geen volle dagen, want ik heb hem nog veel te graag bij me! Ik studeer (duaal) nog en mijn collegedagen zijn vaak maar kort. Straks ga ik weer een stageperiode in, dan zal het wel anders worden..
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven.



Dikgedrukt lukt niet op mobiel. Maar dit zijn m'n gegevens:

Naam: shalali

Leeftijd: 25

Start: dec 2011

NOD: 5 jan 2012

Spannend!

Nu eerst even bijlezen.
@yakima, spannend!!! Hopen op een positieve test zaterdag!!



Wow wat is het ineens gezellig druk!! Leuk hoor



Fijne avond iedereen!!!
Alle reacties Link kopieren
IK heb al een kindje dus de jongste gaat met de oudste naar de kdv voor 3 dagen a 10,5 uur per dag
Alle reacties Link kopieren
Linda sorry had over je berichtje heen gelezen.

Ik schreef ook mee bij het Konijnentopic inderdaad!

M'n kleine schat is nu bij mijn ouders, omdat we dit weekend weggaan. Hij heeft het erg naar z'n zin (en mijn ouders ook!..)



Hoe is het met jou en de knijnen?



Ik ben niet zwanger, had een testje meegenomen van mijn werk maar was gewoon 1 streepje.Dus alle klachten waren gewoon van het ontpillen.

Ik verwacht de 13e ongesteld te worden, tenminste als ik uitga van een 4 weken cyclus

M'n man had een droom gehad over ons en een klein meisje, wel heel leuk want hij is er dus ook mee bezig.



Nu maar hopen dat 2012 een goed jaar voor ons allemaal gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Kuzu, jammer dat de test negatief was.

Wij hebben ook 2 konijnen. De ene loopt altijd los door het huis. Dat gaat zelfs goed met de hond. Het konijn is de baas. Echt leuk.



Wij wonen aan het bedrijf. Dus hoop het te combineren, want ik zou het liever niet naar kdv willen brengen.



We zijn echt met veel nu zeg. Kan amper bij houden wie wie is.

Wel gezellig en ben benieuwd hoe snel er poppetjes komen te staan!
Alle reacties Link kopieren
@kuzu...wat jammer! maar volgende ronde nieuwe kansen!



@ iedereen!



Vanochtend contact gehad met de verloskundige praktijk. Ik sta nu ingeschreven en heb 12 janauri een intakegesprek en de 1e echo...ik verwacht dan rond de 9 weken te zijn...nog heel pril dus.



Ik moet 12 janauri van alles meenemen; foto, legitimatie, plasje,ponsplaatje en nog iets;) even vergeten haha...



Het wordt nu dus steeds echter! Heb een hele tijd aan telefoon gezeten met de assistente en heb veel tips gekregen.



Vandaag ook zwangerschapsvitaminen gekocht met foliumzuur erin, dat gebruikte ik immers niet.



Jullie wel? En welke gebruiken jullie? Die met alleen foliumzuur of die met meerdere vitamines?



Vandaag erg misselijk!



Hoe staat het ervoor met jullie?



Wie heeft de volgende nod dag als eerste?
Alle reacties Link kopieren
Wauw thir10 !!! Dank voor het overnemen, want ik voelde me te schuldig dat ik het niet bij kon houden. En volgens mij ben je er ook veel handiger in dan ik. Op naar alleen maar springende diertjes.

Ik ben dus niet veel hier maar wil wel graag weer in tabel als t mag

Naam: overseas

Leeftijd 29

Start jan 2012

Nod nnb

2e kind
Alle reacties Link kopieren
Zo echt wat het nu is, met m'n naam in een tabel tussen vrouwen die zwanger willen worden.



@ thir10senses: M'n vriend en ik hebben het er nog niet definitief over gehad, maar hij wil 4 dagen werken en ik 3 of 4. Beide oma's willen heeeel graag oppassen (vragen al jaren om een kleinkind), maar zelf willen we ook een KDV dag. Dus ik 'moet' wel 4 dagen werken



Oh en wij gaan voor ons 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds de geboorte van mijn 1e 3dagen, ervoor altijd 5. Mijn vriend nog steeds 5. Hij gaat dus 3dagen per week naar het KDV. Ik vind het een perfecte balans zo, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Yakima

Wat spannend allemaal. Jij ben nu onze pionier in zwangerland!



@Buikpijn

Het is inderdaad in de ochtend het ergst, in de loop van de dag wordt het minder, dan voelt het meer trekkend.



@Nieuwkomers

Welkom allemaal.



@Rietje27

Is het nog gelukt met je P tracker?



@babybytes

Wat een grappige site. Ik had ook al zwanger.nl ontdekt.

Wel gek om toe zien hoe de tijd veranderd. Toen ik 16 jaar geleden zwanger was van de eerste, beperkte de informatie zicht tot wat aubollige boeken en een VHS-videoband van de vlos. En als ik dan nu zie hoe de informatie overal voor het oprapen ligt...

(***voelt zicht even heel oud***)



@kinderopvang

Hoe en wat precies weten we nog niet. Ik wil wel 36 uur blijven werken. Meest ideaal zou zijn 3 dagen op kantoor en 2x een halve dag thuis oid. Dan moet 3 dagen KDV toereikend zijn. Maar heb geen idee hoe dat kostentechnisch uitpakt.

Helaas hier geen opa/oma voor oppas beschikbaar.



@Lian08

Dat stukje over zwanger worden is niet heel erg opbeurend....

Ben dus al de helft minder vruchtbaar.... Maar niet te veel aan denken. Hele hordes van 30+ worden nog zwanger.



@foliumzuur.

Ik heb de gewone van Etos eigenmerk.

Daarnaast gebruik ik ook een multivitamine van Supradyn, al neem ik die niet elke dag omdat ik die wel eens vergeet.
Alle reacties Link kopieren
@Yakima



Wat spannend allemaal zeg!! Ik gebruik alleen foliumzuur van etos eigenmerk, die zijn zo lekker klein!:)

Verder probeer ik gewoon gezond te eten, hopelijk krijg ik dan alle vitaminen goed binnen:)



Ik heb nu mijn mentruatie al 2,5 week te laat, maar niet zwanger:( gister wel buikpijn maar vandaag nog steeds niets!!! Ik hoop dat het snel op gang komt. Ben nu 2 maanden gestopt met de NuvaRing, Heeft iemand daar ervaring mee? Met het zwanger woden na de Nuvaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de volgende NOD morgen dus (net als jij had)

Loop je niet te hard van stapel yakima? je hebt nog niet eens getest vanaf de NOD datum!

Hoop voor jou dat het bij jouw wel blijft zitten!
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie trouwens met jullie zorgverzekering? Gaan jullie dat nog uitzoeken met het idee dat het in 2012 misschien wel lukt om zwanger te worden?

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
druppel, sorry dat was niet de bedoeling. Maar er worden inderdaad heel veel dertigers zwanger, soms kan het iets langer duren, maar het kan ook net zo goed in één keer raak zijn. Ik had gister ook een stukje gelezen wat je beste kunt doen/proberen om snel zwanger te worden. Geen alcohol, gezond eten en hoe en wat tijdens de gemeenschap. Zal wel even kijken of ik het nog vind.

Dan was je nog best jong toen je de eerste kreeg toch?

Zal ze het leuk vinden om een broertje of zusje te krijgen.



Yakima, morgen kun je het zekerweten! Wel spannend hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven